ACT: Renault 1916V.

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Daar heb je wel wat ja.. imitatie is soms klote qua pasvorm. Ooit daarom ook zelf eens 2 nieuwe spatborden gekocht vanwege deze verhalen. Was niet eens veel duurder dan imitatie. (lees: bij zelfde prijs na aftrek korting)

Zou even bij de dealer informeren wat een orginele kost.
Trust me. I know what I'm doing.
Whatever
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 6 jul 2009 16:56
Contacteer:

Bedankt voor de reacties, vind het zelf ook een beetje twijfelachtig hoe het is qua pasvorm en kwaliteit daarom hoopte ik dat iemand er al eens 1 besteld/gemonteerd had :p Maar een originele bij de Dealer vandaan zal het wel een heel stukje duurder van worden (U)
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Is er nergens een goede gebruikte tank te vinden?
Bart (fs1) van team1916vforum is toch ook een R19 aan het slopen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
FS1
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 20 mar 2005 17:49
Locatie: beveren-waas, belgië

de tank ziet er wel redelijk uit maar heeft wel een grote deuk erin onderaan, is niet lek enzo, zit nog halfvol benzine ook, mag je gratis hebben, maar ben niet direct zeker of ze beter gaat zijn dan je huidige
Whatever
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 6 jul 2009 16:56
Contacteer:

Ben inmiddels de benzinetank die ik heb aan het schuren gegaan, en denk dat ik die maar in de zinkverf en daarna tectyl zet dan gaat ie dr maar weer lekker onder. Imitatie heb ik ook wat mindere ervaringen mee en een nieuwe bij ome Renault word me (waarschijnlijk) te duur af, maar bedankt voor het meedenken en de reacties, word zeker wel gewaardeerd :D
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Pot vol blommen, is gisteren de snelheidsmeter ineens overleden.
Was lekker relaxed over de snelweg aan het cruisen, hoorde ineens een hoog klagelijk geluid zag de meter ineens wat rare bewegingen maken en op daarna nul km/h staan (U)
Anyway moet nog even kijken (het was donker) wat er nou precies loos is, ik hoop op de km teller kabel maar vrees dat het misschien ook wel eens de km teller aandrijving kan zijn die de geest heeft gegeven.

De vraag is dan ook hoe lastig is het vervangen de van de KM teller aandrijving van een JB3 bak op een 19 16v ?

Daarna nog naar huis gereden, geen rare geluiden verder, bak schakelt ook nog prima etc.
Anything worth doing is worth doing right!.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

TOM TOM geeft ook je snelheid aan.
mooi zo laten en later als je meer tijd hebt aanpakken.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Roald schreef:Pot vol blommen, is gisteren de snelheidsmeter ineens overleden.
Was lekker relaxed over de snelweg aan het cruisen, hoorde ineens een hoog klagelijk geluid zag de meter ineens wat rare bewegingen maken en op daarna nul km/h staan (U)
Anyway moet nog even kijken (het was donker) wat er nou precies loos is, ik hoop op de km teller kabel maar vrees dat het misschien ook wel eens de km teller aandrijving kan zijn die de geest heeft gegeven.

De vraag is dan ook hoe lastig is het vervangen de van de KM teller aandrijving van een JB3 bak op een 19 16v ?

Daarna nog naar huis gereden, geen rare geluiden verder, bak schakelt ook nog prima etc.
Het is vast de kabel, dat is de zwakste schakel. Ik heb nog nooit een defecte teller aandrijving in de bak gezien.
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

En toch zwerft er ergens een howto rond hoe je die aandrijving kan vervangen, dus het is ooit een keer gebeurd :p

Maar kabel is veel waarschijnlijker inderdaad (Y)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ik had er gisteren nog wel even naar gekeken, echter had ik m'n gereedschap niet bij (handig he :P )
Zal 1 dezer dagen het luchtfilterhuis los halen zodat ik de hele kabel kan kan demonteren om te kijken wat er nou precies kapot is.

