ACT: 5 GT Turbo
Doe es een plaatje van binnen.
Denk dat ik kapotte relais wel moet kunnen reviseren. Klinkt lucratief
Denk dat ik kapotte relais wel moet kunnen reviseren. Klinkt lucratief
Als het lukt zal ik morgen even een foto schieten van de binnenkant van het relais.
Heeft iemand trouwens goede wiring diagrams voor een GT Turbo?
In de vraagbaak is niets te vinden over benzinepomp of relais en ook niet in de Haynes die ik gedownload heb?
Morgen ook ff bellen voor een aftermarket oplossing oid.
Heeft iemand trouwens goede wiring diagrams voor een GT Turbo?
In de vraagbaak is niets te vinden over benzinepomp of relais en ook niet in de Haynes die ik gedownload heb?
Morgen ook ff bellen voor een aftermarket oplossing oid.
weet iemand of spoorbreedte van een 16v hetzelfde is als die van een 5?
voor heb ik het dan over, achter is sowieso breder....
voor heb ik het dan over, achter is sowieso breder....
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
16v ongeveer 2cm breder, vraag stelde ik niet lang geleden ook al
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
okey, dan ga ik dat maar toepassen op mijn 5 denk ik, toch net even breder maar net geen willy breedte waardoor ik me wielen nog wel fatsoenijk kwijt kan
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik doe dat ook ongeveer zie mijn topic
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
heb het gezien, alleen dan met gt subframe en rs draagarmen toch?
apart trouwens dat rs draagarmen wel op een gt subframe passen en die van een 16v niet, of pas je gelijk het subframe aan?
ik wil een 16v subframe gebruiken om zo(mocht ik het ooit toch willen) over te kunnen gaan naar willie breedte.....
apart trouwens dat rs draagarmen wel op een gt subframe passen en die van een 16v niet, of pas je gelijk het subframe aan?
ik wil een 16v subframe gebruiken om zo(mocht ik het ooit toch willen) over te kunnen gaan naar willie breedte.....
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
nee draagarmen passen niet, moet je iets afslijpen, stelt niets voor, breedte is wel gelijk. en pas idd het subframe aan, maar dat om de draagarmen 200 euro hoger te zetten.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
haha, ga je de draagarmen 200 euro hoger zetten?
bewijst maar weer dat mannen geen 2 dingen tegelijk kunnen
bewijst maar weer dat mannen geen 2 dingen tegelijk kunnen
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
kool kijkt niet naar een paar euro
dat zie je maar weer
dat zie je maar weer
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
haha hoe kan dat nou weer
2cm had er moeten staan, zal wel emt geld bezig zijn geweest tussen de oren op dat moment
2cm had er moeten staan, zal wel emt geld bezig zijn geweest tussen de oren op dat moment
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Wat zou het echte nadeel hiervan zijn dan als je hem zelf doorverbindt? Gaat de pomp harder draaien als je meer toeren draait met een goed werkend relais?Wouter de Wit schreef:Ik heb bij die grijze dit jaar ook een kapote gehad. Je kan em doorverbinden maar is geen ideale oplossing.
Nieuw niet meer te bestellen (indien wel kosten ze iets van EUR 100 ex). Ik heb toen een GTE/GTX tijdelijk gebruikt. Hij loopt dan wel normaal alleen doet de toerenteller het niet...
Ik heb toen via via nog eentje kunnen kopen voor EUR 25,- ofzo
Is er iemand met een doorverbonden relais en een AFR-meter ivm rijk/arm lopen bij hogeren toeren?
R 5 Convertible Rulezz
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
bij 1 van mijn gt's is het doorverbonden.
nooit geen hinder mee gehad.
en nee ik heb geen afr meter(nog niet tenminste)
nooit geen hinder mee gehad.
en nee ik heb geen afr meter(nog niet tenminste)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
heeft er niets mee te maken. Hij blijft op contact dan gewoon lopen, ipv na 3 seconden afslaan. Bovendien mis je een beveiliging. Dus voor de motor zelf kan het geen kwaad.CChris schreef:Wat zou het echte nadeel hiervan zijn dan als je hem zelf doorverbindt? Gaat de pomp harder draaien als je meer toeren draait met een goed werkend relais?Wouter de Wit schreef:Ik heb bij die grijze dit jaar ook een kapote gehad. Je kan em doorverbinden maar is geen ideale oplossing.
Nieuw niet meer te bestellen (indien wel kosten ze iets van EUR 100 ex). Ik heb toen een GTE/GTX tijdelijk gebruikt. Hij loopt dan wel normaal alleen doet de toerenteller het niet...
Ik heb toen via via nog eentje kunnen kopen voor EUR 25,- ofzo
Is er iemand met een doorverbonden relais en een AFR-meter ivm rijk/arm lopen bij hogeren toeren?
Ik ga binnenkort maar eens even een catch can monteren.
