Mégane RS van Max

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Mégane Max schreef:Voor degenen die net dat extra beetje performance eruit willen halen kan ik de 1K2-set van Intrax aanraden. Dat was in eerste instantie de bedoeling, maar na een prijsopgave toch iets te veel voor deze student. Reken op 2600 + 500 voor montage (ex. BTW).
Ja heb je toevallig met zo'n set mogen rijden? Is echt geniaal, zitten oa. 3 forummers hier die met zo'n set rijden, waarvan 2 Duitse vreemdgangers :D (ja ik ben er ook 1). Mooiste is nog dat m'n rag 5(je) veel comfortabeler is dan m'n dagelijkse Dreier op een Billstein B12 onderstel.

Overigens moet je als 'student' niet klagen met zo'n vette auto, ik moest in die tijd m'n gammele 5GT Turbo nog regelmatig laten staan omdat ik niet eens geld voor benzine had :D
Mégane Max schreef:De andere auto is overigens een caterham, mocht je het je afvragen. De foto's zijn verder ook gewoon geweldig mooi gemaakt.
Doe daar eens meer fotos van? :)
den1986
Berichten: 43
Lid geworden op: di 1 dec 2015 16:57
Car: megane rs 225 ph1

Ik zelf waa hem ook altijd met de hand en daarna even snel een quickdetailer der over zodat de waxlaag dan toch weer wat meer beschermt is.
Mégane Max
Berichten: 38
Lid geworden op: di 18 aug 2015 17:07
Car: Mégane III RS cup

StephRS schreef:Ik was mijn auto ook altijd met de hand. Maar er komt meer bij kijken om zo'n mooie reflectie te krijgen. Dat poetsen lukt mij alleen met een graadje of 20 hoor :D
den1986 schreef:Ik zelf waa hem ook altijd met de hand en daarna even snel een quickdetailer der over zodat de waxlaag dan toch weer wat meer beschermt is.
Ik weet alleen dat ik hem altijd behandel met autoshampoo van Kärcher, verder doe ik er eigenlijk niets speciaals mee. Zal grotendeels aan de lak liggen dat spiegeleffect.

Steven schreef:
Ja heb je toevallig met zo'n set mogen rijden? Is echt geniaal, zitten oa. 3 forummers hier die met zo'n set rijden, waarvan 2 Duitse vreemdgangers :D (ja ik ben er ook 1). Mooiste is nog dat m'n rag 5(je) veel comfortabeler is dan m'n dagelijkse Dreier op een Billstein B12 onderstel.

Overigens moet je als 'student' niet klagen met zo'n vette auto, ik moest in die tijd m'n gammele 5GT Turbo nog regelmatig laten staan omdat ik niet eens geld voor benzine had :D

Doe daar eens meer fotos van? :)


Nee heb er helaas niet mee gereden, had t wel willen proberen, lijkt me echt een super systeem. Ben overigens ook super blij met mijn auto, wordt lastig om dit ooit te overtreffen.
Ik neem nu overigens ook vaak de fiets als het redelijk dichtbij is of de bus als ik naar school ga, dat scheelt een hoop aan brandstof, anders wordt het een ander verhaal :p .
Voor meer foto's moet ik trouwens even kijken op die site of contact opnemen met de fotograaf.


Misschien ook leuk om te vertellen: Afgelopen zondag naar de Essen Motorshow geweest en eventjes de Autobahn op geweest. Toch de 250km/h aangetikt in achtervolging op een BMW M4. Gaven allebei goed gas en het kunnen het bijhouden viel me nog alles mee, want ik bleef redelijk goed bij. Ben benieuwd hoe dat met een chip erin gaat worden >) . Beetje vreemd was dat hij goed doortrekt naar 240, maar het dan opeens heel langzaam gaat richting de 250. De auto bleef overigens goed stabiel, niets te klagen.
StephRS
Berichten: 218
Lid geworden op: za 21 nov 2015 9:28
Car: Megane RS

Mégane Max schreef:Ik weet alleen dat ik hem altijd behandel met autoshampoo van Kärcher, verder doe ik er eigenlijk niets speciaals mee. Zal grotendeels aan de lak liggen dat spiegeleffect.
Dan heb je een erg schone lak ;)
Kärcher shampoo heb ik zelf nooit gebruikt, weet niet eens waar ik het zou moeten kopen. Was het trouwens nog gelukt met de doffe plastic lip onder de voorbumper? ;)
Mégane Max
Berichten: 38
Lid geworden op: di 18 aug 2015 17:07
Car: Mégane III RS cup

