Mégane RS van Max

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Mégane Max
Berichten: 38
Lid geworden op: di 18 aug 2015 17:07
Car: Mégane III RS cup

Beste forumleden, vandaag heb ik me eindelijk aangemeld voor jullie forum. Ik ben Max en ik ben 21 jaar oud en sinds december vorig jaar de trotse bezitter van een Mégane III RS Cup. Sinds jonge leeftijd ben ik eigenlijk al "verslaafd" aan auto's. Hiervoor heb ik een Swift Sport gereden, welke hierna verder niet meer vernoemd zal worden. Deze heb ik dan ook ingeruild voor de Mégane, welke ik eigenlijk helemaal niet nodig heb, maar ik vooral gebruik om naar mijn werk te rijden en af en toe eens een keer een ritje te maken. Ik ben er inmiddels helemaal gek op geworden. De auto heeft intussen tevens wat kleine aanpassingen ondergaan. Hij werd geleverd met zwarte 18 inch velgen, welke ik zal gaan gebruiken voor winterbanden. Deze heb ik al snel vervangen door de (lastig te vinden) Speedline Steev 19 inch velgen. Daarnaast is hij ondanks het cup-chassis 25mm verlaagd bij Intrax door middel van het monteren van verlagingsveren. De auto is overigens gekocht bij Arend auto Renault te Veghel met kenteken 65-KVS-9.

Binnenkort volgen er foto's!
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Welkom. :D

fotos doen het hier altijd goed.. :foto:
ericon
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

Welkom!.
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Welkom! Bekende auto dan! :) Ik werk namelijk daar in Veghel :smile:
Je swift zag er ook super uit! (Y)
BennRS
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 13 apr 2015 17:48
Car: Mégane II RS F1-team

Welkom en veel plezier met de RS!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Welkom Max..
Mooie tuut voor een jonge man
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Goed dat je de weg naar het forum gevonden hebt, Max! (Y) Welkom hier!

Woon ie in het zuiden des lands?
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Ik dacht direct aan Max Verstappen :p .

Welkom Max!!!
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Mégane Max
Berichten: 38
Lid geworden op: di 18 aug 2015 17:07
Car: Mégane III RS cup

Merijn schreef:Goed dat je de weg naar het forum gevonden hebt, Max! (Y) Welkom hier!

Woon ie in het zuiden des lands?
'

Ja dat klopt, in het gehucht Mariaheide om precies te zijn (gemeente Veghel)
Rik Hamberg schreef:Ik dacht direct aan Max Verstappen :p .

Welkom Max!!!
Mijn vader heet toevallig ook Jos :p
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Zag je net voorbij komen hier op de parkeerplaats... auto lag lekker plat op zn bek! :worship:
Laatst gewijzigd door Niels V Dijk op do 20 aug 2015 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Praat eens nederlands, Niels... :lol:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ik ken wel de uitspraak "onder de plak". Op de plak is nieuw voor me :P
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Ik weet niet waar jullie het over hebben?! :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hahaha... Sonia heeft je goed afgericht. ;)
Peter_RS
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 25 aug 2014 12:44
Car: Megane 265 R.S.

Mégane Max schreef:Daarnaast is hij ondanks het cup-chassis 25mm verlaagd bij Intrax door middel van het monteren van verlagingsveren.
Binnenkort volgen er foto's!
Opzich jammer, je verpest de rijeigenschappen hierdoor, omdat het de gehele geometrie verandert.
Ik heb ook plannen met het onderstel omdat ik de RS ook iets lager wil hebben, 10mm, max 15mm verlaging,
en spoorverbreders.
Maar dan wel met nieuwe coilovers, excentrische topmounts, lineaire veren, torque link, bushings en een optimale afstelling
voor en achter van camber, caster en toe.

Wanneer is binnenkort? :-) Ben benieuwd naar de foto's
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

25mm is al heel erg weinig. 10-15mm kan je al helemaal niet zien.
Peter_RS
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 25 aug 2014 12:44
Car: Megane 265 R.S.

