Even voorstellen; Gerco, GT Turbo Bleu Sport

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
GD Turbo
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 8 mei 2006 10:30

Zo, vandaag ook het grote roestmonster tegengekomen. Vandaag was de dag dat het torretje weer gekeurd moest worden. Maar de keurmeester zei (N) . Zal wat reparaties moeten uitvoeren (lees lassen) voordat hij goedgekeurd kan worden. Mn LV dorpel is helemaal verroest en boven mijn achterwiel zit een BIG HOLE. Verder wat kleine dingen zoals fuseekogels mistlamp die het niet deed. Gelukkig voor 5 april nog afspraak gemaakt dus hij kan weer in goede staat richting de openingsmeeting :grin: .
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

bij een garage laat je dat fixen of las je het zelf oid?

verder geen roest? achterasophaning? krikpunten? voor/achterbumperophaning?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
GD Turbo
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 8 mei 2006 10:30

Bij een garage, verwijder zelf de skirts e.d. Lassen is niet mijn ding. Verder leek het allemaal vrij netjes, geen gekke dingen tegengekomen, gelukkig.
GD Turbo
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 8 mei 2006 10:30

Ik wil zelf de materialen bestellen voor de reparatie aan mijn auto. Ik had al gekeken op 5gt.nl en h-base voor de artikelcodes van dorpels, maar deze zijn onbekend. Heeft iemand hier artikelcodes voor, of zijn ze via een andere weg te bestellen?

Hoe kan ik een avater toevoegen aan mijn naam?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

dorpels kan je bestellen via:
Autoplaat uit drachten of via artaparts.nl

Kosten zijn ongeveer 80 euro incl. verzendkosten. Via artaparts heb ik ze vorig jaar besteld. Met een paar dagen in huis en verder prima geregeld.

Edit:
Voor een avatar moet je eerst lid worden. :wink:
GD Turbo
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 8 mei 2006 10:30

hmm, dacht al zoiets. Ik wil dat plaatje dus dan moet ik maar lid worden, haha.

Bedankt voor de reactie.

ps. Hoe heb je je skirts weer vastgezet. Weer met popnagels of heb je van die klemmetjes besteld? Die kun je toch wel gewoon via hbase(laten) bestellen?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

GD Turbo schreef: ps. Hoe heb je je skirts weer vastgezet. Weer met popnagels of heb je van die klemmetjes besteld? Die kun je toch wel gewoon via hbase(laten) bestellen?
Klemmetjes heb ik via de dealer besteld. Mijne waren totaal weg gerot.In totaal heb je er 10 stuks nodig. Klemmetjes zelf hebben we uiteindelijk met popnagels vast gezet op de originele plaats.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

laatst ook besteld die klemmetjes, kosten geen drol
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Gerald schreef:
GD Turbo schreef: ps. Hoe heb je je skirts weer vastgezet. Weer met popnagels of heb je van die klemmetjes besteld? Die kun je toch wel gewoon via hbase(laten) bestellen?
Klemmetjes heb ik via de dealer besteld. Mijne waren totaal weg gerot.In totaal heb je er 10 stuks nodig. Klemmetjes zelf hebben we uiteindelijk met popnagels vast gezet op de originele plaats.
Hoe heb je dat in hemelsnaam gedaan?! :S

De laatste keer dat ik die popnagels besteld heb, waren ze ineens gruwelijk duur geworden. De klemmetjes zijn betaalbaar. Ik zal vanavond, als je wilt, even de actuele prijs opzoeken, aangezien ik ze 2 weken geleden opgehaald heb bij de dealer.
GD Turbo
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 8 mei 2006 10:30

ah, dat zou heel mooi zijn. Alvast hartelijk bedankt.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Merijn schreef: Hoe heb je dat in hemelsnaam gedaan?! :S

De laatste keer dat ik die popnagels besteld heb, waren ze ineens gruwelijk duur geworden. De klemmetjes zijn betaalbaar. Ik zal vanavond, als je wilt, even de actuele prijs opzoeken, aangezien ik ze 2 weken geleden opgehaald heb bij de dealer.
Plaats exact bepaald en standaardpopnagels gepakt en vast gepopt. Dus niet die speciale popnagels van de dealer gebruikt.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Die klemmen vallen over de pinnetjes heen die op de dorpel gepopt/gelast zitten, toch? Nu heb je de klemmen vastgepopt aan de dorpel?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Merijn schreef:Die klemmen vallen over de pinnetjes heen die op de dorpel gepopt/gelast zitten, toch? Nu heb je de klemmen vastgepopt aan de dorpel?
JA! En skirts zonder problemen gemonteerd.
GD Turbo
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 8 mei 2006 10:30

test avater
GD Turbo
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 8 mei 2006 10:30

Betekend het dat als het turbometertje uitslaat tot de letter C je met verhoogde druk rijdt? Lijkt mij van wel maar vraag het maar ff aan de kenners :D .

ps. Hoe vinden jullie de avater?

