ACT: Renault 1916V.

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

dit is idd wel partijtje jammer :S
pvtoorn
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2006 18:36
Locatie: Rotterdam

zat even te snuffelen in de kenteken register.
zie dat het al weer heel lang geleden is dat er iets aan gedaan is.

Mijn oude 19 16v

13-FZ-VH
Nu gesloopt na ongeluk


https://www.dropbox.com/s/2prwbi5yz18tw24/pl%20010.jpg

https://www.dropbox.com/s/thofc6w1bk250 ... %20037.jpg

21-FH-SN
Bezit ik nu.

https://www.dropbox.com/s/ywvb8i3dapqmv ... 180811.jpg

Kreeg de foto's er niet op
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik weet niet of je vorige auto door zijn remmen is gegaan, maar op je rode zit volgens mij ook een Bendix ABS.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
pvtoorn
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2006 18:36
Locatie: Rotterdam

nee die oude had de volgende eigenaar kapot gereden...niet zijn fout overigens...

heb het wel gehad met die zwarte....90+ op een rotonde afkomen en geen remmen door haperende ABS sensor...

met de rode/oranje nog geen problemen gehad... pompt ook veel minder dan de zwarte... al een paar x flink geremt om de schijven wat op te frissen :)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bendix ABS... levensgevaarlijk :(
Als ik me goed herinner hebben alle phase 1 19 16v's Bendix ABS, op de phase 2 Bosch ABS systeem.
Blij dat ik geen ABS heb, ook geen gezeur ermee 8)
Anything worth doing is worth doing right!.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

pvtoorn schreef: heb het wel gehad met die zwarte....90+ op een rotonde afkomen en geen remmen door haperende ABS sensor...

met de rode/oranje nog geen problemen gehad... pompt ook veel minder dan de zwarte... al een paar x flink geremt om de schijven wat op te frissen :)
Zoals je het verteld, klinkt het of je ABS pomp nog goed is. Bij mij sloeg die bij iedere keer remmen aan en dan is die versleten. (Uitleg staat ook bij de aankoopadviezen van de R19 16V. http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=21097
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
pvtoorn
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2006 18:36
Locatie: Rotterdam

Ja ik blijf er huiverig voor hoor...
Maar idd had er eigenlijk niet veel op gelet maar na intrappen rem dan bromt hij niet altijd...heel soms maar...

Ben ook niet zo aant racen met dat ding... en ik zorg wel dat ik niet boven op me rem moet.

Edit: Ik heb in me kofferbak een hele set leren stoelhoezen liggen origineel van de 19.Dit kreeg ik erbij
Heeft iemand hier ervaring mee om het eroverheen te trekken ?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ja, Ik heb de voorstoelen overnieuw bekleed. Gewoon die metalen krammetjes waarmee de stof vastzit aan de balijnen doorgeknipt en de boel met tye-wraps weer vastgezet. Dat laatste was een idee van Xabre.

Voorstoelen kun je loshalen 4 boutjes M8 onder de auto.

Ombouwen ABS naar conventioneel: Mocht je het ooit willen http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=24&t=196
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
pvtoorn
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2006 18:36
Locatie: Rotterdam

Inmiddels begonnen met het verzamelen van onderdelen voor ombouw ABS naar GOED systeem.

Via online zag ik een Hoofdremcilinder van 70 tot 90 euro
Bekrachtiger/begrenzer voor 70
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Hier vind je info over de ombouw naar conventioneel http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=24&t=196
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
pvtoorn
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2006 18:36
Locatie: Rotterdam

Die heb ik idd al goed doorgelezen... heb niet echt veel haast want hij doet het "nog" ..

Eigenlijk zou je gewoon Renault moeten aanklagen hiervoor

:gun:
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

pvtoorn schreef:Die heb ik idd al goed doorgelezen... heb niet echt veel haast want hij doet het "nog" ..

