ACT: 5 GT Turbo
Een fmic is de beste oplossing, ook qua veiligheid, koele lucht is gewoon belangrijk.
Verder raad ik aan je originele luchtfilterhuis te gebruiken. Eventueel met vervangingsfilter maar goed dat is geen bottleneck.
Verder raad ik aan je originele luchtfilterhuis te gebruiken. Eventueel met vervangingsfilter maar goed dat is geen bottleneck.
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Is dat turbo gat echt te merken?
Dus andere merken luchtfilters hebben weinig zin?
Dus andere merken luchtfilters hebben weinig zin?
Dat turbogat merk je niet, tenminste, t.o.v., origineel
Een ander, open, filter is zelden een ideale oplossing. De GTT is sowieso krap, en met die originele pot heb je een fijn afgeschermd, kort aanzuigtraject.
Dat filter is behoorlijk groot, daar gaat heel wat lucht doorheen hoor
Een ander, open, filter is zelden een ideale oplossing. De GTT is sowieso krap, en met die originele pot heb je een fijn afgeschermd, kort aanzuigtraject.
Dat filter is behoorlijk groot, daar gaat heel wat lucht doorheen hoor
Gefeliciteerd ! Het verbaasd met dat nog niemand heeft geroepen om de search/zoek functie te gebruikenCleaned_Clio_16v schreef:Ik heb even een aantal vraagjes met betrekking tot de 5 gtt
Hangt van jouw opstelling af. Als je geen plannen hebt om bepaalde onderdelen te upgraden, lekker de std laten zitten of vervangen door een alu exemplaar (of eventueel double core)Cleaned_Clio_16v schreef:Wat is jullie ervaring met verschillende intercoolers voor de 5GTT?
"van horen zeggen hoor je veel liegen", wederom, alles is afhankelijk van je motoropstelling.Cleaned_Clio_16v schreef:Van de een hoor ik dat een FMIC meer lucht krijgt en dus meer pk's,terwijl ik ook weer verhalen hoor over een groter turbo gat met een FMIC.
Een fmic heeft nog steeds een grotere koelcapaciteit dan de std ic. Mede vanwege een ongelukkige plaatsing.Cleaned_Clio_16v schreef:Wat is het beste toe te passen een FMIC, eentje met een dubbele capisiteit of gewoon de standaard intercooler?
Mijn voorkeur gaat naar K&N of pipercrossCleaned_Clio_16v schreef:Wat is het beste luchtfilter voor een 5 GTT: K&N,Green,J&R, of een van de inlegfilters?
Een 5 heeft een enkele onderliggende nokkenas. Onderliggend betekend dat hij niet in de cilinderkop geplaatst werd maar in het onderblok. Dmv stoterstangen worden de kleppen bediend. De nokkenas zelf wordt tevens met ketting aangedreven.Cleaned_Clio_16v schreef:Heeft de 5 een enkele nokkenas? En als er een nokkeras word besteld bijvoorbeeld bij K-tec heb je dan nog verder iets nodig of past het er dan gewoon zonder extra onderdelen in? Heeft iemand ervaring met de 285 Cat cams?
Een 285 is al extreem, deze vereist een aanpassing van klepveren en nokkenastandwiel. De meest gekende en goed bevonden nokkenas sets zijn die van pipercams.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
die nokkenassen van Mb zijn toch ook wel ok Jo?
misschien kan jij hier eens wat meer uitleg geven over het hoe en waarom je een bepaalde keuze nokkenas doet?
260 of 270 graden?
lijkt me wel interesante materie
misschien kan jij hier eens wat meer uitleg geven over het hoe en waarom je een bepaalde keuze nokkenas doet?
260 of 270 graden?
lijkt me wel interesante materie
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Als je nog een inlegfilter zoekt dan heb ik nog een k&n liggen die weg mag voorniet te veel. Bij interesse moet je maar even een pm sturenCleaned_Clio_16v schreef:Ik heb even een aantal vraagjes met betrekking tot de 5 gtt
Wat is jullie ervaring met verschillende intercoolers voor de 5GTT?
Van de een hoor ik dat een FMIC meer lucht krijgt en dus meer pk's,terwijl ik ook weer verhalen hoor over een groter turbo gat met een FMIC.
Wat is het beste toe te passen een FMIC, eentje met een dubbele capisiteit of gewoon de standaard intercooler?
Wat is het beste luchtfilter voor een 5 GTT: K&N,Green,J&R, of een van de inlegfilters?
Heeft de 5 een enkele nokkenas? En als er een nokkeras word besteld bijvoorbeeld bij K-tec heb je dan nog verder iets nodig of past het er dan gewoon zonder extra onderdelen in? Heeft iemand ervaring met de 285 Cat cams?
Alvast bedankt!
