ACT: Renault 19
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Hoeveel werk is het om het koppelingspedaal / stelmechanisme te vervangen?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
idd met een half uurtje is dat wel bekeken....
stelt niet zoveel voor. twee boutjes volgens mij
stelt niet zoveel voor. twee boutjes volgens mij
Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
alleen dat veertjeMark Coupe schreef:idd met een half uurtje is dat wel bekeken....
stelt niet zoveel voor. twee boutjes volgens mij
afhankelijk van de dikte van je vingers, lukt het wel in een half uurtje.. ;p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Weet iemand hoe de voorste portierruiten in de raamgeleider vast zitten? Ik moet het raammechanisme demonteren, maar het raam kan niet zakken ivm geen accu enzo meer in de auto. Is dit te doen? Of moet het raam echt eerst naar beneden om erbij te kunnen?
Kan niet echt in de deur kijken hoe het vastzit namelijk. Is het geschroefd of gewoon zo'n plastic klikgeval?
Kan niet echt in de deur kijken hoe het vastzit namelijk. Is het geschroefd of gewoon zo'n plastic klikgeval?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
bovendien, als je dat plastic geval al los krijgt, zonder m te slopen, krijg je vaak je ruit maar amper van die hevel af als je raam bovenin zit.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ff een accu pakken en 2 kabeltjes, gewoon ff in de stekker van de raammotor douwen en het raam gaat naar beneden, draadjes omdraaien en hij gaat omhoog..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Heel apart
zojuist de 19 16V weer in elkaar geschroefd
bak is er achtervandaan geweest en keerring vervangen + nieuwe achterste motorsteun.
om dit te kunnen doen heb ik het subframe laten zakken aan de bstuurderszijde.
nu heb ik echter geen stuurbekrachtiging meer
iemand tips?
ronald????
bak is er achtervandaan geweest en keerring vervangen + nieuwe achterste motorsteun.
om dit te kunnen doen heb ik het subframe laten zakken aan de bstuurderszijde.
nu heb ik echter geen stuurbekrachtiging meer
iemand tips?
ronald????
ha!!
toch nog effe verder gekeken dan mijn neus lang is
bleeuk de kruiskoppeling onderaan het stuurhuis uit zijn pen getrokken te zijn.
even bout los tik op het stuur zodat de kolom naar beneden schoot en weer vastgezet.
stuurt weer lekker licht!
toch nog effe verder gekeken dan mijn neus lang is
bleeuk de kruiskoppeling onderaan het stuurhuis uit zijn pen getrokken te zijn.
even bout los tik op het stuur zodat de kolom naar beneden schoot en weer vastgezet.
stuurt weer lekker licht!
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik haal die kruiskoppeling altijd even los, dan kan het subframe wat verder zakken maar mooi dat het opgelost is
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
En neem je schaatsen mee...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Zou maar een turbo quadra meenemen, anders kom je er niet eens
k, kan iemand me snel vertellen hoe het zit met met het overschrijven ? Originele nederlandse wagen, ik als buitenlander ga hem ophalen, dan moet ik met de huidige eigenaar naar de post om wat te doen ?
En maakt het een verschil als de auto momenteel geschorst is ?
En maakt het een verschil als de auto momenteel geschorst is ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
(koop je de 19 16v van mark? )
volgens mij moet hij dan richting rdw en de auto aangeven voor export. Dan kun je export platen krijgen waarmee jij naar belgie kunt rijden(of gewoon opladen op een aanhanger achter een R21T natuurlijk). Kenteken wordt 'afgemeld' en dat heb jij waarschijnlijk nodig voor invoer.
weet niet zeker maar dit lijkt me het meest logische
volgens mij moet hij dan richting rdw en de auto aangeven voor export. Dan kun je export platen krijgen waarmee jij naar belgie kunt rijden(of gewoon opladen op een aanhanger achter een R21T natuurlijk). Kenteken wordt 'afgemeld' en dat heb jij waarschijnlijk nodig voor invoer.
weet niet zeker maar dit lijkt me het meest logische
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Voertuig uitvoeren dat al in buitenland is
Als het voertuig dat u wilt uitvoeren al in het buitenland is, kunt u de Nederlandse registratie schriftelijk vanuit het buitenland beëindigen. Alleen de geregistreerd eigenaar/houder van het voertuig kan dit doen door een verzoek naar de RDW in Veendam sturen.
Samen met het schriftelijke verzoek moet u de volgende zaken meezenden:
een document (fotokopie) met een verklaring van een officiële, registrerende buitenlandse instantie of een kopie van het nieuw afgegeven buitenlands kentekenbewijs;
het Nederlandse kentekenbewijs (als dat nog aanwezig is);
een kopie van een geldig legitimatiebewijs.
Adres RDW Veendam
Het duurt ongeveer vijf werkdagen voordat de registratie in Nederland is beëindigd. Aan deze schriftelijke procedure zijn geen kosten verbonden.
Voertuig uitgevoerd naar land buiten EU
Als uw voertuig achterblijft in een land buiten de Europese Unie (EU), moet u achteraf eveneens naar de Douane voor een 'aangifte ten uitvoer'.
