Wie is Wie?

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Gesloten
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

hoi ik zit regelmatig hier wat te typen maar tegen wie ? ja ik weet dat jullie renault gek zijn . ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig
hoe jullie heten ( oke ik weet jullie schermnaam) hoe oud ,welke stad je woont .en natuurlijk wat voor renault je hebt en daar wat gegevens over kleur enz .als ik dan ergens kom en ik zie een turbo staan dan weet ik van wie die is , en het geeft een overzicht van hoeveel er nog zijn in handen van liefhebbers mochten jullie wat info willen over mij kijk dan op de topic :wat info over mij of in het kort : 2 turbo's 1 polo 1 moterfiets ik ben 27 jaar en werk als verkoper binnendienst in horeca-apparatuur .
Laatst gewijzigd door Jochem de Haas op do 5 dec 2002 19:02, 6 keer totaal gewijzigd.
Goof
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Locatie: Den Haag

Kort introductie van een ieder dus?
Nou, heb ik niet eerder gedaan dus bij deze.

Goof is de naam en meer hoeven jullie niet te weten (vrienden noemen me Goof, en jullie....moet ik nog verder?)
Ben 26 jaar en werkzaam bij KPN als netwerkbeheerder.

Ben, sinds juli vorig jaar) in het bezit van een metallic blauwe 5 GT Turbo uit '87, nog net Phase 1. Dus bumpers en skirts etc. zijn grijs.
In '94 is een blok uit '90 ingehangen.
Zit nog (best ok) in orig. lak!! Geen (of weinig) roest.
Woon in Den Haag, en in de stad is je auto niet veilig voor krassen, butsen en andere ellende.
Betekent dus ech wel keertje laten strak trekken en spuiten.

Heb altijd geweten dat GTT snel was. Zelf eerst in diverse auto's gereden.
Vriend van mij (Italiaan) gezworen nooit meer een GTT te kopen (ivm electronsich circuit), deed dat toch ruim een jaar geleden bij een garage in Roelofarendsveen (veel Alfa, veel turbo, maar maatje groter, HF Integrale enzo, ook heel rot).
Het GTT-tje heb ik van hem overgenomen nadat hij een grotere auto wilde.
Mag logisch zijn dat ik binnen een dag verliefd verloofd en getrouwd ben met dit monster.

Zijn Alfa 75 staat nu met berg ellende inmiddels weer daar ter reparatie (spijt, spijt, spijt)
Laatst gewijzigd door Goof op di 17 apr 2001 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Nou, ik zal me dan eens fff voorstellen enzo.

Martijn Tack, 20jr geboren in Dordrecht

Woont nu al 18jr in Papendrecht, lekker bij ze ouders ( aanrader! )

Auto : Renault 5 GT Turbo Phase I 86'
Phase II motor 88'

Deze 5 is helmaal gerestaureerd, het hele verhaal is te lezen op m'n site.

O en inderdaad Ons hele gezin is renaultgek.

Mijn Pa werkt bij een renault dealer, heeft zelf een Renaultje Twingo en is bezig met de restauratie van een Renault Dauphine '54 verder onderhoud hij een 4CV uit '53.

En m'n broertje is net met z'n roze blaadje begonnen, wil een Clio 16v.

Nou, volgende
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Haas, je kent me wel maar voor de andere bijdeze wat info over mij.

Chris, 23 jaar en woon in Bodegraven.

Ik kocht mijn Renault 5 GT Turbo(phase 2 uit 1988.) toen ik 17 was, hij was toen alleen verlaagd, verders helemaal origineel.
Ik kocht hem bij de Renault-dealer waar ik toen in de vakanties en de weekenden werkte, bij mijn broer met garantie, dus dat was goed geregeld. Ik heb er weining narigheid mee gehad, en heb hem nu nog steeds, ondertussen wel wat verandert, overgepoten, andere wielen en uitlaat etc.

De tweede kocht ik in december 2000 een Bleu sport (Raider) uit 1990, waar al het een en ander aan veranderd was.

Voor de rest werk ik bij een autobedrijf in de verkoop en heb de vijfjes ondertussen puur&alleen voor de hobby, en rij er dus bijna nooit mee(auto v/d zaak).

Volgende.....


<font size=1>[ This message was edited by: Chris on 2001-11-26 19:46 ]</font>
Anonymous

Haas weet het wel maar ook voor de rest:

Joost van der Hammen,23 jaar werk bij Telfort in de buitendienst

Ik heb mijn 5je GTT nu 2 en half jaar
het is een 1987 phase1 naar phase2 blauw met. overgespoten van rood naar blauw met. en wordt in juni weer overgespoten naar ........ (wel blauw maar hoe blauw) :lol: :lol:

veder is de moter al een keer of 3 door mij onder handen genomen eerst de turbo (2 keer) kopeling uitlaatspruitstuk startmoter (later nog een keer ze hadden mij de verkeerde gegeven dus starterkrans ook kapot later nog een keer alles eruit voor)

andere wielen en uitlaad voor verlaagt (achter moet nog want zit erg vast)

later....
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5938
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Gaat tie dan.

Tino Klijn, 24 jaar werk bij Centric in Gouda
Heb mijn turbo nou een jaar of 4. Gekocht omdat ik een maat heb die er vroeger zelf 1 reed en dat vondt ik zo'n brute bak dat ik er zelf ook 1 moest hebben.

Ben aan mijn derde blok bezig nadat er wat fouten gemaakt waren bij een garage in oud-beijerland (kapotte kop en het blok niet schoon gemaakt) tweede blok ging pingelen doordat er een revisie fout was gemaakt. Derde blok draait nog als een zonnetje omdat ik nu zelf het onderhoud doe :grin:

Ben er altijd mee bezig heb in het eerste jaar dat ik hem had zoveel problemen gehad dat ik hem nu van binnen en van buiten kan.

