Renault 21 TXE

Post hier al je vragen over de Renault 21
Plaats reactie
Headlong
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 15 mar 2004 19:11
Locatie: Ede

We weten allemaal dat (teveel) luxe dingen in een Renault mis gaat, dus zodadelijk volgt een lijstje met de gebreken die ik tot dusver ben tegengekomen....

Eerst de rit naar huis, deze verliep op zich prima, ware het niet dat het erg koud was in de auto aangezien de kachel het niet deed. De temperatuurmeter kwam ook niet verder dan het eerste streepje... Goede start dus. [img]http://www.ac-eijkhagen.nl/schoolkrant/ ... stisch.gif[/img]
De verkopende partij had me al verteld dat de ventilator bij de radiateur niet aansloeg en dat ze dat verholpen hadden, het leek mij logisch dat het daarmee samen hing.
Ik had het mis.

Thuis aangekomen ging ik eerst maar eens het koelsysteem bestuderen, wat opviel is dat er geen koelvloeistof in het reservoir zat... (N)
Na ongeveer Ÿ liter koelvloeistof bij gevuld te hebben bleef het niveau goed, dus dan maar een rondje rijden. Ik had in elk geval weer een kachel!!! Maar goed, thuis aangekomen nog een halve liter bij gevuld. Nog een rondje gereden en het peil leek gelijk te blijven, ook toen bij stilstand de fan aansloeg.
Er zijn dus een aantal opties wat betreft het verdwijnen van de koelvloeistof:
- motor verbruikt HEEL VEEL koelvloeistof = koppakking kaduuk. Er zit echter geen sludge bij de olievuldop en de koelvloeistof die erin zat bevatte geen mayo
- lekkage in koelsysteem, auto staat nu onder de carpoort. Zal morgen checken op koelvloeistofvlekken
- kachelradiateur, geen idee waar die zit bij een 21 :P maar de vloer is in elk geval droog.

Kleinere dingetjes zijn/waren:
- dashboardverlichting niet werkend (dimmer feller gezet 8))
- boordcomputerverlichting niet werkend (krijg het instrumentenpaneel er nog niet uit. Heb bij Bochane gevraagd waar de andere schroeven moeten zitten. Binnenkort nog eens proberen)
- motor CV bestuurdersdeur overleden
- hemelverlichting dood (heb nog niet door hoe die gemonteerd zit)
- mistlampen voor doen het niet (lampjes zijn ok, schakelaar lijkt ok, lampje op dashboard brand, zekering ok, maar blijkbaar geen spanning bij de lampen)
- vastzetten grootlicht bij lichtschakelaar kaduuk
- slot achterportier passagierszijde is vaag (trekken aan de hendel om uit te stappen doet de deur op slot, terugduwen haalt hem van het slot. Deur kan dus niet van binnenuit geopend worden, stand kinderslot maakt niks)
- verlichting digitaal klokje niet werkend lampje al vervangen, mocht niet baten, tenzij de fitting kapot is

Wat wel jammer is, maar wat bij de proefrit niet opviel, is dat de remschijven krom zijn. Je merkt het echter alleen bij remmen als je 90 of meer rijd.

Kortom, nog genoeg te doen, maar wel weer een echte Renault!! ^O^

[img]http://home.kpnplanet.nl/~d.kool2@kpnpl ... /21GTX.jpg[/img]
Plaats reactie