ik doe graag mee...., Dolf, Clio
Mijn naam is Dolf Jans, 55 jaar oud en ik woon in Twello.
Vader van David (15 jaar) en Andreas (15 maanden).
De volgende hobby’s zijn welkome afwisselingen op z’n tijd:
Muziek luisteren , karten met David en mijn onlangs wederom aangeschafte Clio zo netjes mogelijk onderhouden.
Waarom wederom? Omdat destijds diezelfde Clio 1.6 16v Dynamique in 2001 aangeschaft werd ......
......en ik haar in 2004 verkocht binnen de familie.
Nu heb ik dezelfde auto een half jaartje geleden weer terug gekocht,
met inmiddels 128.000 km op de teller en veel achterstallig onderhouds- maar vooral ook schoonmaakwerk.
Vooral dat schoonmaken is voor mij echt van therapeutische waarde. Heerlijk om te doen .
Ik hoop van de 1.6 16v nog jaaaaaren plezier te hebben,
hoewel het nooit meer zo zal worden als met haar voorganger de Clio 1.8 RSI phase 3, bouwjaar 1997;
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-SRFIAXRO-D.jpg[/img]
Dat was een heerlijke auto:
Rustig met weinig toeren te berijden dankzij het enorme koppel
bij een laag toerental en indien gewenst fantastische prestaties.
De mooiste herinneringen met de Rsi liggen op het eiland Man,
waar ik genoten heb van z’n wegligging, remmen, schakelen
en trekkracht tijdens een circuitdag met vrij rijden sessies
op het vliegveld Jurby.
Daarnaast als dienstauto (inclusief zwaailamp op het dak) tijdens vrij rijden sessies tijdens merkendagen op het circuit van Assen.
In heerlijke vierwieldriften gecontroleerd rondgegleden tijdens een honderdtal rondjes ‘werk’ .
Omdat mogelijk te maken waren slechts de volgende ingrepen noodzakelijk: Voorveren van een Clio Williams
(zo werd mij verteld, ik kreeg ze via-via) en achter verlagen door middel van het verdraaien van de torsieveer.
Dat was alles !
Met de RSi op het Midlandcircuit tijdens Vive la France inclusief slalom;
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-G4A6FIFF-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-RCSHFCHU-D.jpg[/img]
Nu dus weer de 1.6 16v.............
Acht jaar geleden kwam de Clio 1.6 16v Dynamique in beeld,
afgeleverd op 29 september 2001 om precies te zijn.
Acht jaar geleden
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-S7E3ROVX-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-BDA4ODLS-D.jpg[/img]
Eindelijk een auto die zou blijven tot op de dag van vandaag en
noooooit meer verkocht of ingeruild zal worden. Dat staat vast.
Op haar verjaardag zal ze ongeveer 140.000 kilometers achter
haar prachtige onderstel hebben.
Nog een keer acht jaar moet haalbaar zijn alvorens ze op stal gaat....
Is de Clio dan zo bijzonder ?
Neen; ik heb snellere, comfortabeler, betrouwbaardere,
beter schakelende, praktischer en/of beter remmende auto’s gehad.
Maar vanaf de eerste dag was de Clio een vertrouwde allround sportschoen.
Zo eentje die perfect past, een verlengstuk van jezelf.
In de loop van de jaren is Clio het volgende gegund (Zij blij, wij blij):
Ten behoeve van de wegligging:
-Verstelbare OMP veerpotenverbindingsstang.
-In hoogte verstelbare H & R veerpoten voor, afstand as-carrosserie voor: 32.5 cm.
-In hoogte verstelbare H & R veerpoten achter, afstand as-carrosserie achter: 29.5 cm.
-Pro-spacers van Eibach vooras: spoorbreedte plus 32mm.
-Pro-spacers van Eibach achteras: spoorbreedte plus 10mm.
-Michelin 195/45/15 Pilot Exalto banden.
-Bandenspanning voor 2.6 bar.
-Bandenspanning achter 2.5 bar.
-Wielvlucht vooras: 1.43 gr. negatief.
-Wielvlucht achteras: 0.85 gr. negatief .
-Sporing vooras: 0.00 gr. neutraal.
-Sporing achteras: 0.40 gr. uitspoor.
