ACT: 5 GT Turbo
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
zolang ik m maar niet poedercoat
true, paar nieuwe koelslangen kan geen kwaad. vooral niet nadat je koppakking eruit heeft gelegen is mijn ervaring..
maar goed ik heb er toch ruim een jaar low budget in rond gereden zonder al te veel gekke dingen..
true, paar nieuwe koelslangen kan geen kwaad. vooral niet nadat je koppakking eruit heeft gelegen is mijn ervaring..
maar goed ik heb er toch ruim een jaar low budget in rond gereden zonder al te veel gekke dingen..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
hier hoeven we eigenlijk weinig aan toe te voegen heRoy schreef:Een gtt niet betrouwbaar?
Als je er geen euro aan wilt spenderen en met 20 jaar oude slangen troep blijft rijden wordt het inderdaad nooit betrouwbaar.
Onderhoud is behoud.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Ach was een stukje ironie Ray. En nee, 20 jaar oude slangen brengen inderdaad niet veel goeds Ben het helemaal met je eens.Roy schreef:Een gtt niet betrouwbaar?
Als je er geen euro aan wilt spenderen en met 20 jaar oude slangen troep blijft rijden wordt het inderdaad nooit betrouwbaar.
Onderhoud is behoud.
@kool
jaja, het komt steeds dichterbij. Ik heb gewoon nog even de tijd niet. Opening ga ik niet halen.
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
- Locatie: Sittard
Je blok staat hier in mijn garage weg te roesten hoor.......
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
- Locatie: Sittard
M'n 5je zou trouwens eerst naar Antwerpen gaan, maar dat gaat niet door. Die Belg reageerde steeds veel te laat en ik moet volgende week gewoon cash hebben voor de nieuwe auto (Mégane). Hij gaat nu naar iemand uit Susteren, dus hij blijft lekker dicht bij me in de buurt ... beter!
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
beter ver weg, elke keer als je hem nu ziet rijden krijg je weer spijt..
let maar op...
let maar op...
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
- Locatie: Sittard
Ik doe dan wel gewoon alsof ik niks heb gezien... lekker blijven ontkennen...Martijn Kool schreef:beter ver weg, elke keer als je hem nu ziet rijden krijg je weer spijt..
let maar op...
Roy of ik?Riël schreef:Ach was een stukje ironie Ray. En nee, 20 jaar oude slangen brengen inderdaad niet veel goeds Ben het helemaal met je eens.Roy schreef:Een gtt niet betrouwbaar?
Als je er geen euro aan wilt spenderen en met 20 jaar oude slangen troep blijft rijden wordt het inderdaad nooit betrouwbaar.
Onderhoud is behoud.
Immer wieder die verdammte Holländer
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
- Locatie: Sittard
Trouwens... Riël... nog even over mijn falende Clio... ik hoorde van iemand dat - als het echt een kapotte krukaslager is - de turbo ook vervangen moet worden???
Naja iets vervangen wat het nog goed doet? Het kan zijn dat het ijzerslijpsel van de lagers in de turbo komt. Beter goed uitspoelen, een andere reden kan ik zo één twee drie niet bedenken?
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
- Locatie: Sittard
Da's idd de reden ja... maja... mooi köt
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
- Locatie: Sittard
Vind ik wel ja
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
- Locatie: Sittard
Dat zou mooi zijn... dan is er nl. niks aan de hand
Hadden jullie deze al eens gezien?
http://www.protoxide.it/preparazioni/Re ... ezione.htm
Beetje duur, en mij is niet helemaal duidelijk hoe die injectors er nu in zitten.
Maar wel leuk!
http://www.protoxide.it/preparazioni/Re ... ezione.htm
Beetje duur, en mij is niet helemaal duidelijk hoe die injectors er nu in zitten.
Maar wel leuk!
Idd beetje duur.
Ik ben wel overtuigd dat het originele spruitstuk niet zo slecht is dan dat men voorheen deed vermoeden. In dat geval geloof ik niet dat een MPI systeem veel meer brengt dan het eenvoudigere singlepoint van MBCP.
Ik ben wel overtuigd dat het originele spruitstuk niet zo slecht is dan dat men voorheen deed vermoeden. In dat geval geloof ik niet dat een MPI systeem veel meer brengt dan het eenvoudigere singlepoint van MBCP.
Voor dit geld is het echt niet de moeite nee.
Als het wat betaalbaarder kan dan zou ik liever een mooie MPI setup hebben, maar ik moet zeggen dat de resultaten die met het MBCP systeem worden gehaald ruim voldoende zijn voor een voorwielaandrijvertje
Als het wat betaalbaarder kan dan zou ik liever een mooie MPI setup hebben, maar ik moet zeggen dat de resultaten die met het MBCP systeem worden gehaald ruim voldoende zijn voor een voorwielaandrijvertje
Waarom precies MPI?