[img]http://i619.photobucket.com/albums/tt27 ... TGAUGE.jpg[/img]
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ja kan grofweg zeggen dat 1 streepje gelijk staat aan een tiende bar .....
Jij staat nu op 0.8 bar C ......let wel dit kan boven of onder de gasklep zijn en das wel een serieus verschil.
GD Turbo
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 8 mei 2006 10:30

Oke, maar hoe moet ik dat lezen. Boven of onder de gasklep? Heb er nog niet zoveel verstand van.
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Dash metertje is boven de klep, reken met een stock carb op zo'n 0,2bar verlies. Beter is een aparte over/onderdruk meter aansluiten op de vacuumslang die naar je ontsteking loopt, dan meet je naast je vacuum ook je druk onder de klep :beer:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

verlies van druk is niet helemaal waar maar de energie is in een andere vorm :wink: je hebt wel iets weerstand maar die 0,2 bar die jij zegt is geen verlies.....
grtz
GD Turbo
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 8 mei 2006 10:30

hmm, oke. Moeten we volgende week maar eens over praten bij de openingsmeeting.

Ik heb gister ff de skirts aan de linkerzijde eraf getrokken om te kijken hoe het staat met het monster dat mijn dorpels wegvreet. Kijk en huiver :@ .

[img]http://i619.photobucket.com/albums/tt27 ... 000397.jpg[/img]

[img]http://i619.photobucket.com/albums/tt27 ... 000400.jpg[/img]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

wtf dat is serieuze shit (U) suc6 met opknappen man (Y)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Je hebt je auto toch niet aan dat krikpunt opgekrikt? het ziet eruit dat je die dan zo ff door de vloer drukt, maar kan het mis hebben. Was je dit nooit eerder opgevallen?

Das geen klein beetje roest, behoorlijke gaten al. Hopelijk halen ze het voor 5 april ;)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

en deze auto is vorig jaar door de apk gekomen :~
er lopen toch creatieve keurmeesters rond hahahaha..

2 nieuwe balken erin
goed behandelen en klaar.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
GD Turbo
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 8 mei 2006 10:30

ja, vorig jaar zonder afkeurpunten door de keuring. Heel erg creatief deze keurmeesters. Maar goed, had het al redelijk ingecalculeerd dat dit kon gebeuren. Morgen wordt het compleet gelast, bijgewerkt en APK gekeurd.

Ja, tis een krikpunt maar had al door dat ik hem daar niet omhoog kon krikken. Begon toch aardig te kraken.

Volgende week moet ik dus gewoon redden. :D
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Je kan nog dorpels bestellen bij Autoplaat in Drachten, is dat geen idee?
Heel veel succes ermee, man oh man wat een gaten :(
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Eigenlijk moet je je nieuwe gelaste dorpels dan even elk half jaar vol olie spuiten. Gaat aardig roest tegen. Maar ja die stink dorpels roesten vaak ja. Bij mij waren ze nog erger :lol:
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
GD Turbo
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 8 mei 2006 10:30

yepz, maar heb al platen besteld. Maar tis wel wat ja. Roest en franse auto's, alsof ze voor elkaar gemaakt zijn.
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

komt omdat ze alles gepuntlast hebben. Heleboel plaat op plaat verbindingen, daar gaat het vocht snel tussen zitten. Ja zo´n gt turbo moet je elk jaar weer bekijken.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
GD Turbo
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 8 mei 2006 10:30

Zo, operatie BS is gelukt. Patient slaapt nog en zal vanmiddag wakker worden gereden :grin: .

zal vanmiddag ff foto's posten van het resultaat.
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ben benieuwd naar het eindresultaat..
wat heb je nou laten doen.

toch geen overzetdorpels (U)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
GD Turbo
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 8 mei 2006 10:30

Het punt van afkeur was dat de carroserie niet aan het onderstel meer vast zat. Draagarmbevestigingspunt, zoiets. Ze hebben daar een complete plaat tussen gezet en het nieuwe deel van de dorpel daar tussen / aan gelast. Dus er zit een geheel nieuw stuk tussen waarbij het roestgedeelte is bijgewerkt. Moet alleen nog ff ML gebruiken om ze van binnenuit te spuiten.
GD Turbo
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 8 mei 2006 10:30

En hij is weer gekeurd :bang: . Hoefde me voor volgend jaar weinig zorgen te maken. De rest was nog goed hard volgens de keurmeester. Maar goed, met een Renault weet je het nooit, :~
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

geen pics (U)

ben altijd nieuwsgierig naar bakwerk :wink:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Andrews (supercinq) schreef:ben benieuwd naar het eindresultaat..
wat heb je nou laten doen.

toch geen overzetdorpels (U)
er is niets mis met overzetdorpels, zolang je ze maar niet als zodanig gebruikt en ze dus als vervanging gebruikt.

ben ook benieuwd hoe dat gebakken is :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Lang leve de overzetdorpels! :D

http://picasaweb.google.com/Merizzle/Re ... 2386764786


Je gaat toch niet voor 1000 euro plaatdelen bestellen bij Renault om je dorpels te vervangen? :S
Plaats reactie