ACT: Renault 1916V.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Dat is geen repareren maar een beun oplossingJeff rsi schreef:Dat valt ook te repareren met 1 tie-wrap
Maar heb zowaar op zaterdag nog een setje kunnen vinden
Dus dalijk de hap er zetten en weer vlammen met die ouwe bak
@FS1
Thx maar heb dus inmiddels een setje gevonden en hier al klaar liggen
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Nou, ik was er na 6 jaar en 3 koppelingsmechanismes wel klaar mee en heb de zooi met een trekbandje aan elkaar geknoopt. werkt perfect!
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Ok ik heb het oude pedaal+stel mechanisme er uit grekregen, tis ff priegelen als je het voor het eerst doet maar ok das gelukt.
Alleen de volgorde van het monteren loop ik even tegen aan, je hebt er heerlijk veel ruimte daar bij de pedalen mij niet heus.
Ik heb geprobeerd eerst de twee busje en die plastic pootjes en al op de as te schuiven zodat alles al goed zit ivm die nokjes op de busjes, uitsparingen in die plastic pootjes die het tandwieltje op zijn plek houden.
Maar dan heb je daar dus niet genoeg ruimte om dat veertje aan dat plastic tandwieltje te hangen achteraf.
Heb ook geprobeerd om dat plastictandwieltje met pootjes, veertje en al er op te krijgen maar dat lukt ook niet echt dan moet je de zooi onder spanning gaan monteren, resultaat is dat alles alleen maar weg schiet.
Kortom iemand een idee hoe ik het beste dit kan gaan aanpakken ?
alvast bedankt,
Roald
Alleen de volgorde van het monteren loop ik even tegen aan, je hebt er heerlijk veel ruimte daar bij de pedalen mij niet heus.
Ik heb geprobeerd eerst de twee busje en die plastic pootjes en al op de as te schuiven zodat alles al goed zit ivm die nokjes op de busjes, uitsparingen in die plastic pootjes die het tandwieltje op zijn plek houden.
Maar dan heb je daar dus niet genoeg ruimte om dat veertje aan dat plastic tandwieltje te hangen achteraf.
Heb ook geprobeerd om dat plastictandwieltje met pootjes, veertje en al er op te krijgen maar dat lukt ook niet echt dan moet je de zooi onder spanning gaan monteren, resultaat is dat alles alleen maar weg schiet.
Kortom iemand een idee hoe ik het beste dit kan gaan aanpakken ?
alvast bedankt,
Roald
Anything worth doing is worth doing right!.
Ik zet de boel in elkaar buiten de auto en doe er een stukje rond staal in. Vervolgens schuif ik de hele cominatie over de as is in de auto. Dan ringetje en clip erop. vervolgens de kopp. kabel erop.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Ha jacques, ja zo'n manier had ik ook zitten bedenken maar helaas niks van dat formaat van 'hulpas' tot mijn beschikking.
Maar goed gerrit heeft even geholpen met het pedaal dus die zit er nu in.
Bleek het achteraf dus toch de kabel te zijn we hebben er even voor moeten zoeken om te vinden wat het was.
Net onder de steun van het luchtfilter huis heb je nog zo'n rubber klemblok zitten en die was kapot gegaan en gaan schuiven, had zelfs de rubberachtige bescherm huls van de buiten kabel helemaal opgestroopt
Lekker dan voor een 3 maanden oude kabel....
Echt geluk had ie gewoon een reserve koppelingskabel bij ik ff mazzel!!!
Dus eind goed al goed, 16v rijd weer alleen jammer dat ik het pedaal voor niks heb vervangen, najah heb ik iig een reserve!
Zal morgen nog wel een foto van de oude kabel hier posten.
Ga wel terug met oude kabel na 3 maanden en amper een paar duizend vind ik toch wel dat ik een punt heb.
Maar goed gerrit heeft even geholpen met het pedaal dus die zit er nu in.