StephRS schreef: Dan heb je een erg schone lak ;)
Kärcher shampoo heb ik zelf nooit gebruikt, weet niet eens waar ik het zou moeten kopen. Was het trouwens nog gelukt met de doffe plastic lip onder de voorbumper? ;)

Ik koop dat eigenlijk altijd bij de bouwmarkt. Ben overigens nog niet begonnen aan de lip. Hij staat wel ergens bovenaan mijn lijstje, samen met het leer bijwerken en de spacers. Dat komt er allemaal in elk geval spoedig van.

Nu moet hij volgende maand voor APK en het vervangen van de distributieriem (omdat hij 6 jaar is geworden dan). We houden hem in topconditie :D !
Mégane Max
Berichten: 38
Lid geworden op: di 18 aug 2015 17:07
Car: Mégane III RS cup

Misschien ook leuk voor de rest om te weten!

VKV is samen met Autoweek en een aantal partners bezig geweest om een "Ultieme Mégane RS" te bouwen. Het is de bedoeling dat de auto zoals hij dalijk als eindproduct wordt gepresenteerd nog enigszins betaalbaar blijft. Leuk is dat het 1K2 setje, wat ik eerder noemde, van Intrax hier wel op wordt gemonteerd. Heb alleen nog mijn twijfels bij de kleur, voor de rest natuurlijk super gaaf! Is allemaal te zien op YouTube. Er zijn inmiddels 3 afleveringen vrijgegeven en de vierde komt aankomende zaterdag!

Ik ben benieuwd of ik daar wat inspiratie vandaan kan halen, want eigenlijk vind ik mijn auto al zo goed als af :X . Ideeën zijn dus altijd welkom! Eventuele aanpassingen en resultaten worden uiteraard gedeeld.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

zipzip
Berichten: 388
Lid geworden op: ma 17 jan 2011 23:32
Locatie: Hagestein

Hij ziet er wel echt vet uit.
Met mooie aanpassingen. ;)
Ik zal hem morgen weer eens bewonderen. :grin:
Renault Clio III RS
StephRS
Berichten: 218
Lid geworden op: za 21 nov 2015 9:28
Car: Megane RS

Ik zie niks?
Mégane Max
Berichten: 38
Lid geworden op: di 18 aug 2015 17:07
Car: Mégane III RS cup

StephRS schreef:
Ik zie niks?
Ik ook niet
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Mégane Max
Berichten: 38
Lid geworden op: di 18 aug 2015 17:07
Car: Mégane III RS cup

Nu zie ik in elk geval 1 foto, thanks Patrick. Vind hem qua kleurstelling toch niet zo geweldig geworden, maar smaken verschillen.

Ideeën die ik er tot nu toe vandaan haal zijn:
- Ander uitlaatsysteem (iets van Miltek of Akrapovic of hebben jullie suggesties?)
- ECU-tuning (intercooler ben ik niet zeker van)

- Lichtere velgen doe ik niet, want vind de originele veel mooier
- Carbon dak en andere panelen... is nu veel te duur om bijv. mijn dak eruit te zagen een carbon dak erin te zetten en die weer te spuiten.
- Intrax 1K2-set ook iets uit kosten overweging eerder al niet gedaan, wel nog steeds gewild.
- Zwevende schijven, vervangen van draagarmrubbers en verwijderen van achterbank en isolatie. Hij moet een beetje praktisch blijven, geen puur circuit beest.

Volgens mij heb ik nu zo'n beetje elke modificatie gehad :p . Alleen de plastic achterruit niet...

Voor ideeën dus graag jullie mening of suggesties. Wat zouden jullie nog doen?
Peter_RS
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 25 aug 2014 12:44
Car: Megane 265 R.S.

