Ff voorstellen : Arco

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Post Reply
Arco
Über-Spammer
Posts: 18278
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Gouda

Ff voorstellen : Arco

Post by Arco »

Hey, ik ben Arco. 28 jaar.

Heb mij aangemeld om eens te kijken of ik nog interessante ideetjes kan opdoen m.b.t. mijn (hobby)Megane Coupe 1.6 16v.

Heb 3/4 jaar geleden voor weinig een leuke Coupe 1,6 16v uit okt. 1999 gekocht. En ben nu bezig met het `opleuken`van de voiture.
Last edited by Arco on Wed 2 Jan 2013 13:29, edited 12 times in total.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ronnie B.
Posts: 3054
Joined: Sun 6 Jun 2004 20:23
Location: Oudewater
Contact:

Post by Ronnie B. »

welkom op de site Arie, kom eens naar Leiden, elke week meetings!
Arco
Über-Spammer
Posts: 18278
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Gouda

Post by Arco »

Bij welke topic kan ik dat vinden Ronnie B. ?? Want bij "meeting vrijdagavond Bodegraven staat alleen maar gewauwel... >-)

By the way, het gaat lekekr met m'n coupetje.

Nu een aantal weekenden bezig op de zaak en het schiet aardig op.
Probeer 'm weliswaar zoveel mogelijk standaard te houden.

- Groot onderhoud gedaan met het vervangen van de filters en het verversen van de olie-en.
- K&N luchtfilter gemonteerd en de totale inlaatbuis tot het filter zelf verwijderd.
(Moet zeggen, niet verkeerd, Hij zit er nu 4 weken in en met een warme motor en het gaspedaal onderin met lage toeren door de Spoortunnel in Gouda rijden is een altijd een klein feestje) :D
=>> overigens op topsnelheid door Duistland rijden is ook een feestje. Met gemak haalt de teller op een vlak wegdek de 210-15 en de brom die dan hoorbaar is.... (~)
- Remblokken en remschijven voor vervangen
- Nieuwe Michelins voor gemonteerd. (hou het liever standaard, tenminste als iemand nog een leuk, goed setje origineel 16”van een 2.0 16V I.D.E. heeft staan voor een leuk prijsje….)
- Stuurhuis vervangen ivm niet werken stuurbekrachting door een nieuw origineel exemplaar. Deed het namelijk ook niet na wisselen van een stuurpomp)
- Inlaatspruitstuk en smoorklephuis gedemonteerd en gereingd en inspuiting opnieuw her-geprogrammeerd.
- Andere bougie’s gemonteerd. Waren geloof ik Bosch Platinums met 3 koppen)
- In de hoedenplank JBL’s GTO 300 Watt ovaal gemonteerd
- Voorportierspeakers vervangen door Renault-set met 150 watt incl. tweeters. (moest wel ff portierbekleding aanpassen) (~)
- JVC radio/CD TYPE KD-SH55R ingebouwd met aparte uitgang aan de voorzijde voor een MP3-speler. (ziet er over te denken om de aansluiting aan de achterzijde te gebruiken en de bedrading/plug voor MP3-speler weg te weken)
- Nieuwe mistlicht-units gemonteerd.

Rest nu alleen nog een paar kleine parkeerschades weg te werken en eens verder te kijken naar een andere einddemper want de originele begint wat minder te worden.

Overigens denk ik ook nog aan het verlagen op de goede manier. Schokdempers EN veren voor en de torsie achter.
Last edited by Arco on Mon 18 Apr 2005 14:56, edited 5 times in total.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
dennisvr
Über-Spammer
Posts: 10115
Joined: Sat 20 Apr 2002 0:00
Location: Amersfoort
Contact:

Post by dennisvr »

Arco
Über-Spammer
Posts: 18278
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Gouda

Post by Arco »

Waar dan in Leiden ?? By the way, Bodegraven -Mc Donalds niet meer ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
dennisvr
Über-Spammer
Posts: 10115
Joined: Sat 20 Apr 2002 0:00
Location: Amersfoort
Contact:

Post by dennisvr »