Ten behoeve van de remmen:
-Ferodo DS 2500 remblokken.
Ten behoeve van de motor:
-Green luchtfilter.
-Shell V-power Racing 100 octaan benzine wanneer ik de tijd heb naar Duitsland te rijden;
zeer soepel over het hele toerengebied met een zijdezacht geluid en hogere topsnelheid (209) dan normaal(207).
- anders BP Ultimate 98 octaan; sterk in het maximumkoppel toerengebied.
Ten behoeve van de carroserie:
-Renault spatkapjes in verband met vergrote spoorbreedte.
Wensenlijstje voor wanneer er ooit weer eens wat euro's overblijven:
-Powerflex Polyurethane Ophangingbussen
-K-Tec Racing achterveerpotenverbindingsstang
-RVS uitlaat
-Chiptuning
Acht jaar later,
een zonnige zaterdagmiddag 1 augustus op het industrieterrein van Twello;
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-JOFSLXB8-D.jpg[/img]
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... edited.jpg[/img]
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... 0257-2.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ICLAVCVN-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-VC8TVJAA-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-QD6CAYBU-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-8688EDTF-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-GUEDVGDX-D.jpg[/img]
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... edited.jpg[/img]
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... edited.jpg[/img]
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... C00258.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-GLKWYG3I-D.jpg[/img]
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... C00256.jpg[/img]
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... C00246.jpg[/img]
mede mogelijk gemaakt door Marcel, Marieke (mede fotografen) en Aart (systeembeheerder).
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... -1-1-2.jpg[/img]
Update, 19-09-'09:
Zoals verwacht is ze 10 dagen voor haar achtste verjaardag over de 140.000 km gegaan.
Om precies te zijn twee kilometer voor de Duits-Nederlandse grens met 209 op de snelheidsmeter.
Een waardige mijl-, sorry, kilometerpaal dus.
De afgelopen week is ze veel in de kliniek van jos willems geweest;
de opticien heeft haar van nieuwe koplampglazen voorzien wat een enorme verbetering bleek te zijn.
Het staat mooier en de lichtopbrengst is onverwacht beter, veeeeel beter.
Daarvoor zijn toch maar Valeo units uit het schap getrokken,
maar liefst 100 euro per stuk goedkoper dan het Renaultprodukt !
Verder heeft een neuroloog Clio een by-pass meegegeven:
De drie laatste schakelpunten van gaspedaalbediening naar het centrale brein, de regeleenheid, simpelweg overgeslagen en kortgesloten.
Eerste waarnemingen: Al vier dagen en driehonderd kilometer geen noodloopingrepen meer.
De meest recente foto's van Clio, gemaakt tijdens de RTC seizoensopening
in Nijkerk op 11 april 2010:
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... erk4-1.jpg[/img]
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... erk3-1.jpg[/img]
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... erk2-1.jpg[/img]
Groet,
Dolf Jans
Vader van David (15 jaar) en Andreas (15 maanden).
De volgende hobby’s zijn welkome afwisselingen op z’n tijd:
Muziek luisteren , karten met David en mijn onlangs wederom aangeschafte Clio zo netjes mogelijk onderhouden.
Waarom wederom? Omdat destijds diezelfde Clio 1.6 16v Dynamique in 2001 aangeschaft werd ......
......en ik haar in 2004 verkocht binnen de familie.
Nu heb ik dezelfde auto een half jaartje geleden weer terug gekocht,
met inmiddels 128.000 km op de teller en veel achterstallig onderhouds- maar vooral ook schoonmaakwerk.
Vooral dat schoonmaken is voor mij echt van therapeutische waarde. Heerlijk om te doen .
Ik hoop van de 1.6 16v nog jaaaaaren plezier te hebben,
hoewel het nooit meer zo zal worden als met haar voorganger de Clio 1.8 RSI phase 3, bouwjaar 1997;
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-SRFIAXRO-D.jpg[/img]
Dat was een heerlijke auto:
Rustig met weinig toeren te berijden dankzij het enorme koppel
bij een laag toerental en indien gewenst fantastische prestaties.
De mooiste herinneringen met de Rsi liggen op het eiland Man,
waar ik genoten heb van z’n wegligging, remmen, schakelen
en trekkracht tijdens een circuitdag met vrij rijden sessies
op het vliegveld Jurby.