Enige voordeel wat ik me nu kan voorstellen is dat je direct op / dichter bij de klep kan injecteren en een koelingsvoordeel halen.
Enige voordeel wat ik me nu kan voorstellen is dat je direct op / dichter bij de klep kan injecteren en een koelingsvoordeel halen.
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Laat maar heb het al voor elkaar nu maar hopen dat ik het grasveld van Gronau opkom..sieger everts schreef:'savonds..
even een vraagje aan de schroefset bezitters. kan iemand een paar foto's uploaden van de 'dop' die op de hulpveer zit. (dus waar de topschotel op komt) eventueel ook met toplagergemonteerd.
alvast bedankt!
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
??
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
nee nog geen ...
Is er voor het blok van de GT een watertempsensor verkrijgbaar
met maar 1 draad? (massa via het blok)
Wie heeft hiervan een bestelnr,bij de Brezan zeggen ze dat er niks leverbaar is.
met maar 1 draad? (massa via het blok)
Wie heeft hiervan een bestelnr,bij de Brezan zeggen ze dat er niks leverbaar is.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Ik vind het gewoon mooier En ik ben er stiekum van overtuigd dat je het altijd scherper kan afstellen dan de single point.Riël schreef:Waarom precies MPI?
Enige voordeel wat ik me nu kan voorstellen is dat je direct op / dichter bij de klep kan injecteren en een koelingsvoordeel halen.
Maar ik ken jouw filosofie m.b.t. de kosten v.s. de baten, en zoals gezegd ben ik het met je eens dat de single point absoluut een uitstekende oplossing is voor een goede prijs. Maar je kent ook mijn filosofie: net zo eigenwijs als Renault zelf, en altijd de wens om het anders te doen dan anderen.
Ik jaag nog altijd op het originele MPI spruitstuk dat in Californië is geleverd...
Ik heb op diverse buitenlandse fora ook nog een lijntje maar dat is erg lastig Dié is natuurlijk wel érg gaaf.
Nee Matijs, ik wil het verder brengen: de GT motorafstelling is zo zuiver als de zwakste schakel.
Hoe perfect is de hele kleptiming etc met die nokkenassen, die vorm van de zuigers, die spoeling aan één kant in de cilinder etc, om er met finetuning van je mengsel profijt uit te halen? Dus niet alleen kosten/baten, ik twijfel eraan óf er extra baten zijn. Er is in ieder geval nog niemand die dat hier voor mij heeft laten zien. Volgens mij is ruwe performance van de MB setup zelfs beter dan de MPI setups. In mijn ogen is er een groot voordeel in de betere menging benzine/lucht.
Overigens kan ik er best naast zitten met mijn visie. So shoot
Nee Matijs, ik wil het verder brengen: de GT motorafstelling is zo zuiver als de zwakste schakel.
Hoe perfect is de hele kleptiming etc met die nokkenassen, die vorm van de zuigers, die spoeling aan één kant in de cilinder etc, om er met finetuning van je mengsel profijt uit te halen? Dus niet alleen kosten/baten, ik twijfel eraan óf er extra baten zijn. Er is in ieder geval nog niemand die dat hier voor mij heeft laten zien. Volgens mij is ruwe performance van de MB setup zelfs beter dan de MPI setups. In mijn ogen is er een groot voordeel in de betere menging benzine/lucht.
Overigens kan ik er best naast zitten met mijn visie. So shoot
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Riël even doorgedacht op het mb systeem, als het een singlepoint injectie is waarom willen ze bij MB er dan een multipoint (16v) computer aan hangen? Of zou dat uiteindelijk met een spi computer en kabelboom ook kunnen?Riël schreef: Volgens mij is ruwe performance van de MB setup zelfs beter dan de MPI setups. In mijn ogen is er een groot voordeel in de betere menging benzine/lucht.
Overigens kan ik er best naast zitten met mijn visie. So shoot
Project: GTT Blue Sport
De 16v ecu is gewoon monopoint. Alle 4 de injectoren werken tegelijk. Er zitten wel 2 uitgangen op de ecu(pin20-21) maar deze zijn in de kabelboom weer verbonden met elkaar. Geven pin 20 en 21 ook hetzelfde signaal?Gerald schreef:Riël even doorgedacht op het mb systeem, als het een singlepoint injectie is waarom willen ze bij MB er dan een multipoint (16v) computer aan hangen? Of zou dat uiteindelijk met een spi computer en kabelboom ook kunnen?Riël schreef: Volgens mij is ruwe performance van de MB setup zelfs beter dan de MPI setups. In mijn ogen is er een groot voordeel in de betere menging benzine/lucht.
Overigens kan ik er best naast zitten met mijn visie. So shoot