Lees effe op mijn site wat ik er allemaal aan gedaan heb wat dat is teveel om op te noemen.

By the way, chris vraagje? is de renault dealer in gouda (kempenaar) bekend bij jouw ik was daar n.l. om een megane coupe te bestellen voor mezelf en toen kwamen we op de 5 gt turbo en toen vertelde hij mij dat hij een chris kon uit bodegraven.

Laters...
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Ook ik kan er blijkbaar niet aan ontkomen om wat over mijzelf te vertellen; dus bij deze:

Mijn naam is dus Turbo-Arie, oftewel Arjen of voor sommigen Ernie. Ik ben 28 en doe soms Miepmiep na. Daarbij woon ik in de buurt van Emmen in een klein plaatsje genaamd Wezup. Ik werk in Assen.

Als dagelijks vervoermiddel heb ik een 19 16v. Tevens heb ik een R11 Turbo uit 1984, die op een nieuwe APK staat te wachten.

Voor op een mooie zomerdag heb ik nog een Honda CR250 (met wegbanden) en een Derbi FDS 90cc (zit op dit moment zo vast als een huis.)

Voorlopig is dit voldoende dus :

Later
marco
Berichten: 2614
Lid geworden op: do 22 feb 2001 0:00
Locatie: maastricht

hoi mijn naam is marco , gebruik ik hier ook als naam , ik ben 26 jaar en woon in maastricht
ik heb mijn 5 gt turbo phase 2 gekocht vorig jaar juni, hij is rood en verkeerd in goede staat ,alleen de lak , rood, die verschiet wel eens , heb ik dus ook een beetje , ben van plan om hem naar de zomer te laten spuiten, weet alleen niet echt welke kleur rood,voor de verder rest heb ik een dumpvalve erop zitten en een nieuwe turbo van een maand of drie oud nu,en een veerpootbrug,groetjes marco ,tot ziens in nijmegen ,
Pieter
Berichten: 1700
Lid geworden op: wo 21 mar 2001 0:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

ik ben geloof ik de jongste hier.

Mijn naam is Pieter en ik ben 19. Ik heb anderhalf jaar aan de HTS in Arnhem Autotechniek gestudeerd. Ondanks mijn liefhebberij voor auto's is dit toch niet de richting in de branche die ik uit wil. Volgend jaar ga ik een commercieel economische opleiding in de autobranche doen. Ondertussen werk ik in een ziekenhuis en af en toe voor Subaru waar ik mensen tijdens een AWD proefrit begeleid (lekker scheuren in de WRX :smile: ) en (soms) auto's verkoop

Ik rijd al een jaar gtturbo (vanaf de dag dat ik mijn rijbewijs haalde). velen kennen mijn verhaal met mijn miskoop. Nu heb ik een r5gtturbo phase II RAIDER uit '90. Daar rijdt ik naar volle tevredenheid in. Ik heb hem nog niet zo lang en hij is (nog wel) bijna helemaal origineel

that's me
jnjansen_r5gtturbo
Berichten: 1001
Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Ik zal me ff voorstellen. Ik ben Jeoffrey Jansen en ben 21 jaar. Ik studeer Chemische Technologie aan de Hoge school Rotterdam. Ik heb een 5 GT Turbo ph II "Bleu Sport" uit '90. Er is nog niet zoveel aan verandert alleen een Greenair filter, aluminium veerpootbrug, 15" BSA Racing velgen met Toyo Proxes T1S en er zit een zelf gemaakte einddemper onder, ik wil het liefst mijn auto strippen(om een en ander roest weg te werken), maar zoek nog naar een juiste lokatie om dit te gaan doen, dit was het wel zo'n beetje.

De mzzl, Jeof
Anonymous

Hallo,

ja ik heb eigenlijk geen 5je maar ik vertel toch iets over mezelf :smile:,

Mijn naam is Dennis, 22 jaar wonend in Almere en werkzaam als support engineer (ICT).

Ik heb hiervoor een Clio 1.4 S gehad en was zeker 1,5 jaar bezig te zoeken naar een goede Clio 16v / 5 GT Turbo. Ben ook een echte Renaultgek. Ik heb heel veel (slechte) 16v's / 5 GTT gezien dat ik daarom heb besloten om een goed alternatief te kopen zoals de Clio RSi ph. 3 (De RSi is een wolf in schaapskleren vaak een onderschatte auto)

Wil later misschien een Turbo 1 of 2 kopen of anders een 5 GTT. Ik heb er nog nooit in gereden dus weet niet hoe dat rijd :smile:

Ik ben ook lid van de Club Renault Sportives sinds mei 2000 en ik ben naar een aantal meetings geweest wat me goed bevallen is.

Snelle groeten,

Dennis
jetab
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Contacteer:

MOD
Op verzoek verwijderd!
Anonymous

hoi
effe voorstellen ik heet Marcel ben 30 jaar
en ik woon in DeMeern.
Ik ben werkzaam in de IT al field engineer
het is allemaal begonnen met een 5TL uit 1979 daar heb ik een jaartje in rond gereden de opvolger was een alpine5 turbo (wat een sportbak is dat)heeft me in 1 1/2 jaar 3 nieuwe turbo,s gekost toen het blok er uit ging bleek het om een verstopt olie kanaaltje te gaan toch nog een 86, fase1 5gtt erbij gekocht die ik onlangs weer van de hand heb gedaan.
nu ben ik in bezit van een diamant zwarte 5gtt uit 89 grijs kenteken ik rijd dus al een jaartje of 6 in diversen 5,jes deze 5gtt moet het gaan worden de basis is goed van de zomer even laten straktrekken en over laten blazen dan kan ie er weer een poosje tegen aan "mits er geen gekke dingen gebeuren:smile:"
Laatst gewijzigd door Anonymous op ma 10 sep 2001 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
bruno @af
Berichten: 1179
Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
Locatie: Belgium
Contacteer:

yo allemaal...
er was reeds de jongste , dan is er nu de oudste van het gezelschap ... Ik ben Bruno ; ik heb een tuning&ice-shop in België . Ik tel reeds 31 lentes, maar ik waarschuw jullie ... ik heb nog zeer jng bloed, zeker wanneer het om renaultjes gaat !
Ik heb mijn eerste rijdend jaar versleten in een R4, volledig uitgebouwd en met een 5 Alpine Turbo-motor in . Geweldig snel, één probleem hadden we over het hoofd gezien : 4 remtrommels, dus er kwam een boom een beetje sneller aangelopen dan ik dacht en ... R.I.P.
Dan ben ik overgeschakeld naar het echte werk : 5 Alpine/5Alpine Turbo (ongeveer 10 stuks) 5 GT Turbo '86-'88-'88-'89 ; clio 16V ; clio Williams ; R 18 Turbo ; R 25 V6 Turbo ... I love Renault (dat is te zien ook hé?)
Ook heb ik 7 jaar competitie slalom (een beetje zoals de behendigheidswedstrijden in CRS) gereden met een 5 Alpine (deze staat nu te koop trouwens) . In 1990 heb ik een 5GTT gekocht met een volledige race-uitrusting met als bedoeling enkele seizoentjes mee te gaan draaien in de belgische Carglass-cup (circuit dus) . Wegens een probleempje met een sponsor is dit op het laatste moment afgesprongen ! Bad luck ! Een tijdje geleden heb ik deze verkocht aan een vriend die deze helemaal opgemaakt heeft ! Deze wagen heeft dus een éérste inschrijving op zijn formulier van 1998 !!! (jaja, je leest het goed, een 5 GTT van 199:cool: . Daarna heb ik een geruime tijd stilgelegen op het renaultvlak, maar toen er mij enkele maanden geleden een 5 GTT'89 voorgesteld werd de GTT-microbe mij weer te sterk !
Gekocht dus, gestript, overspoten (in zeer fel blauw , ongeveer RS-blauw) en momenteel in elkaar aan het steken . 15"borbet, verlaagd, P&A RS-style voorbumper, zelfgemaakte 63mm inox-uitlaatlijn, dump-valve, turbodruk regelbaar van binnenuit, sierstrips uit bumpers, lagunastyle grille, etc...
In de korte nabijheid zal de GTT voorzien worden van de nieuwe Brock B8 velg in 15" verchroomd voor de extra 'touch' kuipstoelen, rolkooi( selfmade, off course), en een stevige brok multimedia en muziekgedoe .
A man's got to do what a man 's got to do; zou ik zo zeggen .
PS, wanneer je specifieke vragen over onderdelen en dergelijke hebt, mag je me altijd mailen ...
See you, and keep the GTT-spirit alive ...
BRUNO
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Okee,

dan kan ik natuurlijk niet achterblijven he :smile:

Bas van der Veen, 26 jaar, netwerkbeheerder bij Rabobank ICT. Oprichter van Renault-tuning.com en Ontzettende Renault-freak 'omdat mijn eerste auto een Renault was'. Ik heb gehad:

1984 Renault 11 GTX (beste eigen auto ooit)
1985 Renault 9 GTX
1983 Renault 9 TC automaat
1987 Renault 25 GTS (400.000 km op LPG hehe heeele goede en mooie auto, antraciet 644 ey 10o mooie kleur he)
1987 Renault 5 gt turbo (I) parelmoer van boven leuk en van onder klote om het maar even plat te zeggen (zie gtturbo.org, eerste inzending, zie later ook deze site)
1987 Renault 5 gt turbo (II) Zwart, in heeel veel stukken, deze wordt gerestaureerd
1986 Renault 5 gt turbo (I) wit, deze wordt momenteel van een nieuwe motor voorzien, deze wil ik helemaal standaard houden, en opknappen waar nodig.

Verder heb ik voor mijn werk ene CLio 1.9 dTi van 2000 voor de deur (nadat ik diverse fords versleten heb en 2 Rovers (618 en 214).

Ik ben dus helemaal verslingerd aan Renault en ik wil jullie even laten weten dat ik het keigaaf vindt dat jullie het met zijn allen de weg weten naar deze site, dat maakt het voor mij de moeite!!
_________________
<a href="http://www.renault-tuning.nl/~rtc001" target="_blank">http://www.renault-tuning.nl/~rtc001</a>


[ This message was edited by: Bas on 2002-01-08 21:02 ]
Anonymous

wel eu, ik weet niet of het jullie wat kan schelen, maar ik dacht ik stel me ook maar effe voor omdat ik de laatste weken deze site geregeld bezoek.

Ik ben Tom, ben van België en ik werk op een studiebureau waar ik insta voor ontwikkeling van klimaïnstallaties voor bussen en touringcars.

Ik heb ongeveer een maand geleden de 5 micobe gekregen, en heb toen op 1 advertentie gereageerd. Een Renault 5 GT turbo in cabrio uitvoering, had ik nog nooit gezien, moest ik dus absoluut hebben.

We zijn nu een maand later, de motor is volledig in orde, nieuwe bleedvalve, pakkingen van de inlaat en uitlaat collector vervangen, nieuwe schokdempers, lekende tuubjes vervangen,enz. heeft poen gekost. Ik ben ook niet van plan om de motor op te voeren, alles blijft netjes zoals het is.

Nu ben ik bezig met carrosserie werk.
De kop moet volledig gespoten worden, een nieuwe bumper der op en een nieuwe voorruit.
Vervolgens moet ik de ruitmechanismes van de achterruiten nog vervangen en nog wat afdichtrubbertjes. Dat deze specifiek voor deze cabrio zijn vervaardigd maakt het der absoluut niet makkelijker op en zeker niet goedkoper. Zetels opnieuw laten overtrekken, en de naad van de achterruit is gelost.

