Wie kan mij vertellen (of plaatjes laten zien) hoe een grijs kenteken 5 GT turbo er uit zag. Ik bedoel dan de inrichting van de achterzijde van de auto. Klapraampjes horen er wel in? Kunststof bekleding hoort erin?
De mijne heeft origineel klapraampjes. Vaste, dichte ramen was vanaf '89 ofzo..
Interieur is alles gestoffeerd, ook de wielkasten. Speakerroosters waar de hoedenplank opligt zitten er niet in. Om de bodem vlak te maken ligt er een grote stalen plaat, daar waar normaal de achterbank staat.
MartijnG schreef:Misschien heeft Johan nog foto's in zijn eigen topic staan? (bovenstaande GT is van Johan)
Stalen plaat heb ik er uitgehaald vanwege laswerkzaameden. Deze plaat zit namelijk vastgelast aan je wielkasten en aan de bevestigingen waar normaal je achterbank in schuift. Ze zijn na het lassen vergeten de wielkasten te tectileren. Daarom moest daan aan beide kanten een nieuw stuk plaat ingelast worden bij mijn 5. Ook zat er bij mij een zwarte multiplex plaat vast gepopt aan de chassisbalken boven het reservewiel. Dit woog allesbijelkaar meet dan een achterbank.
Over die dichte 'achterruiten'. Die zijn van kunststof, maar ik heb ze ook wel eens helemaal vlak gezien en in zo'n ruitrubber van een gewone 5 zodat het niet openklapbaar is.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Joost van der Hammen schreef:Welke type gtt is standaard geleverd met een slingerschot in het carter?
Zoek je nog een slingerschot? Volgens mij heb ik een los slingerschot liggen, eventueel met carterpan (wel met dunne Phase 1 retour aansluiting dus). Heb zelf de Phase 2 zonder slingerschot gemonteerd zitten.
Ervaring met de aftermarket polyester bumper/grill heb ik persoonlijk niet. CGB levert ze ook volgens mij, maar vraag me ten zeerste af hoe de pasvorm en kwaliteit van de ophangingspunten zijn. Eén ding is zeker, het is de enige beschikbare optie voor als je per se nieuw spul wilt.
Op mn nieuwe motor komt een geflowde kop, mn carburateur is aangepast naar groep A dus grotere venturi. beide leveren meer doorstroom mogelijkheid op.
maar hoe zit het dan met het inlaatspruitstuk?
is daar ook wat mee uit te halen? Heeft het zin? valt hier nog een verbetering in te verwachten, of zit ik nu verkeerd om te denken?
ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken en/of hier al eens wat mee gedaan hebben.
Ik heb mijn inlaat spruitstuk uitgedremeld tot het "precies" overeen kwam met de inlaatpoorten van de geflowde kop. Portmatching of blueprinten noemen ze dat geloof ik.
Ook heb ik bij mijn group A carb de hele chokeklep eruit gesloopt ivm betere doorstroming (of het helpt is een 2e).
Nu heb ik 's ochtends wel altijd een spuitbus remmenreiniger nodig om te starten (niet de hele spuitbus, maar een beetje )
Ik heb er geen foto's van gemaakt toen en ook geen voor en na op de bank helaas. (na was het 178 PK)
Ik heb het geheel gewoon vloeiend laten overlopen, tot +/- 2cm in de inlaat kanalen van het spruitstuk geschuurd met een dremeltje.
De doorsnede van de inlaatkanalen samen is niet de bottleneck, die zijn sowieso al groter dan de doorsnede van de carburateur of venturi dus die hoef je niet te vergroten lijkt me.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Zoals bij vele andere moet mijn dorpel gelast worden voor de apk en dit kan ik helaas niet zelf..
Is hier iemand op dit forum die dit goed kan en wil doen (uiteraard tegen betaling) en zoniet wat zal/mag dit kosten ongeveer bij de garage op de hoek ? (dorpel + kriksteun)
Zijn hier nog dorpels voor te krijgen btw?