ACT: Renault 1916V.

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Gerrit79
Berichten: 87
Lid geworden op: za 3 dec 2011 18:02
Car: 19 16v PhII
Locatie: Breda
Contacteer:

toen ik mij 19 kocht ging ik voor eerste keer tanken en kwam benzine er ook uitlopen
ze hadden benzine pomp vervangen maar die ring niet goed aangedraaid + kapje van boven ook niet terug gezet
2 weken benzine dampen in auto gehad :-(
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Is de massa strip op de versnellingsbak universeel of is deze te bestellen?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Massa strip is gewoon universeel te koop bij de automaterialenzaak 5 euro. Aan beide kanten een gaatje van 8mm.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Thanx.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Vanmiddag is de drukgroep van mn 5 1.8 16v overleden,
wie heeft er een goed adres waar ik een complete set op de kop kan tikken?
Ben voornemens om direct de distributie te vervangen en de waterpomp,ook hiervoor graag een interessante aanbieder.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik zou het hele spul bij Mister auto bestellen. Heb je nog een handleiding nodig voor de montage van de distributieriem?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Heb ik idd ook bij gekeken maar ze bieden voor de distributie 4 verschillende setjes aan.
Wat zit daar onderling voor een verschil in behalve de prijs.
Handleiding is niet noodzakelijk, maar extra info is altijd welkom. (Y)
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik zou voor SKF of Contitech gaan en dan de hele set. Spanrollen + distr. riem. Waterpomp is discutabel. Zelf voel ik op de pomp speling heeft op de as. Zo ja vervangen, zo nee laten zitten. Je kunt er altijd bij. Hij zit niet in de lijn van de distr. riem.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

En vergeet de oliekering achter het vliegwiel nit. ;-) zou niet de eerste keer zijn dat een blok er 2x uit moet....
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Is de olie pijlstok voor een phase1 nog leverbaar?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Wat is de maat van de fusee gaten h.o.h.?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Alpine schreef:Wat is de maat van de fusee gaten h.o.h.?
gokje 58mm
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Heb fusee s onder mn 5-16v met een hart maat van 52 :-(

Heb een GAZ schroefset klaar liggen maar die past niet, deze is 54 en dat zijn al mn losse fusee s en schokbrekers ook.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Net ff snel na gemeten.
Clio 16v met abs, 54 mm
gtt 54 mm

Was het niet zo dat de fusee's van een 1.4 en lichtere clio's (1) 52 mm fusee's hebben. Staat mij iets van bij in ieder geval. (I)

zou kunnen dat ze die ook onder een 5 hebben gehad weet ik niet. :(


enne de clio2 cup of ragnotti hadden 58 mm fusees dacht ik nu we het er over hebben.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Dat zou dan goed kunnen, het was een 1.4 :D
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Fusees wisselen is toch ook het werk niet marcel. Aandrijfas los, rembrackets los van het fusee, fuseekogel los en de 2 bouten bovenop je schokbreker en je tild de hehe boel er tussenuit. ;-)
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Och nee daar lig ik ook niet wakker van.
Was van mening dat alle R5 fusee s gelijk waren dus dat viel even tegen |:
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Alpine schreef:Och nee daar lig ik ook niet wakker van.
Was van mening dat alle R5 fusee s gelijk waren dus dat viel even tegen |:
die fout heb ik bij een clio ook al eens gemaakt :smile:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

mijn 5TL heeft de zelfde fusee's als een GT turbo (I) apart hoor.
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Wat is een goede waterpomp voor de 19 16v? SKF, VALEO? iemand ergens betere/mindere ervaringen mee? dank alvast
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Marcel, 54mm boutgaten recht onder elkaar of schuin?

Schuin is ph 2 en Clio.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Zijn de Beru UXF56 goede/geschikte bougies voor de 16v?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Weet iemand wat het bestel nummer is bij Renault voor de lambda sonde van een ph2 19 16v ?
Alvast bedankt.
Anything worth doing is worth doing right!.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

waarom een Renault nummer, universele van een goed merk, stekker overzetten en klaar voor een fractie van een van de dealer (F)
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

heel slim (Y) :worship:
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Als ik hem bij de stealer ging halen zou ik niet om het nummer vragen :p
Kan ik namelijk het onderdeel vergelijken met het origineel nummer :beer:
Anything worth doing is worth doing right!.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

77.00.746.375 240 euro excl btw in 2005 Ik zou een NGK kopen ben je 50 euro klaar (met stekker eraan!) en heb je een nulletje achter de komma bij emissietest.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Thx Jacques (Y) (Y)
Anything worth doing is worth doing right!.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Even een vraag voor de techneuten:

Heb een 16v cabrio fase 2 staan die af en toe spontaan extreem verhoogd stationair gaat lopen.
De ene keer zo rond de 2000 met uitschieters naar 4000.
Het toerental blijft daar ook hangen tot ik het contact verbreek met ingetrapt koppeling, laat ik dan de koppeling weer opkomen loopt de auto weer normaal.
Al verwisseld/vervangen/gemeten:
* tps afgesteld op 0,14v
* stappenmotor gewisseld

Als de motor verhoogd stationair loopt dan kan ik aan alle stekkers en slangen prutsen maar het daalt niet.

Iemand een idee waar ik de oorzaak kan vinden?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
lekkerebert
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 18 mei 2012 6:36

Probeer es een (nieuwe) andere accu?
Als die slecht of leeg is geeft dat de gekste symptomen; de pas 6 jaar oude Citroen van mn vriendin had al 2 jaar verschijnselen zoals jij ze beschrijft, en nog diverse bijverschijnselen, maar de garage (auto-van-de-baas) vond nooit wat. Opeens startte dat ding niet meer op dr werk, heeft de garagist m op een aanhanger naar zn garage gebracht, alles uitgelezen wat er uit te lezen valt, maar niks. Accu vervangen voor een splinternieuwe : klaar. Geen enkele storing meer en aanslaan, heel even rond de 1000 toeren draaien, dan terugvallen naar ongeveer 900, zoals het hoort.
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Als je het armpje van de tps beweegt slaat die dan af?
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Ja dan slaat de motor af.
Zal vanavond de accu eens wisselen kijken wat dat brengt.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Je zou de ecu ook eens kunnen controleren op vochtschade, en dan met name de printplaat zelf.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Er loopt een draad buiten de kabelboom om waarvan ik niet weet waarom.
Die loopt vanaf de accu naar het relais van de brandstofpomp en dan vanaf een zekering in de relais box rechtstreeks naar de stekker van de Ecu.

Misschien zit er idd wel een probleem in de Ecu, is die van een fase2 gelijk aan een fase1?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
r5alpine
Berichten: 324
Lid geworden op: za 9 jul 2005 11:57
Locatie: emmen
Contacteer:

nee is anders heb nog een fase 2 liggen zonder eprom maar met een voet waar een losse eprom in kan
Plaats reactie