ACT: Renault 21 Turbo/Quadra
Gaat zoiets werken op mijn renault 21 turbo blok?
ik kan nergens de specs van de originele turbo vinden...
http://cgi.ebay.de/Turbolader-WT3-T4-A- ... 35a64e4ff1
ik kan nergens de specs van de originele turbo vinden...
http://cgi.ebay.de/Turbolader-WT3-T4-A- ... 35a64e4ff1
-jo- schreef:jouw std heeft een .48turbine en 50 trim.
Huub...weet je zeker dat je dit aan een standaard motor wil hangen ?
Hi Jo,
eh ,zeker? nee , daarom vraag ik het even.
de huidige turbo heeft radiaal een heel klein beetje speling , en voor dit soort bedragen kun je maar vast een nieuwe hebben liggen .
maar dan moet hij wel een beetje passen.
Bij deze is zowel de turbine groter, als de a/r groter.
als ik het goed begrijp gaat dat een hogere (eind) druk opleveren , ten koste van het opspoelgedrag onderin.
Ik weet niet of ik daar echt op zit te wachten.
Maar ik begrijp van jouw reactie dat er meer redenen zijn waarom ik deze beter niet kan nemen?
Laatst gewijzigd door huub op vr 15 jan 2010 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb wel vaker een turbo in mijn vingers gehad, deze heeft speling meer dan ik gewend ben.tutuur schreef:is dit de eerste keer dat je gevoeld hebt? het is namelijk normaal dat een turbo radiaal een beetje speling heeft
Nu moet ik zeggen dat zo op het gevoel de speling de laatste 30.000 km niet meer is geworden , en dat ik nog geen oliespoor achter de auto trek, maar je zult maar vast voorbereid zijn op het onvermijdelijke.
dat heb je helemaal juist, het is zelfs beter te verwoorden:huub schreef:Bij deze is zowel de turbine groter, als de a/r groter.
als ik het goed begrijp gaat dat een hogere (eind) druk opleveren , ten koste van het opspoelgedrag onderin.
Ik weet niet of ik daar echt op zit te wachten.
Maar ik begrijp van jouw reactie dat er meer redenen zijn waarom ik deze beter niet kan nemen?
Gas onderin, wachten...wachten...wachten...daar komt 4000rpm,wachten, daar komt 4500 rpm....SCHOP...en afgelopen bij 5500 rpm met de std nokkenas. Het formaat van deze blazer stemt ongeveer overéén met het type dat aan mijn motor hangt.
Deze turbo is voor jou absolute overkill, tenzij je alles aanpast. Op een std motor gaat dit echt niet werken.
Ik raad deze turbo ook volledig af. Bedenk dat een dergelijke turbo van een gekende fabrikant tussen de 1200 en 2000 hangt. Ik weet niet wat je verwacht voor 299 maar op 21turbo.fr en 21beyond staan enkele topics van mensen die deze turbo's aangekocht hebben, alsook de gt serie kopies (made in china). De stukken gaan zo mee de motor in en het feestje is over. Blok weggooien.
Als het een vervanger of lichte upgrade moet worden voor je huidige set up zou ik persoonlijk gaan voor een T3super60 of een cossieturbo (siera). Beiden behouden de .48 turbine maar met een grotere trim.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gas onderin, wachten...wachten...wachten...daar komt 4000rpm,wachten, daar komt 4500 rpm....SCHOP...en afgelopen bij 5500 rpm met de std nokkenas. Het formaat van deze blazer stemt ongeveer overéén met het type dat aan mijn motor hangt.
Deze turbo is voor jou absolute overkill, tenzij je alles aanpast. Op een std motor gaat dit echt niet werken.
Ik raad deze turbo ook volledig af. Bedenk dat een dergelijke turbo van een gekende fabrikant tussen de 1200 en 2000 hangt. Ik weet niet wat je verwacht voor 299 maar op 21turbo.fr en 21beyond staan enkele topics van mensen die deze turbo's aangekocht hebben, alsook de gt serie kopies (made in china). De stukken gaan zo mee de motor in en het feestje is over. Blok weggooien.
Hi Jo,
okee, dat is helemaal duidelijk.
ik heb met de huidige turbo lag al voldoende moeite, achterwielaandrijving en turbo lag is geen echt leuke combinatie.
Dus nog meer turbo lag gaan we niet doen.
Dan maar op mijn gemak rondkijken naar een iets beter passende vervanging, gelukkig heb ik geen haast.
en nu weet ik ook wat ik zoek , dat is ook wat prettiger zoeken.
tja , wat betreft prijzen is het nooit helemaal te volgen , dezelfde intercooler heb ik ondertussen op drie plekken gezien, met een ruime factor drie prijsverschil.
maar een lekkende intercooler is wat minder schadelijk voor je blok als een ontploffende turbo, dat wel.
bedankt voor de info,
hubert
Maakt het wat uit als ik voor de 21 turbo b.v. onderdelen origineel bij renault haal of gewoon bij de automaterialen zaak?
