[R19 16v] Achterste motorsteun makkelijk te vervangen?

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Hoe makkelijk is het om de voorste motorsteun (passagierskant) van een R19 16v te vervangen zonder brug? Kan je er bij als je de dynamo weghaalt, of moet er nog meer weg (bumper?)? Kan je het blok omhoog krikken of heb je een takel nodig om het blok uit de steun te krijgen?
Laatst gewijzigd door Matijs op do 1 jul 2004 8:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ik heb er nooit 1 vervangen met ingebouwde motor...maar het schijnt dat je hem kan vervangen met ingebouwde motor, maar echt makkelijk zal het niet zijn omdat je lastig bij de 2 moeren komt waarmee het rubber aan de steun vastzit.

Succes
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Hmja. Ik zal nog eens een blik werpen. Was toch net de radiateur aan het vervangen.

En de steun zelf, bestellen bij de dealer? Of ergens anders goedkoper?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Zou hem gewoon bij de dealert halen, kost 35 excl. ofzo. Met een gebruikte zit je straks weer met de ellende. Die dingen zijn nou eenmaal niet sterk genoeg, vandaar dat ze vaak na 100.000 km al stuk gaan als er stevig mee gereden is.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ja bedoelde meer of hij via de automaterialen toko misschien goedkoper is. Voorste motorsteun staat bij mij trouwens voor 50 euro ex. in de Dialogys, maar daar klopt wel vaker weinig van (prijzen van okt 2002).
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

Ik neem aan dat het om de rechter voorste gaat?
die heb ik laatst vervangen, bouten los, en motor iets omhoog gekrikt om de steun er tussen uit te halen, vlgs mij had ik toen ook dat binnenscherm tussen motorruimte en rechterwielkast er tussen uit genomen om er makkelijker bij te komen.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Okee, dat gaat dus wel lukken. Bedankt :) (Y)
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Matijs schreef:Ja bedoelde meer of hij via de automaterialen toko misschien goedkoper is. Voorste motorsteun staat bij mij trouwens voor 50 euro ex. in de Dialogys, maar daar klopt wel vaker weinig van (prijzen van okt 2002).
Kheb hem ook uit dialogys 77 00 785 949 ENGINE MOUNT R19 34.00 ---3 x 1
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

Bart V schreef:
Matijs schreef:Ja bedoelde meer of hij via de automaterialen toko misschien goedkoper is. Voorste motorsteun staat bij mij trouwens voor 50 euro ex. in de Dialogys, maar daar klopt wel vaker weinig van (prijzen van okt 2002).
Kheb hem ook uit dialogys 77 00 785 949 ENGINE MOUNT R19 34.00 ---3 x 1
Ik heb de merkloze gekocht voor iets €20. Nou ja merkloos, je kon het afgeflexte Renault logo net niet meer zien zitten.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Patrick L. schreef:Ik neem aan dat het om de rechter voorste gaat?
die heb ik laatst vervangen, bouten los, en motor iets omhoog gekrikt om de steun er tussen uit te halen, vlgs mij had ik toen ook dat binnenscherm tussen motorruimte en rechterwielkast er tussen uit genomen om er makkelijker bij te komen.
Ik zat net nog ff te kijken he, maar de pomp van de Stuurbekrachtiging zit echt zwaar in de weg! Ik zie maar 1 moer waarmee het rubber vast zit aan de steun. Die andere moet ergens onder de pomp zitten, maar daar kom je volgens mij nooit bij...
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

mmm, ben ik vegeten te vermelden dat ik toen de voorbumper eraf had liggen?
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ja dat zou kunnen helpen :) Dan kan je vanaf de voorkant onder de pomp komen om die moeren los te draaien? Zo ja dan is het goed te doen (Y)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Het is inderdaad gelukt met het verwijderen van de voorbumper en de shroud van de radiateur. Dan kan je met een steek/ringsleutel net tussen de steun en de pomp van de stuurbekrachtiging :) (Y)

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/motorsteun01.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/motorsteun02.jpg[/img]

En Patrick bedankt voor de tip 8) (Y) (F)

Nu alleen de rubbers van het stuurhuis nog, en dan hopen we van al het gebonk en gerinkel in de bochten af te zijn :)
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

fijn he, sleutelen aan renault, je komt overal zo gemakkelijk bij :wink: :)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Het probleem is nog niet helemaal opgelost, dus we moeten de achterste motorsteun ook vervangen.
Dus:
- Hoe kan je er het beste bij, van onderaf of van boven?
- Huur ik dus een brug of een motortakel? Of zijn oprijsteunen en een krik genoeg?

Wie heeft dit al eens gedaan en kan mij een paar nuttige "pointers" geven?
Anonymous

Matijs schreef:Het probleem is nog niet helemaal opgelost, dus we moeten de achterste motorsteun ook vervangen.
Dus:
- Hoe kan je er het beste bij, van onderaf of van boven?
- Huur ik dus een brug of een motortakel? Of zijn oprijsteunen en een krik genoeg?

Wie heeft dit al eens gedaan en kan mij een paar nuttige "pointers" geven?
Onderaf op een brug..... losmaken, poot eronder en dan de brug iets laten zakken.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Juistem.
Plaats reactie