Half mei zou ie rijklaar moeten zijn.

Het heeft en zal nog geld kosten, maar ik rijd met een exclusief wagentje, dat nog eens beestig fun is ook. Tjonge, ik heb nooit geweten dat die 5 jes zo LOL waren om mee te rijden, echt ongelooflijk. Dit hoef ik jullie natuurlijk niet te vertellen.

Greetz
Leonardo di GTT Cabrio
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

Nou van mijn kant dan ook maar een verhaaltje!!

Ik heet Edwin. Woon in Den Haag. Ben 21 jaar en werk nu overdag bij een uitgeverij en studeer hbo informatica in de avond.

Sinds m'n 15e ben ik al liefhebber van de 205 gti(sorry jongens) Dat werd dus ook mijn eerste auto. Deze heb ik krap een jaartje gehad toen ik met 190 een vangrail tegenkwam(helaas) Had wel wat leuke dingen ermee gedaan maar stond op het punt om echt seriueze dingen te gaan doen wat dus nooit ervan terecht is gekomen.

Daarna op zoek gegaan naar volgende auto. In utrecht een leuke nissan sunny coupe gevonden. Reed als een echte jap en dan nog op lpg. Veeeel kilometers met de auto gemaakt alhoewel ik nooit tevreden was met de auto. (vijfde versnelling kapot, lpg verdamper bijna dood en nog wat kleine irritante dingen)
Toen 2 maanden lang grote mond gehad van ik rij hem in de sloot en dan ben ik van de auto af toen het ineens daadwerkelijk gebeurde. Stond op oud en nieuw om 6 uur s'ochtends in delft te kijken hoe me auto voor de helft in het water lag :sad:

Inmiddeld de no claim van me moeders naam ver om zeep geholpen :sad:

Tot ik in den haag 1 gtt te koop zag staan voor een leuke prijs. Mezelf beetje gaan verdiepen in de auto en zijn prestaties en de auto was net voor me verkocht. Helaas!

Doorgezocht en een rooie ('86) in utrecht gekocht welk ik wilde opknappen maar later door welbekende jetab is opgehaald.

In de tussentijd had ik wel een leuke blue sport ('85) gevonden in noorden des lands. Wat ik van plan ben : strak maken en spuiten in originele kleur, motor laat ik met rust want ik ben nu nog wel tevreden over zijn prestaties, 1 zeer goede en zeker weten muurvaste installatie aangezien ze laatst mijn radio en wisselaar hebben gejat($^%@&#%)

FF vraagje voor goof : staat jou auto vaak bij de televisiestraat?? Eentje met die mooie oz cup velgen??

Avé!!
Jan-Geert (Momentsleutel)
Berichten: 1522
Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
Locatie: Waskemeer Friesland

Nou ja dan ik ook maar even hihi :smile:

Ik ben Jan Geert vd Veen , 21 jaar oud uit heerenveen

heb gehad

R11 TL 1985
R9 GTD 1985
R5 GTT 1986
R25 GTS (420000 km :smile: toen was ie rot :smile: ja jammer bassie..)

heb nu

R4 F6 1985
R25 GTX 1985 duitse import

oook ik heb nog een paar rare dingen gehad zoals bmw's ed. maar mn eerste en beste auto was toch een renault...
renault is t lekkerste rijdende auto :smile:

mzzl
Anonymous

Hoi mijn naam is david ten Hoonte, ik woon in Nijmegen en ben 25 jaar oud.
Ik ben met mijn afstudeer scriptie bezig en heb dus wat tijd over voor mijn auto hobby.
Het begon met een mini welke ik nog steeds heb. hierna volgde nog een mini of tien en met de verkoop van de een werd de ander rijdend gehouden. Mijn hobby heeft op dit moment vreemde vormen aangenomen. Thuis hebben we nu ongeveer een automuseum met een land-rover uit 78 een spitfire uit 71 een Austin healey 100/4 uit '56, mini uit 67 en 81 en nog een tweetal GT turbo's waarvan ik mijn auto moet verkopen omdat ik een oude rover uit 68 gekocht heb.

De eerst komende jaren kan ik nog wel in een garage doorbrengen voordat alles in perfecte staat is maar ik hoop toch met een maandje mijn scriptie af te ronden en uiteindelijk een keer een 5 turbo1 (middenmotor) aan te schaffen. Voor de rest hoop ik dat iedereen er op 6 mei bij is.

De mazzel

David
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

...............................
Laatst gewijzigd door catrinus op wo 18 aug 2004 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
There will be plenty of time to rest when your dead
Tjabel
Berichten: 820
Lid geworden op: zo 29 apr 2001 0:00
Car: Alpine/5gtt/16v
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ik ben Tjabel Nieuwenhuizen ,fietsenmaker van beroep en helemaal RENAULTGEK!!!!Toen ik 18 was en mijn rijbewijs haalde kocht ik mijn eerste 5.
Wel lachen 2weken je roze papiertje en dan al 120pk onder je reet.
Het was een BLEU SPORT op grijs kenteken
VH-29-ZY,en zag er niet meer uit,al een paar jaar niet meer gewassen enzo.
Maar naar een flink aantal keer poetsen weer als nieuw!
Van OUDEWATER naar HAASTRECHT heb je een paar
mooie bochten!Onder andere de Molenbocht,
adviessnelheid 50KM/H, maar ik nam hem met 140KM/H!
Dat ging vaak goed,tot op een saaie zondag
flink sporten en nadat ik de burgemeester inhaalde ging ik met 150KM/H de bocht in,
opeens haalde de achterkant mij in en dook ik langs een paal naar beneden de dijk af!
KUT!Helemaal PLAT!!!!Poltiie en brandweer erbij enzo,grootte foto in krant en strafblad