Arie van de Hoek wrote:Waar dan in Leiden ?? By the way, Bodegraven -Mc Donalds niet meer ???
Mac bij het Transferium

nee Bodegraven mag al heel lang niet meer.
Arco
Über-Spammer
Posts: 18278
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Gouda

Post by Arco »

Er werden meer donuts gemaakt ipv besteld ??? :D

I know enough. ik hou het ff in de gaten. Thanx. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Mike (spitsoor)
Posts: 6419
Joined: Sat 10 Jul 2004 10:05
Location: Schiedam
Contact:

Post by Mike (spitsoor) »

welkom arie :D weer een gouwenaar erbij :worship: (Y) miss kom ik je wel eens tegen hier met je wagen :D of jij anders mij :p ennuh waar is de :foto: van de coupé :p zien wille ikke :D
Arco
Über-Spammer
Posts: 18278
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Gouda

Post by Arco »

De voiture is zwaar "schmutzig". Maar ik zal ff kijken of ik nog een foto-tje van 'm kan maken.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Posts: 18278
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Gouda

Post by Arco »

Last edited by Arco on Fri 8 Apr 2005 18:50, edited 1 time in total.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Mike (spitsoor)
Posts: 6419
Joined: Sat 10 Jul 2004 10:05
Location: Schiedam
Contact:

Post by Mike (spitsoor) »

(Y) hij is ckers vies je mag hem wel eens wassen :p :lol: mooie wagen hoor leuk kleurtje ook :D
Arco
Über-Spammer
Posts: 18278
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Gouda

Post by Arco »

Van het weekend maar eesn een keer wassen ja.

Yep. Hoe meer zielen uit Gouda-City, des te meer vreugd.

Maarre Spits, quelle vehicle avec 4 roues heb jij ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ronnie B.
Posts: 3054
Joined: Sun 6 Jun 2004 20:23
Location: Oudewater
Contact:

Post by Ronnie B. »

wijs bakkie arie (Y)
Arco
Über-Spammer
Posts: 18278
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Gouda

Post by Arco »

Thanx Ronnie B. (zijn die foto's wel te zien, want ik zie ze niet...)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
paulvanrooij
Posts: 26465
Joined: Mon 10 May 2004 20:26
Car: Twingo GT
Location: Oss
Contact:

Post by paulvanrooij »

Ja de foto's doen t!

mooi bakkie! (Y)
Mike (spitsoor)
Posts: 6419
Joined: Sat 10 Jul 2004 10:05
Location: Schiedam
Contact:

Post by Mike (spitsoor) »

Arie van de Hoek wrote: Maarre Spits, quelle vehicle avec 4 roues heb jij ??
Neem aan dat je vraag luid wat ik rij voor auto :p ken geen Frans :wink: :p

Rij een zwarte clio II phII 1.2 16 klappert :D
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Posts: 22004
Joined: Sat 3 Mar 2001 0:00
Location: NL

Post by Chris »

Nette coupé inderdaad! Hoe ervaar je de 1.6 motor?!
Ronnie B.
Posts: 3054
Joined: Sun 6 Jun 2004 20:23
Location: Oudewater
Contact:

Post by Ronnie B. »

Arie van de Hoek wrote:Thanx Ronnie B. (zijn die foto's wel te zien, want ik zie ze niet...)
ja hoor :foto: (Y)
Arco
Über-Spammer
Posts: 18278
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Gouda

Post by Arco »

spitsoor wrote:
Arie van de Hoek wrote: Maarre Spits, quelle vehicle avec 4 roues heb jij ??
Neem aan dat je vraag luid wat ik rij voor auto :p ken geen Frans :wink: :p

Rij een zwarte clio II phII 1.2 16 klappert :D
Oehhh.. :wink:

Top-auto. Goede kleur. Echt niets mis mee. Wel een fijne motor die erin ligt. Wij hadden er eens 1 als huurauto. Goed los gereden haaldde die de 190 wel op de teller. >-)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Mike (spitsoor)
Posts: 6419
Joined: Sat 10 Jul 2004 10:05
Location: Schiedam
Contact:

Post by Mike (spitsoor) »

dat haalt de mijne dus ook :wink: 195 zelfs als je hem nog ff wat langer de tijd gunt :D gaat overigens wel erg hard :) vindt alleen na de 170 dat ie iets wat onstabiel wordt. Voor een paar :foto: 's van me wagen kijk hier maar eens: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=15786
Arco
Über-Spammer
Posts: 18278
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Gouda

Post by Arco »

Chris wrote:Nette coupé inderdaad! Hoe ervaar je de 1.6 motor?!
1.6 16v loopt nu als een zonnetje. Zoals hierboven beschreven onlangs er een boel aan gedaan.

