ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

zolang ik m maar niet poedercoat :smile:

true, paar nieuwe koelslangen kan geen kwaad. vooral niet nadat je koppakking eruit heeft gelegen is mijn ervaring..

maar goed ik heb er toch ruim een jaar low budget in rond gereden zonder al te veel gekke dingen..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

Roy schreef:Een gtt niet betrouwbaar? :lol:

Als je er geen euro aan wilt spenderen en met 20 jaar oude slangen troep blijft rijden wordt het inderdaad nooit betrouwbaar.

Onderhoud is behoud. :)
hier hoeven we eigenlijk weinig aan toe te voegen he (Y)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Roy schreef:Een gtt niet betrouwbaar? :lol:

Als je er geen euro aan wilt spenderen en met 20 jaar oude slangen troep blijft rijden wordt het inderdaad nooit betrouwbaar.

Onderhoud is behoud. :)
Ach was een stukje ironie Ray. En nee, 20 jaar oude slangen brengen inderdaad niet veel goeds ;) Ben het helemaal met je eens.

@kool
jaja, het komt steeds dichterbij. Ik heb gewoon nog even de tijd niet. Opening ga ik niet halen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Welk jaar praten we hier over? :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jan Theeven
Berichten: 283
Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
Locatie: Sittard

Je blok staat hier in mijn garage weg te roesten hoor....... :D

:wink:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

:p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jan Theeven
Berichten: 283
Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
Locatie: Sittard

M'n 5je zou trouwens eerst naar Antwerpen gaan, maar dat gaat niet door. Die Belg reageerde steeds veel te laat en ik moet volgende week gewoon cash hebben voor de nieuwe auto (Mégane). Hij gaat nu naar iemand uit Susteren, dus hij blijft lekker dicht bij me in de buurt :wink: ... beter!
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

beter ver weg, elke keer als je hem nu ziet rijden krijg je weer spijt..

let maar op...

:P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jan Theeven
Berichten: 283
Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
Locatie: Sittard

Martijn Kool schreef:beter ver weg, elke keer als je hem nu ziet rijden krijg je weer spijt..

let maar op...

:P
Ik doe dan wel gewoon alsof ik niks heb gezien... lekker blijven ontkennen... :lol:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Riël schreef:
Roy schreef:Een gtt niet betrouwbaar? :lol:

Als je er geen euro aan wilt spenderen en met 20 jaar oude slangen troep blijft rijden wordt het inderdaad nooit betrouwbaar.

Onderhoud is behoud. :)
Ach was een stukje ironie Ray. En nee, 20 jaar oude slangen brengen inderdaad niet veel goeds ;) Ben het helemaal met je eens.
Roy of ik? :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Mijn slang is al bijna 30 jaar oud, maar doet het gelukkig nog steeds als een nieuwe... ;)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

:lol: En die komt niet eens van Samco waarschijnlijk :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Ook niet van Renault waarschijnlijk... :lol:
5 GT Turbo '88 GT5
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

typisch gevalletje Tubano :lol:

[img]http://www.demulder-rubber.be/Catalogus ... tubano.jpg[/img]
Immer wieder die verdammte Holländer
Jan Theeven
Berichten: 283
Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
Locatie: Sittard

Trouwens... Riël... nog even over mijn falende Clio... ik hoorde van iemand dat - als het echt een kapotte krukaslager is - de turbo ook vervangen moet worden???
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Naja iets vervangen wat het nog goed doet? Het kan zijn dat het ijzerslijpsel van de lagers in de turbo komt. Beter goed uitspoelen, een andere reden kan ik zo één twee drie niet bedenken?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jan Theeven
Berichten: 283
Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
Locatie: Sittard

Da's idd de reden ja... maja... mooi köt :(
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

ken je die turbo dan niet gewoon goed schoon spoelen??
R19 16V '91
Jan Theeven
Berichten: 283
Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
Locatie: Sittard

Vind ik wel ja :wink:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

en er wil nog wel eens een zeefje in de olie-aanvoer van een turbo zitten.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jan Theeven
Berichten: 283
Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
Locatie: Sittard

Dat zou mooi zijn... dan is er nl. niks aan de hand :smile:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

wel even goed controleren, als er een zeefje zit en er blijft daar vervuiling zitten kan het wel eens mis gaan met de smering van je luchtpomp :wink: :p
R5GTT. Drive it like you stole it
Jan Theeven
Berichten: 283
Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
Locatie: Sittard

Oké dan! (Y)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Hadden jullie deze al eens gezien?
http://www.protoxide.it/preparazioni/Re ... ezione.htm

Beetje duur, en mij is niet helemaal duidelijk hoe die injectors er nu in zitten.
Maar wel leuk!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Idd beetje duur.

