ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Merijn schreef:Dit maakt het natuurlijk wel interessanter om te gaan, dat begrijp je... :P

Ik ga het zeker effe bekijken. Ik weet niet of de data me goed uit gaan komen, maar daar kom ik op terug.

(Y)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me al vereerd voel dat je het uberhaupt gedaan hebt. :lol:
maakt niet uit .
ik ken de weg en kom de 5 wel op tyd ophalen om mee te nemen.
istie meteen goed ingereden. (D)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

wat een vet initiatief Jo !
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

mooi geregeld idd Jo (Y) . Misschien komt die 5 van Merijn van brabant ook nog ooit uit deze eeuw :beer:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

stfu, poetsnicht... :P
evert
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 6:44

Ik zoek de tekening van meneer Renault met de onderdelen en bestelnummers van deze voor een fase 2 schokbreker met veerpootlager/topschotels/stofhoes etc.
Kan hem met de zoekfunktie niet vinden helaas.
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

[img]http://img195.imageshack.us/img195/9418/shokg.jpg[/img]

onderdeelnummers via 5gt.nl

Vooras

Vooras > Ophanging
R77 01 470 087 - Veerpootlager ph1/ph2? - € 30,17
R77 00 777 659 - Veerpootlager - €16,76
R77 00 777 654 - Veerpootlager (uitsluitend het lager,per stuk) - €14,98
R77 00 716 826 - Ring schokbreker - € 27,59
R77 00 716 824 - Ring schokdemper - €8,45
R60 01 009 754 - Schotel - €16,76
R77 03 053 070 - Pakkingring - €0,42
R77 03 034 248 - Moer klepvoet - €0,96
R77 00 308 789 - Begrenzer van veerpoot - €15,87
R77 00 757 323 - Stofhoes voor veerpoot - €16,76
R77 01 205 778 - wiellager voor (35x65x37) - €51,81
R77 00 677 029 - Afdichtring wiellager vooras - €2,91
R77 01 462 182 - fuseekogel - €38,68
R77 01 469 231 - Spoorstang - €46,54
R77 00 687 433 - Koppeling stuur (tussen stuurhuis en stuurkolom) - €27,14
evert
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 6:44

Hoi Sieger, bedankt! Welk nummer moet ik nou hebben voor het veerpootlager van een fase 2? Dat randje dat de kogels beschermd tegen vuil/water is gedeeltelijk weg....
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Je kunt het veerpootlager los kopen, maar je kunt het ook als setje kopen inclusief nieuw rubber, volgens mij.

Heb de nummers niet bij de hand hier, maar dit zijn de nummers die in de database staan bij 5gt.nl.

R77 01 470 087 - Veerpootlager ph1/ph2? - € 30,17
R77 00 777 659 - Veerpootlager - €16,76
R77 00 777 654 - Veerpootlager (uitsluitend het lager,per stuk) - €14,98

Ik denk dat het bovenste nummer het setje is.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

even een vraagje over de zit/stoelpositie t.o.v. het stuur... zit de stoel nou netjes in het midden of iets links uit het midden??

Ik heb een frame gemaakt voor een 16V stoel, dat deze netjes in het midden van de stoelrails (R5) uitkomt, maar nu zit de stoel dus links uit het midden... :(

is me eigenlijk nooit eerder opgevallen, iemand?
evert
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 6:44

Merijn schreef:Je kunt het veerpootlager los kopen, maar je kunt het ook als setje kopen inclusief nieuw rubber, volgens mij.

Heb de nummers niet bij de hand hier, maar dit zijn de nummers die in de database staan bij 5gt.nl.

R77 01 470 087 - Veerpootlager ph1/ph2? - € 30,17
R77 00 777 659 - Veerpootlager - €16,76
R77 00 777 654 - Veerpootlager (uitsluitend het lager,per stuk) - €14,98

Ik denk dat het bovenste nummer het setje is.
Dus de veerpootlagers zijn bij fase 1 en fase 2 zelfde?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb geen idee... :( Effe bellen met de dealert?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zijn hetzelfde.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Mrtn schreef:even een vraagje over de zit/stoelpositie t.o.v. het stuur... zit de stoel nou netjes in het midden of iets links uit het midden??

Ik heb een frame gemaakt voor een 16V stoel, dat deze netjes in het midden van de stoelrails (R5) uitkomt, maar nu zit de stoel dus links uit het midden... :(

is me eigenlijk nooit eerder opgevallen, iemand?
Volgens mij kan dat wel kloppen idd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Tom schreef:
Mrtn schreef:even een vraagje over de zit/stoelpositie t.o.v. het stuur... zit de stoel nou netjes in het midden of iets links uit het midden??

Ik heb een frame gemaakt voor een 16V stoel, dat deze netjes in het midden van de stoelrails (R5) uitkomt, maar nu zit de stoel dus links uit het midden... :(

is me eigenlijk nooit eerder opgevallen, iemand?
Volgens mij kan dat wel kloppen idd.
Kan inderdaad wel eens kloppen, weet wel dat ik nog wel even bezig geweest ben om de kuipstoel in de 19 16V
fatsoenlijk in het midden te krijgen :)

't is een frans produkt dus 't zal wel weer iets schuin zitten :p
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Mrtn schreef:even een vraagje over de zit/stoelpositie t.o.v. het stuur... zit de stoel nou netjes in het midden of iets links uit het midden??

