Klopt, cup veren zijn op straat helemaal niet meer te doen. Met de apex wil het net.Daan2D schreef:Jij had toch apex veren eronder? Cup veren zijn een flink stuk dikkerGeert schreef:Dan heb ik nog wel een setje cup clio schokbreker (met bijbehorende veren) die daar erg geschikt voor zijn. Mogen weg voor weinig.
Mearjo, Clio16V - Bestickering klaar, opweg naar Assen!
De draaddikte doet tot de vierde macht mee. Dus een beetje dikkere draad en je hebt een stuiterbak, zie hier:
Uit de teller in de formule van de veerconstante van drukveren en trekveren (Gd^4) blijkt dat de draaddikte [d] tot de vierde macht verheven is. Wanneer de draad 10% dikker wordt, wordt de teller in de formule [1,1]4 hoger, en de veerconstante 1,46 en dus ruim 45% hoger.
Uit de teller in de formule van de veerconstante van drukveren en trekveren (Gd^4) blijkt dat de draaddikte [d] tot de vierde macht verheven is. Wanneer de draad 10% dikker wordt, wordt de teller in de formule [1,1]4 hoger, en de veerconstante 1,46 en dus ruim 45% hoger.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
2 september gaan we testen op Assen, ben heel benieuwd. (Nog met de originele nokkenassen wel)
Ja gewoon de standaard nokkenassen inderdaad
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Net het hele topic doorgelezen, helemaal gemist.
Maar voor al het werk, doorzettingsvermogen en lef.
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik na zon klapper weer zo enthousiast aan de gang zou kunnen.
Gelukkig heb ik in 6 jaar racen nog nooit een zware klapper gehad.
Succes 2 september en ben ook wel benieuwd wat het blokje eruit gooit.
Maar voor al het werk, doorzettingsvermogen en lef.
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik na zon klapper weer zo enthousiast aan de gang zou kunnen.
Gelukkig heb ik in 6 jaar racen nog nooit een zware klapper gehad.
Succes 2 september en ben ook wel benieuwd wat het blokje eruit gooit.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Wat een verhaal, had volgens mij je plannen weleens op ClioClub gelezen, maar niet wat daarna allemaal is gepasseerd.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Onzin, nooit last van gehad.Merijn schreef:Olie, een F7P kennende...Luco/Alpine-racer schreef:Succes 2 september en ben ook wel benieuwd wat het blokje eruit gooit.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
sorry
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Zo, extra setje Semi's voor Time Attack is binnen! Toyo R888!
@Luco/Alpine-racer
Thanks!!
Dit heb ik wel een groot deel aan mijn pa te danken hoor. Die is direct in de eerste week toen ik me nog amper kon bewegen van de spierpijn al aan de slag met spullen verzamelen.
Kon letterlijk niet naar de foto's of mijn auto kijken zonder helemaal van slag te zijn.
Heb er onwijs veel zin in weer!
@ Arno17: Zou zeker goed kunnen!
LOL gelukkig ook geen last van veel olieverbruik
@Luco/Alpine-racer
Thanks!!
Dit heb ik wel een groot deel aan mijn pa te danken hoor. Die is direct in de eerste week toen ik me nog amper kon bewegen van de spierpijn al aan de slag met spullen verzamelen.
Kon letterlijk niet naar de foto's of mijn auto kijken zonder helemaal van slag te zijn.
Heb er onwijs veel zin in weer!
@ Arno17: Zou zeker goed kunnen!
LOL gelukkig ook geen last van veel olieverbruik
Via via bij een bedrijf, wel 2e hands. €100 voor 4
Deze week bandjes binnen, morgen komt mijn Achterberg Chip binnen, dan ook gelijk een benzinedrukregelaar er tussen zetten Gaat als een zonnetje lopen zondag
Even voor de duidelijkheid, die achterberg chip is geschreven voor een achterberg blok. In een standaard blok doet hij eerder schade dan dat je er vermogen mee wint. Bespaar je het geld en gooi hem op een bank en laat hem afstellen.