Bleek het achteraf dus toch de kabel te zijn we hebben er even voor moeten zoeken om te vinden wat het was.
Net onder de steun van het luchtfilter huis heb je nog zo'n rubber klemblok zitten en die was kapot gegaan en gaan schuiven, had zelfs de rubberachtige bescherm huls van de buiten kabel helemaal opgestroopt
Lekker dan voor een 3 maanden oude kabel....
Echt geluk had ie gewoon een reserve koppelingskabel bij ik ff mazzel!!!
Dus eind goed al goed, 16v rijd weer alleen jammer dat ik het pedaal voor niks heb vervangen, najah heb ik iig een reserve!
Zal morgen nog wel een foto van de oude kabel hier posten.
Ga wel terug met oude kabel na 3 maanden en amper een paar duizend vind ik toch wel dat ik een punt heb.
Anything worth doing is worth doing right!.
ik heb het zelfde gehad met een hagelnieuwe originele renault koppelingskabel. Ook binnen een paar maand. Toen een imitatie item gepakt en die doet het nog steeds perfect. Heb wel altijd een reserve kabel bij me.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Ga ook maar eens een koppelingskabel in de kofferbak mee nemen.
Voordeel van dit hele verhaal is wel dat ik er nu heel handig in ben geworden die koppelingskabel te vervangen
2 keer los gehaald en vast gezet in 24 uur tijd
Voordeel van dit hele verhaal is wel dat ik er nu heel handig in ben geworden die koppelingskabel te vervangen
2 keer los gehaald en vast gezet in 24 uur tijd
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Haha, probeer 't zelfde eens maar dan met een rolkooi er in. da's ook de reden dat ik de zooi er uit getrokken heb en cup-megane spul gemonteerd heb. Die heeft gewoon een vast pedaal met kabel er aan en een stelmoertje bij de koppelingshevel. Ik knikkerde altijd de bestuurderstoel er uit en op mn rug languit onder het dashboard kruipenRoald schreef:Ok ik heb het oude pedaal+stel mechanisme er uit grekregen, tis ff priegelen als je het voor het eerst doet maar ok das gelukt.
Alleen de volgorde van het monteren loop ik even tegen aan, je hebt er heerlijk veel ruimte daar bij de pedalen mij niet heus.
Ik heb geprobeerd eerst de twee busje en die plastic pootjes en al op de as te schuiven zodat alles al goed zit ivm die nokjes op de busjes, uitsparingen in die plastic pootjes die het tandwieltje op zijn plek houden.
Maar dan heb je daar dus niet genoeg ruimte om dat veertje aan dat plastic tandwieltje te hangen achteraf.
Heb ook geprobeerd om dat plastictandwieltje met pootjes, veertje en al er op te krijgen maar dat lukt ook niet echt dan moet je de zooi onder spanning gaan monteren, resultaat is dat alles alleen maar weg schiet.
Kortom iemand een idee hoe ik het beste dit kan gaan aanpakken ?
alvast bedankt,
Roald
Ik trek die hele pen er altijd een stuk uit, die plastic dopjes met je vingers bij elkaar houden en dan die pen er doorheen drukken.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Dit was er dus gebeurd met de kabel:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 846468.jpg[/img]
Je ziet dat die plastic houder rechts los gelaten heeft en de beschermhuls van de kabel een stukje opgestroopt.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 846468.jpg[/img]
Je ziet dat die plastic houder rechts los gelaten heeft en de beschermhuls van de kabel een stukje opgestroopt.