Dan heb ik het over: kopbouten, pakkingen voor het blok enz.
Zit hier veel verschil in kwaliteit? Of is het alleen maar de prijs die meestal bij de automaterialen zaak beter is?
Dan heb ik het over: kopbouten, pakkingen voor het blok enz.
Zit hier veel verschil in kwaliteit? Of is het alleen maar de prijs die meestal bij de automaterialen zaak beter is?
niks kant en klaar, hier is alles met de hand gemaakt!!
Laat je niks wijs maken. In een renaultdoos zit evengoed een victor reinz of goetze pakking en de riemen zijn allemaal gates of dayco.
Het grote verschil bij renault ? Héél dure dozen.
Het grote verschil bij renault ? Héél dure dozen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Ja dat dacht ik ook zoiets, zal wel aan die dure verpakkingen liggen. Dan gewoon fijn bij de automaterialen zaak halen.
Jo, ga je binnenkort trouwens die dutice liners testen?
Jo, ga je binnenkort trouwens die dutice liners testen?
niks kant en klaar, hier is alles met de hand gemaakt!!
jups, heb eergisteren de zuigerveren binnen gekregen. Blok staat nu in de bok om op te bouwen. Van zodra ik daadwerkelijk in elkaar begin te zetten komt er wel een topic "overseas"
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Blok van Jacco is opgebouwd met custom stalen bussen type europacup. Bijhorende kop, aangepaste klepzetels/kleppen, cup nokkenas en Arias zuigers. Binnenkort gaat ie voor de custom map.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
aahzo, ben wel benieuwd over die ductile bussen.
Heb mijn blok nu ook compleet uit elkaar liggen alles wordt gereinigd en weer nieuw opgebouwd, was aan het denken om tegen die tijd ook die ductile in te steken, als ze goed bevallen.
Niet dat ik zo veel vermogen ga draaien, maar ze zullen qua prijs en sterkte wel een stuk aangenamer zijn dan de originele gietijzer.
Die bussen die uit mijn blok komen hebben ook hele kleine beginnende scheurtjes.
Heb mijn blok nu ook compleet uit elkaar liggen alles wordt gereinigd en weer nieuw opgebouwd, was aan het denken om tegen die tijd ook die ductile in te steken, als ze goed bevallen.
Niet dat ik zo veel vermogen ga draaien, maar ze zullen qua prijs en sterkte wel een stuk aangenamer zijn dan de originele gietijzer.
Die bussen die uit mijn blok komen hebben ook hele kleine beginnende scheurtjes.
niks kant en klaar, hier is alles met de hand gemaakt!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ik wil ze donderdag wel ff bewonderen...Menno schreef:Ik heb nog een setje nodulair gietijzer bussen, en JE zuigers voor een 2.2 conversie. Any-one?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Kan iemand misschien ff een plaatje schieten van de linker achterwielkuip (binnen zijde) van zijn renault 21 turbo?
Hier foto als voorbeeld, moet even weten hoe het rood gemarkeerde deel behoord te zitten.
Dus het gaat hoe het linkse deel (binneste wielkuip) tegenover het rechtse deel (buitenste wielkuip) hoort te zitten.
Alvast bedankt voor jullie aandacht.
[img]http://img63.imageshack.us/img63/7735/kopiedsc00256.jpg[/img]
[img]http://img63.imageshack.us/img63/5306/kopiedsc00253.jpg[/img]
Hier foto als voorbeeld, moet even weten hoe het rood gemarkeerde deel behoord te zitten.
Dus het gaat hoe het linkse deel (binneste wielkuip) tegenover het rechtse deel (buitenste wielkuip) hoort te zitten.
Alvast bedankt voor jullie aandacht.
[img]http://img63.imageshack.us/img63/7735/kopiedsc00256.jpg[/img]
[img]http://img63.imageshack.us/img63/5306/kopiedsc00253.jpg[/img]
niks kant en klaar, hier is alles met de hand gemaakt!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Met alle plezier, alleen is het bij mij niet meer origineel. 21TOC?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Bedankt jongens, jo het staat er net ff niet duidelijk op bij die nieuwe casco van jou. Ik duik aanstaande zondag wel f bij iemand onder zijn 21
Ik ben nu bij de achtersubframe bevestigingen bezig, man daar zit me een partij roest
Maar het komt allemaal wel goed
Ik ben nu bij de achtersubframe bevestigingen bezig, man daar zit me een partij roest
Maar het komt allemaal wel goed
niks kant en klaar, hier is alles met de hand gemaakt!!
Ik wil mijn 21 aan de achterkant verhogen (terug naar origineel). Nu zit daar ook gewoon een torsie as onder, maar dat is toch net effe anders dan een 5je. Er zitten veren onder, die er bij een 5 niet zitten.
Kan iemand me vertellen of het verstellen van de torsie gewoon hetzelfde is, of moet ik ergens rekening mee houden?
Kan iemand me vertellen of het verstellen van de torsie gewoon hetzelfde is, of moet ik ergens rekening mee houden?