Heb alles doorgesproken met Achterberg en mijn collega bij Biesheuvel ook nog eens, ik vertrouw er op dat het goed zit
hoi ik was gisteren middag met een kameraad bij biesheuvel we hebben nog even met je gesproken ik ben de persoon met het zwarte scorpion petje.
nu zie ik de foto's beter en ik moet zeggen de clio ziet er heel goed uit zeg.
nu zie ik de foto's beter en ik moet zeggen de clio ziet er heel goed uit zeg.
Laatst gewijzigd door cupra3382 op do 30 aug 2012 12:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Als Achterberg die chip echt kent, en goed is voor jouw motor: prima.
Ik heb echter ook weleens een Achterberg chip gezien (van een schade-gevalletje) waarin in het deellast de onsteking hier en daar echt bizar bizar vroeg stond (leek beetje op tikfouten), dus zorg ff dat je zeker weet dat het een goeie chip is.
Ik heb echter ook weleens een Achterberg chip gezien (van een schade-gevalletje) waarin in het deellast de onsteking hier en daar echt bizar bizar vroeg stond (leek beetje op tikfouten), dus zorg ff dat je zeker weet dat het een goeie chip is.
rev it like a rental
Zo, gisteren een dagje wezen vrij rijden. Net voor de eerste sessie werd ik nog in mijn vinger gestoken door een wesp (joy!).. Eerst heeft een vriend van me wat rondjes gereden om te voelen hoe hij aanvoelde: Erg glad, heel zenuwachtig en weinig grip met de Federals. Daarna ging ik zelf de sessie afmaken, god wat was ik bang.. ik dacht: Dit ga ik nooit meer doen.. ik stop er mee, klaar. Ik durfde niks en baalde ontzettend dat ik niet meer durfde..
2e set banden (Toyo's) bleek er 1 van lek te zijn, dus die konden we niet wisselen.. temperatuur liep wat op.. zaterdag kwamen we er achter dat de dynamo niet meer aan het bijladen was.. Dus we waren met laders en verschillende accu's nu heen en weer aan het rennen.
Toch nog daarna de 2e sessie gereden, eerst mijn vriend die vaker met voorwielaangedreven auto's racet.. daarna weer ik. Ging al een stuk beter, kreeg meer het gevoel in de auto en durfde ook weer wat harder...
Ook toch daarna de 3e sessie zelf gereden en ik kwam weer met een lach uit de auto.. Ik was blij! Ik kreeg weer wat vertrouwen in de auto. Heb dus echt zin in Zandvoort nu!! Zeker omdat ik dan ook andere banden heb
[img]http://img204.imageshack.us/img204/8798 ... 241691.jpg[/img]
[img]http://img801.imageshack.us/img801/2406 ... 941509.jpg[/img]
[img]http://img253.imageshack.us/img253/9449 ... 171475.jpg[/img]
[img]http://img826.imageshack.us/img826/5295 ... 363912.jpg[/img]
Aanduwen om de accu te sparen hehe..
[img]http://img841.imageshack.us/img841/3032 ... 042427.jpg[/img]
En een onboard stukje:
2e set banden (Toyo's) bleek er 1 van lek te zijn, dus die konden we niet wisselen.. temperatuur liep wat op.. zaterdag kwamen we er achter dat de dynamo niet meer aan het bijladen was.. Dus we waren met laders en verschillende accu's nu heen en weer aan het rennen.
Toch nog daarna de 2e sessie gereden, eerst mijn vriend die vaker met voorwielaangedreven auto's racet.. daarna weer ik. Ging al een stuk beter, kreeg meer het gevoel in de auto en durfde ook weer wat harder...