Maar ja na 2 weken kocht ik weer een 5GTT:
Rood,'89,dik verlaagd en 1,2barturbodruk
kenteken:LZ-JJ-63,deze moet nog ergens rondrijden.
Na 2 jaar flink sporten kwamen er (te)veel
kosten aan.KUT!
Toch vond ik een CLIO 16V ook wel wijs dus na veel zoeken eindelijk mijn droombak:
BLEU SPORT,ABS nwe kopp.,distr.riem,enzo
Open filter was heel wijs maar toch he...
kenteken:grin:L-LG-12.
Na een klein jaartje trappen kreeg ik een
auto van de zaak(opel astra uch,uch!)
maar wel een nwe!
Ik zit heel de dag langs de weg en ik miste zon 5GTT onwijs,mijn vriendin werd er gek van
Elke RENAULT DEALER in mijn rayon heb ik
bezocht en gevraagd voor een 5GTT.
Sorry jochie dat wille we hier niet hebbe!HAHAHAHA!
Ouwe zooi!!!!!
Gewoon niet op reagere!
ik had de moed al opgegeven todat ik
in Leerdam langs RENAULTDEALER van Kerkhof
reed, toch maar even vragen:

-HEB U NOG EEN VIJFIE STAAN?
-(verkoper)Oh ja hoor!
-HUH?
-WA VOOR EH?
-(verkoper)zon turbo,blauwe geloof ik
-GLOEP!
-(verkoper)hij staat achter kijk maar effe!

YK-32-BG BLEU SPORT

VERKOCHT!!!!!!!!MENEER

En die ben ik nu aan het oplappen voor de zomer!!!!!
IK ZIE JULLIE!!!!
Laatst gewijzigd door Tjabel op vr 4 mei 2001 20:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Hallo ik ben Arjan Stijner.
Ik kom uit Enschede en heb géén TURBO.
Ik rij in een R19 phII uit 93.
Het is een blauwe 19 met een uitlaat van EPS naar wens gemaakt. verder is ze nog redelijk origineel op een K&N 57i kit na.
Toen ik haar kocht was ze echt nog helemaal
standaard zelfs de ventieldopjes nog.

Tot zondag in Nijmegen...
Mzzl.
mario
Berichten: 610
Lid geworden op: za 5 mei 2001 0:00
Locatie: utrecht

zal me even voorstellen.ik ben mario woonachtig in maarssen rij op dit moment een zilvergrijse 5 gt bj89 en heb ook al een licht blauwe bj88 en een zwart bj 88 een soort gtttt virus ga zondag ook richting bodegraven samen met maxxy dus zie jullie wel in nijmegen
Never drive faster than your angels can fly
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Ook ik zal er aan moeten geloven denk ik dan. Mijn naam is Michel Schmets en ik woon in Gulpen(Z-Limburg). Ik werk als Td'er bij paradigit Computers in Maastricht. Ook ik heb een kleine Turbo history achter mijn rug. Ik heb mijn 1ste 5 GT Turbo '88(porsche blauw gespoten in 96) van mijn broer overgekocht toen hij zich een Renault 21 Turbo kocht. Het autootje was standard op de uitlaat en turbodruk na.Hier heb ik niet 1 2 3 zomaar mee kunnen rijden. Uitlaat pakking kapot, 1 dag erna kachel radiator kapot enz. Ik heb 1,5 jaar nog gereden met die GT en veel kleine reparaties uitgevoerd. Hij staat nu klaar om weer helemaal in elkaar te worden gebouwd. Hij begon een beetje te roken en de koppeling begon flink te slippen. Dus besloot ik een nieuwe Sachs koppeling erin te zetten en een andere uitlaat eronder met een turbo isolatie set en een sportluchtfilter. Bij het demonteren zag ik dat het uitlaat gedeelte van de turbo flink gescheurd was. Ook het uitlaatspruitstuk was naar de R*K. Motor maar eens uit eklaar gehaaldm en de krukas was flink gesleten. Cillinderbussen en zuigers waren aan vervanging toe, om maar niet te beginnen over de kleppen. Ik heb toen besloten om het ding heel vet te gaan tunen. Mijn motor wordt hellemaal gereviseerd. Alles wat draait wordt vervangen door nieuw spul. Tevens is alles nu uitgebalanceerd en het vliegwiel is ook verlicht. Cillinderkop heb ik hellemaal gepolijst en bewerkt. Er komen tevens andere klepveren op en een andere nokken-as erin. Ook de klepzittingen zijn vervangen door stevigere. De turbo wordt vervangen door een hybrid MD28R turbo. Er komt een spesso Race-kopppaking op te liggen die toch flink wat sterker is dan de standard. De sproeier bezetting wordt veranderd totdat ik een andere carburateur heb. Ook wil ik een aparte oliekoeler monteren. Er komt een groep A dumpvalve op en een van-binnen-uit verstelbare bleedvalve op. De uitlaat moet er ook aan geloven en er komt een Group N power sprint uitlaat onder. Bougies worden vervangen door race bougies. Qua look gaat de auto ook veranderen. Er komt een subaru impreza luchthapper in de motorkap samen met opel kadett GSI luchthappers. hij krijgt boze ogen. Verder wil ik de electrische spiegels van de R21 turbo erop zetten. De grill wordt vervangen door een laguna look gril. Er komen 15" bullit velgen onder te liggen met 195/45 banden. De knipperlichten voor worden vervangen door een paar witte. Achter zullen ze een beetje donkerder gemaakt worden. De dorpels worden versierd met GT Turbo opzet kapjes. en nog een paar kleien dingetje die ik niet meer weet.
maar de onderdelen willen maar niet binnenkomen, dus heb ik zolang mijn andere GT Turbo uit de stal gehaald. Deze heb ik smane met een vriend gekocht voor 500 piek. De auto is van buiten gaar. Overal deukjes enzo,maar van binnen is hij gaaf. De auto is helemaal standard(van de 1ste eigenaar). We hebben vorige week de koppaking vervangen zodat ik toch een auto heb om mee te kunnen rijden. Heb hem nu bijna helemaal ingereden, maar ik heb al gemerkt dat deze koppeling het ook ver heeft gehad, en daar zit ik niet echt op de wachten. maar het zal wel moeten, maar dat doe ik pas als die van mij klaar is.
Verder doe ik echt alles zelf aan mijn 5 en aan tichtallen andere 5jes. Door mijn 1ste 5 en mijn rijstijl zijn heel veel andere zich ook een GT Turbo gaan halen, en dat is mooi. ik denk dat het nu wel lang genoeg is geweest.