Het ligt er helemaal aan wat je wilt bereiken.
Alleen opsmuk of daadwerkelijk performance en handling verbetering.
Voor performance moet je bij Fastchip in Goes wezen. (hou de meeting topic in de gaten)
Voor stage 1 of 2 heb je geen andere IC nodig, spaart weer geld.
Voor de handling zijn er legio aan mogelijkheden. Belangrijk hierbij zijn goede afstelling van het camber en caster,
i.c.m. schroefset, ophangrubbers en eventueel een torque link.
Kijk eens bij Madeno racing, ruime aanbod in onderstel.
Voor overige "goodies" kun je eens kijken bij K-Tech Racing
Carbon dak kost veel te veel en voor een straat auto geenszins merkbaar.
Isolatie / vloerbekleding verwijder is naar mijn mening zonde.
Keuze voor verwijderen achterbank, heb ik ook aan zitten denken, maar niet praktisch voor mij.
Remschijven vervangen zou ik niet doen, standaard remt erg goed. Als ze aan vervanging toe zijn zou zwevende remschijven wel aantrekkelijk zijn.
Plastic achterruit is voor mij ook een no-go, geen wisser en achterruitverwarming.
Mégane Max
Berichten: 38
Lid geworden op: di 18 aug 2015 17:07
Car: Mégane III RS cup

Bedankt Peter!

Aan de buitenkant kan ik hem denk ik bijna alleen nog maar verpesten. Hij moet wat mijn idee betreft sportief/monsterachtig ogen, maar mag zeker ook wat klasse uitstralen. Er komen in elk geval achter spacers op en daarna is het eigenlijk een geval van bijhouden. Ideeën wat opsmuk betreft zijn er van mijn kant dus niet meer.

Het gaat dus vooral om performance. Qua handling heb ik tot dusver niks te klagen, al heb ik hem nog niet op het circuit gehad.
Ik had inderdaad ook al het topic van Fastchip al gezien, al is dat wel weer een hele tijd geleden dat daar iets voor georganiseerd is. Zal het in de gaten houden.
Bij K-tech ook al eens gespeurd en zal ook Madeno racing eens bekijken. Handige tips, alleen waar te beginnen en wat levert t op? Zoveel te kiezen :p .

Qua interieur, isolatie, gewicht en comfort blijf ik er zoveel mogelijk vanaf in elk geval.
StephRS
Berichten: 218
Lid geworden op: za 21 nov 2015 9:28
Car: Megane RS

Met zo'n mooie auto als jij hebt is een kleine optie al redelijk snel "minder", maar dat heeft wel met ieders smaak te maken. Geef mij maar een zo OEM mogelijke Megane RS want ik denk dat Renault een hele nette coupé heeft gemaakt. Standaard opties om hem wat lager te zetten en spacers om de wielen wat breder uit te zetten zou ik bijna als logisch noemen. Maar verder ... 2 setjes nette OEM velgen, die heb je al en om nou geld uit te geven aan een stuk plastic wat als achterruit moet dienen .... dan zou ik m eerst eens een meting geven hoeveel PK er in zit en daarna de chippen bij FastChip of de RStuner (best handig apparaatje)

Enne neem m eens over het circuit ... 6 april ;)
Mischief is ie snel genoeg voor je? Ik vind mijn Megane RS in ieder geval rap zat. Voor nu dan, want aan alles raak je gewend.

Als je nogal fan van Martini bent weet ik nog wel iets:

[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/328 ... gane44.jpg[/img]
Mégane Max
Berichten: 38
Lid geworden op: di 18 aug 2015 17:07
Car: Mégane III RS cup

Een gave foto, waarbij ik eerlijk gezegd meer getrokken wordt naar de velgen, dus laat die stickers maar zitten. Drank en rijden gaat sowieso al wat minder goed samen :p .
Ik denk ook dat ik het er het beste maar kan laten met wat ik nu heb zo ongeveer. Bedankt voor je compliment trouwens.

Daarbij ga ik hem zeker eens aan de tand voelen op het circuit en dan zien we weer verder. 6 April ben ik er graag bij, maar is nog niet zeker. Ik zie er in elk geval naar uit.
Nu ik hem een tijdje heb begint het verlangen naar extra vermogen eerlijk gezegd wel goed te prikkelen.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Mégane Max schreef:Nu ik hem een tijdje heb begint het verlangen naar extra vermogen eerlijk gezegd wel goed te prikkelen.
Je weet als je daar aan begint dat het eind zoek is hé ? :lol:
Anything worth doing is worth doing right!.
Mégane Max
Berichten: 38
Lid geworden op: di 18 aug 2015 17:07
Car: Mégane III RS cup

Ter update: Een tijdje geleden heb ik spacers gemonteerd (Eibach pro spacers systeem 7, 40mm hele as). Misschien was dit een aantal van jullie al opgevallen in Kampen.

