ACT: Renault 11

Post hier al je vragen over de Renault 9 en 11
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

ben op zoek naar de bestelnummers van de linkse en rechtse raam mechanismes.
van een r11 3 deurs uitvoering van 1987
wie ow wie kan mij daar aan helpen .
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Heb je handverstelling of electrische rammen?

Ik heb nog een complete set liggen incl bedrading voor in een 11 ;-)
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

tutuur schreef:Heb je handverstelling of electrische rammen?

Ik heb nog een complete set liggen incl bedrading voor in een 11 ;-)
heb handmatig ,maar kan altijd omgebouwd worden natuurlijk.
ik hoor wel van je hoe en wat ?
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

ben op zoek naar een komplete set schokdempers voor de r11(voorzijde) .
dus liefst met alle rubbers enz er nog op.

wil em gaan verlagen .
voorzijde gtt ph1 dempers maar achter welke dempers kan ik daar monteren .
of schroefset gtt ph 1

wie heeft deze info
grtz Marcel
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Ik had bij de Electronic voor een set schokbrekers van een gtt en achter alleen de torsie versteld.
Voor het gebruik van de gtt poten moet je in de veertoren een extra gaatje boren om de topschotels vast te kunnen zetten.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Achter een setje koni dempers specifiek voor de 9/11 en voor idd elke poot die ook op een gtt past.

Originele topschotel is te gebruiken alleen dan moet je zelf een toplager versieren. Gtt schotels ook mogelijk zoals hier boven vermeld.
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Alpine schreef:Ik had bij de Electronic voor een set schokbrekers van een gtt en achter alleen de torsie versteld.
Voor het gebruik van de gtt poten moet je in de veertoren een extra gaatje boren om de topschotels vast te kunnen zetten.
Da's met de veerpoten van een GTT ph I toch, met de bout gaten onder elkaar, zodat je geen andere fusee's nodig hebt?

Voor GTT ph II dempers heb je ook andere fusee's nodig.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Not 100% sure..... Ik heb er alleen een schroefset onder gehad
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Ja, maar dat was er 1 voor een Golf toch? :grin:
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Fusees fase 1 en 2 zijn identiek.
Het verschil vang je op met een ander topschotel.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Helemaal correct Marcel, en uiteindelijk heb je bijna in elke schroefset wel sleufgaten of anders maak je die zelf of koop je camberbouten, daar komt onze Ouweschool ook wel uit :D
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Alpine schreef:Fusees fase 1 en 2 zijn identiek.
Het verschil vang je op met een ander topschotel.
Van een 11 wel, van een GTT niet :)
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Gtt fusees heb ik 2 verschillende sets hier.
morgen eerst maar een set r11 complete dempers ophalen .
dan nog ff op zoek naar de gtt dempers.
daarna ff kijken wat waar moet komen .

wordt vervolgd.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

@ Marcel

Wat is het verschil dan?
Verschil in bout afstand is me bekend, verder zijn ze toch gelijk?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

gt fase 1 en 2 hebben de zelfde fusees. de 1,4 tr oa, had een andere fusee, kleinere afstand tussen de boutgaten meen ik.

clio 16V heeft ook zelfde fusee, op de lager na, die is groter. maar dat maakt verder niet uit, is hooguit sterker he ;-)
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Volgens mij zitten bij een GTT ph I de boutgaten recht onder elkaar en bij een ph II niet. Ze zijn dus niet gelijk.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Bas schreef:Volgens mij zitten bij een GTT ph I de boutgaten recht onder elkaar en bij een ph II niet. Ze zijn dus niet gelijk.
(Y) (0)
zal r wel ff een foto van maken dit weekend .
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Heren, dat verschil zit in de veerpoot en de bijbehorende topschotel. fase 1 rechte lange veerpoot, fase 2 staat de poot meer naar buiten. Heel andere veerpoot voor fase 2, koter en idd boutgaten in de poot schuin. Fusee is het zelfde.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Volgens mij kan je ook van een 19 pakken
En dan voor en achter
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Hey Sven daar staat mij ook iets van bij. 19 is de opvolger van de 11 en veel dingen pasten ook weer van de 19 op de 11. Zelf nooit 1 van beide aan gesleuteld, maar wel verhalen gelezen van 19 achteras onder een 11 en subframe van een 19 moet dan toch ook onder een 11 passen?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

De achterdempers op een 19 zijn uit m'n hoofd langer, dus daar heb je dan niets aan.