Persoonlijk vind ik 25mm verlaging teveel. Cup chassis is al 10mm lager dan standaard
Zo'n 10 tot 15mm is idd weer niet veel, maar geeft net ff de looks, en het moet voor mij
nog enigszins praktisch blijven voor de vele drempels hier.
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Tot 4 centimeter verlaging is nog praktisch qua drempels hoor. Je moet natuurlijk wel je snelheid (en soms de hoek waarmee je erop rijd) aanpassen, maar ik neem aan dat je normaal ook je snelheid al aanpast voor een drempel. Ikzelf woon ook in een behoorlijk drempelrijk gebied, maar voordeel van verlaagde auto's is ook dat ze niet veel inveren na een drempel (waar ik de meeste andere auto's de voorbumper hoor schrapen). Daarnaast doet het aanpassen van de snelheid heel veel, gewoon op het gemak nemen.
Mégane Max
Berichten: 38
Lid geworden op: di 18 aug 2015 17:07
Car: Mégane III RS cup

Hier wat foto's van de Mégane, zoals beloofd. Had er wat op mijn telefoon staan, maar er staat nog een fotoshoot op de agenda.

Voor aanstaande zondag zal hij gewassen zijn ;-)

[img]http://i430.photobucket.com/albums/qq21/maxcandel/IMG_1972_zpshybczsbw.jpg[/img]

[img]http://i430.photobucket.com/albums/qq21/maxcandel/IMG_1974_zpshnwjceqm.jpg[/img]

[img]http://i430.photobucket.com/albums/qq21/maxcandel/IMG_1975_zpsueiixpyv.jpg[/img]

[img]http://i430.photobucket.com/albums/qq21/maxcandel/e6d4c51b-f62c-4655-986a-4c914c60c5ce_zpsgctfyohe.jpg[/img]

[img]http://i430.photobucket.com/albums/qq21/maxcandel/IMG_1969_zpsor27505k.jpg[/img]



De verlaging is overigens super goed gelukt naar mijn mening. Ik ga nog net zo hard over de drempels als eerst en heb nog nooit hoeven schrapen. Hij is er nauwelijks stugger op geworden. Bij de monteur van Arend Auto Renault nog een compliment gekregen over hoe mooi hij op zijn wielen staat.

Voor degenen die net dat extra beetje performance eruit willen halen kan ik de 1K2-set van Intrax aanraden. Dat was in eerste instantie de bedoeling, maar na een prijsopgave toch iets te veel voor deze student. Reken op 2600 + 500 voor montage (ex. BTW).
Victor-J
Berichten: 130
Lid geworden op: do 5 mar 2015 20:24
Locatie: Zwolle

Zeer gave RS hoor! Ga ze steeds mooier vinden. Vind het wel een mooi detail in je verhaal :P Dat het Intrax onderstelletje te duur was voor een student. Een Megane RS rijden op zo'n leeftijd als student zijnde is al een aardige luxe geloof ik, haha!
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Er mooie combinatie zo!! Heerlijk!!
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Rob v/d Wetering
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 24 aug 2015 9:57
Car: Clio 2 rs fase 2

Vette bak :grin:
Mégane Max
Berichten: 38
Lid geworden op: di 18 aug 2015 17:07
Car: Mégane III RS cup

Bedankt voor de complimenten!

Victor-J schreef:Zeer gave RS hoor! Ga ze steeds mooier vinden. Vind het wel een mooi detail in je verhaal :P Dat het Intrax onderstelletje te duur was voor een student. Een Megane RS rijden op zo'n leeftijd als student zijnde is al een aardige luxe geloof ik, haha!
Ja dat is het zeker. Mensen denken vaak dat hij van mijn vader is :p en ik krijg regelmatig scheve blikken.

