ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

m1n1 (Jasper) schreef:Wie is trouwens de gelukkige eigenaar geworden van het marktplaats Intrax setje?
Ik was weer eens te laat... (0)

Heine Hut
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Aha, dan gaat de set iig gebruikt worden waarvoor ie bedoeld is :-)
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Wie kan mij vertellen (of plaatjes laten zien) hoe een grijs kenteken 5 GT turbo er uit zag. Ik bedoel dan de inrichting van de achterzijde van de auto. Klapraampjes horen er wel in? Kunststof bekleding hoort erin?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

heb altijd begrpen dat er vaste ramen of deze(zie foto) in zaten bij een bestel.
http://www.5gt.nl/images/9b7ca6a929a8c0 ... e-1795.jpg

inrichting binnen weet ik niet.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

De mijne heeft origineel klapraampjes. Vaste, dichte ramen was vanaf '89 ofzo..
Interieur is alles gestoffeerd, ook de wielkasten. Speakerroosters waar de hoedenplank opligt zitten er niet in. Om de bodem vlak te maken ligt er een grote stalen plaat, daar waar normaal de achterbank staat. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Toevallig iemand voor de beeldvorming nog een (P) hiervan?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Misschien heeft Johan nog foto's in zijn eigen topic staan? (bovenstaande GT is van Johan)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Willeon, ik heb er 1 los liggen. Zal van de week even kijken.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

MartijnG schreef:Misschien heeft Johan nog foto's in zijn eigen topic staan? (bovenstaande GT is van Johan)
Stalen plaat heb ik er uitgehaald vanwege laswerkzaameden. Deze plaat zit namelijk vastgelast aan je wielkasten en aan de bevestigingen waar normaal je achterbank in schuift. Ze zijn na het lassen vergeten de wielkasten te tectileren. Daarom moest daan aan beide kanten een nieuw stuk plaat ingelast worden bij mijn 5. Ook zat er bij mij een zwarte multiplex plaat vast gepopt aan de chassisbalken boven het reservewiel. Dit woog allesbijelkaar meet dan een achterbank. :)

Over die dichte 'achterruiten'. Die zijn van kunststof, maar ik heb ze ook wel eens helemaal vlak gezien en in zo'n ruitrubber van een gewone 5 zodat het niet openklapbaar is.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Even ter check omdat ik het nergens terug kan vinden;

Aansluitingen op de vlotter gezien vanuit de achterkant van de wagen (rijrichting van de auto), welke hoort waar?

klein > groot > klein
ontluchting > aanvoer > retour

Dit zou moeten kloppen toch?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Even met plaatje dan weten we tenminste zeker dat we het over dezelfde hebben.

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-AIqu ... 20copy.jpg[/img]

1: retour
2: aanvoer (middelste)
3: ontluchting (dunste)

Dus ja, dat klopt wat je zegt aangezien mijn foto andersom is gemaakt (achterzijde boven).
Laatst gewijzigd door spir@l op ma 20 apr 2015 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Net wat Krijn zegt (F)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Dank u (Y) Dan zit het toch goed :beer:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

MartijnG schreef:Dank u (Y) Dan zit het toch goed :beer:
En hoe heb je het nu bij mij aangesloten? Of moet ik zelf de boel controleren. :D
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Welke type gtt is standaard geleverd met een slingerschot in het carter?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Joost van der Hammen schreef:Welke type gtt is standaard geleverd met een slingerschot in het carter?
Fase 2 en de cup gtt's dacht ik.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Only Phase 1.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Gerald schreef:
MartijnG schreef:Dank u (Y) Dan zit het toch goed :beer:
En hoe heb je het nu bij mij aangesloten? Of moet ik zelf de boel controleren. :D
Uiteraard hetzelfde als bij mij aangesloten (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Joost van der Hammen schreef:Welke type gtt is standaard geleverd met een slingerschot in het carter?
Zoek je nog een slingerschot? Volgens mij heb ik een los slingerschot liggen, eventueel met carterpan (wel met dunne Phase 1 retour aansluiting dus). Heb zelf de Phase 2 zonder slingerschot gemonteerd zitten.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