Nog wel paar andere klusjes gedaan zoals de krasjes in de middenreflector zo goed als weg gepolijst, opberg bakje in de kofferbak goed vast gezet (1 schroefje zat er niet meer), rammeltje in kofferklep opgelost (ruitenwisser motor zat niet helemaal goed vast :p )
En de auto zijn eerste echte wasbeurt gegeven sinds hij opnieuw gespoten is :smile:

Glimt al lekker nu ondanks dat ik nog niet eens echt mag poetsen (lak hier en daar nog te zacht)

Foto van het dak gisteren na het wassen:

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... Afb042.jpg[/img]
Anything worth doing is worth doing right!.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ziet er goed strak uit (Y)
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

nog is ff een vraagje....

ik hoor van alles over de topsnelheid van een 19.
Mijnes komt in ze 4 aan de 200 maar dan houdt het gewoon op...
Vol door in ze 4 misschien ent 210.
In ze 5 valt hij of terug of blijf top de snelheid hangen.

Nou hoorde ik hier dat ze ook vaak gewoon 225 of 235 lopen.
Zal mijn blokje gewoon compleet af zijn?
Of zal er wat andrs aan de hand zijn?
Blok klinkt verder gewoon goed...
Hij klepperde eerst iets als hij koud was.
0,5 liter olie erbij en dat is eigenlijk ook helemaal weg.
Heel effies als ik hem koud start en dan is het weg, heb ik al vaker gehoord bij die dingen.

Maar iemand nog enig id of ik daar verder wat aan ken doen?
De kat zou zeker ook verstopt kunnen zitten?
R19 16V '91
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Geen idee waar maak je je druk over, ik heb weleens de 230 aangetikt met de 19 maar echt lekker rijdt dat niet :lol: (met een 2.0/jc5 trouwens)
Trust me. I know what I'm doing.
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

ik ga denk ik maar eens zoeken wat voor bak er in mijn 19 hangt....

moet ergens erop staan hoop ik :wink:

dat 170 in ze 3 en ruim 210 in ze 4 vind ik toch best wel snelheden voor die versnellingen...
Hij voelt ook gewoon lui aan omdat die versnellingen zo lang zijn....

mijne heb bij de 200 (vanmiddag nog met 4 man erin) een hele lichte trilling.
Maar je moet er echt op letten om te merken...
Hij doet er met 4 man in btw wel lang over :lol:
R19 16V '91
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

maarja mijn clio 16V heb ik 220 gereden en toen moest ik remmen want hij trok nog heel langzaam op...

Zat ik net rond de 5500 toeren ofzo

208 op de gps..... Ken ik allemaal akijken op de MIO na de rit :lol:
R19 16V '91
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Heb wat hulp nodig :-(

De R19 had af en toe al dat hij ff schokte op 3 cilinders als hij koud was....
Nu blijft hij alleen nog op die 3 lopen.
Stinkt ook naat benzine.
Wat is het meest voor de hand liggende?

Ook viel het me op dat na 20km rijden het koelsysteem compleet koud was.
Motorblok zelf kon ik ook me hand nog opleggen,
Was te heet om comfortabel te zijn maar niet dat ik me brande ofzo.
Bij de gasklep ergens komt een enorm zuigend geluid vandaan.(vacuumslang?)

Ik heb alle stekkers op de injectoren al knap gemaakt en alles ingespoten met vochtverdrijver.
Ik heb ook ooit iets gehoord over de luchthapper? die lekt ofzo?
Ook is het raar dat hij rond de 4000 toeren opeens wel mooi rond loopt en dan rond de 4500 slaat opeens die cillinder weer uit???

