lauwe kachel 1.7 spi.1995

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Michiel Zijlma
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 1 aug 2003 20:59

Mijn kachel blijft eigenlijk altijd lauwtjes.
Soms geeft hij heel even echt warme lucht en daarna weer lauwe.
Heb de kachelradiator al door geblazen met perslucht en de het koelsysteem gespoeld totdat er helder water uitkwam.Nu zit er nieuwe koelvloeistof in en het lijkt maar ietjes beter.

Wie weet hoe ik de kachel kan uitbouwen of controleren en heeft nog tips over wat ik nog meer kan proberen.


Michiel
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

in de kachel zit nog lucht of de aansluitslangen zijn verkeerd om bevestigd ?
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Michiel Zijlma schreef:Mijn kachel blijft eigenlijk altijd lauwtjes.
Soms geeft hij heel even echt warme lucht en daarna weer lauwe.
Heb de kachelradiator al door geblazen met perslucht en de het koelsysteem gespoeld totdat er helder water uitkwam.Nu zit er nieuwe koelvloeistof in en het lijkt maar ietjes beter.

Wie weet hoe ik de kachel kan uitbouwen of controleren en heeft nog tips over wat ik nog meer kan proberen.


Michiel

Ik heb een 1.8i van 1993, en had eerder ook nooit veel aan mijn kachel. Na 30 minuten was er soms nog steeds niet veel van de kachel te merken.

Op een gegeven moment ging er een koelvloeistofslangetje (T-stukje) kapot achter het spruitstuk, al m'n koelvloeistof eruit enzo. Met water bijvullen thuisgekomen toen...

Na 2 weken wachten was het slangetje uit Frankrijk gearriveerd :D, en sindsdien is de kachel altijd binnen 5 a 10 minuten warm.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt ofzo, ik wou alleen ff aankaarten dat het soms dieper kan zitten dan je denkt. De slangetjes in kwestie zijn ook niet goedkoop ofzo, en wat ik nu schrijf is ook geen reden om dan maar de boel te gaan vervangen.

Bovendien: op de sloop vind je ze haast niet, daar snijden ze ze door, of ze zijn net zo poreus als die bij mij was voordat ik m'n koelvloeistof achter de auto zag verdwijnen.... :(
frank19
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 23 feb 2005 18:55

Michiel Zijlma schreef:Mijn kachel blijft eigenlijk altijd lauwtjes.
Soms geeft hij heel even echt warme lucht en daarna weer lauwe.
Heb de kachelradiator al door geblazen met perslucht en de het koelsysteem gespoeld totdat er helder water uitkwam.Nu zit er nieuwe koelvloeistof in en het lijkt maar ietjes beter.

Wie weet hoe ik de kachel kan uitbouwen of controleren en heeft nog tips over wat ik nog meer kan proberen.


Michiel
michien blijft je thermostaat openstaan...
frank kroezen
SkinnyFatMan
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 27 feb 2005 20:26
Locatie: Breda

frank19 schreef:
Michiel Zijlma schreef:Mijn kachel blijft eigenlijk altijd lauwtjes.
Soms geeft hij heel even echt warme lucht en daarna weer lauwe.
Heb de kachelradiator al door geblazen met perslucht en de het koelsysteem gespoeld totdat er helder water uitkwam.Nu zit er nieuwe koelvloeistof in en het lijkt maar ietjes beter.

Wie weet hoe ik de kachel kan uitbouwen of controleren en heeft nog tips over wat ik nog meer kan proberen.


Michiel
michien blijft je thermostaat openstaan...

dat lijkt mij idd ook....


rij eens een stuk van >5 km op normale snelheid motor uit...kap open en voel eens aan de slangen die naar j rad lopen...

koud??? thermostaat kaduuk
Plaats reactie