OPNIEUW even voorstellen.... Rudo Martens; 5 GT Turbo

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

-Ray- schreef:nou, dat wordt dan avonturieren, of 8 maanden uitstellen :D
We gaan lekker avonturieren. :wink:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ach hoe moeilijk kan het zijn ?
Met tijd komt alles goed ......tenzij je het niet behandeld, dan gaat het weer roesten :smile:


Suc6! maar idd dacht dat je voor iets ouders zou gaan
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

dolf jans schreef:Hallo Rudo, wij kennen elkaar nog niet maar ik begrijp dat jij een begip bent in de RTC.
Zelf heb ik twee zonen, een van 15 en een van 2. Mooi is dat he?
Misschien is het leuk om met vrouw en kind weer een paar leden te ontmoeten tijdens de RTC Kart Grand Prix aanstaande zondagmiddag tegen het eind van de middag op de kartbaan te Oldenzaal?
Kan je zoontje op de terugweg lekker alvast in slaap vallen.....

Groet,
Dolf, grappig dit bericht van een paar jaar geleden :grin:
En nu hebben we elkaar voor het eerst de hand geschut bij de "onderstelmeeting" laatst bij jouw werkgever in Deventer: [img]http://columnchrist.files.wordpress.com ... hudden.jpg[/img] :D
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Ik ben een beetje gaan opruimen en afstoffen en toen kwam ik weer mijn oude topic tegen.
Met mijn vorige projectje is het niets geworden, dat is toch te hoog gegrepen voor mij :~

Inmiddels ben ik wel weer de gelukkige bezitter geworden van een rijdende GTT en daarom heb ik dit topic afgestoft zodat ik het wel en wee met jullie kan delen en waar nodig om raad kan vragen of advies kan geven :smoke: :p

Eerst wilde ik er niet aan om een soort van Projecttopic te openen maar na lichte dwang uit de richting Bodegraven ben ik toch overstag gegaan ;-)
Al zou ik er hier niemand een plezier mee doen dan kan ik het in ieder geval mijn twee kids laten lezen als ze een paar jaartjes ouder zijn :grin:


Ok, waar hebben we het eigenlijk over.
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat een vriend van mij, waarvan ik het GT-virus ooit heb opgelopen leeft onder het motto "nooit je oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt". (Overigens ben ik blij dat het GT-virus niet onder de SOA's valt anders zouden jullie nu hele rare dingen van mij denken (N) :p )

Enfin; hij was de gelukkige eigenaar van de volgende GTT:
[img]http://gtturbo.jomarsoft.nl/images/yb/18.jpg[/img] [img]http://gtturbo.jomarsoft.nl/images/yb/21.jpg[/img]

Deze wagen is een jaar of acht geleden redelijk onder handen genomen en compleet overgespoten.

Begin dit jaar echter bleek dat er wat gelast moest gaan worden aan de onderzijde van deze GT. Ook vertoonde het linker portier inmiddels een grote scheur, er bleek een gerapereerde schade aan het portier te zijn waarbij het plamuur is gaan werken met de scheur als gevolg. Al met al een paar punten waarvan hij dacht: nee.
Hij wist eerst niet of hij wel door wilde gaan met een GT turbo maar toen hij op MP een knappe GT vond in dezelfde kleur die in een betere staat was dan deze was de keuze snel gemaakt :D

De nieuwe aanwinst vertoonde na aanschaf echter al snel tekenen van een lekke koppakking. (N) Niet dusdanig dat je met de mayonaise uit het koelwatervaatje de plaatselijke snackkar een jaar lang kon voorzien maar helemaal helder bleef de koelvloeistof niet. Omdat de GT voor woon-werkverkeer werd gebruikt moest hij hoe dan ook betrouwbaar zijn (in zoverre een GT betrouwbaar kan zijn). Dat betekende dus dat de oude blauwe (vanaf nu genoemd de YB) voorlopig moest blijven. Dat betekende dus ook dat er aan gelast moest gaan worden om 'm door de keuring te krijgen. Al met al viel dat laatste erg mee en dat was dan ook zo gepiept waardoor hij de gelukkige eigenaar werd van twee blauwe GT's met een apk erop. :p

Omdat het probleem met de nieuwe aanwinst bleef bestaan is er in augustus besloten om de koppakking te vervangen. Dit is dan ook gebeurd en toen was de weg vrij voor mij om de YB over te nemen.

Sinds eind agustus ben ik daarom de gelukkige eigenaar van de GT. :)

Hier wat recente plaatjes:

[img]http://img109.imageshack.us/img109/2326/dsc0750j.jpg[/img]

[img]http://img198.imageshack.us/img198/311/dsc0784z.jpg[/img]

[img]http://www.superkitcar.net/meeting/bjs/DSC_7240.jpg[/img]
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Wat is er tot nu toe aangepast aan de YB:


Deze wagen is voorzien van gele koni's voor, een (lekkende :p ) dumpvalve, veerpootbrug voorin, open luchtfilter, verlaagd rondom, een compleet rvs uitlaatsysteem van Scorpion, verhoogde turbodruk, en speciaal voor Chris: kentekenplaten met opgelegde letters ;-) Interieur: stoffen deurpanelen, dubbeldins console.

Op mijn things to do lijstje staat:
Schokbrekers achter vervangen
Ander setje velgen, 15 inch
Waarschijnlijk achter de torsie één tandje hoger zetten, de uitlaat rammelt nu tegen de achterbrug aan
De dumpvalve schoonmaken/ repareren
Bekleding van de stoelen repareren/ vervangen. zitten toch her en der wat beschadigingen aan en een paar wangvullingen zijn doorgezakt.

Dan is het een kwestie van gaan rijden en sparen voor een paintjob (in dezelfde kleur) maar dat zal niet eerder dan ergens volgend jaar worden, of dat jaar erop, of.... ;-)
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Rudo schreef:Op mijn things to do lijstje staat:

Ander setje velgen, 15 inch
Als het even meezit kan ik dit binnekort doorstrepen.
En dan worden het deze:

[img]http://gtturbo.jomarsoft.nl/images/ng/10.jpg[/img]

Mijn voorkeur gaat toch uit naar 5-spaaks en deze velgen van OZ hebben voor mij bewezen dat ze prima staan onder een GT (Y)

Weet iemand trouwens wat de naam is/was van deze velg van OZ? (ze worden volgens mij niet meer gemaakt).
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ha die Rudo ..ouwe gek!
Waar begin je weer aan ? hahaha nee geintje ziet er nog goed uit die GTT.
Het blijft jeuken he :p

PS wat voor een Alpine zocht je 5 alpine turbo ? dan had ik er nog wel 1,5 voor je gehad.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ziet er strak uit man (Y) mooi kleurtje ook :D
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Welkom terug dan maar (0)
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Wederom; Welcome Back! Blijf je dit keer wat langer hangen?! :beer:

Erg gaaf dat je weer een GTT hebt! Dat project op de vorige pagina, welke 5 was dat ook alweer?! En wat heb je daar uiteindelijk mee gedaan?!

Ik heb ook al vernomen dat je weer lid bent geworden... (Y) (Y) (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

@ Jochem: het blijft inderdaad jeuken en dan met name de GT! Ik wilde een paar jaar geleden inderdaad voor een Alpine turbo gaan maar mijn verstand én mijn portemonnee zeiden dat het verstandiger is om een gtt te rijden. En ik moet zeggen dat ik nog steeds zeer gecharmeerd ben van de hoekige lijnen van de GT (Y) (net zoals ik nog steeds kan genieten als ik een knappe Alfa 75 of een BX gti zie rijden, en dat is niet vaak meer tegenwoordig :~ )

@Tutuur; thnx, alhoewel ik eerlijk moet bekennen dat ik wit verreweg de mooiste kleur vind (zeg maar a la Chris wit) (Y) . Daarna is het me een beetje om het even en je hebt het dan niet altijd voor het kiezen. Maar dat blauw is zelfs in deze tijd nog een kek kleurtje :D
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Ik ben net terug van een middagje Noordwolde in Friesland. Daar een setje 15 inch opgehaald:

[img]http://img236.imageshack.us/img236/7130 ... 0092er.jpg[/img]

Nu eerst de juiste centreerringen bestellen en dan kunnen ze eronder (Y)
Laatst gewijzigd door Rudo op zo 18 sep 2011 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Chris schreef:Wederom; Welcome Back! Blijf je dit keer wat langer hangen?! :beer:

Erg gaaf dat je weer een GTT hebt! Dat project op de vorige pagina, welke 5 was dat ook alweer?! En wat heb je daar uiteindelijk mee gedaan?!

Ik heb ook al vernomen dat je weer lid bent geworden... (Y) (Y) (Y)
Chris, ik zal wat vaker mijn neus laten zien dan de afgelopen jaren. :)
De tijd dat ik elke avond uren op het rtc-forum rondhing zal niet meer terugkomen met een gezin met twee kinderen maar wat frequenter dan bijna nnooit zoals de laatste jaren moet wel lukken :p

Het heeft ook te maken met het feit dat ik nu weer een Renault heb waar mijn hart sneller van gaat kloppen, in tegenstelling tot mijn daily (Scenic 1.6 uit 99).

Het is alsof je op de miljonairsfair rondloopt terwijl je zelf geen miljonair bent; je vergaapt je aan wat de mensen om je heen hebben zonder dat je er over mee kunt lullen. :p ;-)

En inderdaad, ik heb mezelf weer aangemeld als lid, al was het alleen maar om weer een avatar bij m'n naam te kunnen plaatsen :lol:

Nee hoor, ik draag de RTC nog steeds een warm hart toe en ik begrijp dat het roerige tijden zijn, wellicht kan ik in de toekomst wat betekenen voor de club, in welke hoedanigheid dan ook. :)

Wat betreft mijn vorige project. Dat was de TN-12-FT. Deze is uiteindelijk afgevoerd ( gesloopt wastie al :( ) Daar was echt niets meer mee te beginnen, ik zal zo wat plaatjes posten, dan zie je wat ik bedoel.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

hee kerel... wij kunnen ook rustig samen 10 jaar terug in de tijd ;)

welcome back, gaaf dat je weer een GTT hebt!
Immer wieder die verdammte Holländer
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Weet iemand overigens wat er met mijn ex-gtt de TD-30-GJ is gebeurd??

[img]http://imageshack.us/photo/my-images/820/rudo003.jpg/[/img]
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Welkom terug, Rudo. Hulde dat je toch weer aan die oude zooi begint... :smile:
5 GT Turbo '88 GT5
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

-Ray- schreef:hee kerel... wij kunnen ook rustig samen 10 jaar terug in de tijd ;)

welcome back, gaaf dat je weer een GTT hebt!
Thnx man (Y) Ik heb begrepen dat jij ook bent begonnen met een gezin, join de club :D

Ps, dat waren nog eens tijden hè, zelfs nog eens een mini brommermeeting gehouden bij Miriam voor de deur :lol:
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Roy schreef:Welkom terug, Rudo. Hulde dat je toch weer aan die oude zooi begint... :smile:
Thnx Roy, tja, de roest euuh, het bloed kruipt waar het niet gaan kan.. ;-)
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Nou, op speciaal verzoek kom ik hier even terug op mijn vorig "project":

Zo trof ik de GT aan:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-YPHOJMH7.jpg[/img]

Na een habbekrats te hebben betaald hebben we de GT naar buiten "gerold" :~ en opgeladen.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-O6PB4APO.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MSUPLMTV.jpg[/img]

Daarna is hij de loods ingegaan. Om er daarna nog één keer uit te komen: richting de sloop (U)

Je ziet het niet op de foto's maar werkelijk alles was stuk: elk interieurdeel was er met grof geweld uitgebroken, slangen van de motor waren doorgesneden, er was op het dak gelopen om makkelijker op een vliering te kunnen komen, het dak zat daarom vol met deuken (N) aan één zijde waren de skirts aan de carrosserie geplakt met plamuur, het was werkelijk te zot voor woorden. En natuurlijk wist ik dit wel toen ik het hok meenam maar als je dan eenmaal bezig bent dan valt het echt tegen.

Zo lag de boel dus in de loods, als je niet weet waaraan je begint dan is dit een nachtmerrie |:

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-TFF7PUMS.jpg[/img]

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-AJFAIKWD.jpg[/img]

Na wat psychische hulp ben ik er inmiddels overheen :p
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Rudo schreef:Weet iemand overigens wat er met mijn ex-gtt de TD-30-GJ is gebeurd??
Datum eerste toelating 24-03-1988(23,5 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling 18-01-2010(1,7 jaar)
Datum eerste afgifte Nederland 24-03-1988(23,5 jaar)
Status kenteken Gedemonteerd


Helaas pindakaas...
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Welkom terug op het nest Rudo (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Mooi verhaaltje zo!

Welkom terug! Weer wat meer activiteit uit de goede hoek van NL :D
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

-jacco- schreef:
Rudo schreef:Weet iemand overigens wat er met mijn ex-gtt de TD-30-GJ is gebeurd??
Datum eerste toelating 24-03-1988(23,5 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling 18-01-2010(1,7 jaar)
Datum eerste afgifte Nederland 24-03-1988(23,5 jaar)
Status kenteken Gedemonteerd


Helaas pindakaas...
Dat is jammer (N) . Maar ja, ik heb 'm niet voor niets weggedaan :-(

Bedankt voor het uitzoeken!
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Rudo schreef:Ik ben net terug van een middagje Noordwolde in Friesland. Daar een setje 15 inch opgehaald:

[img]http://img236.imageshack.us/img236/7130 ... 0092er.jpg[/img]

Nu eerst de juiste centreerringen bestellen en dan kunnen ze eronder (Y)
Iemand enig idee hoe dit type velg van OZ heet?
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Op mijn things to do lijstje staat:
Schokbrekers achter vervangen (gedaan ;-) )
Ander setje velgen, 15 inch nog niet gedaan, heb met m'n stomme hoofd de verkeerde maat centreerringen besteld :@
De rest moet overigens nog, tijd is spaarzaam met twee kids :p

:
Waarschijnlijk achter de torsie één tandje hoger zetten, de uitlaat rammelt nu tegen de achterbrug aan
De dumpvalve schoonmaken/ repareren
Bekleding van de stoelen repareren/ vervangen. zitten toch her en der wat beschadigingen aan en een paar wangvullingen zijn doorgezakt.

Overigens was het vervangen van de schokbrekers niet echt makkelijk, althans, rechtsachter zat muurvast na 21 jaar, linksachter ging wel.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Die torsie moet niet omhoog! Je uitlaat gewoon wat verhangen :smile:
Plaats reactie