Achteras is ook flink breder, dus daar moet je ook wel wat gaan fröbelen met je wielkasten (uit m'n hoofd 3,6 cm per kant?)
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

achteras van een 19 is breder maar kan er wel onder.(is net als met een gt vs clio swap)
heb gister een set r11 en gtt ph1 voordempers opgehaald kompleet dus kan nu aan de gang.

eerst eens kijken wat nu de verschillen in de sets zijn oa de gaten in de topschotels enz .
zal er dan een foto serie op los laten zodat er dan wat vastligt. (I)

ga eerst een set -35mm veren bestellen voor de r11 en die monteren en kijken wat het scheelt met de orginele r11 schokdempers die er nu onder zitten . :(

dan kijken wat de gtt ph1 dempers doen kwa verschil met en zonder verlagingsveren
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hier, ik moest weer even denken aan Reiniers oude 11je, was ook een prachtproject:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=210

Daar lees je oa wat over de 3cm bredere achteras, die niet zomaar gaat passen...
En zijn gerommel met veren op de vooras...
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Abel schreef:Heren, dat verschil zit in de veerpoot en de bijbehorende topschotel. fase 1 rechte lange veerpoot, fase 2 staat de poot meer naar buiten. Heel andere veerpoot voor fase 2, koter en idd boutgaten in de poot schuin. Fusee is het zelfde.
Ik weet dat de veerpoten aan de bovenkant meer naar binnen staan bij een ph II, maar wat je zegt is dus dat ze zover naar binnen staan bovenin dat uiteindelijk de boutgaten recht boven elkaar zitten?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ja dus :D misschien iets meer camber tov fase 1, maar je kunt zo een fase 2 poot onder iedere fase 1 knopen. Ik heb het zelf gedaan met mijn r5 tl uit 1984 daar zit nu een stel veerpoten onder van een bleusport :D en de wielen staan gewoon recht hoor ;-)
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Ok. Ik mag dan ff gaan kijken hoe ik dat bovenin op ga lossen met mijn GAZ GT ph II schroefset die ik op de 11T wil plaatsen. Ik ga in elk geval geen extra gaten boren in de veerpoottoren :P
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Is maar 1 gaatje per veertoren :D
Monteer je daarover een veerpootbrug dan zie je niks meer :lol:
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Nu de hamvraag, heb jij ook een veerpootbrug onder de kap van je 11? :p
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Nee die heeft Ron overgenomen.
Mijn 11T staat alleen maar binnen te wachten op de volgende Apk (04-2016) (S)
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
r5alpine
Berichten: 324
Lid geworden op: za 9 jul 2005 11:57
Locatie: emmen
Contacteer:

yep die staat bij mij in de schuur inkl bilstein dempers met verlagings veren en devil trompet
nu nog ff alles op de zender bouwen
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Vandaag een setje fase 2 gtt schokdempers met schotel op Jan zijn 9 gemonteerd, hoezo gaten boren in de toren?

Past gewoon 1 op 1. Wel zit de bobbel bij een fase 2 topschotel in de weg dus hebben de rand iets omhoog moeten kloppen en de onderste gaten iets moeten uitvijlen ivm camber.

Als je zo min mogelijk aan wilt passen raad ik een setje fase 1 gtt topschotels aan met een fase 1 poot
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Als je de ph2 schotels wil monteren zonder uitkloppen dan moet je dus wel een gaatje boren :-)

Met ph1 schotels zou het inderdaad zo moeten kunnen, heb het zelf nog niet geprobeerd maar ga dat nu proberen bij mn 11 Turbo (Y)
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat gaatje zou evt. Ook in de schotel zelf kunnen :)

Als je de schotel wat naar achteren draait, heb je gelijk meer caster!
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Alpine schreef:Nee die heeft Ron overgenomen.
Mijn 11T staat alleen maar binnen te wachten op de volgende Apk (04-2016) (S)
APK briefjes zijn beter dan schorsingsbriefjes :)
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

zo net ff setje -35mm veren besteld voor de R11.
kan ik die mooi op de reserve r11 dempers monteren,ben benieuwd.
andere opties heb ik ook nog mocht het nog te hoog zijn.

wordt vervolgd.
Plaats reactie