Ook toch daarna de 3e sessie zelf gereden en ik kwam weer met een lach uit de auto.. Ik was blij! Ik kreeg weer wat vertrouwen in de auto. Heb dus echt zin in Zandvoort nu!! Zeker omdat ik dan ook andere banden heb
[img]http://img204.imageshack.us/img204/8798 ... 241691.jpg[/img]
[img]http://img801.imageshack.us/img801/2406 ... 941509.jpg[/img]
[img]http://img253.imageshack.us/img253/9449 ... 171475.jpg[/img]
[img]http://img826.imageshack.us/img826/5295 ... 363912.jpg[/img]
Aanduwen om de accu te sparen hehe..
[img]http://img841.imageshack.us/img841/3032 ... 042427.jpg[/img]
En een onboard stukje:
Mooi om te lezen dat je je er weer wat vertrouwder bij voelt. Ik moet zeggen... het is echt een leuke Clio geworden, zeker met die roze skirts erbij!
Zo, mijn eerste Time Attack ervaring zit er op!
De eerste keer dat ik weer op Zandvoort ging rijden na de crash van April.. ik dacht dat ik ging flauwvallen van angst vlak voor de eerste sessie, ik was echt serieus bang, veel banger dan 2 september op Assen..Maarja Assen heeft dan ook geen Scheivlak..
Mijn persoonlijke record vorige keer Zandvoort van 2:28.. echt erg..
Ik begon met de warm up op 2:29, na een paar rondjes kwam ik op 2:25 uit. Mijn snelste ronde was 2:21, toch 7 seconden sneller dan vorige keer op Zandvoort... maar zeker niet snel genoeg.. Ik wou perse onder de 2:20 eindigen vandaag.. Ik had wat koelingsproblemen en de bandenspanning stond te hoog. In de Audi S werd ik door iemand die niet goed keek over de hoge middencurbs geduwt.. Zo hard dat hij gelijk uit de versnelling schoot.. Ik bleef wel gas houden en kwam uiteindelijk toch weer voor hem uit, waarna ik hem op het rechte eind voorbij liet gaan.. ik was gelijk van slag en ben toen ook met de warming up gestopt. Ik heb hem na de sessie wel nog aangesproken, hij dacht dat hij me meer ruimte had gegeven, dus geen probleem meer uiteindelijk.
Toen de kwalificatie.. begon weer op 2:29..toen 2:25... en uiteindelijk toen ik van de baan af kwam zat ik op 2:18. Toch blij want ik ben 10 seconden sneller geweest dan vorige keer op Zandvoort. Plus dat er nog veel meer in mijn auto zit en in mij, maar er zat echt nog een hoop angst, ook al nam ik al meer verdedigende lijnen aan in plaats van aan de kant te gaan zoals ik normaal deed.
[img]http://www.automaxx.nl/userfiles/imagec ... f81bf4.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img685/9229/7997 ... 22f65h.jpg[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 1825_n.jpg[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 9764_n.jpg[/img]
Aanremmen Audi S
[img]https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 5230_n.jpg[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 3412_n.jpg[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 7195_n.jpg[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 1871_n.jpg[/img]
Waar is de grip haha..
[img]https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 5418_n.jpg[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 8092_n.jpg[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 7871_n.jpg[/img]
Achterwieltje liften in de Hugenholtz
[img]http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/ ... G_2852.JPG[/img]
[img]http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/ ... G_2879.JPG[/img]
[img]http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/ ... G_2879.JPG[/img]
[img]http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/ ... G_2946.JPG[/img]
[img]http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/ ... G_3395.JPG[/img]
[img]http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/ ... G_3393.JPG[/img]
De eerste keer dat ik weer op Zandvoort ging rijden na de crash van April.. ik dacht dat ik ging flauwvallen van angst vlak voor de eerste sessie, ik was echt serieus bang, veel banger dan 2 september op Assen..Maarja Assen heeft dan ook geen Scheivlak..
Mijn persoonlijke record vorige keer Zandvoort van 2:28.. echt erg..
Ik begon met de warm up op 2:29, na een paar rondjes kwam ik op 2:25 uit. Mijn snelste ronde was 2:21, toch 7 seconden sneller dan vorige keer op Zandvoort... maar zeker niet snel genoeg.. Ik wou perse onder de 2:20 eindigen vandaag.. Ik had wat koelingsproblemen en de bandenspanning stond te hoog. In de Audi S werd ik door iemand die niet goed keek over de hoge middencurbs geduwt.. Zo hard dat hij gelijk uit de versnelling schoot.. Ik bleef wel gas houden en kwam uiteindelijk toch weer voor hem uit, waarna ik hem op het rechte eind voorbij liet gaan.. ik was gelijk van slag en ben toen ook met de warming up gestopt. Ik heb hem na de sessie wel nog aangesproken, hij dacht dat hij me meer ruimte had gegeven, dus geen probleem meer uiteindelijk.
Toen de kwalificatie.. begon weer op 2:29..toen 2:25... en uiteindelijk toen ik van de baan af kwam zat ik op 2:18. Toch blij want ik ben 10 seconden sneller geweest dan vorige keer op Zandvoort. Plus dat er nog veel meer in mijn auto zit en in mij, maar er zat echt nog een hoop angst, ook al nam ik al meer verdedigende lijnen aan in plaats van aan de kant te gaan zoals ik normaal deed.
[img]http://www.automaxx.nl/userfiles/imagec ... f81bf4.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img685/9229/7997 ... 22f65h.jpg[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 1825_n.jpg[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 9764_n.jpg[/img]
Aanremmen Audi S
[img]https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 5230_n.jpg[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 3412_n.jpg[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 7195_n.jpg[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 1871_n.jpg[/img]
Waar is de grip haha..
[img]https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 5418_n.jpg[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 8092_n.jpg[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 7871_n.jpg[/img]
Achterwieltje liften in de Hugenholtz
[img]http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/ ... G_2852.JPG[/img]
[img]http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/ ... G_2879.JPG[/img]
[img]http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/ ... G_2879.JPG[/img]
[img]http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/ ... G_2946.JPG[/img]
[img]http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/ ... G_3395.JPG[/img]
[img]http://www.leonweggelaar.nl/fotografie/ ... G_3393.JPG[/img]
Sja, angst raak je nou eenmaal niet snel kwijt... maar goed, hoe meer je er mee bezig blijft, hoe meer vertrouwen er terug komt!
-
- Berichten: 223
- Lid geworden op: wo 10 feb 2010 16:27
- Locatie: zwolle
Stoer hoor.
clio RS 2001 voor een goed bod te koop.
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Respect hoor! Erg gaaf! De Clio is mooi geworden!
Een mooie vrouw in een mooie auto!
Een mooie vrouw in een mooie auto!
Claudia leest zeker hier nog niet mee neef??!!Willeon de Zoete schreef:Respect hoor! Erg gaaf! De Clio is mooi geworden!
Een mooie vrouw in een mooie auto!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Thanks allemaal!
Ik heb inmiddels een spaghetti spruitstuk gekocht
En sinds vandaag heb ik ook fullslicks!!
En mijn RS remmenset is onderweg uit Engeland
Ik heb inmiddels een spaghetti spruitstuk gekocht
En sinds vandaag heb ik ook fullslicks!!
En mijn RS remmenset is onderweg uit Engeland
clio RS remmen uit engeland?
verklaar je nader die zijn toch genoeg hier voorradig??
verklaar je nader die zijn toch genoeg hier voorradig??
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Inderdaad
Klopt, maar aangezien het een groot kostenplaatje allemaal is.. Een vriend van mij heeft kunnen regelen dat ze vanuit Engeland voor een hele (héle) goede prijs een complete set incl. fusees kunen leveren. En alle kostenbesparende beetjes helpen... probeer ik te besparen waar dat kan