Salto stelt zich voor

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Salto
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 21 sep 2016 5:03
Car: Clio RS/Espace/RX-7

Hallo allen!

Ondanks dat ik niet bizar veel met het merk Renault heb, ben ik nu toch in de situatie dat ik er 2 heb :)

Ik bezit sinds het begin van het jaar een zwarte Grand Espace, wat een 'degelijke' familie/allround/sleur auto is.
[img]https://myalbum.com/photo/Yt1qXjVVSAo4/360.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/WXZvi6YOvLmn/360.jpg[/img]

En sinds deze week ben ik ook eigenaar van een Clio RS.
[img]https://myalbum.com/photo/IUdIIjxI9ATF/360.jpg[/img]

De RS heb ik voornamelijk voor de nurburgring gekocht, dus er gaan nog wat aanpassingen volgen voor dat doel.
Renault Clio II RS
Renault Espace III V6
Mazda RX-7 FC3S
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Vet! Die Espace is cool. (Y)

Welkom hier en heel veel plezier op de Ring met die RS. Wellicht zien we elkaar daar nog eens. :)
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Welkom!! Mooie wagens zeg!
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Salto
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 21 sep 2016 5:03
Car: Clio RS/Espace/RX-7

Merijn schreef:Vet! Die Espace is cool. (Y)

Welkom hier en heel veel plezier op de Ring met die RS. Wellicht zien we elkaar daar nog eens. :)
Thanks! Het zal vast wel hoor.
Ik wil volgend jaar eindelijk aan de 100 rondjes gaan komen (sta nu op 65 ofzo)

Info het verleden met een swiftje:
[img]https://myalbum.com/photo/qBo2F6C5u0WY/med.jpg[/img]
Eens kijken hoe dat gaat met dit beestje met het extra vermogen en verder standaard
Rik Hamberg schreef:Welkom!! Mooie wagens zeg!
Thanks, het zijn nog niet echt foto's die veel zeggen, maar dat moet ik echt eens gaan doen :)
Renault Clio II RS
Renault Espace III V6
Mazda RX-7 FC3S
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

RS & Ring -> (L)

Welkom bij RTC! (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

Welkom!

Heb jij dat RS'je van ene Harvey gekocht?
Salto
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 21 sep 2016 5:03
Car: Clio RS/Espace/RX-7

Ja, dat klopt inderdaad ik heb hem gekocht van Harvey.

Hij staat op dit moment bij Reban voor een nieuw subframe, ik kwam er na aankoop vrij snel achter dat het subframe krom was(schijnt nogal kwetsbaar te zijn), ik heb het netjes af kunnen handelen met de verkoper en de Clio schijnt verder in meer dan prima staat te zijn.

Dus als het goed is heb ik morgen mij Cliootje weer terug, en dan kan ik ervan gaan genieten.

Ik moet nog heel erg wennen, want standaard is de wegligging nog niet echt zoals ik het graag heb, net als de remmen, maar motorisch geniet ik er wel heel erg van.

Klein verlanglijstje alvast:
-wiel studs
-nieuwe schijven
-sportieve remblokken
-AP Racing remvloeistof
-setje extra wielen voor semi slicks
-kleiner stuurtje
-onderstel bilstein oid
-stock koplampen
-
Renault Clio II RS
Renault Espace III V6
Mazda RX-7 FC3S
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Gave Espace! En uiteraard mag de RS er ook zijn (Y)

Het kan zijn dat ik het mis heb, maar waren wheel studs niet verboden op de Ring?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Salto
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 21 sep 2016 5:03
Car: Clio RS/Espace/RX-7

Heb ik nooit van gehoord, de meeste BMW rijders doen dat ook voor zover ik weet.

Nog een fotootje van de Clio
[img]https://myalbum.com/photo/jxmz3GFZSBoL/360.jpg[/img]
Renault Clio II RS
Renault Espace III V6
Mazda RX-7 FC3S
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Bekend plekje ....Veban in Rijswijk
Salto
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 21 sep 2016 5:03
Car: Clio RS/Espace/RX-7

Yess, zo maak je al snel kennis met de experts in het vak :D
Renault Clio II RS
Renault Espace III V6
Mazda RX-7 FC3S
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

Ja, want die koplampen had die er net af en vervangen. Die zijn redelijk gewild dus snel van de hand en een week later zet ie dat ding te koop. ;)

Naja. Goed lijstje upgrades in ieder geval. Op de facebookpagina van de Clioclub staat volgens mij nog wel een set stock lampen voor iets van 150.
Salto
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 21 sep 2016 5:03
Car: Clio RS/Espace/RX-7