mzzl

oh ja. Heb ook nog een homepage. Is dan wel de oude homepage(ben bezig met een nieuwe). Deze homepage heb ik heel lang geleden gemaakt met een vriend van me, maar we hebben nooit tijd gehad om verder te gaan ermee. maar de nieuwe is in de maak.

http://members.home.nl/mclain

groetjes
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Ja, het voorstelrondje moest ik ook nog doen....

Ik ben martijn van der linden, 26 jaar en webdeveloper van beroep. Sinds januari heb ik eindelijk een GTT blue sport na veel wikken en wegen of het er af kon.

Daarnaast hebben we nog een Twingo voor het dagelijks gebruik en heeft mijn vriendin vorig jaar een 4CV uit '55 gekocht.
che
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 21 mei 2001 0:00
Locatie: Amsterdam

Hoewel ik deze site pas net ontdekt heb, toch even (voor wie het boeit....)

Zag het levenslicht en kleine 22 jaar geleden in het pittoreske militairen ziekenhuis in Utrecht. Rommel nu wat aan in Rotterdam,Na als eerste auto een fiat 127 te hebben gehad (heb hem nog steeds...) heb ik nu sinds 4 maanden een GT Turbo, phase II, parelmoerwit, met zilveren skirts. (en tot mijn grote frustratie (nog steeds)) phase I velgen (wie o wie helpt mij aan anderen....)
Tot zover mijn levensverhaal..
Anonymous

Frank, 28 jaar. Geboren en getogen in Almelo, waar ik nog steeds woon. Werkzaam als systeembeheerder.

Ik was op zoek naar een leuke auto om mijn 205GTi op in te ruilen, maar liep tegen een koopje en had toen een 205GTi en een R5GTT. Dat is zo'n 5 jaar geleden en inmiddels heb ik 3 (phase II) GTT's. Het is de bedoeling dat er uiteindelijk twee overblijven. De een licht getuned en superstrak voor het dagelijks gebruik en de ander zwaar getuned met absoluut geen comfort. Oftewel, The Beauty en The Beast!
Het beest hoop ik deze zomer enigszins toonbaar te hebben. Motorisch is het allemaal dik in orde, maar het uiterlijk moet nog het een en ander aan gebeuren. The beauty staat momenteel in de garage om te worden voorzien van een dumpvalve, bleedvalve, en nog wat toeters en bellen. Tot die tijd rijd ik in een barrel met een gereviseerd blok. De auto is blauw met een KPN groene motorkap en een faal rode bestuurders-portier. Het ziet er niet uit, maar het gaat als de brandweer.
Samen met Kees uit Eindhoven onderhoud ik de site r5gtturbo.nl. Het is de bedoeling dat op die site veel informatie komt te staan over het onderhouden en verbeteren van de Renault 5.
Anonymous

Ik ben Paul Ploeger 22 jaar, Software engineer bij Exact software, woon in Den Haag (waar anders). De volgende auto's zijn in mijn bezit (geweest):

1986 Suzuki Swift 1.3 GC (12-1999/11-2000)
1989 Chrysler le Baron 2.5 Convertible (04-2000/06-2000)
1995 Renault Laguna 1.8 RT (06-2000/10-2002)
1986 Renault 5 GT Turbo(09-2001/12-2001)
1991 Renault Clio 1.8 16v (04-2002/05-2003)
1997 Mercedes C220 diesel (04-2003/heden)

[img]http://www.ploegah.nl/images/animlaguna.gif[/img]
De Laguna

Een of andere @$^%#^pizza koerier vond het, juni 2000, nodig om zijn brommer in mijn Chrysler te parkeren met een flinke vaart toen ik met een vriendin na een dagje scheveningen (het leven is zo slecht nog niet) terug naar huis reed. Gevolg: 5000 gulden schade, van voor tot achter auto gedeukt (deur kon niet meer open) en gekrast. Die pizza koerier kwam er nog goed vanaf... helaas ! Omdat ik de schade betaald kreeg van de verzekering en ik de auto gelijk verkocht (weinig zin 5 rooitjes aan een chrysler uit te geven, waardeloze amerikaanse zooi) had ik ineens best een leuk bedragje in mijn handen.
En toen zag ik haar te koop staan: De witte Laguna. Ik wist het eigenlijk al gelijk: deze auto is voor mij ! :smile: Na de eerste proefrit was ik echt 100% verkocht. Ondertussen heb ik de ICE flink aangepakt (141.2 dB) en er een K&N filter in geklust. Nadeel is dat er alleen weinig voor deze auto's te krijgen en het is vrij duur :sad: Ondertussen heb ik een webpage geklust geheel gewijd aan de laguna, www.ploegah.nl. Mijn install staat ook op show your sound, neem gerust een kijkje (en stemmen aub). Inmiddels is alle ICE uit de auto, want ik ga hem na de zomer verkopen.. En hij is inmiddels verkocht.... Rest mij alleen nog de clio.

