Bye bye Clio 197

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
JPO
Berichten: 112
Lid geworden op: di 6 jan 2015 16:51
Car: Renault Clio 197

Hallo Renault liefhebbers!

Ik ben Jasper en kom uit Amersfoort. Afgelopen week heb ik een kleine droom van mij doen uitkomen :grin: , ik heb een Clio RS gekocht! (23 januari ophalen)
Ik ben echt een autoliefhebber en er is weinig leukers dan autorijden, wanneer ik mijn voorkeur moet uitspreken voor een merk is dat Renault en wanneer ik een keuze mag maken zou het de Clio 197 worden! En dat is dan nu ook eindelijk gelukt.
Even mijn voorgeschiedenis met auto's.
Te beginnen bij: Peugeot 306 XSI 2.0 8v
[img]http://i58.tinypic.com/sman0w.jpg[/img]
waarvan na een 80km bocht en een vastgelopen rechterachterrem het volgende over was
[img]http://i59.tinypic.com/2ex9det.jpg[/img]
Sindsdien rij ik: Nissan Micra 1.0 16v
[img]http://i61.tinypic.com/ih8ufa.jpg[/img]
Maar ik stap dus binnenkort over op:
[img]http://i57.tinypic.com/34eb6om.jpg[/img]
:grin: :grin: :grin:

Ik werk op fietsafstand dus doordeweeks zal de auto weinig km's maken maar in het weekend ga ik er zeker van genieten! Daarnaast zal zij een paar leuke roadtripjes gaan rijden.
De Subaru Impreza 555GT op de 1e foto is van een vriend van me en wordt nu gebruikt voor de roadtrips: https://www.youtube.com/watch?v=h1BXwnt2tio (zet je geluid uit als je niet van hardstyle houd)

Ik heb weinig plannen met de auto dan er in te rijden en te genieten, wel zou een USB aansluiting fijn voor zijn voor muziek en ga ik een poging doen de logo's te ontdoen van hun zwarte wrapje, de originele kleur is zoveel mooier. (hopelijk plastic dip wat je er zo vanaf trekt).
En ik heb wel het plan om eens of vaker een meeting bij te wonen als dit bevalt!



Adi eu!
Laatst gewijzigd door JPO op di 5 jan 2021 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Super! Heel veel plezier van je RS (Y) .

Mooie kleur en vast veel bekijks straks in het weekend!
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Van harte! En zie je mail :D
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Welkom..
Altijd goed een RS
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Welkom :beer: Dikke RS (Y)
MgHammer
Berichten: 292
Lid geworden op: do 17 mar 2011 10:22
Car: Megane Cabrio F4R746
Locatie: Melkweg

Wordt de overgang van fiets/Nissan Micra naar de RS niet te groot? :smile:
Megane Cabrio 2.0 16V F4R746 Privilege VGI Bi-Fuel :worship:
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Lekker hoor die RS...vind zo'n 306 ook mooi, jammer!
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
JPO
Berichten: 112
Lid geworden op: di 6 jan 2015 16:51
Car: Renault Clio 197

MgHammer schreef:Wordt de overgang van fiets/Nissan Micra naar de RS niet te groot? :smile:
Even teruglezen ;) heb ook aardig wat km's in de impreza erop zitten. In 2010 7000 km door Europa in twee weken, 2012 Kroatië en afgelopen jaar dolomieten. Mijn bibs heeft ongeveer 10000 km op de impreza bestuurdersstoel doorgebracht :D 215pk
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Gave bak,hoeveel heeft hij gelopen?en bouwjaar?
JPO
Berichten: 112
Lid geworden op: di 6 jan 2015 16:51
Car: Renault Clio 197

remco2706 schreef:Gave bak,hoeveel heeft hij gelopen?en bouwjaar?
Is van 2006 en heeft 99k gelopen.
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Kom je ook uit de buurt van vlaardingen?komen we elkaar misschien keer tegen haha.
JPO
Berichten: 112
Lid geworden op: di 6 jan 2015 16:51
Car: Renault Clio 197

remco2706 schreef:Kom je ook uit de buurt van vlaardingen?komen we elkaar misschien keer tegen haha.
Nope ben woonachtig in Amersfoort maar mijn familie woont daar wel in de buurt, Spijkenisse, Rhoon, Poortugaal en de rest :p.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Welkom bij RTC! :beer:

Stoere RS, mooie stap! (Y) (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
remco2706
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 13:51
Car: Clio rs III phase I

Mocht ik een blauwe rs tegenkomen,sein ik wel 2x met me lampen,weet je dat ik het ben. 8) 8)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Welkom bij de RTC mede Amersfoorter, veel Plezier gewenst met deze geweldige auto (Y)
Misschien dat we elkaar nog eens tegen komen in A'foort.
Anything worth doing is worth doing right!.
JPO
Berichten: 112
Lid geworden op: di 6 jan 2015 16:51
Car: Renault Clio 197

Ik heb van mijn hobby mijn werk mogen maken en ik heb tijdens mijn stage vorig jaar me iets meer verdiept in de lastigere materie van die hobby.
Mijn hobby is namelijk 3D modeling en voor mijn werk maak ik sfeerimpressies van interieurs en 3D content voor een serious game. Vorig jaar tijdens mijn stage heb ik mij verdiept in hard surface modeling en ben ik een auto gaan bouwen, natuurlijk een Renault.
Sinds die stage ben ik aan het werk gegaan bij dat bedrijf en heb ik eigenlijk weinig aandacht meer besteed aan hard surface modeling, mede omdat ik verhuist ben, weer vrijgezel geworden en gewoon druk druk druk. Nu de rust weer is weder gekeerd is het plan weer terug om mijn skills te vergroten :grin: en dus ben ik net begonnen aan een Clio III RS.
Maar even mijn stage opdrachtje hier posten want het is toch een Renault :D , hoop dat jullie hem als zodanig ook herkennen :p

[img]http://i61.tinypic.com/10ds1gi.png[/img]
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Zeker herkenbaar!! Mooie hobby hoor.
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
JPO
Berichten: 112
Lid geworden op: di 6 jan 2015 16:51
Car: Renault Clio 197

Nieuw projectje, zal af en toe update toevoegen :)

[img]http://i62.tinypic.com/ifn59z.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Gaaf! Modelleer je hem zelf of scan je iets in?
JPO
Berichten: 112
Lid geworden op: di 6 jan 2015 16:51
Car: Renault Clio 197

Willem-Jan schreef:Gaaf! Modelleer je hem zelf of scan je iets in?
Modelleer zelf.
JPO
Berichten: 112
Lid geworden op: di 6 jan 2015 16:51
Car: Renault Clio 197

UPDATE - Auto alweer een weekje bij de garage, ze zijn op zoek naar het: acculader defect melding gedoe.
Tot dusver hebben ze de auto gereden opzoek naar de melding, toen die gevonden was hebben ze besloten de BSI te vervangen, hierna weer testrit gemaakt en weer de melding...
Nu hebben ze een originele Renault dynamo besteld om de gereviseerde dynamo te vervangen, hopelijk lost dit het probleem op.
Ze hebben informatie ingewonnen bij de vkv garage waar de auto voorheen altijd werd gebracht en meteen even de status opgevraagd van de auto. Deze is altijd goed geweest, weinig problemen en altijd netjes zijn onderhoud gehad. Wat ook in de boekjes staat overigens maar toch leuk om te weten :).
Aangezien ik de auto 3,5 week terug gekocht heb met een werkende dynamo/accu is al dit bovenstaande gedoe niet mijn probleem en zijn de kosten netjes voor de garage. Top service overigens, krijg goede uitleg over waar ze mee bezig zijn (Y) (geen Renault garage)
In de tussentijd tuf ik rond in een Peugeot 107 1.0 3cilinder :-(
Als je je vrouw zoiets laat rijden mag je haar niet...
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Zo'n 107 is wat anders dan een Clio RS maar om het nou zo te beschrijven. Het zijn prima auto's en zeker voor het geld wat je er voor betaald ;-) (Y)
JPO
Berichten: 112
Lid geworden op: di 6 jan 2015 16:51
Car: Renault Clio 197

Tim schreef:Zo'n 107 is wat anders dan een Clio RS maar om het nou zo te beschrijven. Het zijn prima auto's en zeker voor het geld wat je er voor betaald ;-) (Y)
Zelfs de Micra die ik hier voor had was een betere auto, zeker qua comfort...
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Ik vind een 107 een heerlijke auto. Lekker goedkoop rijden en van alle noodzakelijke gemakken voorzien. :D
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Waar heb je je RS eigenlijk gekocht?!
martll schreef:Ik vind een 107 een heerlijke auto. Lekker goedkoop rijden en van alle noodzakelijke gemakken voorzien. :D
Heerlijke auto? Nee.
Betaalbaar rijden? Ja.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
JPO
Berichten: 112
Lid geworden op: di 6 jan 2015 16:51
Car: Renault Clio 197

Chris schreef:Waar heb je je RS eigenlijk gekocht?!
Ik heb mijn RS gekocht bij Van Veenhuisen in Putten
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

En zo zie je maar, meningen zijn persoonlijk. Persoonlijk vind ik het een prima auto voor als je lekker voordelig wil rijden en niet al te veel kilometers moet maken elke dag.

De vergelijking met een Micra is niet helemaal terecht aangezien de Micra weer een tikkie prijziger is. Logisch dat je daar meer van kan verwachten.
JPO
Berichten: 112
Lid geworden op: di 6 jan 2015 16:51
Car: Renault Clio 197

Tim schreef:En zo zie je maar, meningen zijn persoonlijk. Persoonlijk vind ik het een prima auto voor als je lekker voordelig wil rijden en niet al te veel kilometers moet maken elke dag.

De vergelijking met een Micra is niet helemaal terecht aangezien de Micra weer een tikkie prijziger is. Logisch dat je daar meer van kan verwachten.
Ik had het over mijn Micra van 1997 ;)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ah, dat stond er niet bij ;). Maar goed, uiteindelijk maakt het ook helemaal niets uit. Jij vindt t niets, ik vind het wel een prima karretje :)
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

JPO schreef:Nieuw projectje, zal af en toe update toevoegen :)

[img]http://i62.tinypic.com/ifn59z.jpg[/img]

cool, plannen om deze beschikbaar te stellen voor games? (asetto corsa / Rfactor)
Born Grippy
JPO
Berichten: 112
Lid geworden op: di 6 jan 2015 16:51
Car: Renault Clio 197

bozothenutter schreef:cool, plannen om deze beschikbaar te stellen voor games? (asetto corsa / Rfactor)
Als ie al ooit af komt is die waarschijnlijk nog niet van zo'n kwaliteit dat ie daarvoor gebruikt kan worden. Maar mocht dat wel lukken vind ik dat prima.
JPO
Berichten: 112
Lid geworden op: di 6 jan 2015 16:51
Car: Renault Clio 197

Zow weer ff een update :)
Auto 23 mei in Goes laten helpen en helemaal top :), auto rijdt nog beter dan hij al deed en geen koudemotor bok probleem meer!
[img]http://i61.tinypic.com/10ojh9w.jpg[/img]
eind juli met een vriend weekje Franse Alpen rijden wordt een goeie test voor het autootje en de bestuurder :D

Helaas gister bij het wegrijden van visite wilde de auto niet starten :(, ANWB erbij geweest en die constateerde een startmotor die was overleden.
Auto aangesleept en naar huis gereden, daar de auto meteen bij een garage neergezet en die gaat er een nieuwe inbouwen.
Kosten schijnen vrij hoog te zijn...
[img]http://i60.tinypic.com/fnvfyp.jpg[/img]
JPO
Berichten: 112
Lid geworden op: di 6 jan 2015 16:51
Car: Renault Clio 197

JPO
Berichten: 112
Lid geworden op: di 6 jan 2015 16:51
Car: Renault Clio 197

een laatste update:

Een week terug was er het plan om een weekje richting de Franse en Italiaanse Alpen te gaan, even een korte vakantie. De woensdag voor vertrek begon de auto een vreemd geluid te maken dat uit de koppeling kwam... druklager kaduuk. Gelukkig van vrienden een auto kunnen lenen zodat de vakantie door kon gaan maja complete koppeling + motorsteunen die aan de beurt waren werden de geschatte kosten al snel 1700 a 1800 euro. Niet iets waar ik naar uit keek.. zojuist gebeld door de garage of ik even kon komen kijken.. scheur in de versnellingsbak :-( :-( :-(
De RS zal gerepareerd moeten worden maar daarna gaat ie er ook wel uit, tijd voor iets zuinigers en gunstiger voor alledaags gebruik.
JPO
Berichten: 112
Lid geworden op: di 6 jan 2015 16:51
Car: Renault Clio 197

Dat wast, de Clio is ingeruild en tegenwoordig rij ik een Ford Fiesta uit 2010, fijn sturende auto maar heel wat anders dan de Clio. Zal in ieder geval een hoop schelen in de kosten de komende jaren, hoop ik in ieder geval.
Wie weet kom ik hier nog eens terug, Renault Sport is toch wel de wens maar voor nu is een goedkopere auto voor woon/werk een beter besluit.

Ajuu
Plaats reactie