NicoK schreef:Ja, want die koplampen had die er net af en vervangen. Die zijn redelijk gewild dus snel van de hand en een week later zet ie dat ding te koop. ;)

Naja. Goed lijstje upgrades in ieder geval. Op de facebookpagina van de Clioclub staat volgens mij nog wel een set stock lampen voor iets van 150.
Ja, ik weet het niet precies hoe het zit,
Waarschijnlijk afgeschrikt door wat kleine dingetjes.
Ik vind deze lampen echt verschrikkelijk, maar zal er voorlopig wel even mee rond blijven rijden, ik moet eerst maar eens wat geld investeren in belangrijke dingen.

Eerst nog maar eens inlezen wat er qua mogelijkheden zijn qua onderstel, wel leuk hoor zo'n actief en uitgebreid forum maar je zoekt je rot :D

Zeker met de bizarre hoeveelheid cup/race versies en diverse vermogens is het effe lastig op gang komen.

Iemand nog tips wbt ring klaar maken?
Renault Clio II RS
Renault Espace III V6
Mazda RX-7 FC3S
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Setje goede remblokken kom je al een heel eind (standaard remmerij is niet onderbemeten, vaak zitten er wel remblokken op die niet echt je van het zijn, wordt wel eens op bespaard door vorige eigenaars).
Voor de rest heb je zeer veel mogelijkheden met een clio 2 rs zo als je waarschijnlijk al gevonden had. Zou beginnen met het gewicht, daar win je het makkelijkst het meest mee. Alles er uit, standaard stoelen vervangen
voor wat lichts (standaard stoelen zijn echt lomp zwaar), kun je gelijk een iets betere zit positie creëren. De standaard zit positie is niet optimaal zo als je waarschijnlijk al gemerkt had ook al wen je er snel aan.
Onderstel technisch is er ook zat te vinden en hangt het ook een beetje van je voorkeur en budget af wat te kiezen. Als je echt intensief gaat sporten op de ring (of andere circuits) kun je nog overwegen een warmtewisselaar
te monteren om de olie een beetje koel te houden (op de niet straat legale cup auto's zaten ze standaard, maar ze zijn genoeg te vinden, b.v. 1.5 dci en 1.9 dci hebben ze ook standaard en deze passen).
Twingogtmaniac
Berichten: 96
Lid geworden op: di 7 jul 2015 14:12
Car: Twingo gt

Hey salto jij ook hier? (D)
Salto
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 21 sep 2016 5:03
Car: Clio RS/Espace/RX-7

Jazeker!
Renault Clio II RS
Renault Espace III V6
Mazda RX-7 FC3S
Salto
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 21 sep 2016 5:03
Car: Clio RS/Espace/RX-7

Ondertussen heb ik een vers subframe onder de Clio, en een nieuwe uitlijning, en kan ik gaan genieten van het gebakkie.

Ik had 10 jaar eerder zo'n ding moeten kopen.
Renault Clio II RS
Renault Espace III V6
Mazda RX-7 FC3S
Salto
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 21 sep 2016 5:03
Car: Clio RS/Espace/RX-7

Vandaag heb ik bandjes om mijn pas gekochte racewieltjes gelegd.
Het was gelijk nogal drama, gelijk weer problemen met spacers die gemonteerd zaten, boutlengte, aanlopen etc.

Ik heb dus 15x7 wieltjes met ET30.
Daarop zitten 195/55/15 Advan semi slicks.
en dat loopt dus schijnbaar aan met de stock vering.

Dus de grote vraag.. hoe doen mensen dat op circuit normaal?

-Gaat een 195/50/15 uitmakan?
-moet er zowieso gerold worden?
-moet er een schroefset onder?

Ik wilde zondag naar de ring, maar nu twijfel ik een beetje of ik dat nog moet gaan doen zo.
Renault Clio II RS
Renault Espace III V6
Mazda RX-7 FC3S
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

standaard velgen monteren met die banden. of een velgen setje scoren bij Martijn Kool van een cup clio ;-)
Salto
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 21 sep 2016 5:03
Car: Clio RS/Espace/RX-7

wat zijn de standaard maten dan? et35 toch?
Renault Clio II RS
Renault Espace III V6
Mazda RX-7 FC3S
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Het is de bandhoogte. Er hoort 195/50R15 op en geen 55 hoogte. Dan loopt ie waarschijnlijk tegen de onderkant van de onderste veerschotel aan zeker? ET30 zou het probleem namelijk niet moeten zijn gezien standaard 36 (of zelfs hoger) is.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Salto
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 21 sep 2016 5:03
Car: Clio RS/Espace/RX-7

Thanks voor de info!

na een hoop geklungel is er vandaag een einde gekomen aan de ellende.
ik had een mooi dealtje kunnen maken voor een setje velgen wat zou moeten werken met 15x7, 4x100, et30 en 195/55/15 bandjes.