Ik heb een frame gemaakt voor een 16V stoel, dat deze netjes in het midden van de stoelrails (R5) uitkomt, maar nu zit de stoel dus links uit het midden... :(

is me eigenlijk nooit eerder opgevallen, iemand?

.....is normaal
Renault 5
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 12:21

Gerald schreef:Hoe zat het ook al weer met de kleur van de bougies en de verbranding.
Uitleg in het engels: http://www.gnttype.org/techarea/engine/plugs.html
En in het nederlands: http://www.2cv.nl/alledag/storing_bougie.html of http://www.sabientje.be/vmax/DHZ/Bougies.htm
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

Heej hallo,

Ben er 'n tijdje tussenuit geweest, maar kan iemand mij een bedrijf aanraden die een 5 turboblokkie kan afstellen/onderhoud plegen.
Ik heb er bijna niet in gereden de afgelopen 5 jaar en normaal had ik 'm in onderhoud bij JL-tuning, maar dat bestaat niet meer.
Moet afgesteld worden en even op de testbank.

Gr. Paul.
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Zit Rica niet in de buurt?
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

Zegt me weinig.
Ik google wel even op rica.

thanx.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

rica zit in enkhuizen (Y)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

testbank in goes!!!!
Ruud Frederiks

veel meer vergelijkingsmateriaal.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

mark 5t schreef:testbank in goes!!!!
Ruud Frederiks

veel meer vergelijkingsmateriaal.
ben ik met je eens Mark

Rica Den Haag (wateringen) Kan ook via via maar stuur dan even een PM (scheelt in de prijs)
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Ik had een Topic over de evo aangemaakt, maar ik kan deze niet vinden!

Wie kan me helpen? :)
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Patrick schreef:Ik had een Topic over de evo aangemaakt, maar ik kan deze niet vinden!

Wie kan me helpen? :)
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... vo&start=0

Op je evo zitten toch speciale spruitstukken? Zoiets stond toen in de Gti Tuningdesign. Heb je misschien een foto van die spruitstukken? :)
5 GT Turbo '88 GT5
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Ik zal even voor je kijken Roy, thanks voor het ophalen van het topic :wink:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Roy ik zal morgen even foto's maken ervan voor je, ik kan zo snel geen goeie voor je vinden waar je ook iets op kan zien.

Morgen halen we de auto en dan zet ik er een paar op voor je :wink:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

Had er 1tje in Heerhugowaard gevonden.
Hurricane tuning, doet alle merken.
Eens vragen of ze 'm een keer goed kunnen afstellen.
Kunnen we weer volop knallen.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Waarom wil je hem eigenlijk opnieuw af laten stellen? Dat hij miss niet lekker loopt hoeft daar niet aan te liggen als hij voor het stilstaan altijd goed gereden heeft...

Het is niet dat de sproeier maat verloopt ofzo :D
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

tutuur schreef:Waarom wil je hem eigenlijk opnieuw af laten stellen? Dat hij miss niet lekker loopt hoeft daar niet aan te liggen als hij voor het stilstaan altijd goed gereden heeft...

Het is niet dat de sproeier maat verloopt ofzo :D

Kan je dat bewijzen :lol:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Hmmm dat is wel lastig te meten :p
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Nou als je zo'n schuifmaat ding hebt met batterij dan is het toch niet zo moeilijk :lol:

Maar even zonder dollen, is het niet beter dat je een auto laat afstellen als hij lang stil heeft gestaan?
Of is het beter eerst een tijdje (rustig) te rijden alvorens af te stellen?

En anders, is afstelling eigenlijk wel nodig bij lang stil staan? :)
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Die carb membraantjes kunnen uitgedroogd zijn. Bij MB kun je n revisiekitje bestellen met elk friemeltje en rubbertje erin.

Denk eigenlijk dat het met dit verhaal een carborateurprobleem is.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Opzich hoeft er niks veranderd te worden aan de afstelling, die verloopt niet bij stil staan...

Wat wel mogelijk is is dat debrandstof gaar geworden is waardoor hij klote loopt...

Mijn gtt staat nu ook 2 maanden stil en schommelt nu bij stationair... Gewoon vervuiling in de stationair sproeier/circuit....
twingoturbo
Berichten: 1019
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: regio Alkmaar

sinds de nieuwe turbo heeft ie bovenin gewoon te weinig vermogen.
misschien een andere carb. wat houdt een groep a carb pcies in?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

dat je een andere turbo had stond er niet bij :p groep a carb heeft inwendig een wat grotere diameter waardoor er minder weerstand is voor de langsstromende lucht....

heb je de nieuwe turbo incl actuator? het kan zijn dat je in het verleden op een hogere druk reed waardoor je nu denkt vermogen te missen....
Plaats reactie