[img]http://www.ploegah.nl/images/animclio.gif[/img]
De Clio

Naast de laguna had ik toch wel zin in wat meer power, en toen menno zijn clio te koop zette hier op het forum was ik snel verkocht (auto heeft 40 minuten te koop gestaan :-D ). Er zit een gebleuprint achterberg blok in wat 165 Pk eruitknalt. Via 205/45 R16 banden word dit vermogen op de weg gebracht. Ik ben er heel wat mee van plan, tot nu toe alleen het stuur en de versnellingspook vervangen. De ICE is inmiddels flink aangepakt (136,5 dB), en verder tunen we rustig verder... De clio is op 28 maart overleden.. zie topic R.I.P. PR-HN-03

Sinds 1 januari ben ik de financiele pipo van de Renault Tuning Club, verder doe ik aan fitness en ik rugby bij de Haagsche Rugby Club.
Laatst gewijzigd door Anonymous op do 15 mei 2003 11:49, 8 keer totaal gewijzigd.
jeffrey
Berichten: 200
Lid geworden op: wo 16 mei 2001 0:00
Locatie: leidschendam
Contacteer:

hallo jongens ik ben jeffrey van der kleij en woon in Leidschendam, ik ben 21 jaar en hart-chirurg....uhhhh...sorry auto-monteur bij renault dealer Van Marwijk in Leidschendam. Ik heb een blauwe gt turbo uit 85, in 97 is door de vorige eigenaar de motor vervangen door een motor van een phase 2 (c1j g78:cool:.. drie dagen later is de turbo vervangen voor een gloed nieuwe t.w.v 1900,-...waarvan ik de bonnen heb gezien.
wat er op mijn auto zit: veerpootbrug,k en n filter op voorbumper,dtm einddemper van scorpion en midden pijp van 10 cm, buis vanaf turbo naar midden demper is extra groot,witte tellerplaten, olie temp meter, ampere meter, turbo druk meter, kuipstoel, aluminium mattenset,spoiler van een ax gti, klasse 3 gemini alarm, lichtmetalen enkei
velgen met toyo proxes t1s, booskijkers, r19 look grille en wat ik nog meer vergeten ben!
ik vind deze site echt super tof, omdat ik zo een beetje gedachten kan wisselen met mede r5 gekken....zou het daarom ook gaaf vinden om een keer op een meeting te komen.
Heb de afgelopen 6 maanden auto opgeknapt.
Het volgende is eraan gebeurd:versnellingsbak totaal gereviseerd, koppeling vervangen, koppelings kabel , koppakking, waterpomp,bougies, kleppen , klep sealtjes, kop licht gevlakt, koelslangen, radiateur, onsteking modulere 209 gemonteerd, koelsysteem van een phase2 erop gezet, schakelaar gemaakt op dashbord om koelvin te laten werken, motor rubbers vervangen 3x, ruit eruit gehaald en ben nu bezig met het roest te verwijderen en de zaak weer op te bouwen. en kijken of ik nog bij mijn vriendin over de vloer mag komen na 6 maanden hard werken.....

groeten Jeffrey

vergeten... koni schokdempers voor en achter...regelbaar.
van marwijk passion
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

ik zal ook ff wat vertellen, beetje laat, maar ok. hier ff mijn auto verhaal:
Ik ben Menno, 25 jaar,
Bij mij begon 't Renault spelletje toen ik nog op school zat, en voor weinig een auto'tje zocht. Ik was altijd al gek op 4'tjes, een oom van me had er ooit eens een opgevoerd, en goedkoper dan zo'n ding op grijs kenteken met LPG kun je niet rijden. Ik heb toen dus zo'n bestelwagentje gekocht, en was er erg happy mee. Nadeel was wel de snelheid. Niet dat ik wilde racen, maar 110 max op de snelweg was wel erg langzaam (moest je geen wind tegen hebben). Ik had gehoord dat een 1400 alpine motortje er ook in moest passen, dus ben daar vrolijk, zonder veel auto-sleutel ervaring aan begonnen. 't duurde een volledige zomervakantie, maar toen reed ie. Wat een pret :smile::smile::smile:. ik had 't vermogen bijna verdrievoudigd (van 34 naar 93 pk). De volgende zomervakantie vond ik 't weer tijd om zo'n actie uit te voeren, en heb er een alpine turbo blok in geschroefd. nog meer vermogen, nog meer feest. Dit blok is ondertussen al eens opgevoerd, vervangen, en weer opgevoerd.Ik heb er een paar jaar mee gereden, maar toen ik er echt veel mee reed (1000km per week) begon ik me toch te storen aan gemis aan comfort, piepende oren, etc etc. Ik had niet echt een plan, maar toen ik tegen een klokgave 11 turbo aanliep, was ik vrij vlot verkocht. Was een heerlijke auto, snel, mooi (nieuwe lak, en superlaag). Hij smaakte alleen enorm naar meerrrr. Na een paar weken zag ik een 21 turbo te koop staan, waar ik behoorlijk van moest kwijlen. (al jaren alle testjes gelezen, plaatjes gekeken, etc,etc.)
Omdat ik net die 11 had toch maar niet gedaan. Toen de 21 na een half jaar nog steeds bij die handelaar stond, heb ik 'm gekocht. Ik ben echt tijden lang verbaasd geweest, wat een genot, zo'n ding.
Ik heb 'm nu 2,5 jaar, en kick er nog steeds enorm op. Op papier levert ie heel behoorlijke prestaties, maar de praktijk is nog veel erger. hij heeft zo enorm veel koppel, d'r blijken weinig auto's op de weg te zijn die 't bijsloffen. In die 2,5 jaar heb ik uiteraard 't nodige onderhoud gehad, een LPG installatie ingebouwd, de motor gereviseerd, turbo vervangen, maar 'm wel standaard gehouden. Pas sinds een paar maanden zitten er een EPS uitlaat en 17" velgen onder. Tevens heb ik de turbodruk wat verhoogd, zodat 't nog meer genieten is.