Daarnaast als dienstauto (inclusief zwaailamp op het dak) tijdens vrij rijden sessies tijdens merkendagen op het circuit van Assen.
In heerlijke vierwieldriften gecontroleerd rondgegleden tijdens een honderdtal rondjes ‘werk’ .
Omdat mogelijk te maken waren slechts de volgende ingrepen noodzakelijk: Voorveren van een Clio Williams
(zo werd mij verteld, ik kreeg ze via-via) en achter verlagen door middel van het verdraaien van de torsieveer.
Dat was alles !
Met de RSi op het Midlandcircuit tijdens Vive la France inclusief slalom;
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-G4A6FIFF-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-RCSHFCHU-D.jpg[/img]
Nu dus weer de 1.6 16v.............
Acht jaar geleden kwam de Clio 1.6 16v Dynamique in beeld,
afgeleverd op 29 september 2001 om precies te zijn.
Acht jaar geleden
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-S7E3ROVX-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-BDA4ODLS-D.jpg[/img]
Eindelijk een auto die zou blijven tot op de dag van vandaag en
noooooit meer verkocht of ingeruild zal worden. Dat staat vast.
Op haar verjaardag zal ze ongeveer 140.000 kilometers achter
haar prachtige onderstel hebben.
Nog een keer acht jaar moet haalbaar zijn alvorens ze op stal gaat....
Is de Clio dan zo bijzonder ?
Neen; ik heb snellere, comfortabeler, betrouwbaardere,
beter schakelende, praktischer en/of beter remmende auto’s gehad.
Maar vanaf de eerste dag was de Clio een vertrouwde allround sportschoen.
Zo eentje die perfect past, een verlengstuk van jezelf.
In de loop van de jaren is Clio het volgende gegund (Zij blij, wij blij):
Ten behoeve van de wegligging:
-Verstelbare OMP veerpotenverbindingsstang.
-In hoogte verstelbare H & R veerpoten voor, afstand as-carrosserie voor: 32.5 cm.
-In hoogte verstelbare H & R veerpoten achter, afstand as-carrosserie achter: 29.5 cm.
-Pro-spacers van Eibach vooras: spoorbreedte plus 32mm.
-Pro-spacers van Eibach achteras: spoorbreedte plus 10mm.
-Michelin 195/45/15 Pilot Exalto banden.
-Bandenspanning voor 2.6 bar.
-Bandenspanning achter 2.5 bar.
-Wielvlucht vooras: 1.43 gr. negatief.
-Wielvlucht achteras: 0.85 gr. negatief .
-Sporing vooras: 0.00 gr. neutraal.
-Sporing achteras: 0.40 gr. uitspoor.
Ten behoeve van de remmen:
-Ferodo DS 2500 remblokken.
Ten behoeve van de motor:
-Green luchtfilter.
-Shell V-power Racing 100 octaan benzine wanneer ik de tijd heb naar Duitsland te rijden;
zeer soepel over het hele toerengebied met een zijdezacht geluid en hogere topsnelheid (209) dan normaal(207).
- anders BP Ultimate 98 octaan; sterk in het maximumkoppel toerengebied.
Ten behoeve van de carroserie:
-Renault spatkapjes in verband met vergrote spoorbreedte.
Wensenlijstje voor wanneer er ooit weer eens wat euro's overblijven:
-Powerflex Polyurethane Ophangingbussen
-K-Tec Racing achterveerpotenverbindingsstang
-RVS uitlaat
-Chiptuning
Acht jaar later,
een zonnige zaterdagmiddag 1 augustus op het industrieterrein van Twello;
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-JOFSLXB8-D.jpg[/img]
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... edited.jpg[/img]
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... 0257-2.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ICLAVCVN-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-VC8TVJAA-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-QD6CAYBU-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-8688EDTF-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-GUEDVGDX-D.jpg[/img]
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... edited.jpg[/img]
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... edited.jpg[/img]
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... C00258.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-GLKWYG3I-D.jpg[/img]
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... C00256.jpg[/img]
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... C00246.jpg[/img]
mede mogelijk gemaakt door Marcel, Marieke (mede fotografen) en Aart (systeembeheerder).
