Voorstellen Jonh en z'n Twingo Gordini

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Allemaal weer netjes voor elkaar (Y)
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Netjes weer zo hoor!
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
Car: Twingo RS Gordini,R8
Locatie: Voorburg

Vorige week olie en oliefilter vervangen. De fuseekogelhoesjes vervangen. Dat was precies op tijd want in het rechterhoesje zat al een minuscuul gaatje. Tevens de airco opnieuw laten vullen, kon geen kwaad na zeven jaar. Laatste twee jaar merkte ik dat ie minder ging koelen. En dan als laatste de apk, vanaf nu moet dat ieder jaar. Voorlopig dan. ;D

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jonh op za 15 mei 2021 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
Car: Twingo RS Gordini,R8
Locatie: Voorburg

Er is een poosje niets gebeurd maar er was vanwege corona ook weinig te doen. Wel heb ik een voor mij belangrijke beslissing genomen. Ik speelde al een paar jaar met de gedachte om de Twingo RS Gordini volgens taxatiewaarde te laten verzekeren. De wens om de auto heel lang te houden speelt hierbij een grote rol. De auto is nu 8,5 jaar oud en er staat ± 36.500 km op de teller. Je kan wel zeggen dat hij min of meer in nieuwstaat is. Bij de Nationale Nederlanden waar ik beide auto's verzekerd had is het niet mogelijk om een moderne auto volgens taxatiewaarde te verzekeren. Een van de weinige die het wel doen is de KNAC en aangezien ik daar al voor de pechhulp zit hun maar eens gebeld. Het antwoord was, "ja dat is mogelijk maar het moet wel een speciale auto zijn en ouder dan acht jaar". Nou zei ik, "dat komt dan goed uit want hij is 8,5 jaar en hij is speciaal". :smile: Oh, en waarom is ie speciaal was de vraag. Nou omdat het een limited version is met nr 1763 op een aluminium plaatje op de middenconsole. Ze zouden even onderzoek doen en mij dan terug bellen. Ik werd al binnen een uur terug gebeld met de mededeling dat het geen probleem was. De oldtimer (R8) moest dan uiteraard ook mee naar de KNAC verzekering. Ze hebben voor beide auto's een offerte gemaakt waarbij voor de R8 even uit gegaan werd van het oude taxatierapport en de waarde van de Twingo tijdelijk op €12.500,-- gesteld werd. Offertes werden gemaild en de prijs was voor mij acceptabel. Dus groen licht en ik kon beide auto's laten taxeren. Het taxatierapport van de R8 was 2,5 jaar oud en als je van verzekering wisselt mag het niet ouder als 2 jaar zijn. De R8 is weer op dezelfde waarde getaxeerd en de Twingo een stukje hoger als die €12.500,-- En dat lijkt me netjes want de dagwaarde zou ongeveer rond een €8.000,-- liggen.

De prijs van beide verzekeringen bij elkaar ligt ± €40,-- per kwartaal hoger als voorheen. Voor mij acceptabel.

De R8 werd bij de taxatie ingedeeld in Staat 2 en de Twingo in Staat 1. Zeker die laatste beschouw ik als een compliment.
https://www.retm.nl/klasse-indeling-retm/

En nu maar hopen dat er snel weer wat te rijden is.

Ps: Twee maanden geleden uiteraard weer zonder enig probleem een nieuwe apk er op.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(N)

Moet ik ook nog steeds doen met mijn Twingo.
Op papier een normale dci, maar alles (binnen, buiten, onderstel) is dus Gordini RS.
Welliswaar all-risk, maar toch. Beter iets op papier dan helemaal niets... :(
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
Car: Twingo RS Gordini,R8
Locatie: Voorburg

Inderdaad, niet te lang mee wachten dan.
Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
Car: Twingo RS Gordini,R8
Locatie: Voorburg

De auto op de brug voor een APK en een olie en filter wissel.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

(Y) mooi ding hoor. Dat van de aangepaste verzekering had ik nog niet gelezen, goed geregeld. Hopelijk heb je 't nooit nodig natuurlijk, maar dan is 't fijn als het niet bij de dagwaarde blijft...
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Plaats reactie