ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Doe es een plaatje van binnen.
Denk dat ik kapotte relais wel moet kunnen reviseren. Klinkt lucratief :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

Als het lukt zal ik morgen even een foto schieten van de binnenkant van het relais.

Heeft iemand trouwens goede wiring diagrams voor een GT Turbo?
In de vraagbaak is niets te vinden over benzinepomp of relais en ook niet in de Haynes die ik gedownload heb?

Morgen ook ff bellen voor een aftermarket oplossing oid.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

weet iemand of spoorbreedte van een 16v hetzelfde is als die van een 5?

voor heb ik het dan over, achter is sowieso breder....
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

16v ongeveer 2cm breder, vraag stelde ik niet lang geleden ook al
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

okey, dan ga ik dat maar toepassen op mijn 5 denk ik, toch net even breder maar net geen willy breedte waardoor ik me wielen nog wel fatsoenijk kwijt kan :)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ik doe dat ook ongeveer zie mijn topic
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

heb het gezien, alleen dan met gt subframe en rs draagarmen toch?

apart trouwens dat rs draagarmen wel op een gt subframe passen en die van een 16v niet, of pas je gelijk het subframe aan?

ik wil een 16v subframe gebruiken om zo(mocht ik het ooit toch willen) over te kunnen gaan naar willie breedte.....
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

nee draagarmen passen niet, moet je iets afslijpen, stelt niets voor, breedte is wel gelijk. en pas idd het subframe aan, maar dat om de draagarmen 200 euro hoger te zetten.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

haha, ga je de draagarmen 200 euro hoger zetten? :lol:

bewijst maar weer dat mannen geen 2 dingen tegelijk kunnen :p
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

kool kijkt niet naar een paar euro
dat zie je maar weer :p
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

haha hoe kan dat nou weer :lol:

2cm had er moeten staan, zal wel emt geld bezig zijn geweest tussen de oren op dat moment :lol:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Wouter de Wit schreef:Ik heb bij die grijze dit jaar ook een kapote gehad. Je kan em doorverbinden maar is geen ideale oplossing.

Nieuw niet meer te bestellen (indien wel kosten ze iets van EUR 100 ex). Ik heb toen een GTE/GTX tijdelijk gebruikt. Hij loopt dan wel normaal alleen doet de toerenteller het niet...

Ik heb toen via via nog eentje kunnen kopen voor EUR 25,- ofzo
Wat zou het echte nadeel hiervan zijn dan als je hem zelf doorverbindt? Gaat de pomp harder draaien als je meer toeren draait met een goed werkend relais?
Is er iemand met een doorverbonden relais en een AFR-meter ivm rijk/arm lopen bij hogeren toeren?
R 5 Convertible Rulezz
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

bij 1 van mijn gt's is het doorverbonden.
nooit geen hinder mee gehad.
en nee ik heb geen afr meter(nog niet tenminste)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

CChris schreef:
Wouter de Wit schreef:Ik heb bij die grijze dit jaar ook een kapote gehad. Je kan em doorverbinden maar is geen ideale oplossing.

Nieuw niet meer te bestellen (indien wel kosten ze iets van EUR 100 ex). Ik heb toen een GTE/GTX tijdelijk gebruikt. Hij loopt dan wel normaal alleen doet de toerenteller het niet...

Ik heb toen via via nog eentje kunnen kopen voor EUR 25,- ofzo
Wat zou het echte nadeel hiervan zijn dan als je hem zelf doorverbindt? Gaat de pomp harder draaien als je meer toeren draait met een goed werkend relais?
Is er iemand met een doorverbonden relais en een AFR-meter ivm rijk/arm lopen bij hogeren toeren?
heeft er niets mee te maken. Hij blijft op contact dan gewoon lopen, ipv na 3 seconden afslaan. Bovendien mis je een beveiliging. Dus voor de motor zelf kan het geen kwaad.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

Ik ga binnenkort maar eens even een catch can monteren.