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... -1-1-2.jpg[/img]
Update, 19-09-'09:
Zoals verwacht is ze 10 dagen voor haar achtste verjaardag over de 140.000 km gegaan.
Om precies te zijn twee kilometer voor de Duits-Nederlandse grens met 209 op de snelheidsmeter.
Een waardige mijl-, sorry, kilometerpaal dus.
De afgelopen week is ze veel in de kliniek van jos willems geweest;
de opticien heeft haar van nieuwe koplampglazen voorzien wat een enorme verbetering bleek te zijn.
Het staat mooier en de lichtopbrengst is onverwacht beter, veeeeel beter.
Daarvoor zijn toch maar Valeo units uit het schap getrokken,
maar liefst 100 euro per stuk goedkoper dan het Renaultprodukt !
Verder heeft een neuroloog Clio een by-pass meegegeven:
De drie laatste schakelpunten van gaspedaalbediening naar het centrale brein, de regeleenheid, simpelweg overgeslagen en kortgesloten.
Eerste waarnemingen: Al vier dagen en driehonderd kilometer geen noodloopingrepen meer.
De meest recente foto's van Clio, gemaakt tijdens de RTC seizoensopening
in Nijkerk op 11 april 2010:
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... erk4-1.jpg[/img]
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... erk3-1.jpg[/img]
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... erk2-1.jpg[/img]
Groet,
Dolf Jans
Laatst gewijzigd door dolf jans op di 20 apr 2010 11:17, 18 keer totaal gewijzigd.
Welkom bij de RTC Dolf!! Wat meetings betreft, 21 Juni hebben we er weer 1! Op het Circuit van Ter Apel!
Klik op de link!
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=28045
Klik op de link!
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=28045
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Merijn ( de 'Fons' is cool, en uit mijn tijd) , Erican (bedankt voor de tip), Michel (schitterende definitie van Renault) en Arno (wat gaat het winnen, je hoofd of het toetsenbord?), allemaal dank voor het welkom , Dolf
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Ik dacht eerst dat we een BN-er in ons midden hadden gekregen.....Dolf Jansen.
Maar ik las even te snel...
Van harte welkom bij de RTC Dolf!
Leuk om te zien dat we een brede leeftijdsgroep aantrekken!
En zoals Arno al schrijft, op zondag 21 juni hebben we een circuitdag op het circuit van Ter Apel, dus je bent van harte welkom!
Maar ik las even te snel...
Van harte welkom bij de RTC Dolf!
Leuk om te zien dat we een brede leeftijdsgroep aantrekken!
En zoals Arno al schrijft, op zondag 21 juni hebben we een circuitdag op het circuit van Ter Apel, dus je bent van harte welkom!
Willeon, wat een vriendelijke manier om te zeggen ' he, een ouwe kerel erbij! ' (is maar gekheid, ik weet wat je bedoeld....).Willeon de Zoete schreef:Ik dacht eerst dat we een BN-er in ons midden hadden gekregen.....Dolf Jansen.
Maar ik las even te snel...
Van harte welkom bij de RTC Dolf!
Leuk om te zien dat we een brede leeftijdsgroep aantrekken!
En zoals Arno al schrijft, op zondag 21 juni hebben we een circuitdag op het circuit van Ter Apel, dus je bent van harte welkom!
Volgens de gemeente Apeldoorn ben ik nu inderdaad officieel oud en mag meedingen naar de seniorenwoningen .
Zij weten niet dat David en ik vaak op de muziek van Metallica en Pantera. Kunnen we die buurtjes niet aandoen
Ook willen we nog weleens op Tiesto.
Hoop dat ik kan op de Ter Apeldag! Dolf
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
dolf jans schreef:Willeon, wat een vriendelijke manier om te zeggen ' he, een ouwe kerel erbij! ' (is maar gekheid, ik weet wat je bedoeld....).Willeon de Zoete schreef:Ik dacht eerst dat we een BN-er in ons midden hadden gekregen.....Dolf Jansen.
Maar ik las even te snel...
Van harte welkom bij de RTC Dolf!
Leuk om te zien dat we een brede leeftijdsgroep aantrekken!
En zoals Arno al schrijft, op zondag 21 juni hebben we een circuitdag op het circuit van Ter Apel, dus je bent van harte welkom!
Volgens de gemeente Apeldoorn ben ik nu inderdaad officieel oud en mag meedingen naar de seniorenwoningen .
Zij weten niet dat David en ik vaak op de muziek van Metallica en Pantera. Kunnen we die buurtjes niet aandoen
Ook willen we nog weleens op Tiesto.
Hoop dat ik kan op de Ter Apeldag! Dolf
Volgens mij kun je zo mee naar de Kreuztage in Hermsdorf !"
Een paar dagen Renault party met lekkere foute muziek!
Een feestje ben je niet vies van volgens mij!
Ik heb al een T-shirt voor je in gedachten: 'Der Alte'.
Willeon, Der Alte, daar is mijn zoon het helemaal mee eens!
Wanneer we staan te baanposten bij een rally met een pet op tegen de kou dan is het geheid: "weet je wat jij hebt ouwe?" "Nee, wat dan?" "DIKKE KOP, klein petje !".
Geen respect meer voor de ouderen tegenwoordig.
Gr. DJ
Wanneer we staan te baanposten bij een rally met een pet op tegen de kou dan is het geheid: "weet je wat jij hebt ouwe?" "Nee, wat dan?" "DIKKE KOP, klein petje !".
Geen respect meer voor de ouderen tegenwoordig.
Gr. DJ
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Welkom Dolf ..................
Is dit toeval ? kwam ik tegen op de CRS............
[img]http://clubrenaultsportives.ath.cx/imag ... gineel.JPG[/img]
Is dit toeval ? kwam ik tegen op de CRS............
[img]http://clubrenaultsportives.ath.cx/imag ... gineel.JPG[/img]
Zeker leuk maar soms ook irritant (slecht weer, lang van te voren aanwezig zijn, agressief publiek ).antoine schreef:Welkom Dolf , zoals je zei geen respect meer die jeugd van tegenwoordig.
Leuke hobby, komen jullie ook naar de Bocholt en de ELE rally?
Het mooiste was onze reis met 30 officials naar de Rally Ireland voor het WK om bij twee proeven te helpen. Was superzwaar maar de moeite waard om Loeb , die man is niet van deze wereld!, op een paar meter afstand voorbij te zien laagvliegen.
De Guinness en de Ierse muziek waren natuurlijk ook geweldig.
Of wij bij Bocholt of de ELE helpen hangt een beetje af of onze club, de Stichting Auto Sportief een proef voor haar rekening neemt en of daarvoor al voldoende bemensing is. Gr. DJ
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Ben je dan met het zelfde groepje als Gérard gegaan? Ik heb wel iets gelezen op RS.nl daarover, lijkt me wel leuk om mee te maken.
Succes met de agressieve mensen en misschien tot sinds op 1 van de rally proeven of meetings.
Succes met de agressieve mensen en misschien tot sinds op 1 van de rally proeven of meetings.
Nee Jochem, geen toeval. Knap speurwerk . Voouit dan maar, met de billen bloot:
In 1979 en 1980 12 circuitwedstijden op Zandvoort, Zolder en Nogaro met een Renault 5 Alpine Coupe.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-7FPWGCHY-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-YGFBO7MH-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-H3HBFI77-D.jpg[/img]
In 1983 1 circuitwedstrijd met een Renault 5 Alpine Turbo Coupe op Zolder.
In 1982 2 slalomwestrijden met een Renault 5 Alpine Turbo in Luttenberg en Zutphen.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-3RTNSVGY-D.jpg[/img]
In 1983 4 slalomwedstrijden met een Renault 5 Alpine Turbo Coupe te Raalte, Enschede, Hengelo en Nijverdal.
In 1986 3 rallysprints met een Renault 5 GT Turbo te Valkenburg, Nijmegen en Eindhoven.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-6TSU7ZYO-D.jpg[/img]
In 1986 7 circuitwedstrijden met een Renault 5 GT Turbo te Zandvoort.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-KVTJLVFV-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-EWLOSXK3-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-IPLKWD7T-D.jpg[/img]
Van die eerste 5 Alpine Coupe hangt het rechtervoorspatbord bij mij in de kamer aan de muur
en heb ik het werkplaatshandboek nog .
De mooiste trofee die ik gewonnen heb was de kampioenschapstrofee uit 79 toen ik debutantenkampioen werd: een aaneenschakeling van zeven Renaultemblemen waarvan de 4e goudkleurig (de rest alu kleurig).
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-UYUL7GSD-D.jpg[/img]
Een echt sieraad. Na al die jaren nog. Gr. DJ
In 1979 en 1980 12 circuitwedstijden op Zandvoort, Zolder en Nogaro met een Renault 5 Alpine Coupe.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-7FPWGCHY-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-YGFBO7MH-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-H3HBFI77-D.jpg[/img]
In 1983 1 circuitwedstrijd met een Renault 5 Alpine Turbo Coupe op Zolder.
In 1982 2 slalomwestrijden met een Renault 5 Alpine Turbo in Luttenberg en Zutphen.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-3RTNSVGY-D.jpg[/img]
In 1983 4 slalomwedstrijden met een Renault 5 Alpine Turbo Coupe te Raalte, Enschede, Hengelo en Nijverdal.
In 1986 3 rallysprints met een Renault 5 GT Turbo te Valkenburg, Nijmegen en Eindhoven.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-6TSU7ZYO-D.jpg[/img]
In 1986 7 circuitwedstrijden met een Renault 5 GT Turbo te Zandvoort.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-KVTJLVFV-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-EWLOSXK3-D.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-IPLKWD7T-D.jpg[/img]
Van die eerste 5 Alpine Coupe hangt het rechtervoorspatbord bij mij in de kamer aan de muur
en heb ik het werkplaatshandboek nog .
De mooiste trofee die ik gewonnen heb was de kampioenschapstrofee uit 79 toen ik debutantenkampioen werd: een aaneenschakeling van zeven Renaultemblemen waarvan de 4e goudkleurig (de rest alu kleurig).
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-UYUL7GSD-D.jpg[/img]
Een echt sieraad. Na al die jaren nog. Gr. DJ
Laatst gewijzigd door dolf jans op za 25 apr 2009 11:22, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Nou .............ik dacht dat ik je naam ergens tegen was gekomen afgelopen maand.
Het enige speurwerk was voor mij op welke site was het ook al weer en welk topic maar ik vond hem en ik verklaarde me zelf dus niet voor gek .
Leuk lijst van deelname
Het enige speurwerk was voor mij op welke site was het ook al weer en welk topic maar ik vond hem en ik verklaarde me zelf dus niet voor gek .
Leuk lijst van deelname
Antoine, geef je op als official zou ik zeggen. Altijd gebrek aan! Je moet wel stressbestendig zijn en een kleine cursus met een kort examen afleggen. Zie ook http://www.knaf.nlantoine schreef:Ben je dan met het zelfde groepje als Gérard gegaan? Ik heb wel iets gelezen op RS.nl daarover, lijkt me wel leuk om mee te maken.
Succes met de agressieve mensen en misschien tot sinds op 1 van de rally proeven of meetings.
Gr. DJ
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Is dit toeval.. Vorige week tijdens de RTC meeting was Rob Pit aanwezig, hij zat in het team van Stam.
[img]http://www.renault5alpineturbo.com/Doss ... -39-zt.JPG[/img]
Nog steeds ambtenaar? Ik heb nog een mooie poster uit 1979 of 1980 met daarop alle rijders en daar sta je, als 25 jarige, ook op.
[img]http://www.renault5alpineturbo.com/Doss ... -39-zt.JPG[/img]
Nog steeds ambtenaar? Ik heb nog een mooie poster uit 1979 of 1980 met daarop alle rijders en daar sta je, als 25 jarige, ook op.
Antoine, geweldig die foto van Geerlof's Alpine. Samen met de Alpine van Hans Deen (Renault Richters) was dat de best geprepareerde auto.
Daar was geen kruit tegen gewassen........
Goed gezien Antoine dat je tijdens het baanposten niet geacht wordt te fotograferen al zie wel eens wat anders.......
Gr. DJ
Daar was geen kruit tegen gewassen........
Goed gezien Antoine dat je tijdens het baanposten niet geacht wordt te fotograferen al zie wel eens wat anders.......
Gr. DJ
Yep, nog steeds. Maar nu zonder bakkebaarden en lang haar......antoine schreef:Is dit toeval.. Vorige week tijdens de RTC meeting was Rob Pit aanwezig, hij zat in het team van Stam.
[img]http://www.renault5alpineturbo.com/Doss ... -39-zt.JPG[/img]
Nog steeds ambtenaar? Ik heb nog een mooie poster uit 1979 of 1980 met daarop alle rijders en daar sta je, als 25 jarige, ook op.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
De kampioens auto van Hans Deen bestaat nog steeds...dolf jans schreef:Antoine, geweldig die foto van Geerlof's Alpine. Samen met de Alpine van Hans Deen (Renault Richters) was dat de best geprepareerde auto.
Daar was geen kruit tegen gewassen........
Gr. DJ
[img]http://www.racehistorie.nl/rijders/1977 ... 32_pag.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/5_alpine_coupe_2.JPG[/img]
Antoine, schitterend!
Hans Deen was een van de leraren samen met de ook 'redelijk' bekende Arie Luyendijk die mij les gaven tijdens de wintercursus op Zandvoort in 1978-1979 .
Zou dat kenteken niet overgezet zijn op een andere 5? Omdat die zo netjes rood is.... bedoel ik. Gr. DJ
Hans Deen was een van de leraren samen met de ook 'redelijk' bekende Arie Luyendijk die mij les gaven tijdens de wintercursus op Zandvoort in 1978-1979 .
Zou dat kenteken niet overgezet zijn op een andere 5? Omdat die zo netjes rood is.... bedoel ik. Gr. DJ
Mijn vader was destijds nog monteur van het raceteam vab STAM volgens mij!dolf jans schreef:Antoine, geweldig die foto van Geerlof's Alpine. Samen met de Alpine van Hans Deen (Renault Richters) was dat de best geprepareerde auto.
Daar was geen kruit tegen gewassen........
Goed gezien Antoine dat je tijdens het baanposten niet geacht wordt te fotograferen al zie wel eens wat anders.......
Gr. DJ
Martin vd Heuvel heet mijn vader. Weet niet precies in welke periode hij daar liep.antoine schreef:Remon, hoe heet je vader? Ik heb nu ook contact met een ex monteur van Stam, Rob pit.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
@ Chris.. Nu weet je ook meteen wie de eigenaar was van deze GT turbo..
[img]http://lh5.ggpht.com/_0u0IByRBtFY/SRsZF ... jmegen.jpg[/img]
[img]http://lh5.ggpht.com/_0u0IByRBtFY/SRsZF ... jmegen.jpg[/img]
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Ga je iets verder graven en blijkt deze ATC nog steeds te bestaan, alleen de kleur is veranderd. Hij wordt bereden door de vader van Maarten-Jan...Jochem de Haas schreef:Welkom Dolf ..................
Is dit toeval ? kwam ik tegen op de CRS............
[img]http://clubrenaultsportives.ath.cx/imag ... gineel.JPG[/img]
filmpje!!
Prachtig onderhouden, mooie kleur ook en dat donkerbruine geluid , fantastisch ! BEDANKT Antoine Gr Dolfantoine schreef:Ga je iets verder graven en blijkt deze ATC nog steeds te bestaan, alleen de kleur is veranderd. Hij wordt bereden door de vader van Maarten-Jan...Jochem de Haas schreef:Welkom Dolf ..................
Is dit toeval ? kwam ik tegen op de CRS............
[img]http://clubrenaultsportives.ath.cx/imag ... gineel.JPG[/img]
filmpje!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Man man Dolf wat een leuke auto historie allemaal!, leuke dingen het je al gedaan in het verleden!, hopelijk kan je bij Ter Apel aanwezig zijn!
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Dank je Hessel . Eerlijk gezegd is het allemaal iets te impulsief van de ene soort autosport naar de andere soort autosport en van de ene auto naar de andere auto gegaan . Bij iets meer specialisatie was ik wellicht hogerop gekomen in de sport .Hessel schreef:Man man Dolf wat een leuke auto historie allemaal!, leuke dingen het je al gedaan in het verleden!, hopelijk kan je bij Ter Apel aanwezig zijn!
Aan de andere kant mag ik niet klagen omdat ik de periode meegemaakt heb dat het nog enigzins te betalen was en men elkaars auto op het circuit niet zo snel aan de kant beukte als tegenwoordig.
Welk Renaults rij jij?