[img]https://myalbum.com/photo/gEGVCW0UYDY7/360.jpg[/img]

we dachten eerst dat de wielbouten te lang waren, maar later bleek dat het hart van de velg te groot is, waardoor achter de wielen de blokken tegen de schijf aanzette.
toen kwam een kennis van me ermee dat hij nog een mooie setje voor me had liggen, namelijk een set fase 1 wielen.

Dus vandaag heb ik die opgehaald en de bandjes over late draaien.. en dat scheelt, veel hogere ET, dus achter geen aanloop geneuzel, en voor met een spacertje(had geen korte wielbouten meer) ook prima!

[img]https://myalbum.com/photo/GKZcSExi9lVT/360.jpg[/img]

wieltjes en bandjes dus geregeld, tijd voor remmetjes!

carbon lorraine RC5+ voor en fremax achter. en verse ferodo high performance remolie.

[img]https://myalbum.com/photo/wb1mVbs49eZK/360.jpg[/img]

[img]https://myalbum.com/photo/Sr0a6VbrMOpn/360.jpg[/img]

nu nog een paar kleine dingetjes doen, dan kunnen we zondag lekker naar de ring :)
Renault Clio II RS
Renault Espace III V6
Mazda RX-7 FC3S
Salto
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 21 sep 2016 5:03
Car: Clio RS/Espace/RX-7

Zo, de Clio is klaar voor de ring!

-ramen zijn schoon en bewerkt met RainX
-Er zit een vers matzwart raambandje op
-vers slokje olie in de motor
-nieuwe remblokken voor en achter
-verse performance remvloeistof
-phase 1 RS wielen met Advan semislicks slicks gemonteerd

[img]https://myalbum.com/photo/ejYPNssQtaSc/360.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/BeU1AJphkmuG/360.jpg[/img]

Niets bijzonders, maar genoeg om de auto lekker de ring over te rijden en een baseline neerzetten.
Misschien zit er al een snel rondje in en kan ik mijn record misschien wel verbreken.
Renault Clio II RS
Renault Espace III V6
Mazda RX-7 FC3S
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Geen update... Leef je nog? ;)
Salto
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 21 sep 2016 5:03
Car: Clio RS/Espace/RX-7

[img]https://myalbum.com/photo/aEQsdDUiS959/360.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/dvHPU0jyVnAL/360.jpg[/img]

Neewoor. Alles ok!

Het was een rare dag met veel afsluitingen en een halve dag mist.
Helaas maar 2 rondjes kunnen rijden
Maar een goede dag gehad, waar alle plus en minpunten een beetje naar boven zijn gekomen.

De Clio dwingt meer respect af dan de Swift, waar je de Swift schaamteloos en zonder enige twijfel elke bocht in mikt, vraagt de Clio om wat voorzichtige aanpak, zo gauw dat achterwieltje los komt wil de kont graag de voorkant voorbij.
Maar over het algemeen..grip is verder meer dan voldoende voor een standaard hatch.

Het vermogen is heerlijk, waar we in het verleden moeite hadden met de stijle gedeeltes, trek je met de Clio gewoon door.

De remmen werken prima, maar kunnen wat extra koeling gebruiken.

Het enige probleem wat ik tegenaan ben gelopen is dat er stuurbekrachtigings olie uit het tankje was komen zetten (veel voorkomend)

De puntjes die verbetering nodig hebben:
-de stoelen geven te weinig zijdelingse steun
-het stuur is te groot
-ik heb geen inzicht in de olie en watertemperatuur
-waarschijnlijk betere koeling :)
-stuurbekrachtigings olie moet in het potje blijven
-verder kan het onderstel wel een upgrade gebruiken.
-de bestuurder moet wennen

Het 2e rondjes zat ik aan 10.23 BTG, met nog heel veel ruimte voor verbetering (obviously)
Renault Clio II RS
Renault Espace III V6
Mazda RX-7 FC3S
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Een mooie ervaring weer dus en gelijk wat werk om aan te pakken :)
Wellicht nog een ander onderstel? Denk dat er dan zeker wel een 8:45 mee te rijden moet zijn of iets dergelijks.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Stuurbekrachtigingsolie komt uit het potje omdat het gaat koken doordat het te warm is, denk ik. Dat hebben wij met onze Clio 16V ook. Je kunt er een extra koeling opzetten, waardoor de vloeistog langs de voorkant van de auto geleid wordt en daardoor gekoeld wordt. Staat bij ons ook nog steeds op het lijstje.

