Wilmar Laguna II T

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
WilLagunaII
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 5 aug 2016 7:27
Car: Renault Laguna 2.0 T
Contacteer:

Hallo,

Even voorstellen: ik ben Wilmar, 41 jaar jong, woon nu met mn meissi in capelle en heb al een tijd last van een autoverslaving... ;-)
Van alles gereden.....van een zwaar getunede Tigra tot een Chevrolet Chevelle Malibu uit 1964. Nu heb ik een Renault Laguna 2.0 16 Turbo. Ik vind dit een erg fijne auto ook in verband met de gezinsuitbreiding. Ik ben wel graag (als hobby) aan auto's aan het sleutelen en de Laguna heeft wel aardig wat potentie. Dus wat ik tot nu toe heb gedaan is:
- olie en oliefilter vervangen
- Bmc Cda gemonteerd (luchtinlaat ook aangepast)
- Nieuwe bougies

Bezig met:
- 3 inch downpipe, race kat van magnaflow, rest van de uitlaat wordt 2,5 inch. met magnaflow highflow midden en einddemper. Alles rvs
- Heatwrap
- Goed adres zoeken voor remap

nog op verlanglijstje:

- Vering
- Remmen
- intercooler
- turbo
- ach laat ik maar niet verder gaan...

Ik ben op dit forum om van mede renault enthousiastellingen te leren. Ik zeg altijd maar zo....het wiel hoeft niet opnieuw uitgevonden te worden. Lastigste vind ik om goede informatie en goede adressen voor spullen te vinden.

Nou.. genoeg voor nu



groeten
Wilmar
Gaatze
Bestuurslid
Berichten: 652
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
Car: 5AT,12TS
Locatie: Leeuwarden

Welkom hier Wilmar. Leuke voorstel post (Y) Nu nog wat fotos!

Met informatie en kennis zit je hier wel goed! Op een van de dyno-dagen te Goes is vast een remap mogelijk van Fastchip, erg bekend in het Renault-wereldje.
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Welkom Wilmar!
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

Welkom, mods klinken goed. (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dag Wilmar,

Welkom op het forum! Eindelijk weer eens iemand die een beetje out of the box denkt! Zijn hier niet veel Laguna 2's die ook nog een beetje leuk getuned zijn. Je hebt de maxzzel dat er heel veel van de Megane zo over gaat op de Laguna, zodoende kun je makkelijk upgrade onderdelen vinden voor je auto.

Mocht je geïnteresseerd zijn in een remap kan ik je ook van dienst zijn ;-)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

eerst andere injectoren als je toch gaat mappen. deze gaan tot 180/190pk ongeveer, daarna de turbo en de rest ;-)
sl0per
Berichten: 27
Lid geworden op: di 13 dec 2016 12:12
Car: laguna 2.0T initiale

ben benieuwd wat je kan vinden aan upgrades voor de laguna.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat is relatief makkelijk, motorisch gezien alles van een megane 2 RS
sl0per
Berichten: 27
Lid geworden op: di 13 dec 2016 12:12
Car: laguna 2.0T initiale

Ga je dan de kat weglaten of neem je kat vervanger?
En de intercooler is totaal anders.
Was namelijk zelf ook bezig met zoeken.
Ga een 205 pk gt motor overhangen. Dus ik denk als hij los is kan ik meteen overal naar kijken.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Hey Sloper, ga dan voor een RS 225 motor! die heeft de juiste internals om lekker te kunnen tunen. de 205 zit aan de max, daar valt zonder flinke veranderingen weinig meer uit te halen, Je kunt hier op de site wel een gevraagd topic maken. vast wel iemand die wat weet of heeft hier ;-)

en qua downpipe, komt vaak genoeg voorbij de opties die er zijn. De meeste gaan voor serieus vermogen met een decat (F)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Een 205 motor is inwendig niet anders dan de 165/170, Verschil zit hem in de turbo
sl0per
Berichten: 27
Lid geworden op: di 13 dec 2016 12:12
Car: laguna 2.0T initiale

