ACT: 5 GT Turbo
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18298
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Arta parts zelf heb ik ook eens dorpels vandaan gehaald niets mis mee.
maar als je niet kan lassen en spuiten zou ik eens langs een schaderhersteller bij je in de buurt gaan om te informeren. Liefst een kleine en geen keten, krijg je meestal net antwoord en goede prijs. Mogelijk dat je zelf nog kan helpen ook.
maar als je niet kan lassen en spuiten zou ik eens langs een schaderhersteller bij je in de buurt gaan om te informeren. Liefst een kleine en geen keten, krijg je meestal net antwoord en goede prijs. Mogelijk dat je zelf nog kan helpen ook.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Zijn dit overzetdorpels of vervangers van de bestaande?
Voor dit soort prijzen denk ik er over na om alvast de linker en rechter op voorraad te nemen.
Voor dit soort prijzen denk ik er over na om alvast de linker en rechter op voorraad te nemen.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ja. Kan op meerdere manieren.jackel schreef:Moet je bij een nieuwe dorpel de pinnetjes van de klemmen van de zijskirt er zelf op frutten?
1. Popnagels bestellen bij de dealer.
2. Kop van een spijker oplassen.
3. Zelf heb ik kleine schroefjes er in gedraaid om de boel te kunnen verstellen. Werkte prima voor mij destijds.
klemmetjes zou ik ook gelijk vernieuwen. Dannis de boel weer netjes en strak.
Project: GTT Blue Sport
Ik denk dat het best mogelijk is als je de nokkenastiming veranderd.okido schreef:Wat ik bedoelde te zeggen is: Het lijkt mij dat als de motor de andere kant op draait, dat dan de kleppen op verkeerde volgorde opengaan. En misschien kan je bij een C1J de nokkenas omdraaien als de aandrijving van de oliepomp/distributeur precies in het midden zit.-jo- schreef:Hier ben ik wel heel benieuwd naar:
Kan je dat even uitleggen ? Snap em niet....okido schreef:nokkenas omdraaien?
Wel is het van belang dat de nokkenassen symmetrisch zijn, anders gaat de vulling hele rare dingen doen!
Oliepomp zou in theorie beide kanten op moeten kunnen werken, hier hangt het alleen ook weer af hoe de kanalen lopen. Waterpomp wordt dan weer een ander verhaal
Hoe dan ook, mogelijk; wellicht. praktisch; absoluut niet!
Beter een B-series motor van Honda pakken, die draaien al de andere kant op en zijn ook zeer goed te tunen!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Voor de lage GT rijders onder ons: hoe gaan jullie om met de rechter aandrijfas? Daar zit zo'n klomp balansmateriaal op die natuurlijk precies uitkomt bij de carrosserie. Ik sta nu nog niet eens zo enorm laag en ik heb al een aantal keer de carrosserie geraakt als ik de afdrukken mag geloven.
Is de enige optie: een andere as en zo ja; welke? Of is de enige optie de hamer pakken en de carrosserie 'modificeren'?
Is de enige optie: een andere as en zo ja; welke? Of is de enige optie de hamer pakken en de carrosserie 'modificeren'?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Er zijn ook assen zonder die balans...
Dat geval is een lomp stuk aluminium omgoten met rubber, haal de slijptol maar tevoorschijn
Heb hem bij de 9 om precies dezelfde reden verwijderd!
Heb hem bij de 9 om precies dezelfde reden verwijderd!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Maar dat stuk balans zit er niet voor niks? Of doet het eigenlijk geen bal? (is eigenlijk ook maar 1 manier om daar achter te komen )
Zal ook eens kijken voor een andere as dan...heb ze nog nooit gezien zonder als ik eerlijk ben (op een GT dan, standaard 5 wel).
Zal ook eens kijken voor een andere as dan...heb ze nog nooit gezien zonder als ik eerlijk ben (op een GT dan, standaard 5 wel).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Die balans kun je ook in een andere vorm terugzoeken als je dat wilt, bij diverse opels zijn het gewoon 2 stukkies plastic die je erop kan schroeven.
Maar ik zou deze as gewoon even aaien zoals Tuur zegt, hoppakee weg ermee!
Maar ik zou deze as gewoon even aaien zoals Tuur zegt, hoppakee weg ermee!
Denk dat er zo'n miljoenen auto's rond rijden zonder zo'n ding op de aandrijfas, dan met een 5je het ook wel kunnen hebben!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18298
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Heb er ook geen brok metaal op zitten.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Portieren van een 5 zijn in basis toch allemaal gelijk, hooguit dat er gaatjes in zitten voor de buitenbeplating. En er zijn 2 scharnier systemen. Al is het "oude" systeem om te bouwen naar de "nieuwe" torx variant.
Project: GTT Blue Sport
Klopt!Gerald schreef:Portieren van een 5 zijn in basis toch allemaal gelijk, hooguit dat er gaatjes in zitten voor de buitenbeplating. En er zijn 2 scharnier systemen. Al is het "oude" systeem om te bouwen naar de "nieuwe" torx variant.