Moet ik er nog op letten hoe groot de diameter is van slang/buis die op de kleppendeksel zit?? Is 9mm voldoende of is 15mm beter, oftewel, hoe groter, hoe beter??
Moet ik er nog op letten hoe groot de diameter is van slang/buis die op de kleppendeksel zit?? Is 9mm voldoende of is 15mm beter, oftewel, hoe groter, hoe beter??
hoe groter hoe beter bartje
Understood!
Dan gaat er gewoon een 15mm aansluiting op de kleppendeksel. Bedankt Mark!!
(enne, trekt ie daar nog vacuum en moet er dus nog een filtertje aan het uiteinde, of heb ik dat niet goed begrepen? Of praat ik gewoon poep...? )
Dan gaat er gewoon een 15mm aansluiting op de kleppendeksel. Bedankt Mark!!
(enne, trekt ie daar nog vacuum en moet er dus nog een filtertje aan het uiteinde, of heb ik dat niet goed begrepen? Of praat ik gewoon poep...? )
filtertje moet er op
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
klopt het dat je veerpoten van een clio 1.8 16v
kunt gebruiken onder een gtt??
dus als je de gtt topschotels erop zet..
en is evt 19 16v mogelijk
mischien domme vragen maar wil t even zeker weten.
kunt gebruiken onder een gtt??
dus als je de gtt topschotels erop zet..
en is evt 19 16v mogelijk
mischien domme vragen maar wil t even zeker weten.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Ja past, maar de cliopoten zijn een cm of 3 korter of was het nu omgekeerd?
Martijn Kool rijd iig met cliopoten, die hij wel heeft aangepast en Ronald had cliopoten onder z'n 19. Dus d'r valt wel wat mee te spelen ja.
Martijn Kool rijd iig met cliopoten, die hij wel heeft aangepast en Ronald had cliopoten onder z'n 19. Dus d'r valt wel wat mee te spelen ja.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ja maar is idd langer
ik heb cupdempers en die heb ik aangepast dmv de schotel losslijpen en lager lassen. dit kan niet met gewone dempers omdat je bij cupdempers de zuiger eruit kunt halen
ik heb cupdempers en die heb ik aangepast dmv de schotel losslijpen en lager lassen. dit kan niet met gewone dempers omdat je bij cupdempers de zuiger eruit kunt halen
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
hmmzz
ik weet genoeg.
ik weet genoeg.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Heef iemand hier een oplossing voor? mijn turbo spint op tot 1 bar en daalt dan weer tot 0,5 bar onder vollast. Ik heb net m'n nieuwe turbo geinstalleerd volgens het cup circuit. Alle slangen zitten goed vast en zijn dicht...
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
lekt ie niet ergens?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Wouter de Wit schreef:Ik heb bij die grijze dit jaar ook een kapote gehad. Je kan em doorverbinden maar is geen ideale oplossing.
Nieuw niet meer te bestellen (indien wel kosten ze iets van EUR 100 ex). Ik heb toen een GTE/GTX tijdelijk gebruikt. Hij loopt dan wel normaal alleen doet de toerenteller het niet...
Ik heb toen via via nog eentje kunnen kopen voor EUR 25,- ofzo
pierre...de laatste heb ik uitverkocht
Hoe is je luchtfilter?m1n1 (Jasper) schreef:Heef iemand hier een oplossing voor? mijn turbo spint op tot 1 bar en daalt dan weer tot 0,5 bar onder vollast. Ik heb net m'n nieuwe turbo geinstalleerd volgens het cup circuit. Alle slangen zitten goed vast en zijn dicht...
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Volgens mij niet, maar ik loop het vanavond nog maar eens een keer allemaal langs.lekt ie niet ergens?
Netjes, ik denk ongeveer 2000km geleden schoongemaakt en opnieuw in geolied, ik zal 'm eens losmaken en het slangenwerk controleren.Hoe is je luchtfilter?
blijft je dumpvalve niet open staan of gaatie niet open staan?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
hoe lees je de turbodruk af?
Project: GTT Blue Sport
Zijn er eigenlijk tooltjes om je turbotoerental uit te lezen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Wat voor een 'nieuwe' turbo heb je erop geschroefd? Standaard T2 of een 'custom'?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ja, zijn toerental sensoren voor.Riël schreef:Zijn er eigenlijk tooltjes om je turbotoerental uit te lezen?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
toevallig vorige week gezien, een MB turbootje, MB Pro 3000 of hoe heet zo'n ding (?) met dikke elbow en downpipe.MartijnG schreef:Wat voor een 'nieuwe' turbo heb je erop geschroefd? Standaard T2 of een 'custom'?
OP zich wel interessante info.MartijnG schreef:Ja, zijn toerental sensoren voor.Riël schreef:Zijn er eigenlijk tooltjes om je turbotoerental uit te lezen?
Toerental VS toerental motor VS vuldruk VS inlaattemp