Als u zelf nog in Nederland bent en het voertuig al in het buitenland, dan kunt u de uitvoer ook in Nederland regelen. De procedure leest u in het artikel een voertuig uitvoeren.
Welke lidstaten horen bij de Europese Unie en de Europese Vrijhandels Associatie?
Een voertuig uitvoeren
Als u als geregistreerde eigenaar/houder uw voertuig wilt uitvoeren, moet u ervoor zorgen dat de registratie in Nederland wordt beëindigd. U kunt de registratie beëindigen door uw voertuig bij de RDW aan te melden voor uitvoer.
Voor uitvoer gaat u naar een RDW-keuringsstation, of naar de Klantenservicebalie in Zoetermeer of Veendam.
Openingstijden keuringsstations voor uitvoer:
Voor de openingstijden van de keuringsstations kunt u contact opnemen met de RDW Klantenservice.
Voor het aanmelden van de uitvoer heeft u nodig:
Een geldig legitimatiebewijs
Het Tenaamstellingsbewijs en het Overschrijvingsbewijs van het kentekenbewijs
De kentekenplaten (-plaat) van uw voertuig
Let op! Het is niet verplicht om het Voertuigbewijs te tonen, maar als u het Voertuigbewijs niet bij u heeft, moet u wel beschikken over het chassisnummer. Dat moet u invullen op de uitvoerverklaring.
Uitvoerverklaring
De RDW-medewerker vraagt u om een 'uitvoerverklaring' in te vullen. U overhandigt het ingevulde formulier en de kentekendocumenten aan de medewerker. Ook de kentekenplaten levert u in. Na controle krijgt u van de medewerker:
Een uitvoerverklaring in tweevoud: het origineel (wit) en een kopie (de groene doorslag). Deze uitvoerverklaring is het enige bewijs dat uw voertuig officieel voor uitvoer is aangemeld in de kentekenregistratie en dat u niet langer aansprakelijk bent voor de voertuiggebonden verplichtingen.
Het gestempelde Tenaamstellingsbewijs
Op het moment dat de RDW de uitvoer accepteert, vervalt de geldigheid van het kentekenbewijs. U mag dan met uw voertuig geen gebruik meer maken van de openbare weg, tenzij u een uitvoerkenteken aanvraagt. Als u met het voertuig, voorzien van een uitvoerkenteken rijdt, vergeet dan niet hiervoor een verzekering af te sluiten. Zorg er eveneens voor dat het voertuig APK-goedgekeurd is.
Een aantal belangrijke zaken:
Mist u het Overschrijvingsbewijs bij uitvoer, dan kunt u hiervoor op de uitvoerverklaring een handtekening plaatsen. U kunt dit alleen doen als u zelf de geregistreerde eigenaar/houder van het voertuig bent.
Als u het Voertuigbewijs mist, is het aan te raden om een vervangend kentekenbewijs aan te vragen voordat u het voertuig voor uitvoer aanmeldt. Sinds 1 juni 2004 is het verplicht om het volledige kentekenbewijs in het buitenland te tonen!
Als u een voertuig voor uitvoer aanmeldt bij de RDW hoeft u het voertuig niet te tonen.
Van rdw.nl
Let wel op, als je bij de RDW langs moet, die willen er niet altijd zijn op zaterdag
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
anders ff googlen, vast wel wat over te vinden
edit-
hmm dan doen ze voor je zelfs.
edit-
hmm dan doen ze voor je zelfs.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Jo kan hem meenemen, eigenaar moet dan met platen en papieren naar rdw voor uitvoerbewijs. Daarna deze papieren opsturen naar Jo. Moet er natuurlijk wel een vertrouwen zijn, anders geeft de verkoper hem als gestolen op
19 is verkocht, nieuwe eigenaar meldt zich hier wel op het forum hij gaat er een 2,0L inbouwen.
en niet aan Jo verkocht
en niet aan Jo verkocht
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Nee, die heeft al zo'n andere logge sloep gekocht (je hoort wel eens wat in het 19 16V wereldje )mark 5t schreef:19 is verkocht, nieuwe eigenaar meldt zich hier wel op het forum hij gaat er een 2,0L inbouwen.
en niet aan Jo verkocht
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Man man, iedereen aan de 2.0. Wie maakt er eens een 2.1 van met grotere boring?
die is eral 2.1. van een 1.8 16v gemaakt.Jean-Paul-S schreef:Man man, iedereen aan de 2.0. Wie maakt er eens een 2.1 van met grotere boring?
ik weet waar die staat
-
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:18
- Locatie: Utrecht
Trekhaak van een normale 19 past toch zonder moeite ook op een cabrio of moest je daar nu juist de sedan versie van hebben ?
Ssangyong Rexton : [img]http://images.spritmonitor.de/313612.png[/img]
Ik heb m nog wel liggen van een 16v. Volgens mij zijn die chassisbalken gewoon gelijk, die van een sedan zijn eerder langer en dus niet passend?