Maar het gaat hier over een verzekeringskwestie.
Mocht er iemand weten wat de dealerprijs is hoor ik het graag.
Heb er nog wel meer dan 5 staan mocht iemand op zoek zijn
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Mannen,
heeft een van jullie toevallig nog een Nederlands werkplaatshandboek ergens online staan?
Of anders via mail/wetransfer?
Als ik het deze week nog binnen kan krijgen heb ik dit weekend weer wat te doen.
heeft een van jullie toevallig nog een Nederlands werkplaatshandboek ergens online staan?
Of anders via mail/wetransfer?
Als ik het deze week nog binnen kan krijgen heb ik dit weekend weer wat te doen.
Project: GTT Blue Sport
Wat wil je weten?
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Server van Niekje van Club Cinq: https://famreitsma.nl:5001/bestanden/index.cgiGerald schreef:Mannen,
heeft een van jullie toevallig nog een Nederlands werkplaatshandboek ergens online staan?
Of anders via mail/wetransfer?
Als ik het deze week nog binnen kan krijgen heb ik dit weekend weer wat te doen.
Gebruikersnaam en wachtwoord is CC.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Heb hem ooit gehad, maar kan hem niet vinden.tutuur schreef:Wat wil je weten?
Van de het weekend nodig om een motorblok te de-/monteren.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
ThnxWillem-Jan schreef: Server van Niekje van Club Cinq: https://famreitsma.nl:5001/bestanden/index.cgi
Gebruikersnaam en wachtwoord is CC.
Project: GTT Blue Sport
Komop, dat heb je toch niet nodig Frits?Gerald schreef:Heb hem ooit gehad, maar kan hem niet vinden.tutuur schreef:Wat wil je weten?
Van de het weekend nodig om een motorblok te de-/monteren.
Denk dat het alweer 12 jaar terug is dat ik voor het laatst deed, maar uit het hoofd:
-Vloeistoffen eruit
-Radiateur eruit
-Intercooler eruit
-Ontsteking eruit, als die in motorruim hangt
-Luchtfilter eruit
-Percolatiefan met slangen eruit
-Benzineleiding los
-Aandrijfassen los (kan je op zich aan je fusee laten hangen)
-Uitlaat los van downpipe
-Schakelstang los van de bak (mogelijk even netjes afhangen)
-De + kabel onder je accu naar startmotor los
-3 motorsteunen los
-Stekker achter linker koplamp losgooien
En tillen maar..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ehm, ik moet het ff anders verwoorden zie ik.
Moet mn motorblok reviseren,...
kop wisselen, andere nokkenas, lagers nakijken, oliepompvervangen andere koppeling enz...
In/uitbouwen van het blok (al staat de motor er al een paar jaar naast) lukt wel. maar de rest is nieuw voor me.
Moet nog even rustig kijken hoe het met de timing en de aanhaal momenten zit.
Moet mn motorblok reviseren,...
kop wisselen, andere nokkenas, lagers nakijken, oliepompvervangen andere koppeling enz...
In/uitbouwen van het blok (al staat de motor er al een paar jaar naast) lukt wel. maar de rest is nieuw voor me.
Moet nog even rustig kijken hoe het met de timing en de aanhaal momenten zit.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Heb ze ondertussen al via de link van WJSteven schreef:Ohzo, ik dacht al joh...
Ooit had ik al die wph's wel digitaal ergens, maar kan ze niet 1,2,3 vinden..
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Oke,
even een uitdaging en graag jullie expertise.
Ik heb nieuwe drijfstanglagers voor mijn eigen blok besteld bij een revisiebedrijf bij mn werk om de hoek.
Duidelijk gezegd voor welke auto het was, inclusief kenteken en motorcode.
Vandaag opgehaald en ik kreeg lagers mee voor een Volvo B14 blok. (nu weet ik wel dat dat ook een 1.4 is maar toch)
Vanavond thuis uitgepakt en naast de "oude" lagers gelegd.
Valt mij direct op dat er in 4 stuks een sleufgat zit, waar de oude gewoon massief zijn.
iemand die hier nog meer ervaring mee heeft? Lagers zijn de verpakking niet uit geweest dus ga morgen zowiezo terug. Maar het zou me niets verbazen als ze zeggen dat het toch de juiste zijn.
Als ik beide lagers na meet met een schuifmaat kom ik op (praktisch) dezelfde maat uit (praktisch omdat de een nog in de verpakking zit).
Het verschil wat we wel opvalt is dat op de oude lagers een code: 2950RAA staat, en bij deze nieuwe 2950RAB, maar weet niet wat het betekend.
Dus help!!
Doosje van de lagers:
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/IMG-20151014-WA00071_zpsphccyd6u.jpg[/img]
nieuwe lagers in verpakking, oude lager ligt er net boven.[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/IMG-20151014-WA00091_zpswapgdazt.jpg[/img]
even een uitdaging en graag jullie expertise.
Ik heb nieuwe drijfstanglagers voor mijn eigen blok besteld bij een revisiebedrijf bij mn werk om de hoek.
