Hallo allemaal. Kan iemand helpen bij een Clio RS EDC?

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
pkfreak
Berichten: 3
Lid geworden op: do 21 mei 2015 19:14

Hallo allemaal op dit forum met mooi auto's. 

Ik ben Michel 43 jaar en nog steeds gek op compacte snelle auto's. Mijn vorige auto was een Nissan Juke turbo en nu heb ik mijn aandacht gericht op een Clio RS EDC. Mijn kennis van techniek is klein en gezien ik opzoek ben naar een gebruikte RS EDC met max. 40k op de teller zou ik graag willen weten waar ik op moet letten. Alle tips zijn dus welkom.

Momenteel heb ik er wel één op het oog waarvan hier op het forum ook een foto staat. Is er toevallig iemand die meer over deze auto kan vertellen?  Zie onderstaande link en het betreft kenteken 8-KJS-18.

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=30778

Alvast bedankt voor jullie reacties en hopelijk kan ik me snel toevoegen als RS rijder :grin:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Welkom en spannend, Zo'n Clio RS heeft de zelfde motor als je Juke turbo :D dus het gevoel ken je al. En EDC hebben ze allemaal. op dit forum zijn mij geen leden bekend met een Clio 4 RS. Er zijn wel verschillende leden bekend met deze auto vanuit hun werk, deze kunnen je vast meer vertellen. Het is een jonge auto en misschien zijn ze wel gewoon tekoop met uitgebreide garanties. helemaal met zo'n lage km stand. Dus omdat je al bekend bent met de techniek vraag ik mij af wat je angst is? lijkt me niet zo moeilijk, zie je een leuke auto ga kijken en toon oprechte intresse en vraag naar de verleden eventueel als het een Renault dealer is een uitdraai van het computersysteem over de onderhoud historie. Ik kan me niet voorstellen dat die op zo'n lage leeftijd erg spannend is.. :D

suc6 (F)
Job Janssen
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 20 mar 2013 17:46
Locatie: Odiliapeel Noord-Brabant

Collega heeft er een met 10.000 op de teller tekoop staan. Stuur maar een pb voor evt. Meer gegevens.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

#Ron# en Goos zijn is volgens mij de enigen met Clio 4 RS hier

#Ron#: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 1&start=70
goos: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &p=2346877
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

je hebt pm (Y)
ClioRs200EDC
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 28 aug 2013 18:01
Car: Clio IV RS200EDC
Contacteer:

Hoi Michel, ik heb er ook een van augustus 2013. hij heeft nu precies 10.000 km op de klok. 4 jaar fabrieksgarantie en in nieuwstaat. Ik ga hem binnenkort inruilen, mischien is deze iets voor je. Werk bij renault in veghel, daar kun je hem iedere dag komen bekijken.
Stuur maar n berichtje als je iets meer wil weten.
Groetjes Robert
Laatst gewijzigd door ClioRs200EDC op vr 22 mei 2015 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Clio4RS
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 18 jun 2014 13:47

Heb er nu bijna een jaar een en bevalt me nog steeds prima!

Staat ondertussen ruim 30K op de teller en nog geen noemenswaardige problemen of gebreken gehad.

Enige wat ik niet al te best vind werken is de sport monitor, die wil nog wel eens niet werken....
pkfreak
Berichten: 3
Lid geworden op: do 21 mei 2015 19:14

ClioRs200EDC schreef:Hoi Michel, ik heb er ook een van augustus 2013. hij heeft nu precies 10.000 km op de klok. 4 jaar fabrieksgarantie en in nieuwstaat. Ik ga hem binnenkort inruilen, mischien is deze iets voor je. Werk bij renault in veghel, daar kun je hem iedere dag komen bekijken.
Stuur maar n berichtje als je iets meer wil weten.
Groetjes Robert
Je hebt een PM.
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Ik heb een rode van november 2013. Inmiddels ruim 30k op de teller.

Bevalt goed, maar is wat minder hard-core als een 3 RS. Wel een stuk comfortabeler. Geen problemen gehad, behalve met het R-Link systeem. Daar heb ik wat woorden over gehad met Renault Nederland. Inmiddels, na een aantal software-updates, werkt het wel aardig, maar nog steeds erg traag allemaal. De RS-monitor is nog steeds problematisch(start soms niet op). Mijn inschatting is dat de processor en geheugen capaciteit van dat R-Link systeem zwaar onder de maat zijn.
pkfreak
Berichten: 3
Lid geworden op: do 21 mei 2015 19:14

Wat een geweldig forum hier en wat veel reacties ook via pb.
We zijn er nog niet uit, maar waarschijnlijk en jullie zullen me wel voor gek verklaren, wachten we tot volgend jaar en wordt het toch een nieuwe. Bij dit type auto rij ik hem liever zelf in zodat ik zeker weet dat er niets geks is gebeurd. De bedoeling is om er namelijk langer mee te gaan rijden.

Ik blijf jullie volgen en hopelijk kan ik snel foto's tonen van mijn nieuwe aanwinst.

Grt. Michel
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

tjee jong gebruikt bij de dealer, 10k€ minder als een nieuwe en garantie. Ik wist het wel :p
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

De nieuwe iteraties van R-link werken wel echt flink beter als de eerste.
Plaats reactie