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Nu begrijp ik waarom ik een telefoontje van je gemist heb, zat in de auto. wou nog terugbellen maar is er even helemaal bij in geschoten. is 't nog nodig ? of kom je er wel uit zo.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Klopt , nee is niet meer nodig tis al opgelost, Gerrit had gelukkig nog een nieuwe kabel liggen, he really saved my day
Alleen jammer dat ik het zelf niet eerder had gezien omdat ik gewoon stomweg te lui was om de hele kabel er uit te halen en daardoor de verkeerde conclusie had getrokken dat het stel mechanisme van de koppeling kapot was
Najah wat ik al eerder zei nu weet ik precies hoe ik het koppelingspedaal moet uit en inbouwen en de kabel los krijgen van het pedaal kost me nu nog maar 5 minuten, en mocht het stel mechanisme eens kapot gaan dan heb ik nog een complete reserve set liggen
Alleen jammer dat ik het zelf niet eerder had gezien omdat ik gewoon stomweg te lui was om de hele kabel er uit te halen en daardoor de verkeerde conclusie had getrokken dat het stel mechanisme van de koppeling kapot was
Najah wat ik al eerder zei nu weet ik precies hoe ik het koppelingspedaal moet uit en inbouwen en de kabel los krijgen van het pedaal kost me nu nog maar 5 minuten, en mocht het stel mechanisme eens kapot gaan dan heb ik nog een complete reserve set liggen
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
ff een "dom" vraagje dat denkelijk al 30 keer gepasseerd is maar de zoek functie levert me geen concrete info op:
Voor een R19 (Phase 2 maar denk niet dat dit uit maakt ?) zoek ik een bumperlip, ik heb er gewoon GEEN nu
Iemand wat aanraders ? Ik wil niet te groot of te laag of weet ik veel maar gewoon "netjes" en wat meer dan die drie-ledige snor dat ze normaal af fabriek hebben
En de belangrijkste vraag:
Productcodes om te bestellen
Was eerst aan het denken aan een cupra lip zoals op clio 2's ook wel eens voorkomt maar ... geen idee of het wat is op zo'n 19 en het moet er ook nog iet of wat leuk uit zien
Voor een R19 (Phase 2 maar denk niet dat dit uit maakt ?) zoek ik een bumperlip, ik heb er gewoon GEEN nu
Iemand wat aanraders ? Ik wil niet te groot of te laag of weet ik veel maar gewoon "netjes" en wat meer dan die drie-ledige snor dat ze normaal af fabriek hebben
En de belangrijkste vraag:
Productcodes om te bestellen
Was eerst aan het denken aan een cupra lip zoals op clio 2's ook wel eens voorkomt maar ... geen idee of het wat is op zo'n 19 en het moet er ook nog iet of wat leuk uit zien
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Je kan een Laguna 1 lip monteren, of een originele 19 16V lip. Ik zal even zoeken naar codes.
Lagunalip: 77 00 818 802
19 16V: 77 01 367 301 (denk ik)
Lagunalip: 77 00 818 802
19 16V: 77 01 367 301 (denk ik)
ik zou dat er gewoon af laten zoals bij de gewone r19 (ph2)
[img]http://i9.photobucket.com/albums/a87/fo ... Image1.jpg[/img]
[img]http://i9.photobucket.com/albums/a87/fo ... Image1.jpg[/img]
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Persoonlijk vind ik de laguna lip het mooiste staan op een PH2 19 16v.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 0184-1.jpg[/img][/URL]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 0184-1.jpg[/img][/URL]
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
uit proportie die laguna lip, orgineel staat het mooist vind ik.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Er is licht in de duisternis !
Compbrake maakt solid-topmounts voor de R19 (nuja .. ."generische" maar ze passen wel gewoon) als je de maten door geeft en via GAZ (of andere) kan je top-hats bestellen (zo van die lampenkap toestanden).
zodat je op zoiets uit komt:
[img]http://img28.imageshack.us/img28/6241/dsc05556z.jpg[/img]
Heb mijn solid-topmounts met uniballs al in bestelling staan en als GAZ mijn formaat top-hat nu heeft dan komt het compleet slim
Compbrake maakt solid-topmounts voor de R19 (nuja .. ."generische" maar ze passen wel gewoon) als je de maten door geeft en via GAZ (of andere) kan je top-hats bestellen (zo van die lampenkap toestanden).
zodat je op zoiets uit komt:
[img]http://img28.imageshack.us/img28/6241/dsc05556z.jpg[/img]
Heb mijn solid-topmounts met uniballs al in bestelling staan en als GAZ mijn formaat top-hat nu heeft dan komt het compleet slim
Ik heb voor de zekerheid maar een extra koppelingskabel gekocht. Ik had ook al eens een nacht in een hotel moeten doorbrengen omdat de kabel brak en ik er niet een op voorraad had. Een vraag: Hoelang moet dit stuk zijn?