Duidelijk gezegd voor welke auto het was, inclusief kenteken en motorcode.
Vandaag opgehaald en ik kreeg lagers mee voor een Volvo B14 blok. (nu weet ik wel dat dat ook een 1.4 is maar toch)
Vanavond thuis uitgepakt en naast de "oude" lagers gelegd.
Valt mij direct op dat er in 4 stuks een sleufgat zit, waar de oude gewoon massief zijn.
iemand die hier nog meer ervaring mee heeft? Lagers zijn de verpakking niet uit geweest dus ga morgen zowiezo terug. Maar het zou me niets verbazen als ze zeggen dat het toch de juiste zijn.
Als ik beide lagers na meet met een schuifmaat kom ik op (praktisch) dezelfde maat uit (praktisch omdat de een nog in de verpakking zit).
Het verschil wat we wel opvalt is dat op de oude lagers een code: 2950RAA staat, en bij deze nieuwe 2950RAB, maar weet niet wat het betekend.
Dus help!!
Doosje van de lagers:
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/IMG-20151014-WA00071_zpsphccyd6u.jpg[/img]
nieuwe lagers in verpakking, oude lager ligt er net boven.[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/IMG-20151014-WA00091_zpswapgdazt.jpg[/img]
Project: GTT Blue Sport
Hey Gerarld, die gleuf klopt, die moet in de blok. Deze komt vol te staan met olie, de gladde moet in de lager kap. Je moet je voorstellen dat een lager in de kap een stuk meer te verduren krijgt dan de lager in het blok. De detonatie creëert kracht op de lager kappen he.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Waarom zijn er dan voorheen alleen gladde lagers gemonteerd? En bij navraag bij martijn heeft hij onlangs ook alleen gladde lagers gekregen van hetzelfde merk (ferderal mogul). Met gladde lagers bedoel ik zonder sleuf.Abel schreef:Hey Gerald, die gleuf klopt, die moet in de blok. Deze komt vol te staan met olie, de gladde moet in de lager kap. Je moet je voorstellen dat een lager in de kap een stuk meer te verduren krijgt dan de lager in het blok. De detonatie creëert kracht op de lager kappen he.
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
- Car: Renault Rodeo Turbo
- Locatie: Alkmaar
Ik heb hier een krukas van een B 14 1E liggen en eentje van een C1J 788. Deze zijn geheel gelijk en uitwisselbaar. Ik heb vroeger de drijfstangen wel 's vergeleken en die waren ook gelijk. Alleen de zuigers zijn anders.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Storm in een glas water..
Ik ben vanmorgen terug geweest naar het revisiebedrijf.
Die bleven er in eerste instantie bij dat het de juiste lagers waren, echter na uitleg dat de dichte lagers nog wel leverbaar zijn (want martijn heeft ze onlangs ook gehad) en het voorbeeld wat ik bij me had.
Zijn ze iets verder gaan zoeken. Met het nummer van renault wat op het lager stond (7700510834) toch de juiste (dichte/gladde) besteld. Morgen binnen als het goed is.
Ik zal morgen als ik de boel binnen heb hier ook even het bestelnummer van de lagerset neerzetten. dan kan iemand hem nog eens terug vinden.
@okido, goed om te te weten dat de krukassen exact gelijk zijn, echter zijn er dus wel 2 verschillende lagers voorhanden.
Ik ben vanmorgen terug geweest naar het revisiebedrijf.
Die bleven er in eerste instantie bij dat het de juiste lagers waren, echter na uitleg dat de dichte lagers nog wel leverbaar zijn (want martijn heeft ze onlangs ook gehad) en het voorbeeld wat ik bij me had.
Zijn ze iets verder gaan zoeken. Met het nummer van renault wat op het lager stond (7700510834) toch de juiste (dichte/gladde) besteld. Morgen binnen als het goed is.
Ik zal morgen als ik de boel binnen heb hier ook even het bestelnummer van de lagerset neerzetten. dan kan iemand hem nog eens terug vinden.
@abel, als ik jouw uitleg goed begrijp wil jij het lager met sleuf in de drijfstang monteren. Dit moet dus andersom begreep ik vanmorgen. lager met sleuf in lagerkap, en dicht lager in de drijfstang. Juist omdat er met detonatie de kracht op de drijfstang komt te staan ipv op de lagerkap.Abel schreef:Hey Gerald, die gleuf klopt, die moet in de blok. Deze komt vol te staan met olie, de gladde moet in de lager kap. Je moet je voorstellen dat een lager in de kap een stuk meer te verduren krijgt dan de lager in het blok. De detonatie creëert kracht op de lager kappen he.
@okido, goed om te te weten dat de krukassen exact gelijk zijn, echter zijn er dus wel 2 verschillende lagers voorhanden.
Project: GTT Blue Sport
mijn fout. ik dacht hoofd tap lagers. De drijfstang lager met gleuf onder in de kap idd. En alleen 2 zijn 2 gladde beter als je veel toeren maakt. dan komen er ook aardig wat krachten op de kappen. Voor betere smering is die gleuf.