Wat voor banden heb je eronder zitten en op welke druk had je ze staan (warm)? Als de achterkant je voorbij komt bij een tijd van 10:23 BTG (no offence at all!), dan denk ik dat er toch wel iets aan de hand is met je banden of de luchtdruk die je erin hebt zitten.

Als je er een echte Ringtool/circuitbeest van wilt maken, dan zou ik zeker voor wat extra metertjes en een paar goede kuipen gaan. Onderstel is ook een goede investering, maar voor goed spul betaal je echt flink geld.
Salto
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 21 sep 2016 5:03
Car: Clio RS/Espace/RX-7

Tim schreef:Een mooie ervaring weer dus en gelijk wat werk om aan te pakken :)
Wellicht nog een ander onderstel? Denk dat er dan zeker wel een 8:45 mee te rijden moet zijn of iets dergelijks.
Ja, het was heerlijk, ik had nog een paar rondjes meer willen rijden, maar dat komt nog wel.
Mijn huidige record staat op 9.11 BTG met een swift met 100 pk op 850 kilo, dus 8.45 moet haalbaar zijn, maar eerst effe langzaam opbouwen.
Merijn schreef:Stuurbekrachtigingsolie komt uit het potje omdat het gaat koken doordat het te warm is, denk ik. Dat hebben wij met onze Clio 16V ook. Je kunt er een extra koeling opzetten, waardoor de vloeistog langs de voorkant van de auto geleid wordt en daardoor gekoeld wordt. Staat bij ons ook nog steeds op het lijstje.

Wat voor banden heb je eronder zitten en op welke druk had je ze staan (warm)? Als de achterkant je voorbij komt bij een tijd van 10:23 BTG (no offence at all!), dan denk ik dat er toch wel iets aan de hand is met je banden of de luchtdruk die je erin hebt zitten.

Als je er een echte Ringtool/circuitbeest van wilt maken, dan zou ik zeker voor wat extra metertjes en een paar goede kuipen gaan. Onderstel is ook een goede investering, maar voor goed spul betaal je echt flink geld.
Die stuurbekrachtiging is nog wel een dingetje inderdaad, ik had niet gedacht dat dat zo heftig zou zijn.
nu denk ik als ik wat meer gesetteld ben in de auto dat ik minder stuur bewegingen maak, en de temperaturen lager blijven, maar ik moet in ieder geval een oplosssing daarvoor gaan vinden.
Ik heb zelfs al overwogen om de sturbekrachtiging eraf te halen, ik heb nooit stuurbekrachtiing op mijn swiftje gehad, alleen die was 200 kilo lichter.
Ik heb er Advan semi slicks onder zitten. voor en achter beide op 1.8 koud, wat resulteerde in een 2.1 a 2.2 warm (gelijk gemeten na mijn rondje.
Het zijn niet meer de beste banden, en misschien dat het met nieuwe banden iets beter is.

Het "probleem" met de achterkant ligt hem niet zo zeer in de auto, maar in mij :~ .
Dit waren mijn eerste 2 rondjes met een auto die compleet anders is dan ik gewend ben, op de meest intimiderende baan op de aardkloot.
Ik ga niet gelijk full retard, ik bouw langzaam op naar wat snellere rondjes (en dat reflecteert de tijd ook)
Maar ik ben gewend meer te gooien en smijten met mijn auto, mijn oude track auto zou nooit en nimmer ook maar een stap zetten achter.
Nu moet ik gaan focussen op ietsje vloeiender rijden, want goede of slechte banden.. als je te heftig je gewicht verplaatst en je een wieltje komt van de grond, het heeft effect. (0)

Mijn eerste aanpassing gaat in ieder geval een OBD2 reader zijn.. zodat ik in ieder geval de watertemperatuur duidelijker heb.
de rest komt als ik weer eens wat geld heb om te investeren :)

ik heb al een kuipstoeltje klaarstaan, maar dan zit ik weer met gordels in mijn maag en dan moet ik eigenlijk een kooi hebben met/of harnessbar.. |:
en de auto is nu zo heerlijk voor daily, de kids kunnen er allebei in, geen herrie.. heerlijk :D
Renault Clio II RS
Renault Espace III V6
Mazda RX-7 FC3S
Salto
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 21 sep 2016 5:03
Car: Clio RS/Espace/RX-7

https://youtu.be/q2x0vORbjiY

Ik in swiftje na een aantal 100 uur op 'reguliere' circuits en een goede 60 rondjes ring.
100 pk, 850kg (carburateurs/nokkenassen)