Niels V Dijk schreef:Zag je net voorbij komen hier op de parkeerplaats... auto lag lekker plat op zn bek! :worship:
Hij staat er nu weer, maar ik kom hem straks weer ophalen als hij klaar is.
StephRS
Berichten: 218
Lid geworden op: za 21 nov 2015 9:28
Car: Megane RS

Zilver is echt een mooie kleur voor de RS! CUP versie en erg goed in conditie. Trouwens, kijk naar je Recoaro's die slijten al behoorlijk. Ik heb er zelf ook last van, met 60.000 km op de teller en zit erover te denken ze zeker binnen 20.000 km te laten maken. Al spacers gemonteerd?
Mégane Max
Berichten: 38
Lid geworden op: di 18 aug 2015 17:07
Car: Mégane III RS cup

StephRS schreef:Zilver is echt een mooie kleur voor de RS! CUP versie en erg goed in conditie. Trouwens, kijk naar je Recoaro's die slijten al behoorlijk. Ik heb er zelf ook last van, met 60.000 km op de teller en zit erover te denken ze zeker binnen 20.000 km te laten maken. Al spacers gemonteerd?
Dankjewel! Is alleen niet zilver, maar grijs (gris-cassiopee). Toen ik hem kocht waren de Recaro's al precies zo beschadigd, waarschijnlijk door het in en uitstappen. Die van mij had toen 61.000km gelopen. De bijrijdersstoel is overigens nog spotless, maar de bestuurdersstoel is het eerste wat ik in korte termijn ga aanpakken. Dat was al kort na de aanschaf de bedoeling eigenlijk, maar tot nu toe nog niks van terecht gekomen. Ik heb nog geen spacers gemonteerd, maar heb gezien dat Eibach er van 15mm per wiel levert, welke ik aan de achteras zou willen monteren. Dan die ook even proberen op de vooras en op die manier even bekijken welke maat daar precies past. Voor ik tot aanschaf overga ben ik alleen benieuwd of jouw wielen buiten je wielkasten komen (achter) en welke maat je erop hebt zitten. Vooral met de verlaging en dezelfde wielen is jouw auto goed vergelijkingsmateriaal ;-) .
Mégane Max
Berichten: 38
Lid geworden op: di 18 aug 2015 17:07
Car: Mégane III RS cup

den1986
Berichten: 43
Lid geworden op: di 1 dec 2015 16:57
Car: megane rs 225 ph1

Zijn idd helegave fotos jaa!!
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Mag ik even kwijlen.... :kwijl:
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Mag ik even kwijlen.... :kwijl:
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Tomasvs
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 28 jul 2013 6:43
Locatie: Tiel
Contacteer:

Super foto's! wil zelf ook nog eens mijn auto laten fotograferen door hem.
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Mooie fotos Max :worship:
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Aha Max, dan heb ik jou nog gesproken tijdens de rit die dag :) Ik reed toen met de Trophy-R. :D
StephRS
Berichten: 218
Lid geworden op: za 21 nov 2015 9:28
Car: Megane RS

De laatste heeft net een andere auto in de reflectie. Auto ziet er erg goed uit, poets je hem zelf?
Mégane Max
Berichten: 38
Lid geworden op: di 18 aug 2015 17:07
Car: Mégane III RS cup

AnthonyR schreef:Aha Max, dan heb ik jou nog gesproken tijdens de rit die dag :) Ik reed toen met de Trophy-R. :D
Ja inderdaad! Was een leuke tourrit, erg gave auto ook die Trophy-R... Lekker geluidje zit erin.

StephRS schreef:De laatste heeft net een andere auto in de reflectie. Auto ziet er erg goed uit, poets je hem zelf?
Ik was hem altijd met de hand, kost wat tijd, maar dan mag het resultaat er vaak wezen al zeg ik het zelf :p
De andere auto is overigens een caterham, mocht je het je afvragen. De foto's zijn verder ook gewoon geweldig mooi gemaakt.
StephRS
Berichten: 218
Lid geworden op: za 21 nov 2015 9:28
Car: Megane RS

Ik was mijn auto ook altijd met de hand. Maar er komt meer bij kijken om zo'n mooie reflectie te krijgen. Dat poetsen lukt mij alleen met een graadje of 20 hoor :D
Plaats reactie