Als ik me keurig aan de regeletje hou en m'n rechtervoet af en toe ontspan kan ik aardig zuinig crossen. 800 km op een tank zou dan geen probleem moeten zijn vlgns verbruikmeter.
Helaas in het dagelijks woon-werk verkeer mag ik blij zijn dat 1:9 a 1:10 haalbaar is.... 8)

Maar het is een beste auto. Wegligging kan beter. Komt helaas door de (te) hoge banden. Zodoende dat aan het kijken ben voor een verlagingsset voor en eventueel originele 16" van een 2.0 16V I.D.E.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Posts: 18278
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Gouda

Post by Arco »

spitsoor wrote:dat haalt de mijne dus ook :wink: 195 zelfs als je hem nog ff wat langer de tijd gunt :D gaat overigens wel erg hard :) vindt alleen na de 170 dat ie iets wat onstabiel wordt. Voor een paar :foto: 's van me wagen kijk hier maar eens: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=15786
Aha. Billabong-uitvoering met de 15" originele velgen met Continental 185/55R15 banden ??

Oplossing net als bij een Kever : gewicht voorin leggen. :wink:


Heb je trouwwens nog niet in Gouda zien rond-rijden...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ferdy
Über-Spammer
Posts: 14304
Joined: Tue 6 May 2003 15:40
Location: Grave

Post by Ferdy »

spitsoor wrote:dat haalt de mijne dus ook :wink: 195 zelfs als je hem nog ff wat langer de tijd gunt :D gaat overigens wel erg hard :) vindt alleen na de 170 dat ie iets wat onstabiel wordt. Voor een paar :foto: 's van me wagen kijk hier maar eens: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=15786
jij hebt echt een knappe 1.2,
daar moet in de fabriek iets mee gebeurd zijn !

die van mij begint overigens na de 170 ook erg onstabiel te worden :P
Sander2
Posts: 1710
Joined: Tue 13 Apr 2004 19:24
Location: Berkel en Rodenrijs

Post by Sander2 »

Ferdy wrote:
spitsoor wrote:dat haalt de mijne dus ook :wink: 195 zelfs als je hem nog ff wat langer de tijd gunt :D gaat overigens wel erg hard :) vindt alleen na de 170 dat ie iets wat onstabiel wordt. Voor een paar :foto: 's van me wagen kijk hier maar eens: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=15786
jij hebt echt een knappe 1.2,
daar moet in de fabriek iets mee gebeurd zijn !

die van mij begint overigens na de 170 ook erg onstabiel te worden :P
Rijden die dingen harder dan 170? :lol: :D (grapje...)
Arco
Über-Spammer
Posts: 18278
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Gouda

Post by Arco »

Geloof me maar. Laat ze maar lullen over een 1.2 16V, maar die dingen zijn bloedje rap als ze los zijn.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Mike (spitsoor)
Posts: 6419
Joined: Sat 10 Jul 2004 10:05
Location: Schiedam
Contact:

Post by Mike (spitsoor) »

:D egt wel en dat in combi met het lage gewicht :D nix te klagen

ennuh idd de billabong versie met de standaard 185/55/R15 eronder
Strijder
Posts: 2211
Joined: Fri 23 Jul 2004 14:55
Location: Haarlem

wie is wie

Post by Strijder »

wat weegt jou wagen spitsoor?
Mike (spitsoor)
Posts: 6419
Joined: Sat 10 Jul 2004 10:05
Location: Schiedam
Contact:

Post by Mike (spitsoor) »