Ken iemand mij helpen hiermee?? (ieder geval wat advies geven)
R19 16V '91
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

water in je bougieschachten

je luchthapper lekt

kratje bier als het niet zo is

edit-

mijn 19 liep destijds 200 in zn 4(lange bak) en 230 in zn 5
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Wil ik ook wel weten wat voor dat is! Ik wil een lange bak :smile:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

pff jb3 en dan een 50nummer. ronald weet dat nog wel welk nummer die had.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

230 in 5 bij hoeveel toeren?
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

ik ga nog wel ff op mijn bak kijken voor een nummer :wink: (Y)
Rijd ook een stuk zuiniger.....
Alleen mijne doet dus 200 in ze 4 en 200 in ze 5 :lol:

Ik ga morgen in me pauze is fijn de bougiedoppen eruit trekken.....
Het is nu natuurlijk ook enorm beroerd weer dus het zou best kunnen....
R19 16V '91
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

JB3 051
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Bougie'tjes zijn inderdaad flink verzopen....

Is bijna niet schoon te krijgen daarbinnen (N)
Ken er slecht bij.....

Laat hem nog ff een tijdje open staan hopen dat de laatste restjes zo eruit drogen.
Dan alles weer entjes in elkaar.

En nog het belangrijkste..... Hoe voorkom ik de lekkage aan die happer?
R19 16V '91
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

zoeken is ook een vak.. dit is basiskennis bij een 19 16v ph1 :P

kitten werkt slecht

plaat over kleppendeksel heen maken.

leegmaken met rietje werkt goed :lol:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

lekker alles opslurpen :lol:

Heb het al aardig schoon....

Net ff gestart en hij liep weer op 4 pootjes....
Heb dat stalen vierkanten frampje al helemaal afgekit aan de zijkanten.

Anders gewoon de hele happer dichtmaken....
Echt veel nut heeft hij volgens mij toch niet, of zie ik dat verkeerd?
R19 16V '91
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Hij dient voor koelen uitlaatspruitstuk i.v.m. de kayalysator. Daarom heeft een 19 16S (zonder kat dus) ook geen happer. Zoals Martijn aangeeft, gewoon zorgen dat het niet meer je bougies schachten in kan lekken aangezien kitten toch geen zin heeft.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik haalde altijd de spuit uit een plantenspuit of een fles glassex en stopte de slang daarvan in de schachten en knijpen maar :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Tegenwoordig de compressor met het luchtpistool zeker :smile:
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

bij mij was het ook de compressor (Y)

En ik ben stronteigenwijs dus heb hem toch eerst gekit om te kijken of dat helpt :lol:

Anders maak ik wel een soort gootje op de veerpoot brug of iets dergelijks (Y)
R19 16V '91
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Maarten-Jan schreef:Tegenwoordig de compressor met het luchtpistool zeker :smile:
Nee, gewoon die 19 wegdoen, probleem ook opgelost :p
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ik moet altijd weer lachen als ik al die opvangconstructies zie bij de 19 16V ph1. De meeste denken dat hij door de happer via dat bakje lekt, maar dat is dus niet het geval. Hij lekt langs het afdichtrubber tussen motorkap en luchthapper via de buitenzijde.

Gewoon afkitten waar het moet. Dus aan de buitenzijde met transparante of zwarte siliconenkit de naad tussen motorkap en luchthapper afkitten. Is zeker wel 15 minuten werk, en dan is hij echt dicht.

Ik heb er zelf ook 3 gehad, en allemaal waren ze kurkdroog daarna.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

de afwatering zit achter de kop inderdaad, hij lekt puur allleen langs het rubber op, dat was bij mij ook zo!
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Inderdaad dat had ik bij mijne dus ook gezien....

Ik heb het alleen aan de onderkant dicht gekit.
Als Dit toch niet werkt was ik dus al van plan de boven kant te doen (Y) :wink:
R19 16V '91
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ik heb nog wel een stukje stalling te huur, dat heeft bij mij het probleem ook definitief opgelost. :p
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

dat werkt niet heel goed, het is mijn daily :lol:
R19 16V '91
Plaats reactie