In al die tijd heeft m'n 4'tje trouwens stil gestaan, dus ik ben nu weer druk bezig met herstelwerkzaamheden.

Lang verhaal, maar ik heb m'n "plicht" gedaan. (toch, of zijn er nog vragen?)




-----------------
happy turbo'ing
Laatst gewijzigd door Menno op vr 1 jun 2001 0:19, 1 keer totaal gewijzigd.
cliodiesel
Berichten: 240
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Obdam N-H

hallo ik heb dit bericht al eens getypt, maar rtc is gecrashd vandaar.

ik ben patrick siegersma ben 21 jaar en kok van beroep. mij clio is mijn eerste auto. ik heb hem totaal standaard gekocht het enigste wat er aan veranderd was, was een sunroof en een trekhaak. dit moest gauw veranderen!! al snel reed ik op 15 inch 5 spaaks wat de auto een hele andere uitstraling gaf. deze zijn nu ondertussen veranderd in 15 inch honingraad van bbs. verder is de auto 5,5 cm verlaagd door apx veren voor en door te torsibar te verstellen achter. voor ging hij verder naar beneden door het gewicht van de 1.9 diesel moter. sind een maand rijd ik met eigengemaakte booskijkers van polyester wat hem helemaal een andere uitstraling geeft. daarna is er het een en ander van een 16V onder gekomen zoals de schijven voor en de km teller. aan de binnen kant zit een stevig brokje ice wat bestaat uit een clarion r/c en een wisselaar (1 na beste type)3 versterkers waarvan 2 van marathon en 1 van macrom, 2 subs van 15 inch van marathon. in de deuren zitten 2 ovale van marathon en een composetje van powerdynamics. in het interieur zitten niet veel dingen, behalve dat de halve auto nu metailic blauw is en een aluminium pookknop en een sportstuur inzit. er zijn nog heel veel plannen om er een 16V uitvoering van te maken. wat het liefst wordt bekroond met een dimma kit en 17 inch!(175/50 14 is de max!!)

groetjes patrick
illuminator
Berichten: 410
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Locatie: Vaassen

korte introductie
Ben Arjan 21 jaar en werk in de IT. Heb altijd al een clio 16V willen hebben. Kwam ervorig jaar eentje tegen. willamsblue uit 1993. Heb deze toen gekocht. Auto bevalt me supergoed. paar dingetjes aangepast. green devil kit, remus, verlaagd, enz.
heb hiervoor een fiesta gehad. was leuk om mee te beginnen maar renault is toch the best
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Goed, als nieuwe USER stel ook ik mij even voor.

Ik ben Rik Hamberg, 22 jaar en kom uit Loozen (Gem. Gramsbergen). Afgestudeerd HEAO-CE.

Ik ben sinds vorig jaar in het bezit van een Renault 19 1.7 Beverly. Zwart Metalic, Booskijkers, Renault Sport raam striping, 15 inch Borbet E velgen, Vredestein Sportrac 195/50 banden, uitlaatsierstuk en een Renault 19 16V stuur.

Pioneer DEH5100R geluidsinstallatie en op de originele boxpunten van voor naar achter 2 keer 80W, 2 keer 150W (in de voordeuren) en achter 2 keer 100W.

Ik heb ook een Renault Megane 1.9D, van juni 1999 van de zaak.

Die Mégane 1.9D, die ik toen in eigen bezit had, heb ik inmiddels ingeruilt voor een zwarte Mégane Coupé 1.6 16V Dynamique van december 2000.

Ik ben helemaal gek van Renault. Onze hele familie is allemaal Renault Rijder. Twee Safranes, een Laguna, een splinter nieuwe Renault Megane, een 21 Nevada, een Twingo en een Renault 9. Dit komt mede doordat mijn Oom vroeger een bij een Renault Dealer werkte, maar nu campingeigenaar is.

Tevens ken ik nog twee sportieve Renault Rijders uit Gramsbergen. Een Clio 16V 1992 (160 PK) en een Safrane Baccara Biturbo 1995 (284 PK). Ik wil deze dan ook vragen om mee te komen naar Vive La France.

Verder steun in ons Jos in de Formule 1, en zal in het weekend van 24 juni aanwezig zijn bij de GP van Europa. Tevens steun ik het Benneton Formule 1 team op hun weg naar het kampioenschap volgend jaar (RENAULT-RENAULT). Dat staat wel leuk straks op het Podium.(lol)

Groeten,

Rik

-----------------
---Renault Sport---
[ This message was edited by: Rik Hamberg on 2001-12-06 16:21 ]
Laatst gewijzigd door Rik Hamberg op wo 26 mei 2004 9:34, 1 keer totaal gewijzigd.
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Anonymous

hoi mijn naam is Hugo, dus de link naar mijn username is niet zo moeilijk te leggen. Kom uit Rotterdam en woon daar al voor de 23 jaren dat ik leef. Ben nu al een paar jaar op zoek naar een GTT, maar telkens als ik er een zie, dan zijn ze of al weg of de bodem rot weg. Rij momenteel in een 5 GTL, samen met mijn vriendin. Is ook een leuke auto, maar ja, geen turbo erin.
Maar als iemand nog een GTT weet. meldt het dan eventjes.
Anonymous

Ik had me nog niet voorgesteld geloof ik.

Maar goed, Marc Bossenbroek 23 jaartjes oud en kom uit Barneveld. Voor de rest weet ik echt geen ene drol van auto's maar leer door deze site een hoop bij. Sta in een winkel telecom te verkopen, en heb een MTS elektro opleiding achter de rug.
verder rij ik een renault 19 phase 1 1,4, waar dus echt helemaal niks mee gebeurd is, weinig spannends dus op autogebied. Maar wie weet, en ben rustig aan het rondkijken naar een eventuele leuke andere renault. maar geen 5je, want wat ik al zei ben nie echt handig met auto's.


groet
Gesloten