885 kilootjes :D
Ferdy
Über-Spammer
Posts: 14304
Joined: Tue 6 May 2003 15:40
Location: Grave

Post by Ferdy »

Sander2 wrote:
Ferdy wrote:
spitsoor wrote:dat haalt de mijne dus ook :wink: 195 zelfs als je hem nog ff wat langer de tijd gunt :D gaat overigens wel erg hard :) vindt alleen na de 170 dat ie iets wat onstabiel wordt. Voor een paar :foto: 's van me wagen kijk hier maar eens: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=15786
jij hebt echt een knappe 1.2,
daar moet in de fabriek iets mee gebeurd zijn !

die van mij begint overigens na de 170 ook erg onstabiel te worden :P
Rijden die dingen harder dan 170? :lol: :D (grapje...)
dude, wat dacht jij dan :P
hahaha
Arco
Über-Spammer
Posts: 18278
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Gouda

Post by Arco »

1 ding is zeker. Een Corsa-tje 1.2 haalt dat nog niet eens. >-)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ronnie B.
Posts: 3054
Joined: Sun 6 Jun 2004 20:23
Location: Oudewater
Contact:

Post by Ronnie B. »

:lol: :lol: :lol: :lol:
Mike (spitsoor)
Posts: 6419
Joined: Sat 10 Jul 2004 10:05
Location: Schiedam
Contact:

Post by Mike (spitsoor) »

heb overigens toen ik deze kocht ook naged8 over een coras 1.2 vondt alleen de corsa in vergelijking met de clio stugger rijden dat nie alleen qua comfort maar ook qua moter daar kwam pas een beetje pit in rond de 3000/3500 toeren de clio gelijk vanuit stationair :D maar dat was niet de hoofdzaak hoor :p kreeg bij de renault gewoon meer trug voor men oude wagen :D (Y)
Ferdy
Über-Spammer
Posts: 14304
Joined: Tue 6 May 2003 15:40
Location: Grave

Post by Ferdy »

spitsoor wrote:heb overigens toen ik deze kocht ook naged8 over een coras 1.2 vondt alleen de corsa in vergelijking met de clio stugger rijden dat nie alleen qua comfort maar ook qua moter daar kwam pas een beetje pit in rond de 3000/3500 toeren de clio gelijk vanuit stationair :D maar dat was niet de hoofdzaak hoor :p kreeg bij de renault gewoon meer trug voor men oude wagen :D (Y)
toch een rare clio dan die van jou,
de mijne komt bij 3000/4000 toeren wel los

:lol: :lol: :lol:
Arco
Über-Spammer
Posts: 18278
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Gouda

Post by Arco »

spitsoor wrote:heb overigens toen ik deze kocht ook naged8 over een coras 1.2 vondt alleen de corsa in vergelijking met de clio stugger rijden dat nie alleen qua comfort maar ook qua moter daar kwam pas een beetje pit in rond de 3000/3500 toeren de clio gelijk vanuit stationair :D maar dat was niet de hoofdzaak hoor :p kreeg bij de renault gewoon meer trug voor men oude wagen :D (Y)
zo zie je maar. Wij als dealer zijn jouw beste vriend. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Mike (spitsoor)
Posts: 6419
Joined: Sat 10 Jul 2004 10:05
Location: Schiedam
Contact:

Post by Mike (spitsoor) »

Ferdy wrote:
spitsoor wrote:heb overigens toen ik deze kocht ook naged8 over een coras 1.2 vondt alleen de corsa in vergelijking met de clio stugger rijden dat nie alleen qua comfort maar ook qua moter daar kwam pas een beetje pit in rond de 3000/3500 toeren de clio gelijk vanuit stationair :D maar dat was niet de hoofdzaak hoor :p kreeg bij de renault gewoon meer trug voor men oude wagen :D (Y)
toch een rare clio dan die van jou,
de mijne komt bij 3000/4000 toeren wel los

:lol: :lol: :lol:
de mijne ook wel :p had daarstrks ff flink doorgetrokken in zen 4 6500 toeren draaide die wel ff :p :D
Post Reply