zittten andere lagers en zuigers in de 205 motor en ook de compressie verhouding is anders dan de 170 en de turbo en injectors zijn het zelfde als een megane 225 .
Maar de 205 motor kon ik voor weinig krijgen dus vandaar dat die erin gaat. De 170 is te chippen richting 205 en de 205 richting 230 zonder verder aanpassingen,
Verder kan ik er weinig over vinden op de forums.
Het blijft een laguna ik hoef er geen 300 pk uit te halen.
Wat voor verdere opties had jij nog in gedachten qua remmen enzo
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Wat dacht je van v6 remmerij?
sl0per
Berichten: 27
Lid geworden op: di 13 dec 2016 12:12
Car: laguna 2.0T initiale

zijn hetzelfde van v6
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

tutuur schreef:Een 205 motor is inwendig niet anders dan de 165/170, Verschil zit hem in de turbo
Tutuur heeft gelijk, de 205 is een 165 en geen terug getunede 225.


225 --> 82,7*93,0 en CR 9,0:1, 530 cc injectors, 225 krukas, 225 zuigers, 225 koppakking, TD04L-14T turbo, andere oliepomp als de 165 (iets meer druk)
165 --> 82,7*93,0 en CR 9,5:1, 165 zuigers, 310cc injectors, 165 krukas, 165 zuigers, 165 koppakking, TD04-10T turbo, standaard oliepomp

205 --> 82,7*93,0 en CR 9,5:1, 165 zuigers, 420cc injectors, 165 krukas, 165 zuigers, 165 koppakking, geen idee welke turbo..., standaard oliepomp

Geen van allen hebben VVT en nokkenassen, in/uit -laat, injector rail, brandstofpomp, drijfstangen, down pipe, kat kleppen & klep veren zijn wel allemaal hetzelfde.
Ik vermoed dat het verschil in CR door de koppakking en zuigers komt. Als je meer uit de 205 wil halen zul je minimaal RS zuigers + injectors moeten steken, waarschijnlijk ook een andere turbo.
Standaard krijg je er 10 pk gok ik met een andere mapping.
sl0per
Berichten: 27
Lid geworden op: di 13 dec 2016 12:12
Car: laguna 2.0T initiale

de onderdeel nummers van de turbo en injectors van een 225 en gt zijn hetzelfde
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik wordt zojuist geïnformeerd dat de 205 motor indd hetzelfde is als een Megane 225, in dat geval is het wel een interessante swap!

In dat geval is hier dus ook makkelijk meer uit te halen dan 230pk, dan moet je het ergens anders zoeken dan de plug and play software tuners!
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Dat is echt niet het geval tutuur, zelfs de laatste 205 pk (2013) heeft een CR van 9,5:1 dus er is sowieso een verschil in zuigers met de 225 (en koppakking vermoedelijk).
Kan best zijn dat de turbo hetzelfde is maar de injectors in elk geval niet vanaf het begin (mogelijk later wel en daarmee kunnen die onderdeel nummers wel overeenkomen).
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Alleen onderdeel nummers zal uitsluitsel geven, de zuigers controleren zal wat lastiger worden maar is opzich ook niet heel relevant.

@Sl0per check de nr's van de injectoren en turbo eens fysiek.

Injectoren 8200511099
Turbo td04l-14t
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Als turbo en injectoren hetzelfde zijn kun je in elk geval wel heel eind komen, de iets hogere CR zal dan de beperking zijn om echt ver te gaan maar heel veel zal het niet schelen met de 225.
sl0per
Berichten: 27
Lid geworden op: di 13 dec 2016 12:12
Car: laguna 2.0T initiale

Zal even een nieuwe post aanmaken.Anders verpesten we wilmar zijn welkom post
sl0per
Berichten: 27
Lid geworden op: di 13 dec 2016 12:12
Car: laguna 2.0T initiale

Heb je ondertussen ook nog wat foto's van alle aanpassingen?
Bij mij zit de 205 gt motor er al weer 20000 km in
Plaats reactie