Ik ben wel overtuigd dat het originele spruitstuk niet zo slecht is dan dat men voorheen deed vermoeden. In dat geval geloof ik niet dat een MPI systeem veel meer brengt dan het eenvoudigere singlepoint van MBCP.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Voor dit geld is het echt niet de moeite nee.
Als het wat betaalbaarder kan dan zou ik liever een mooie MPI setup hebben, maar ik moet zeggen dat de resultaten die met het MBCP systeem worden gehaald ruim voldoende zijn voor een voorwielaandrijvertje :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Waarom precies MPI?

Enige voordeel wat ik me nu kan voorstellen is dat je direct op / dichter bij de klep kan injecteren en een koelingsvoordeel halen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

sieger everts schreef:'savonds..

even een vraagje aan de schroefset bezitters. kan iemand een paar foto's uploaden van de 'dop' die op de hulpveer zit. (dus waar de topschotel op komt) eventueel ook met toplagergemonteerd.

alvast bedankt!
Laat maar heb het al voor elkaar (S) nu maar hopen dat ik het grasveld van Gronau opkom.. :grin:
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

:foto: ?? :D
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

nee nog geen :foto: ... :p
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Is er voor het blok van de GT een watertempsensor verkrijgbaar
met maar 1 draad? (massa via het blok)
Wie heeft hiervan een bestelnr,bij de Brezan zeggen ze dat er niks leverbaar is.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Riël schreef:Waarom precies MPI?

Enige voordeel wat ik me nu kan voorstellen is dat je direct op / dichter bij de klep kan injecteren en een koelingsvoordeel halen.
Ik vind het gewoon mooier :) En ik ben er stiekum van overtuigd dat je het altijd scherper kan afstellen dan de single point.
Maar ik ken jouw filosofie m.b.t. de kosten v.s. de baten, en zoals gezegd ben ik het met je eens dat de single point absoluut een uitstekende oplossing is voor een goede prijs. Maar je kent ook mijn filosofie: net zo eigenwijs als Renault zelf, en altijd de wens om het anders te doen dan anderen.
Ik jaag nog altijd op het originele MPI spruitstuk dat in Californië is geleverd...
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik heb op diverse buitenlandse fora ook nog een lijntje maar dat is erg lastig :D Dié is natuurlijk wel érg gaaf.

Nee Matijs, ik wil het verder brengen: de GT motorafstelling is zo zuiver als de zwakste schakel.

Hoe perfect is de hele kleptiming etc met die nokkenassen, die vorm van de zuigers, die spoeling aan één kant in de cilinder etc, om er met finetuning van je mengsel profijt uit te halen? Dus niet alleen kosten/baten, ik twijfel eraan óf er extra baten zijn. Er is in ieder geval nog niemand die dat hier voor mij heeft laten zien. Volgens mij is ruwe performance van de MB setup zelfs beter dan de MPI setups. In mijn ogen is er een groot voordeel in de betere menging benzine/lucht.

Overigens kan ik er best naast zitten met mijn visie. So shoot :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Riël schreef: Volgens mij is ruwe performance van de MB setup zelfs beter dan de MPI setups. In mijn ogen is er een groot voordeel in de betere menging benzine/lucht.

Overigens kan ik er best naast zitten met mijn visie. So shoot :D
Riël even doorgedacht op het mb systeem, als het een singlepoint injectie is waarom willen ze bij MB er dan een multipoint (16v) computer aan hangen? Of zou dat uiteindelijk met een spi computer en kabelboom ook kunnen? (I)
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Gerald schreef:
Riël schreef: Volgens mij is ruwe performance van de MB setup zelfs beter dan de MPI setups. In mijn ogen is er een groot voordeel in de betere menging benzine/lucht.

Overigens kan ik er best naast zitten met mijn visie. So shoot :D
Riël even doorgedacht op het mb systeem, als het een singlepoint injectie is waarom willen ze bij MB er dan een multipoint (16v) computer aan hangen? Of zou dat uiteindelijk met een spi computer en kabelboom ook kunnen? (I)
De 16v ecu is gewoon monopoint. Alle 4 de injectoren werken tegelijk. Er zitten wel 2 uitgangen op de ecu(pin20-21) maar deze zijn in de kabelboom weer verbonden met elkaar. Geven pin 20 en 21 ook hetzelfde signaal?
Plaats reactie