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/Jacques51/koppelingskabel_zps139769e6.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/Jacques51/koppelingskabel_zps139769e6.jpg[/img]
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: za 3 dec 2011 18:02
- Car: 19 16v PhII
- Locatie: Breda
- Contacteer:
hij doet het wel maar moet shakelaar vast houden ander staat die half wegen op het raam
rij er al 1 jaar mee rond heeft ook geen haast
heb nog achter klep met alles er op liggen wou heb een keer maken als ik er tijd voor heb
rij er al 1 jaar mee rond heeft ook geen haast
heb nog achter klep met alles er op liggen wou heb een keer maken als ik er tijd voor heb
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Als de passagiersdeur niet 'meedoet' met de centrale vergrendeling, is het een kwestie van deurpaneel demonteren, bedrading nalopen, motortje controleren en de boel smeren?
Volgens mij wil hij wel, maar is de 'kracht' er niet meer.
En als de mistlampen niet branden, maar in de tellerbak wel het controlelampje aan is, moet ik dan bij de zekering of relais zoeken? Of zou de schakelaar kapot zijn, ondanks dat je de aan-uit schakeling wel ziet in de tellerbak?
Volgens mij wil hij wel, maar is de 'kracht' er niet meer.
En als de mistlampen niet branden, maar in de tellerbak wel het controlelampje aan is, moet ik dan bij de zekering of relais zoeken? Of zou de schakelaar kapot zijn, ondanks dat je de aan-uit schakeling wel ziet in de tellerbak?
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Ok, nog een vraag.
Als je een 19 16V voltankt en hij stinkt daarna vooral IN de auto naar benzine, wat zou er dan aan de hand kunnen zijn?
Lekkage van de vulhals? Zit er een overloop op? Of is het de ontluchting?
Als je een 19 16V voltankt en hij stinkt daarna vooral IN de auto naar benzine, wat zou er dan aan de hand kunnen zijn?
Lekkage van de vulhals? Zit er een overloop op? Of is het de ontluchting?
identieke rubber k*tring als bij een clio. Waarschijnlijk heb je daar een lekkage.Willeon de Zoete schreef:Ok, nog een vraag.
Als je een 19 16V voltankt en hij stinkt daarna vooral IN de auto naar benzine, wat zou er dan aan de hand kunnen zijn?
Lekkage van de vulhals? Zit er een overloop op? Of is het de ontluchting?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Waarom denk je dat, inspecteur Heemskerk? Omdat ik wat vragen stel over een 19 16V?Chris schreef:Willeon, heb je die mooie phase 1 gekocht?!
Maak anders even een topic aan!
Goed geraden hoor, topic komt nog wel als ik ff meer tijd heb. En wat foto's heb gemaakt.
En wat kan ik daar aan doen?-jo schreef: identieke rubber k*tring als bij een clio. Waarschijnlijk heb je daar een lekkage.
Ring is te vervangen? Of moet je dan de complete tank verwijderen?
Of gewoon minder vol tanken?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja dat...en dat je interesse hebt in mijn ph 1 motorkap....
Ik heb het ook gehad en uiteindelijk bleek na lang zoeken en veel vervangen, dat het 6mm nippelje bij de vulhals was afgebroken. Ik heb toen op een stukje koperen pijp M6 draad getapt en die heb ik in de vulhals gedraaid met Loctice en slangetje erweer op en probleem was opgelost.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak