Even voorstellen; Gerco, GT Turbo Bleu Sport

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Heb ook gewoon overzetdorpels gebruikt bij mijn gt turbo, maar wel eerst de oude dorpel weggeslepen. Volgens mij rot dat nu niet snel meer.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
GD Turbo
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 8 mei 2006 10:30

Zo, net terug van de openingsmeeting. Mooie locatie, mooi weer en vele auto's. Goed geregeld (Y) .

Maar toen begon de terugreis, ging wel goed. Maar op een gegevens moment kwam volgens mij linksvoor een schrapend geluid voort. Af en toe met bochtjes naar rechts werd het erger, trok ik ff aan het stuur was het weer verdwenen. Ging ik ff op het gas staan, voelde ik het gewoon trillen zeg maar, zelfde bij het op de rem staan. Nu is vorige week de linker fuseekogel vervangen, zou het daar aan kunnen liggen? Het zit sowiezo niet goed lijkt mij, wie heeft er een idee?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

iets niet goed vastgezet? gebroken veer??
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Hmm, balen. Wel goed thuis gekomen?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

hee ... da's minder gerco. Hopelijk is het niets iets ernstigs.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Abel schreef:iets niet goed vastgezet? gebroken veer??
Dat lijkt mij ook het meest voor de hand liggende, kijk alles maar eens na. Grote kans dat er iets aan het loskomen is.
R5GTT. Drive it like you stole it
GD Turbo
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 8 mei 2006 10:30

ja, zal van de week eens ff de boel loshalen. Gelukkig goed thuisgekomen al had ik de terugweg nog wel ff willen vlammen, haha. We zullen zien.
GD Turbo
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 8 mei 2006 10:30

uhm, hoe kan ik dit soort dingen het best controleren? Gewoon wieltje eraf of iets dergelijks en dan kijken of er speling op het wieltje zit?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

als het flink lawaai maakt ben je er zo achter meestal.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Begin eens met het opkrikken van de auto en voel dan eens aan je wiel. Verder kan je de bouten die het laatst los geweest zijn nog eens controleren.
R5GTT. Drive it like you stole it
GD Turbo
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 8 mei 2006 10:30

Heb gister gekeken en gereden maar geen geschuur o.i.d. meer. Weet niet wat het heeft kunnen zijn.

Maar goed, kreeg zondag een prachtig compliment over mijn Jeep R5 gt :grin: . Dus het wordt maar eens tijd dat hij verlaagd gaat worden.
Niet te extreem dat ik bij elke drempel de kans heb dat ik vast kom te zitten maar wel zo dat mijn auto geen Jeep meer genoemd wordt, haha.

Geeft 35 mm enig resultaat of moet ik toch voor een grotere verlaging gaan? [/img]
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Toen wij in ommen naast elkaar stonden was mijn GTT 35/40 mm verlaagd. Ik vind het genoeg.

Ik heb evt. nog wel een setje -35 voor je liggen, evt. helpen met ombouwen is voor mij geen probleem. Ik hoor wel wat via de PM :wink: :D

Gr.Gerald
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

-35/40 geeft nauwelijks meer verlaging dan ingezakte orginele veren..

maar goed, zelf weten :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

gewoon een set GOEDE dempers en veren rondom monteren.
apex of koni bijv.

verlagings veren op originele(half versleten) veerpoten
geeft geen best resultaat.

een beetje fatsoenlijk verlaginsset heb je al voor een paar honderd euro
de torsie alvast goed inspuiten met wd40
en de torsieas gelijk mee verstellen..
rijd maar eens een week
en dan kijken of je nog steeds verlagingsveren wilt :wink:

ik zeg het zelf maar alvast
je kunt niet in een ander zn portomonee kijken,maar spaar dan door voor iets fatsoenlijks.
anders blijf je tobben.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

en met een apex -5 kit zit je echt niet vast op de drempel hoor.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@ andrews.

moet je eens met mij of Sieger meerijden met de door mij bedachte
originele fase 1 schokbrekers met verlagingsveren.

rijdt werkelijk super strak en ook nog comfort en kost vrijwel niets.
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

@mark

je maakt me benieuwd
mocht ik jou of sieger nog eens zien
dan kruip ik er wel ff bij :smoke:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

mark 5t schreef:@ andrews.

moet je eens met mij of Sieger meerijden met de door mij bedachte
originele fase 1 schokbrekers met verlagingsveren.

rijdt werkelijk super strak en ook nog comfort en kost vrijwel niets.
beter ga je die coupe dempers inkorten ipv die zachte orginele shit.

ik heb ph1 spax dempers, die zijn vanaf fabriek ingekort en in 10 standen in hardheid te stellen. Passen gewoon ph2 veren onder icm ph1 topschotels.

spax dempers zijn ongeveer net zo duur als koni, maar ben er veel beter over te spreken, hardheid is in in- en uitgaande slag verstelbaar itt koni(alleen uitgaande)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@ Martijn das idd een nog mooiere oplossing die jij daar hebt maar die is ook veel duurder.
ik bedoelde budget zoiets maken en toch nog een goeie wegligging hebben.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

mark 5t schreef:@ Martijn das idd een nog mooiere oplossing die jij daar hebt maar die is ook veel duurder.
ik bedoelde budget zoiets maken en toch nog een goeie wegligging hebben.
mja, wie kan er zuigerstangen afdraaien, jij hebt die mogelijkheid, maar 99% hier niet. Zuigerstang is nog vrij hard materiaal ook volgens mij.

Voor 400 heb je Spax dempers rondom, mja, tis maar net wat je kwijt wilt.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zuigerstang afdraaien lijkt me nog een lastige als je de veerpoot niet uit elkaar kunt halen :p

Zal zeker wel hard staal zijn, C45 of 42CrMo4 ofzo.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

wie heeft het over afdraaien?
eerst afslijpen op de gewenste lengte daarna,
gewoon boren en draad in tappen
vervolgens een draadeind er in vastzetten met loctite.
ik heb meen ik M 20 er in of zo'

werkt perfect.
(Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ahzo, ja das wel logisch.

Toch is demperstangen inkorten ook lastig omdat je dan sneller op de bumpstops zit (mits aanwezig uiteraard)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

mark 5t schreef:wie heeft het over afdraaien?
eerst afslijpen op de gewenste lengte daarna,
gewoon boren en draad in tappen
vervolgens een draadeind er in vastzetten met loctite.
ik heb meen ik M 20 er in of zo'

werkt perfect.
(Y)
ah zo doe jij dat dus :D

das dan idd wat makkelijker ja :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
GD Turbo
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 8 mei 2006 10:30

Mijn eerste echte probleem doet zich voor, hij start niet meer. Als ik hem probeer te starten hoor je hem wel doorstarten maar verder doet tie weinig. Als het een aantal keer geprobeerd heb en je draait de contactsleutel om geeft hij een klik.

Ik heb hem donderdag nog gestart(met choke), liep 3 seconden en viel toen uit, dus weet niet of ik hem verzopen heb.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Met lang genoeg door starten moet je de carburateur wel weer leeg krijgen, dus verzuipen zal mee vallen denk ik.

Verder die "klik" kan duiden op een overleden startmotor.

Succes!
GD Turbo
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 8 mei 2006 10:30

Zo, ff afstoffen dit topic. Tis alweer een tijdje geleden maar binnen een aantal weken mag de 5 gtt weer uit de stalling.

Het is de planning om de 5gt nog voor de openingsmeeting laten taxeren en in de all risk verzekering gooien. Maar nu vroeg ik me af of iemand nog een goede taxateur weet die 5 gt's ook werkelijk op de goede waarde kan schatten. En dan het liefst ergens in het oosten van het land.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ff merijn een pm sturen (Y)

zijn ook vast wel anderen die je antwoord kunnen geven, zijn heel veel rtc auto's getaxeerd alleen ik weet de naam van het bdrijf ff niet meer :lol:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Was dat niet Steijn?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

volgens mij wel (Y)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Dat was Stein Sport Cars volgens mij.

Ik heb het bij CED Bergweg laten doen, ook landelijke dekking.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Klopt, ik heb 'm bij Steijn laten taxeren inderdaad. :) Zie PM.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

GD Turbo schreef:En dan het liefst ergens in het oosten van het land.
Wilbers taxatie in Ulft,zit al ruim 50jaar in het vak (Y)
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Merijn schreef:Klopt, ik heb 'm bij Steijn laten taxeren inderdaad. :) Zie PM.
En ik en chris en florus en tjabel enz
GD Turbo
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 8 mei 2006 10:30

Super, allemaal bedankt voor de reacties.
Plaats reactie