[img]http://i430.photobucket.com/albums/qq21/maxcandel/IMG_31331_zpsynrir2bf.jpg[/img]

[img]http://i430.photobucket.com/albums/qq21/maxcandel/IMG_31351_zpsj6cuky8k.jpg[/img]

[img]http://i430.photobucket.com/albums/qq21/maxcandel/IMG_31411_zpslihdhacm.jpg[/img]


Het monteren was helaas niet zo straight forward. Het liep namelijk een beetje aan bij de wielkasten. Daar zit een klein randje met een schroefje waar hij tegenaan loopt. Dat probleem is makkelijk te verhelpen door het schroefje eruit te halen en het randje af te veilen. Dat sleet er overigens ook gewoon af als je het niet zou veilen. Ik heb in kampen even rond gekeken en had er twee meer gezien die dat ook zo hadden. Ben wel erg blij met het eindresultaat :D !
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Staat hem top!

Heerlijk opgevuld nu :worship: .
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

Netjes! (Y) staat lekker dik!
StephRS
Berichten: 218
Lid geworden op: za 21 nov 2015 9:28
Car: Megane RS

Laat even wat foto's zien hoe je dat gedaan hebt met de wielkasten. Bij mij loopt enkel links achter aan. Daar eens mee naar een garage geweest en ze durfde het niet aan om iets eraf te slijpen.

Staat verder wel veel beter! Dacht het eerst al te zien in Kampen inderdaad.
Mégane Max
Berichten: 38
Lid geworden op: di 18 aug 2015 17:07
Car: Mégane III RS cup

@Steph

[img]http://i430.photobucket.com/albums/qq21/maxcandel/IMG_32521_zpsopxonlso.jpg[/img]

[img]http://i430.photobucket.com/albums/qq21/maxcandel/IMG_32531_zpsjgxnituj.jpg[/img]

Heb net even wat foto's gemaakt waar je het op kunt zien. Ik had bij jou ook al gekeken en zag dat het aan de ene kant al flink was weggesleten. Als hij ergens nog aanloopt, dan zal hij daar nog aanlopen denk ik, maar dan niet meer op dat stukje spatbord natuurlijk. Daar achter zit nog een blokje van wat steviger materiaal, een soort rubber o.i.d., waar het schroefje in ging. Daar kan hij nog tegenaan lopen. Ik wilde ze er eerst gelijk maar af halen (heb ze maar laten zitten, want heb er geen last van), maar toen bleek dat die blokjes vast zitten aan de laag die tussen de binnenkant van het spatbord zit en de carrosserie. Ik zou dus eerst even je auto op de krik zetten en het wiel eraf halen om even goed te kunnen kijken. Dan kan je die dingen er verder makkelijk afsnijden denk ik.

Verder heb ik voordat ik de aanloopproblemen had verholpen de auto nog even helemaal door zijn veren laten zakken, zodat ik kon controleren of hij verder nog ergens aanliep, maar dat was niet het geval. Echt verder kon hij ook niet inveren, omdat hij al bijna op de bumpstop kwam. Dus dat kan ik alleen nog bedenken.
sijnh
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 28 mar 2016 6:36
Car: Megane RS 265

Ziet er erg strak uit! Helaas is de uitrit bij de parkeergarage dusdanig smal dat ik nu al mn best doet om niet de stoeprand te raken, anders wust ik het wel!
Mégane Max
Berichten: 38
Lid geworden op: di 18 aug 2015 17:07
Car: Mégane III RS cup

De laatste tijd ben ik druk bezig geweest met het vinden van een baan. Nu heb ik deze gevonden en daar hoorde ook leaseauto bij. Dat is een Clio estate 0.9 Tce. Niet zo spannend als de ander maar nu dus een Renault rijker. Inmiddels gebruik ik de Clio volop en de Mégane bijna niet meer en staat hij dus voornamelijk stil op de oprit. Toch verheug ik me weer elke keer op het moment dat ik weer de Mégane instap. Nu begin ik toch te twijfelen of het nog nut heeft om de Mégane erbij te houden, terwijl ik gemakkelijk met alleen de Clio uit de voeten kan en dat natuurlijk veel goedkoper is. Om een lang verhaal kort te maken... Wat adviseren jullie mij te doen?
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Voor weinig aan mij verkopen ;)