Eigenlijk zou je gewoon Renault moeten aanklagen hiervoor

:gun:
Haha True!
Anything worth doing is worth doing right!.
pvtoorn
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2006 18:36
Locatie: Rotterdam

Is je km cockpit om te wisselen zonder probleem met type 1 en 2?
Kan een type 2 met digitale display overnemen van iemand maar weet niet of dat zomaar kan op een type 1 19
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Jahoor, past.. houd wel rekening met de extra onderdelen die je nodig hebt om de boordcomputer werkend te krijgen en de voorbereiding moet wel achter je dashboard liggen. anders moet je nog draden gaan trekken. :)
pvtoorn
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2006 18:36
Locatie: Rotterdam

ja ik zag 2 opgevouwen bundels erachter... met dunnere stekkers erop...

me pm nog gelezen? :p
Nenad16v
Berichten: 12
Lid geworden op: di 28 sep 2010 20:26
Contacteer:

Hallo,

Kan iemand mij zo vertellen welke lengte handremkabels ik moet hebben voor een Chamade 16v Ph1? Zie verschillende maten staan.

1564/1261
1564/1300

Alvast bedankt.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik heb geen flauw idee, sorry.
Ben je er aan begonnen? :P
Nenad16v
Berichten: 12
Lid geworden op: di 28 sep 2010 20:26
Contacteer:

:P jammer..

Zeker. Dorpels gelast, koppaking/klepseals en alles daarom heen en alles weer origineel maken..
Nog even de handremkabels en kan die voor de TUV.. En daarna nog de achterschermen.
Sareno
Berichten: 226
Lid geworden op: ma 30 jul 2012 19:43
Contacteer:

Heeft iemand een idee waar ik het elektrisch schema van de 19 16V (ph 2 1994) kan vinden?

Bij mijn project werkt er een heleboel niet:

Elektrische spiegels
Kachelaanjager
Fan vd achterruit (cabrio)
Centrale portiervergrendeling

Daarnaast is gaat de richtingaanwijzer links erg traag, de lampjes gloeien langzaam aan, terwijl rechts normaal werkt.

Iemand een idee?
FS1
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 20 mar 2005 17:49
Locatie: beveren-waas, belgië

ik heb geen schema's maar ik kan je het volgende vertellen:
*spiegels: meestal gaat dat knopje om ze te verstellen kapot, dus gewoon vervangen en klaar (soms ook de spiegels zelf) bedrading lijkt me zeer zelden
*fan achterruit cabrio is iemand ook ooit al eens komen kopen bij me, dus die gaan ook wel kapot denk ik
*kachelaanjager weet ik niet direct maar is kleine moeite om eens te testen met een andere aanjager aan de stekker te hangen denk ik (die heb ik trouwens nog wel :-p)
*centrale vergrendeling, kan vanalles zijn, werkt er helemaal niets meer? ook niet met de knop in het dashbord? motortjes in de deuren graken nogal eens vast te zitten, anders ontvanger en zender vervangen, ténzij het 1 vd laatste cabrio's is, dan is de sleutel ws uit sync met de ontvanger
*richtingaanwijzer: relais eens vervangen
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Voor 10 euro heb je op MP een vraagbaak of een Haynes manual.
ISBN nummer van de vraagbaak 1992-1995 (incl 16v model): 90-201-2967-8
ISBN nummer van het Haynes manual (Engels talig) 1 85010 958 3

Doet de portiervergrendeling het wel via de knoppen op het dashbord?
De schakelaar van de spiegels is hetzelfde als van de megane. Je kunt hem uitelkaar halen en het prinje schoonmaken. Was bij mij geoxideerd. Na schoonmaken weer 100%
Ventilator. Doet die het helemaal niet of alleen voluit. In het laatste geval is dan de weerstand stuk.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Sareno
Berichten: 226
Lid geworden op: ma 30 jul 2012 19:43
Contacteer:

* Spiegels, ga ik proberen
* Fan achter, Zal ik gaan testen
* Kachel, ga ik ook testen
* CV, werkt helemaal niet. Alsof er geen stroom op staat
* Dat relais, is dat een erg duur ding of een standaard dat ook in andere merken autos gebruikt wordt?

Het meest vreemde vind ik eigenlijk dat buiten de electrische ramen, helemaal niets werkt.
Sareno
Berichten: 226
Lid geworden op: ma 30 jul 2012 19:43
Contacteer:

@Jacques, beide boeken inmiddels besteld.