Als ik de beelden van de Clio bekijk, word ik een beetje verdrietig :)
Renault Clio II RS
Renault Espace III V6
Mazda RX-7 FC3S
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ik had geen problemen met de stuurbekrachtigingsolie in de clio RS die ik gehad heb op het circuit, heb er wel olie met een hoog kookpunt in gedaan, dat zal het verschil zijn.
Uiteraard is de tip van Tim ook een goede, wat extra leiding leggen in een aantal lussen van de stb olie (b.v. voor onder de radiateur, zo als bij een 19 16V) zo dat het af kan koelen.

Die achterkant is inderdaad wel los bij een clio, daar moet je mee leren rijden. Als je niet gewend bent dat die een stapje zet kan dat best verrassend zijn.
Je kan het wel iets beinvloeden met de bandenspanning, achter iets zachter zetten als voor (1.7 vs 1.8 b.v.), dan wordt die van achteren iets vriendelijker.
Kwa bandenspanning lijkt me dat goed voor de Advan (A048?), ik had meestal 1.9 voor en 1.8 achter maar ze hoeven in elk geval niet heel hard.

Ik zou beginnen met het onderstel, het standaard onderstel is best goed maar voor track use schiet wel tekort. Teveel veerweg waardoor je snel een wieltje optilt met een auto die heel erg hangt.
Dat hoeft niet meteen een schroefset te zijn, je kan ook gewoon een eibach kit pakken i.c.m. een set goede dempers (koni geel, bilstein). Dan ben je er ook zonder dat het gelijk grof geld kost.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Eerst de auto leren kennen en gewoon rustig opbouwen is inderdaad verstandig. Er valt enkel te verliezen :)
Salto
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 21 sep 2016 5:03
Car: Clio RS/Espace/RX-7

Thanks voor de Tips, ik zal eens kijken voor wat heftigere stuurbekrachtigings olie dan, ik heb zowieso aardig wat bijgeluiden op de stuurbekrachtiging, maar dat was een kwaaltje en kan niet echt kwaad begreep ik.
Ik heb eigenlijk niet echt zin om extra leidingen te gaan leggen voor de stuurbekrachtiging, dan ga ik het eerder verwijderen denk ik :)

Ja, het wordt wennen, de auto dwingt wat meer respect af dan de vorige auto's die ik er gereden heb.
Ik heb deze banden ooit eens 2e hands op de kop getikt, dus niet echt ideaal, maar zowieso beter dan platte straatbandjes op 17 inch :D

Ik wil uiteindelijk gewoon een Bilstein setje eronder hebben, dat kost niet de wereld, en is absolute wereldkwaliteit.
Jammer dat de 2e hands markt in nederland te klein is om een goedkoop gebruikt setje op de kop te tikken :(

Ik heb de Clio gekocht omdat het een prima out-of-the box ringtool is, waarin niet teveel geinvesteerd hoeft te worden.
opzich klopt dat wel.. alleen met de tijd zal de auto beter worden, en als ik gewend ben kan ik vast in de huidige vorm al sneller dan de swift, maar eerst rustig aan naar dat punt toewerken, want inderdaad.. winnen kan niet, verliezen wel heul veul.
Renault Clio II RS
Renault Espace III V6
Mazda RX-7 FC3S
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Het is wel een auto die je moet leren rijden, absoluut en ook moet leren kennen. Als je eenmaal op dat punt bent kun je er ook echt heel hard mee (D)
Stuurbekrachtiging delete kan op zich wel, zo lang je het bij voorkeur 15 inch houdt. Denk dat 16 en zeker 17 inch wel erg zwaar wordt.
Ik heb ook stuurbekrachtiging delete op een auto van vergelijkbaar gewicht, dat is goed te doen, tot 10 km/u relatief zwaar maar daarna uitstekend :)
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

Ik heb de 1.2 proefgereden zonder stuurbekrachtiging. Maar er werd al daarover geklaagd toen die net was gekocht. Als het nog wat kraakjes zijn leek het te helpen om wat WD40 op het rubber te spuiten achter de pedalen waar de stuurstang doorheen gaat. Althans zoals ik laatst las. :p

Hoe dan ook ziet er goed uit die wieltjes!
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Out of the box inderdaad al een prima wagen. Wat wel het overwegen waard is, is of je met het rijden van snelle tijden niet een kooi moet willen.
Plaats reactie