Moet ik er nog op letten hoe groot de diameter is van slang/buis die op de kleppendeksel zit?? Is 9mm voldoende of is 15mm beter, oftewel, hoe groter, hoe beter??
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hoe groter hoe beter bartje (Y)
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

Understood! :smile:

Dan gaat er gewoon een 15mm aansluiting op de kleppendeksel. Bedankt Mark!! (Y) :beer:


(enne, trekt ie daar nog vacuum en moet er dus nog een filtertje aan het uiteinde, of heb ik dat niet goed begrepen? Of praat ik gewoon poep...? :p )
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

filtertje moet er op (Y)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

klopt het dat je veerpoten van een clio 1.8 16v
kunt gebruiken onder een gtt??

dus als je de gtt topschotels erop zet..
en is evt 19 16v mogelijk
mischien domme vragen maar wil t even zeker weten.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja past, maar de cliopoten zijn een cm of 3 korter of was het nu omgekeerd?

Martijn Kool rijd iig met cliopoten, die hij wel heeft aangepast en Ronald had cliopoten onder z'n 19. Dus d'r valt wel wat mee te spelen ja.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ja maar is idd langer

ik heb cupdempers en die heb ik aangepast dmv de schotel losslijpen en lager lassen. dit kan niet met gewone dempers omdat je bij cupdempers de zuiger eruit kunt halen
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

hmmzz
ik weet genoeg.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Heef iemand hier een oplossing voor? mijn turbo spint op tot 1 bar en daalt dan weer tot 0,5 bar onder vollast. Ik heb net m'n nieuwe turbo geinstalleerd volgens het cup circuit. Alle slangen zitten goed vast en zijn dicht...
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

lekt ie niet ergens?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Wouter de Wit schreef:Ik heb bij die grijze dit jaar ook een kapote gehad. Je kan em doorverbinden maar is geen ideale oplossing.

Nieuw niet meer te bestellen (indien wel kosten ze iets van EUR 100 ex). Ik heb toen een GTE/GTX tijdelijk gebruikt. Hij loopt dan wel normaal alleen doet de toerenteller het niet...

Ik heb toen via via nog eentje kunnen kopen voor EUR 25,- ofzo

pierre...de laatste heb ik uitverkocht
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

m1n1 (Jasper) schreef:Heef iemand hier een oplossing voor? mijn turbo spint op tot 1 bar en daalt dan weer tot 0,5 bar onder vollast. Ik heb net m'n nieuwe turbo geinstalleerd volgens het cup circuit. Alle slangen zitten goed vast en zijn dicht...
Hoe is je luchtfilter?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

lekt ie niet ergens?
Volgens mij niet, maar ik loop het vanavond nog maar eens een keer allemaal langs.
Hoe is je luchtfilter?
Netjes, ik denk ongeveer 2000km geleden schoongemaakt en opnieuw in geolied, ik zal 'm eens losmaken en het slangenwerk controleren.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

blijft je dumpvalve niet open staan of gaatie niet open staan?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

hoe lees je de turbodruk af?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

dat hij 100 tot 200mbar zakt kan wel wel maar 0.5 bar ...das wel enorm veel. Zoeken naar lekkages is de boodschap, dv,actuator, vacumslangen, boostslangen en ic.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zijn er eigenlijk tooltjes om je turbotoerental uit te lezen?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Wat voor een 'nieuwe' turbo heb je erop geschroefd? Standaard T2 of een 'custom'?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Riël schreef:Zijn er eigenlijk tooltjes om je turbotoerental uit te lezen?
Ja, zijn toerental sensoren voor.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

MartijnG schreef:Wat voor een 'nieuwe' turbo heb je erop geschroefd? Standaard T2 of een 'custom'?
toevallig vorige week gezien, een MB turbootje, MB Pro 3000 of hoe heet zo'n ding (?) met dikke elbow en downpipe.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

MartijnG schreef:
Riël schreef:Zijn er eigenlijk tooltjes om je turbotoerental uit te lezen?
Ja, zijn toerental sensoren voor.
OP zich wel interessante info.

Toerental VS toerental motor VS vuldruk VS inlaattemp
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie