zo`n dingetje kost dus 95 euro, ik heb dus gelijk maar voor 20 euro meer een complete nieuwe dynamo meegenomenSteven(stk) schreef:dynamo boer heeft het ding morgen liggen
ACT: Renault 5 GTE.
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Volgens mij heb ik hier maaar iets vaan 12 euro vooor betaald
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
hmm naja, geld is al uitgegeven , eens kijken hoelang het ding het nu uitzingt.Ad van Haperen schreef:Volgens mij heb ik hier maaar iets vaan 12 euro vooor betaald
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
FF en vraagje,
Wat voor een thermostaten zijn er te verkrijgen voor de GTE, ik zoek eentje van ca 85 graden.
Wat voor een thermostaten zijn er te verkrijgen voor de GTE, ik zoek eentje van ca 85 graden.
Kun je ook wat met alleen de km-teller?
Mooi.
Dan mag je die van mij.
Heb je geen GTT teller toevallig?
Dan mag je die van mij.
Heb je geen GTT teller toevallig?
Ik wil alleen het tellertje. Ik hoef dat trubodruk metertje niet.
Ik heb de bak en elec kabel.
Dus ik heb dan een GTE dash zonder turbodrukmeter met GTT teller. Die turbodrukmeter komt toch extern en ik vond dubbel altijd zo stom
Ideaal!
Misschien is dat volvopaneeltje wel strak? Hoe zit dat/werkt dat?
*kunnen we sowieso net zo goed de hele tellerbak omwisselen
Ik heb de bak en elec kabel.
Dus ik heb dan een GTE dash zonder turbodrukmeter met GTT teller. Die turbodrukmeter komt toch extern en ik vond dubbel altijd zo stom
Ideaal!
Misschien is dat volvopaneeltje wel strak? Hoe zit dat/werkt dat?
*kunnen we sowieso net zo goed de hele tellerbak omwisselen
tellerbakken uitwissel is goed, want enkel de metertjes wisselen kan niet, de tellers zijn anders qua formaat (inbouwmaten), dus die kan je niet kwijt dan...
Volvometertjes zal ik een fotootje van maken vanavond voor je...
Volvometertjes zal ik een fotootje van maken vanavond voor je...
Prima .
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
De thermostaat van een Renault 4 past, die is 82 of 83 graden.sieger everts schreef:FF en vraagje,
Wat voor een thermostaten zijn er te verkrijgen voor de GTE, ik zoek eentje van ca 85 graden.
Neem er toch gewoon een die erin hoort ...
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Opzich ben ik het daarmee wel eens, je vergroot er de capaciteit van je koelsysteem niet mee. Het duurt alleen langer voor het te warm wordt (neem aan dat dat de reden is dat je het wil monteren sieger?).
Kun je beter uitkijken naar een grotere radiateur
Kun je beter uitkijken naar een grotere radiateur
Precies. Of betere afvoer/doorstroom.
Je bedrijfstemperatuur verlagen (dat is wat je doet) is gewoon slecht. Je 'gokt' er dan op dat door de ondercapaciteit de bedrijfstemperatuur 'toch wel wat hoger' wordt dan je thermostaatinstelling. En dat gaat natuurlijk nergens over
Je bedrijfstemperatuur verlagen (dat is wat je doet) is gewoon slecht. Je 'gokt' er dan op dat door de ondercapaciteit de bedrijfstemperatuur 'toch wel wat hoger' wordt dan je thermostaatinstelling. En dat gaat natuurlijk nergens over
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
ik heb al een thermos 83 graden.
in combinatie met een volvo 240 radiateur en een 16 inch spal.
dus het komt wel goed
in combinatie met een volvo 240 radiateur en een 16 inch spal.
dus het komt wel goed
IK heb ook inmiddels een GTE aangeschaft.
Mijn GTE is Orgineel zoals het zijn moet.
alleen er moet toch hier en daar opties wat aan gebeuren.
voorbumper vervangen / repareren
gril vernieuwe ( kapot)
wielkastverbreder links achter vervangen / repareren
mistlampen zijn weg, dus zoek nog de goede ( of zijn deze hetzelfde als een GTX)
de dikke mat in motorkap erbij zoeken
linker onderdeel achterlicht repareren / vervangen
zeer lichte deuk in front verhelpen, je ziet het niet echt duidelijk, is dat de motorkap niet goed meer erop zit en die heeft iets meer bolling voorzijde.
tevens moet ik de elektrische kabels nalopen, heeft steenmarter in gezeten te knagen
en verder da instap schade bestuurders stoel en gat in achterbank ( brand of schroeiplek in zitgedeelte)
verder is hij dus orgineel met eigenlijk geen roest even poetsen en klaar, wel kleine plekjes bijwerken, maar goed.
En dan nog op Nederland kenteken
ben nu derde eigenaar
Mijn GTE is Orgineel zoals het zijn moet.
alleen er moet toch hier en daar opties wat aan gebeuren.
voorbumper vervangen / repareren
gril vernieuwe ( kapot)
wielkastverbreder links achter vervangen / repareren
mistlampen zijn weg, dus zoek nog de goede ( of zijn deze hetzelfde als een GTX)
de dikke mat in motorkap erbij zoeken
linker onderdeel achterlicht repareren / vervangen
zeer lichte deuk in front verhelpen, je ziet het niet echt duidelijk, is dat de motorkap niet goed meer erop zit en die heeft iets meer bolling voorzijde.
tevens moet ik de elektrische kabels nalopen, heeft steenmarter in gezeten te knagen
en verder da instap schade bestuurders stoel en gat in achterbank ( brand of schroeiplek in zitgedeelte)
verder is hij dus orgineel met eigenlijk geen roest even poetsen en klaar, wel kleine plekjes bijwerken, maar goed.
En dan nog op Nederland kenteken
ben nu derde eigenaar
En de foto's ben je nu aan het uploaden?
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
foto's zitten in de telefoon.
weet even niet hoe ik ze eruit moet krijgen.
http://img718.imageshack.us/g/8978201.jpg/
hier de foto's van de toenmalige verkoper.
beter als niets toch.
weet even niet hoe ik ze eruit moet krijgen.
http://img718.imageshack.us/g/8978201.jpg/
hier de foto's van de toenmalige verkoper.
beter als niets toch.
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
hallokidoki
ik ben opzoek naar het nummer of een gebruikt exemplaar van de sensor voor het koelwater richting klokkenwinkel van een GTE
wie kan mij helpen?
ik ben opzoek naar het nummer of een gebruikt exemplaar van de sensor voor het koelwater richting klokkenwinkel van een GTE
wie kan mij helpen?
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Ik kan wel even voor je kijken of in een van mijn gte blokken nog zo`n ding zit ?sieger everts schreef:hallokidoki
ik ben opzoek naar het nummer of een gebruikt exemplaar van de sensor voor het koelwater richting klokkenwinkel van een GTE
wie kan mij helpen?
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
zou super zijn
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Antwoord op de vraag van Tim: Clio 16v heeft ook een jb3. Hoogstwaarschijnlijk wel andere overbrengingsverhoudingen dan een gte heeft.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Kan een GTE een beetje op lpg lopen? Ik lees verschillende verhalen op internet over de F3N/B18.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
kleppen zijn het zwakke punt natuurlijk, die zijn op een gegeven moment uitgesteld. Verschilt een beetje maar zeg 250000 a 300000 km en dan heb je nieuwe kleppen nodig. Voor de rest wil het prima
Als je goed afstelt valt het allemaal wel mee.
MAW: GTE gaat perfect op LPG
MAW: GTE gaat perfect op LPG
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Ghehe, weer een stapje dichterbij
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Hoeveel werk is het eigenlijk om kleppen te stellen bij zo'n 1.7 met de nokkenas nog op z'n plaats?
veel moet met stelplaatjes kan je niet erg goed zelf doen als je geen assortiment van die dingen op voorraad hebt.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Je moet er wel wat tijd en materiaal voor uit trekken ja, maar het is wel te doen
ik heb er een over........10,-Mrtn schreef:Heeft iemand een instrumentenpaneel over van een R5 GTE?
Ik zoek er namelijk 1tje
weet iemand ook wat voor JB3 hetis dan? en hoeveel verschil zou het zijn de overbrenging???Martijn schreef:Antwoord op de vraag van Tim: Clio 16v heeft ook een jb3. Hoogstwaarschijnlijk wel andere overbrengingsverhoudingen dan een gte heeft.
Cars: Renault5 GTE -90, Renault Megane 1.6e (5drs) Fiat Punto Sporting -96
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Ik heb destijds op mijn gte blok ook een jb3 van een clio gezet omdat ik geen goede voor een gte vond.timtuimel schreef:MRBVJBJC.pdfMartijn schreef:Antwoord op de vraag van Tim: Clio 16v heeft ook een jb3. Hoogstwaarschijnlijk wel andere overbrengingsverhoudingen dan een gte heeft.
weet iemand ook wat voor JB3 hetis dan? en hoeveel verschil zou het zijn de overbrenging???
In principe krijg je bijna iedere jb3 erachter.
Probleem is alleen dat een clio een alu carter heeft en een gte een stalen.
Je hebt daarom 2 opties
1. een bak van een 19 16v met stalen carter zoeken (jb-048)
2. aluminium carter regelen en overzetten op je gte blok.
Ik vond zelf de overbrengingen van de 16v wat mooier aansluiten.
Mocht je een jb3-048 willen hebben die je er gelijk op kunt schroeven--> pm me maar , ik heb hem tijdelijk op mijn clio zitten
edit: verhoudingen vind je in dit pdf bestand http://home.wxs.nl/~korme003/MRBVJBJC.pdf
Laatst gewijzigd door Steven(stk) op ma 18 okt 2010 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.