niet perse op zoek maar als je er vanaf wilt voor niet te veel......
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Renault 19 1.8 16V Cabrio
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Ax autoparts niet veel mis mee.
Alleen jammer dat ze bijna alleen maar frans spreken...
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ervaring met de aftermarket polyester bumper/grill heb ik persoonlijk niet. CGB levert ze ook volgens mij, maar vraag me ten zeerste af hoe de pasvorm en kwaliteit van de ophangingspunten zijn. Eén ding is zeker, het is de enige beschikbare optie voor als je per se nieuw spul wilt.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

@ MartijnG .. tja gebruikt is er tot nu toe ook nog niet :p
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Even een gedachte kronkel die ik toch wil delen.

Op mn nieuwe motor komt een geflowde kop, mn carburateur is aangepast naar groep A dus grotere venturi. beide leveren meer doorstroom mogelijkheid op.
maar hoe zit het dan met het inlaatspruitstuk?

is daar ook wat mee uit te halen? Heeft het zin? valt hier nog een verbetering in te verwachten, of zit ik nu verkeerd om te denken?

ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken en/of hier al eens wat mee gedaan hebben.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

zorg dat de poorten goed tegen over elkaar zitten.

of INJECTIE!!! :D
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ik heb mijn inlaat spruitstuk uitgedremeld tot het "precies" overeen kwam met de inlaatpoorten van de geflowde kop. Portmatching of blueprinten noemen ze dat geloof ik.
Ook heb ik bij mijn group A carb de hele chokeklep eruit gesloopt ivm betere doorstroming (of het helpt is een 2e).
Nu heb ik 's ochtends wel altijd een spuitbus remmenreiniger nodig om te starten (niet de hele spuitbus, maar een beetje :D )
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

@jasper, chokeklep en drama met starten hoor ik vaker dus die blijft er nu nog ff in. ;-)

poorten moeten overeen komen dat snap ik, maar tot hoe diep heb dat uit gefreesd? foto?

en heb je toevallig de boel nog getest voor/nadien op de bank? Of ben ik echt aan het zoeken nu?
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ik heb er geen foto's van gemaakt toen en ook geen voor en na op de bank helaas. (na was het 178 PK)
Ik heb het geheel gewoon vloeiend laten overlopen, tot +/- 2cm in de inlaat kanalen van het spruitstuk geschuurd met een dremeltje.
De doorsnede van de inlaatkanalen samen is niet de bottleneck, die zijn sowieso al groter dan de doorsnede van de carburateur of venturi dus die hoef je niet te vergroten lijkt me.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

net ff bij mat zaak geweest en de purlux ls 590 zijn niet meer leverbaar .
de vervanger zou de ls 218 zijn deze dan maar monteren ??
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Yup.

Of een Knecht OC3
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Een originele oliefilter kon ik laatst bij de dealer ook niet meer krijgen, heb toen de vervanger (B kwaliteit geloof ik) maar gepakt....
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Zoals bij vele andere moet mijn dorpel gelast worden voor de apk :@ en dit kan ik helaas niet zelf..
Is hier iemand op dit forum die dit goed kan en wil doen (uiteraard tegen betaling) en zoniet wat zal/mag dit kosten ongeveer bij de garage op de hoek ;-) ? (dorpel + kriksteun)
Zijn hier nog dorpels voor te krijgen btw?
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Waar woon je? Mijn buurman bij de loods (plaatwerker) zet er bij mijn GTE nieuwe dorpels in. Als het goed is nog te krijgen bij Autoplaat in Drachten.
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Woon in Culemborg.., nu zag ik dit op mp staan:

http://link.marktplaats.nl/a1020532394

dus niet alleen bij Autoplaat te krijgen of is dit troep?
Plaats reactie