Kachel doet helemaal niets.
Spiegel schakelaar sloop ik er zo wel uit.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Over de fan voor de achterruit zou ik me geen zorgen maken. Ik heb hem in de afgelopen 8 jaar nooit gebruikt. De hele achterruit ontwaseming is een aanfluiting.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
FS1
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 20 mar 2005 17:49
Locatie: beveren-waas, belgië

da's ook waar :-) je kan altijd eens langsgaan bij iemand met eenzelfde wagen om wat testen, daar ben ik altijd kandidaat voor, om elektrische problemen op te lossen hoor ;-)
Sareno
Berichten: 226
Lid geworden op: ma 30 jul 2012 19:43
Contacteer:

Achterruit fan werkt ineens weer (doet ie het alleen met gesloten kap wellicht?).

Radio werkt.

Kachelaanjager is defect (vorige eigenaar gesproken). Die fix ik later wel.

Ik dacht 1 zekering kwijt te zijn, van het linkerachterraam. Blijkt dat ie veel verder links zit dan Haynes aangeeft. Bijna achter het dashboard.

Spiegels; FIK IN DE TENT! Ik schrok me de t...ng! De linker spiegel werkte, toen ik naar de rechter schakelde gebeurde er eerst niets. Ik wilde dus eigenlijk de bedrading van de spiegel gaan controleren. Toen ik wat vreemds rook dacht ik dat dat bij de zekeringen kast vandaan kwam. Pas een seconde of 10 later keek ik naar de linker deur. Heel veel rook en vlammetjes van een cm of 5. GVD!!! De spiegel joystick stond in de fik. Ik heb de schakelaar er meteen met een schroevendraaier uitgestoken en de garage uit gegooid. pff.. en wat een stank. Mijn kleren ruiken er nog naar... bah.

Kan dit de schakelaar geweest zijn of moet ik het verder zoeken?

De CV werkt ook nog niet, volgens de vorige eigenaar was dit wel het geval. Volgens Haynes zit er een relais in dit systeem maar bij mij mist hij. Ik vermoed dat dat de oorzaak is, heeft iemand die liggen toevallig?

Oh ja, het dashboardkastje gaat niet open. Hoe krijg ik dit voor elkaar zonder al te veel schade aan het dashboard te veroorzaken?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

CV portierbediening:
Het is hetzelfde schema als de raambediening. 2 stuks wisselrelais per deur. Door ompolen gaat de slotspoel de andere kant op. Je afstandbediening kun je laten ingrijpen op de schakelaar.

[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... ning-1.gif[/img]
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Sareno
Berichten: 226
Lid geworden op: ma 30 jul 2012 19:43
Contacteer:

1 van de 2 relais heb ik gevonden (linksboven de zekeringen), en die mist. Waar zit de 2e?

Enig idee hoe ik het dashkastje open kan krijgen?
pvtoorn
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2006 18:36
Locatie: Rotterdam

heb het er al eens eerder over gehad maar het is mij nog steeds een raadsel..

bougies in de F7p

op alle merken loopt het blok lekker
stationair alles goed
reactie op pedaal alles goed..

Alleen bij volgas doortrekken voel ik bij bijna alle merken dat het blokje toch niet alles eruit haalt.

Rij nu met Bosch 4 plus hier voel ik hem echt minder trekken vanaf 3000
hiervoor simpele NGK ...hier ook niet alles..
daarvoor renault OEM bougies ookal niet alles
iridium loopt heel soepel maar weer inhouden.

De enigste die dat wel doet zijn Champion copper bougies
trekt hard door je voelt het in je rug

Dus alles wel gehad nog een paar niet genoemd maar vond wel leuk om een beetje te experimenteren.

waar rijden jullie mee?
Laatst gewijzigd door pvtoorn op do 11 jul 2013 20:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Sareno
Berichten: 226
Lid geworden op: ma 30 jul 2012 19:43
Contacteer:

Toch terug naar de champions?

Heb je de elektrode afstand gechecked?
pvtoorn
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2006 18:36
Locatie: Rotterdam

ja alles op 0.8
maar bij de meeste kan je nix stellen want zijn vaak meerdere pootjes... de champion heeft er 2

wil gewoon weten of het aan mij ligt of dat het wel bekend is
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

NGK BKR6EK
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Sareno
Berichten: 226
Lid geworden op: ma 30 jul 2012 19:43
Contacteer:

Dat is de fabrieksbougie?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Wordt wel vaak gebruikt, maar er is ook nog een bougie van Renault zelf bestelnummer 77.00.500.132
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Sareno
Berichten: 226
Lid geworden op: ma 30 jul 2012 19:43
Contacteer:

Dat onthouden we ;-)
Plaats reactie