R5GTT. Drive it like you stole it
ik dacht, ben niet meer zeker, dat Maurice ook de pipercams gebruikt. Bij een 260/270 hoef je geen andere klepveren of tandwiel te gebruiken, die kan gewoon op std timing en klepveren. Vanaf je hoger gaat krijg je weer een hogere kleplift, vandaar de sterkere klepveren om de boel toch dicht te houden.mark 5t schreef:die nokkenassen van Mb zijn toch ook wel ok Jo?
misschien kan jij hier eens wat meer uitleg geven over het hoe en waarom je een bepaalde keuze nokkenas doet?
260 of 270 graden?
lijkt me wel interesante materie
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Mhja, idd. Hier altijd zoveel mogelijk origineel spul laten zitten maar dat geldt meer voor de clio 16v waar het verplaatsen meestal slechter wordt. Bij een gt boeit dat verplaatsen niet dan is dat wel de betere optie. Bewh, te snel getiept-jo- schreef:alleen vergeet je erbij te zeggen dat die pot snotheet wordt en bij het gebruik van een fmic kan je een luchtilter heel mooi naar de plaats van de std ic brengen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
De plek van de originele IC kan inderdaad perfect worden gebruikt voor een open luchtfilter. Ik heb er een Green opzitten welke in een aluminium behuizing zit zover mogelijk richting het fornt (en dus zo ver mogelijk van de hitte).
Jo; vanwaar precies de noodzaak van een ander nokkenastandwiel bij een 285 graden nokkenas? Moet de timing in dat geval nog zo aangepast worden om het blok nog een beetje fatsoenlijk lopend te maken?
Ben trouwens ook nbenieuwd wat de orginele stoters ervan vinden, daar is geen uprated spul voor volgens mij?
Jo; vanwaar precies de noodzaak van een ander nokkenastandwiel bij een 285 graden nokkenas? Moet de timing in dat geval nog zo aangepast worden om het blok nog een beetje fatsoenlijk lopend te maken?
Ben trouwens ook nbenieuwd wat de orginele stoters ervan vinden, daar is geen uprated spul voor volgens mij?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
klopt, dat wordt aangeraden ivm dat tandwiel.
Ik heb "ooit" een fransman gekend die stoters had laten maken. Een andere staalsoort dan oorspronkelijk. De std's die 20 jaar gebruikt zijn durven wel al eens krom te staan. CGB verkoopt ze ook nieuw, geen idee wat de materiaalsamenstelling betreft. Ikzelf heb alles buiten gekieperd van de C1J.
Ik heb "ooit" een fransman gekend die stoters had laten maken. Een andere staalsoort dan oorspronkelijk. De std's die 20 jaar gebruikt zijn durven wel al eens krom te staan. CGB verkoopt ze ook nieuw, geen idee wat de materiaalsamenstelling betreft. Ikzelf heb alles buiten gekieperd van de C1J.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Oke super daar heb ik wat aan.
Morgen ga ik bij een 5 gtt kijken dus jullie zullen hem waarschijnlijk terug zien.
Bedankt.
Morgen ga ik bij een 5 gtt kijken dus jullie zullen hem waarschijnlijk terug zien.
Bedankt.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ik heb wel eens gelezen dat ze stoterstangen uit de VS halen voor echt extreme vermogens. Die logge V8 dingen gebruiken ook stoterstangen en er is dus zo'n V8 blok wat dezelfe lengte/typte stangen gebruikt. En daar is zat tuning spul voor te krijgen, weet niet meer precies wat het was. Volgens mij wilden ze 8K rpm draaien. Met een C blok ja
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik neem aan dat de gtt waar je bent wezen kijken niets was? waar was je wezen kijken? en wat kan er voor het geld wat je in gedachten heb aan mankeren behalve alles?
is dit ding overigens niet wat voor je?
http://www.clubrenaultsportives.nl/smf/ ... opic=145.0
is dit ding overigens niet wat voor je?
http://www.clubrenaultsportives.nl/smf/ ... opic=145.0
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Was al eerder eens in het MP topic geplaatst
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
een roze in de basis ???
Zag ik een tijd geleden namelijk ...
Zag ik een tijd geleden namelijk ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Nee van ene denis uit s'gravehage.....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Die rode ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Gerry komt ook weer eens langs hoor
Wen er maar aanFlorus schreef:Kwam jij nou maar wat minder langs
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
uitroeien mag helaas niet?
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
tja mijn ervaring met dat soort creatieve uitspattingen
is alles eraf rossen
en opnieuw beginnen
al die plamuur gaat vroeg of laat een keer scheuren
daar kan je op wachten
is alles eraf rossen
en opnieuw beginnen
al die plamuur gaat vroeg of laat een keer scheuren
daar kan je op wachten
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik vroeg me ook al af of die carros nog wat is..
wielen verpatsen en je hebt al een paar honderd terug...
wielen verpatsen en je hebt al een paar honderd terug...
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl