Manuel - Mégane III RS - kleine update: gepoetst!
Hallo allemaal,
Ik ben Manuel, 27 jaar oud en woonachtig te Wijchen (naast Nijmegen).
M'n vader is al sinds dat ik me kan herinneren helemaal gek van Renault Scénics . Hij is ooit begonnen met een 5 Apline maar daarna op het slechte pad geraakt...
Dit heeft de liefde voor Renaults bij mij niet echt aangewakkerd. Sterker nog, ik zwoor nooit een Renault te gaan rijden totdat ik een proefrit ben gaan maken in wat uiteindelijk mijn eerste sportieve Renault is geworden; een Renault Mégane II 225 RS. Ik was stiekem toch fan geworden van de Renault 5 (Alpine) turbo, Clio V6, Mégane Maxi en de Clio Williams en besloot daarom maar eens naar zo'n Mégane te gaan kijken.
Dit was 45-SP-PL een phase II driedeurs. Ik heb hier veel plezierige kilometers mee gemaakt en in de loop van de tijd is de Renault Sport gekte steeds sterker geworden!!
[img]http://i1281.photobucket.com/albums/a51 ... 75e52d.jpg[/img]
Daarom ben ik recent op zoek gegaan naar een Mégane 250 RS. Deze heeft voor mij wat minder karakter dan de Mégane II, maar alle lovende kritieken spraken me erg aan..
Eigenlijk wilde ik persé een Cup, maar ik kon er geen vinden die aan mijn eisen en budget voldeed. Wel was er 32-KLD-4; een hele nette auto in Vif Rouge, afkomstig van de eerste eigenaar.
[img]http://i1281.photobucket.com/albums/a51 ... bc0839.jpg[/img]
De auto beviel gelijk uitstekend maar toch bleef het wringen. Kort daarna zag ik de oude demo van VKV Gorinchem te koop staan en heb ik de gok maar gewaagd, met als resultaat;
[img]http://i1281.photobucket.com/albums/a51 ... ujuomv.jpg[/img]
[img]http://i1281.photobucket.com/albums/a51 ... rgsvjq.jpg[/img]
[img]http://i1281.photobucket.com/albums/a51 ... 2ujmpt.jpg[/img]
[img]http://i1281.photobucket.com/albums/a51 ... 9sryfa.jpg[/img]
Ik ben zeer tevreden, de trekkracht is super goed en het onderstel/ de stoelen zijn hard maar tot nu toe bevalt het bij dagelijks gebruik uitstekend. Mijn rug is vrij zwak dus ik was eerst een beetje huiverig, maar de ondersteuning van de recaro's is uitstekend.
Gisteren heb ik er BMC filter ingezet om het af te maken. En nu veel rijden...
Ik ben Manuel, 27 jaar oud en woonachtig te Wijchen (naast Nijmegen).
M'n vader is al sinds dat ik me kan herinneren helemaal gek van Renault Scénics . Hij is ooit begonnen met een 5 Apline maar daarna op het slechte pad geraakt...
Dit heeft de liefde voor Renaults bij mij niet echt aangewakkerd. Sterker nog, ik zwoor nooit een Renault te gaan rijden totdat ik een proefrit ben gaan maken in wat uiteindelijk mijn eerste sportieve Renault is geworden; een Renault Mégane II 225 RS. Ik was stiekem toch fan geworden van de Renault 5 (Alpine) turbo, Clio V6, Mégane Maxi en de Clio Williams en besloot daarom maar eens naar zo'n Mégane te gaan kijken.
Dit was 45-SP-PL een phase II driedeurs. Ik heb hier veel plezierige kilometers mee gemaakt en in de loop van de tijd is de Renault Sport gekte steeds sterker geworden!!
[img]http://i1281.photobucket.com/albums/a51 ... 75e52d.jpg[/img]
Daarom ben ik recent op zoek gegaan naar een Mégane 250 RS. Deze heeft voor mij wat minder karakter dan de Mégane II, maar alle lovende kritieken spraken me erg aan..
Eigenlijk wilde ik persé een Cup, maar ik kon er geen vinden die aan mijn eisen en budget voldeed. Wel was er 32-KLD-4; een hele nette auto in Vif Rouge, afkomstig van de eerste eigenaar.
[img]http://i1281.photobucket.com/albums/a51 ... bc0839.jpg[/img]
De auto beviel gelijk uitstekend maar toch bleef het wringen. Kort daarna zag ik de oude demo van VKV Gorinchem te koop staan en heb ik de gok maar gewaagd, met als resultaat;
[img]http://i1281.photobucket.com/albums/a51 ... ujuomv.jpg[/img]
[img]http://i1281.photobucket.com/albums/a51 ... rgsvjq.jpg[/img]
[img]http://i1281.photobucket.com/albums/a51 ... 2ujmpt.jpg[/img]
[img]http://i1281.photobucket.com/albums/a51 ... 9sryfa.jpg[/img]
Ik ben zeer tevreden, de trekkracht is super goed en het onderstel/ de stoelen zijn hard maar tot nu toe bevalt het bij dagelijks gebruik uitstekend. Mijn rug is vrij zwak dus ik was eerst een beetje huiverig, maar de ondersteuning van de recaro's is uitstekend.
Gisteren heb ik er BMC filter ingezet om het af te maken. En nu veel rijden...
Laatst gewijzigd door manie op di 7 okt 2014 9:29, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Erg gave wissel! Ga je vast geen spijt van krijgen
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Mooie RS! Ben je al een aantal keren tegen gekomen in je Megane 2 rs tussen Oss/schaijk. die zag er ook super uit!
Mooie bak! De recaro's met leer en alcantara zin er super uit!! Veel plezier ermee maar dat moet zeker lukken
- Megane RS R26 -
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
foutje bedankt
Laatst gewijzigd door manie op di 9 sep 2014 6:21, 1 keer totaal gewijzigd.
@Patrick: https://drive.google.com/file/d/0BwW4UB ... sp=sharing
Heren, bedankt allemaal voor de complimenten!
@Niels: dat zou heel goed kunnen. Ik zal, zoals wel vaker, hebben zitten slapen. In welke auto rij jij?
@marc: een zwarte met cup pakket, 19" velgen(?) en een aangepaste uitlaat? Zo ja, dan heb ik je al een keer bij ons door de srtaat zien rijden .
Heren, bedankt allemaal voor de complimenten!
@Niels: dat zou heel goed kunnen. Ik zal, zoals wel vaker, hebben zitten slapen. In welke auto rij jij?
@marc: een zwarte met cup pakket, 19" velgen(?) en een aangepaste uitlaat? Zo ja, dan heb ik je al een keer bij ons door de srtaat zien rijden .
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Bruut!
En wat een super interieur!
Heel veel plezier ermee!
En wat een super interieur!
Heel veel plezier ermee!
Goeie poep inderdaad!
Trouwens dat verhaal van je Pa die Reno rijd en dat stiekum toch ongewild overgeeft klinkt bekend.
Dat ik 18 was en ook n auto wilde, moest en zou ik een non-Renault nemen, tot we na meerdere GTI'tjes getest te hebben eens bij een 5 GT Turbo uitkwamen, ondanks de zwaar verrotte koppeling, was ik direct verkocht.
Toch heb straks bijna een jaar geen Renault mee, na toch een goeie 12 jaar diverse modellen gehad te hebben.
Doe je goed op je 28e zo'n bak onder je kont
Trouwens dat verhaal van je Pa die Reno rijd en dat stiekum toch ongewild overgeeft klinkt bekend.
Dat ik 18 was en ook n auto wilde, moest en zou ik een non-Renault nemen, tot we na meerdere GTI'tjes getest te hebben eens bij een 5 GT Turbo uitkwamen, ondanks de zwaar verrotte koppeling, was ik direct verkocht.
Toch heb straks bijna een jaar geen Renault mee, na toch een goeie 12 jaar diverse modellen gehad te hebben.
Doe je goed op je 28e zo'n bak onder je kont
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Potverpiellekes... Mooie aanwinst !!
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Ontzettend mooie Mégane RS, Manuel!!! Veel plezier ermee!
Hartelijk bedankt voor jullie leuke reacties!
Steven: M'n opa had een 19, dat vond ik al veel beter! Ik heb niks met 'hoge' auto's. Vaders heeft van de Scenic I en II zowel de phase 1 als 2 modellen gehad, dus ik was flink getraumatiseerd.
Maargoed, die sportieve Renaults rijden zo lekker dat je ze niet kan negeren.. en inmiddels kan ik de eerste Espace en een Advantime ook wel waarderen.
Steven: M'n opa had een 19, dat vond ik al veel beter! Ik heb niks met 'hoge' auto's. Vaders heeft van de Scenic I en II zowel de phase 1 als 2 modellen gehad, dus ik was flink getraumatiseerd.
Maargoed, die sportieve Renaults rijden zo lekker dat je ze niet kan negeren.. en inmiddels kan ik de eerste Espace en een Advantime ook wel waarderen.
Kon al bijna niet missen, ik heb je project topic er ff bijgepakt, ik ben jaloers op je KW Clubsport ! Stage 2, dus ander paneelfilter, andere intercooler, chip en 3" cat back? Of heb je ook een sportkat? Ik zag dat je 'uitlaatsierstuk' ook zwart is.mar© schreef:Ja klopt dat is de mijne geweest dan
En wat betreft het geluid ik rij met een stage 2 rond
De KW Clubsport rijdt echt geweldig, wel aan de harde kant voor normaal woon werk verkeer als ik eerlijk ben.
Me uitlaatsierstuk was inderdaad eerst zwart die heb ik weer in originele staat gebracht.
En voor de stage 2 heb ik het volgende veranderd. k-tec turboback uitlaatsysteem i.c.m. 200 sport cell, k-tec intercooler 60mm, bmc inleg filter, silicone intake hose en dan een remap in belgie bij BR-Performance.
Misschien kunnen we een keertje wat afspreken, ik zit momenteel nog in brazilie voor me werk maar vanaf de laatste week van september ben ik weer in nederland.
Me uitlaatsierstuk was inderdaad eerst zwart die heb ik weer in originele staat gebracht.
En voor de stage 2 heb ik het volgende veranderd. k-tec turboback uitlaatsysteem i.c.m. 200 sport cell, k-tec intercooler 60mm, bmc inleg filter, silicone intake hose en dan een remap in belgie bij BR-Performance.
Misschien kunnen we een keertje wat afspreken, ik zit momenteel nog in brazilie voor me werk maar vanaf de laatste week van september ben ik weer in nederland.
Klinkt goed! Laten we inderdaad een keer afspreken. Ik zal een PM sturen.mar© schreef:De KW Clubsport rijdt echt geweldig, wel aan de harde kant voor normaal woon werk verkeer als ik eerlijk ben.
Me uitlaatsierstuk was inderdaad eerst zwart die heb ik weer in originele staat gebracht.
En voor de stage 2 heb ik het volgende veranderd. k-tec turboback uitlaatsysteem i.c.m. 200 sport cell, k-tec intercooler 60mm, bmc inleg filter, silicone intake hose en dan een remap in belgie bij BR-Performance.
Misschien kunnen we een keertje wat afspreken, ik zit momenteel nog in brazilie voor me werk maar vanaf de laatste week van september ben ik weer in nederland.
Jazeker! Heumenseweg .Stefan85 schreef:Die rode komt me bekend voor.
Alverna?
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Dus 32 dagen die rode op naam gehad, en toen de wissel gemaakt. Respect hoor!!
Klopt Rik . Ik mis de rode alleen als ik over andere wegsoorten dan asfalt rij.Rik Hamberg schreef:Dus 32 dagen die rode op naam gehad, en toen de wissel gemaakt. Respect hoor!!
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Ok dan!! Tja, geen cuponderstel tov een sterk verlaagd onderstel, dan kan ik het me indenken. Overigens dat rode is ook wel uniek. Mooi kleurtje. Niet zo geliefd denk ik, maar wel 1 van de 2 in NL.
Prachtige auto Manuel! Geniet er van!
Even een kleine update. Afgelopen weekend is de auto door Tomas (http://www.tomascardetailing.nl) onder handen genomen. Ik dacht dat hij er helemaal niet slecht bij stond, maar de lak is echt enorm opgeknapt !
Tomas heeft een verslag gemaakt, voor de geïnteresseerden...
Tomas heeft een verslag gemaakt, voor de geïnteresseerden...
Allereerst wat foto’s bij aankomst:
[img]http://i1374.photobucket.com/albums/ag422/tomasvs/SAM_0986_zps2a4f7d1b.jpg[/img]
[img]http://i1374.photobucket.com/albums/ag422/tomasvs/SAM_0987_zpsae07d6f0.jpg[/img]
[img]http://i1374.photobucket.com/albums/ag422/tomasvs/SAM_0989_zps5b7539a7.jpg[/img]
Auto ziet er niet geheel slecht uit, maar na het wassen kwamen toch de nodige defecten naar boven (is dus door de dealer flink in de fillers gezet).
Eerst maar eens begonnen met de auto te foamen met Supa Snow Foam:
[img]http://i1374.photobucket.com/albums/ag422/tomasvs/SAM_0991_zps3d45b017.jpg[/img]
[img]http://i1374.photobucket.com/albums/ag422/tomasvs/SAM_0992_zps90cd9c33.jpg[/img]
Hierna alle naden en sponningen met een kwast en APC 1:10 schoon gemaakt:
[img]http://i1374.photobucket.com/albums/ag422/tomasvs/SAM_0993_zps1808faa8.jpg[/img]
[img]http://i1374.photobucket.com/albums/ag422/tomasvs/SAM_0995_zpsb463717c.jpg[/img]
Toen de auto gewassen met dodo juice BTBM.
Hierna de metaaldeeltjes/vliegroest die op de auto zat verwijderd doormiddel van Monello non-ferro. Net zoals bij de smurfen blauwe Clio RS die ik laatst detailede, zat er vooral op de achterzijde heel veel van die metaal deeltjes. Ik heb het vermoeden dat dit door het aangepaste uitlaatsysteem op de beiden auto’s komt. Hier nog even een tweetal foto’s van de metaaldeeltjes die door non-ferro worden opgelost:
[img]http://i1374.photobucket.com/albums/ag422/tomasvs/SAM_0996_zpsaac47697.jpg[/img]
[img]http://i1374.photobucket.com/albums/ag422/tomasvs/SAM_0997_zps937f5b6d.jpg[/img]
Hierna de lak van de auto nog een keer gewassen en verder “schoon gemaakt” door de auto te kleien met de Monello klei en Poorboy’s Spray & Whipe 1:1. Van het dak kwam niet super veel vervuiling:
[img]http://i1374.photobucket.com/albums/ag422/tomasvs/SAM_0998_zps976c0a86.jpg[/img]
Van de onderzijde van de auto kwam des te meer:
[img]http://i1374.photobucket.com/albums/ag422/tomasvs/SAM_0999_zps03bbddda.jpg[/img]
Hierna de schade eens bekeken. Zaten vooral in zwarte delen van de auto veel swirls en krassen. In de grijze delen viel het heel moeilijk te zien en vast te leggen, maar hier zaten ook de nodige swirls op. Het is eigenlijk best vreemd dat de lak echt knetter hard was, want bij renaults is de lak doorgaans zacht (zo ook bij mijn eigen clio). Ik denk zelf dat het te maken heeft met dat het RS modellen zijn want de smurfen blauwe clio rs had ook al een redelijk harde lak.
Maargoed, verder over de detail. Ik heb de wagen gepolijst met de DAP 900 en de Scholl S3 Gold op een Scholl sandwich spider foam cutting pad. Op sommige krassen en op alle zwart delen heb ik hiervoor nog de rotary (pro 900) gebruikt in combinatie met een oranje pad en monello mezzo. Na de Scholl heb ik de lak nog afgewerkt met monello finale op een witte monello pad.
Hier onder wat voor/na foto’s:
Voor:
[img]http://i1374.photobucket.com/albums/ag422/tomasvs/SAM_1000_zps4f0ecb54.jpg[/img]
Na:
[img]http://i1374.photobucket.com/albums/ag422/tomasvs/SAM_1001_zpsabadd378.jpg[/img]
Voor:
[img]http://i1374.photobucket.com/albums/ag422/tomasvs/SAM_1006_zps2552535e.jpg[/img]
Na:
[img]http://i1374.photobucket.com/albums/ag422/tomasvs/SAM_1007_zps0b822755.jpg[/img]
Zoals eerder genoemd kreeg ik de swirls e.d. jammergenoeg niet gefotografeerd op de grijze delen.
Hierna de lak voorzien van een laagje Poorboy’s black hole als glaze. En afgetopt met Monello Ibrido Edizione Limitata als wax.
Hierna ben ik verder gegaan met de velgen. De eigenaar wilde deze graag in een coating hebben. Ik heb dus de velgen gedemonteerd en gewassen met dodo juice born to be mild shampoo. Toen non-ferro op de velgen verneveld en een teer verwijderaar. Toen de velgen ontvet met Gyeon Prep en voorzien van Gyeon Rim.
Hier een foto na de behandeling:
[img]http://i1374.photobucket.com/albums/ag422/tomasvs/SAM_1003_zps8e5440c7.jpg[/img]
En ik kon het niet laten om de beading te bekijken:
[img]http://i1374.photobucket.com/albums/ag422/tomasvs/SAM_1005_zps9512bec3.jpg[/img]
Als laatste onder de motorkap schoongemaakt met APC 1:10 en een doekje.
Aan het interieur hoefde verder niet veel gedaan te worden, maar heb hier onder toch een aantal foto’s gezet, omdat het zo’n mooi en speciaal interieur is!
Toen kon de auto na een slordige 15 uur naar buiten gereden worden om het resultaat te bekijken.
Zie hier een kleine fotoshoot:
[img]http://i1374.photobucket.com/albums/ag422/tomasvs/SAM_1032_zps72c22882.jpg[/img]
[img]http://i1374.photobucket.com/albums/ag422/tomasvs/SAM_1031_zpsc38fbf30.jpg[/img]
[img]http://i1374.photobucket.com/albums/ag422/tomasvs/SAM_1026_zpse82fec9f.jpg[/img]
[img]http://i1374.photobucket.com/albums/ag422/tomasvs/SAM_1025_zps9b91cb82.jpg[/img]
[img]http://i1374.photobucket.com/albums/ag422/tomasvs/SAM_1024_zps7813bc7b.jpg[/img]
[img]http://i1374.photobucket.com/albums/ag422/tomasvs/SAM_1023_zps02971fd3.jpg[/img]
[img]http://i1374.photobucket.com/albums/ag422/tomasvs/SAM_1009_zps64f7cfdc.jpg[/img]
[img]http://i1374.photobucket.com/albums/ag422/tomasvs/SAM_1012_zps87475405.jpg[/img]
[img]http://i1374.photobucket.com/albums/ag422/tomasvs/SAM_1028_zpsaecccdae.jpg[/img]
[img]http://i1374.photobucket.com/albums/ag422/tomasvs/SAM_1011_zps16761b9a.jpg[/img]
[img]http://i1374.photobucket.com/albums/ag422/tomasvs/SAM_1008_zpsee9040bb.jpg[/img]
[img]http://i1374.photobucket.com/albums/ag422/tomasvs/SAM_1014_zps4bc78a12.jpg[/img]
[img]http://i1374.photobucket.com/albums/ag422/tomasvs/SAM_1015_zpsa355d665.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Zo ziet er top uit. ..
Verschil is mooi te zien.
Ik moet mijn megane 2 RS ook nodig doen maar ja ....
T is zo'n klus.
Verschil is mooi te zien.
Ik moet mijn megane 2 RS ook nodig doen maar ja ....
T is zo'n klus.
Mooi dat je er blij mee bent! Vond het leuk om hem voor je te detailen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Mooi verschil in "voor" & "na"
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Nee Anthony...ik heb de spullen zelf..DAP set enz.
Nu nog dat doosje zin
Nu nog dat doosje zin
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Nou, voor die prijs (gebaseerd op de prijslijst op de site van Tomas) zou ik er zelf niet eens aan beginnen Doe je ook 5 GT Turbo's?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Da's niet duur nee
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"