Financieel gezien is het natuurlijk een makkelijke keus, dan moet je hem weg doen. Dr zit natuurlijk ook wat passie bij, dus hoeveel is de lol die je met de Megane hebt je waard? Dat is denk ik de voornaamste vraag die je voor jezelf moet beantwoorden.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ik verkocht mijn R26 i.v.m. een leaseauto. Was ook geen makkelijke keus, maar financieel wel de verstandigste. Inderdaad, wat moet je ermee.
Drie jaar later mis ik hem nog wel eens hoor, vooral de lol. Even inhalen, even lekker toeren. Zie de vraag van Tim maar eens te beantwoorden. ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
StephRS
Berichten: 218
Lid geworden op: za 21 nov 2015 9:28
Car: Megane RS

Ga eens een rondje rijden met de Clio, bijvoorbeeld zuid Belgie daarna Duitsland in en ik denk dat je het antwoord weet. ;)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Maar hoe vaak doe je dat? :p
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Hangt er vanaf waar je woont denk ik, als ik op zaterdag of zondag een rondje ga touren eindig ik 9/10 keer in de ardenne of eifel.
Gewoon omdat het naast de deur is en het daar veel leuker rijden is dan de drukke wegen in het mergelland.
Racing is the best way to convert money into noise
StephRS
Berichten: 218
Lid geworden op: za 21 nov 2015 9:28
Car: Megane RS

tutuur schreef:Maar hoe vaak doe je dat? :p
Toch eens per maand. Daar tel ik wintersport (oke met een Megane vrij lastig) en de auto vakanties niet eens bij op.
Maar oké serieus. De enige goede maatstaaf om de auto te houden zijn de financiën natuurlijk, denk ik. Het is allemaal erg leuk maar je kunt de euro maar 1 keer uitgeven. Succes met je keuze Max, ik zou hem zelf niet te snel van de hand doen. ;)

(en zo wel, dan schroeven we de stoelen even snel over ;) )
Mégane Max
Berichten: 38
Lid geworden op: di 18 aug 2015 17:07
Car: Mégane III RS cup

Bedankt voor de wijze raad mannen. Ik rijd er op het moment echt alleen maar korte afstanden mee en van uitstapjes komt het zelden. Dat wetende heb ik nog even nagedacht en besloten om hem hier op het forum aan te bieden. Als hij dan verkocht wordt, weet ik in elk geval dat hij naar een liefhebber gaat. Tot die tijd blijf ik er lekker van genieten, want ik vind het zeker niet erg als hij nog even blijft :p . Nog wat mooie stukken asfalt opzoeken, want hij blijft een feest om te zien en te rijden natuurlijk.

Dan zien jullie vanzelf het topic verschijnen. Nog even goed wassen en wat mooie foto's schieten.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Heel eerlijk ik snap dat je zo'n auto erbij wilt houden voor het plezier. Maar ik zou dat persoonlijk niet hebben gedaan. Kost een hoop knaken om hem alleen te houden voor de weekenden.
Ik zou hem lekker verkopen en er een kleinere en goedkopere rs bij kopen voor het plezier in de weekenden. Dat kan een twingo rs zijn of een clio rs. Beide leuk om in te rijden kan ik je zeggen. Natuurlijk wel wat minder vermogen maar het gaat ook een beetje om de fun factor toch.


Succes met je beslissing (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Beslissing staat boven jouw post Patrick :p
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

tutuur schreef:Beslissing staat boven jouw post Patrick :p
Ik weet het. Maar dit is om zijn beslissing kracht bij t zetten :D :p
Mégane Max
Berichten: 38
Lid geworden op: di 18 aug 2015 17:07
Car: Mégane III RS cup

Zoals jullie misschien al gezien hebben, heb ik vandaag het verkooptopic aangemaakt. Bedankt voor jullie advies en begrip. Niet de leukste beslissing, maar wel de voordeligste.
Plaats reactie