Even voorstellen: Riel - Safraneperikelen
Ik zal me dan ook maar voorstellen?
Ik ben Riël, woon in Limburg. Sittard om precies te zijn.
Heb al een boel auto's in mijn bezit gehad, maar op een gegeven moment reed ik bij toeval een Renault 5 Campus, ene met 4 versnellingen Omdat ik wat problemen had ben ik gaan zoeken en zo kwam ik op de Renault-tuning.com site. Volgens mij was het toen nog geen club officieel.
Nou daar zag ik dat er ook zoiets bestond van GT Turbo's , dus het duurde niet lang of de 5 die ik had was weg en er kwam een gt turbo voor in de plaats:
[img]http://members.lycos.nl/csa51/wie/geelwit.jpg[/img]
Veel plezier van gehad, motor was van top tot teen gedaan al, eerste keer dat ik aan een gt sleutelde, en hij liep hard. Erg hard...
[img]http://members.lycos.nl/csa51/wie/geelwita.JPG[/img]
Tja, 20 jaar en je wil wat. Overmoedig geweest en rechtdoor tegen een lantaarnpaal die niet wijken wilde. Totall-loss. Achteraf bleek de auto ook nogal krokant.
Daarna is 't even niets geweest met GTT's, mede door de financieen. Ik liep echter een heel net geprijsde GTE tegen het lijf welke in best goede staat was!
[img]http://members.lycos.nl/csa51/wie/gte.jpg[/img]
Ik kreeg na een maand of 2 last van de versnellingsbak, en hij wilde daarna helemaal niet meer schakelen naar de 3, 4 of 5. Deze te koop gezet.
Momenteel rijdt hij in België rond, in topstaat! Ik weet niet of de jongen die hem kocht (Bert, ofwel Saturn, wellicht bekend bij sommigen) deze auto nog heeft, of hem verkocht heeft?
Later nog een andere gte erbij gehad.
[img]http://members.lycos.nl/csa51/wie/gte2.JPG[/img]
Dat was wel een koppendraaier, maar eigenlijk was een GTE niet wat ik wilde en had al weer een poos mijn allerliefste autotje. De GT Turbo, met optiepakket, parelmoer van kleur, en een phase 1. De oude eigenaar van de auto was al een poos aan het kloten met het gebakje, en ik wilde en zou die auto van hem kopen.
Het heeft een hele tijd geduurd, maar, na genoeg geduld, heb ik hem kunnen kopen met een kapotte motor. Ik had nog een donor GT Turbo thuis staan, met een zeer goede motor, en zo deze opgebouwd en ermee gaan rijden. En dat deed ie! Na wat afstelwerk en beetje meer druk op de ketel een 200m in 9.81 seconden, en ik weet dat er niet veel dat halen!
[img]http://members.lycos.nl/csa51/wie/gtt.JPG[/img]
uiteraard, als je al die opknap praktijken ziet dan ga je er zelf ook aan geloven.
Ik heb de auto helemaal gestript om deze te voorzien van een nieuw kleurtje. Ondertussen moest ik wel vervoer hebben , dus ik heb voor een paar 100 euro een renault 19 1.7 op LPG op de kop getikt, met alles erop en eraan. Alleen de koppakking lag er zo goed als uit. De koppakking even gefixed, kop er weer op geschroeft, en nog een hele poos met de 19 gereden.
Maar de motor lekte olie en stotterde wat, hij had met bijna 300.000km zijn beste tijd wel gehad. Bovendien had ik wél vervoer nodig en ik wil altijd wat anders proberen, dus een volvo 1.7 turbo in het vooronder leek me wel leuk. En zo is 't gebeurd:
[img]http://members.lycos.nl/csa51/Other/IMG_6490.JPG[/img]
Hier ben ik momenteel nog aan bezig, paar puntjes op de I, beetje afwerken, nieuw LPG systeem erop, en de GTT? Die is er niet meer. Ik heb de kaal gemaakte carroserie aan de oude eigenaar terug gegeven, waar hij zijn leven kan slijten.
Ik heb geen tijd en geld voor 2 auto's, de 19 is voor te cruisen, maar een GTT komt er 100% zeker weer bij, want ik mis het autotje enorm!
Ik ben Riël, woon in Limburg. Sittard om precies te zijn.
Heb al een boel auto's in mijn bezit gehad, maar op een gegeven moment reed ik bij toeval een Renault 5 Campus, ene met 4 versnellingen Omdat ik wat problemen had ben ik gaan zoeken en zo kwam ik op de Renault-tuning.com site. Volgens mij was het toen nog geen club officieel.
Nou daar zag ik dat er ook zoiets bestond van GT Turbo's , dus het duurde niet lang of de 5 die ik had was weg en er kwam een gt turbo voor in de plaats:
[img]http://members.lycos.nl/csa51/wie/geelwit.jpg[/img]
Veel plezier van gehad, motor was van top tot teen gedaan al, eerste keer dat ik aan een gt sleutelde, en hij liep hard. Erg hard...
[img]http://members.lycos.nl/csa51/wie/geelwita.JPG[/img]
Tja, 20 jaar en je wil wat. Overmoedig geweest en rechtdoor tegen een lantaarnpaal die niet wijken wilde. Totall-loss. Achteraf bleek de auto ook nogal krokant.
Daarna is 't even niets geweest met GTT's, mede door de financieen. Ik liep echter een heel net geprijsde GTE tegen het lijf welke in best goede staat was!
[img]http://members.lycos.nl/csa51/wie/gte.jpg[/img]
Ik kreeg na een maand of 2 last van de versnellingsbak, en hij wilde daarna helemaal niet meer schakelen naar de 3, 4 of 5. Deze te koop gezet.
Momenteel rijdt hij in België rond, in topstaat! Ik weet niet of de jongen die hem kocht (Bert, ofwel Saturn, wellicht bekend bij sommigen) deze auto nog heeft, of hem verkocht heeft?
Later nog een andere gte erbij gehad.
[img]http://members.lycos.nl/csa51/wie/gte2.JPG[/img]
Dat was wel een koppendraaier, maar eigenlijk was een GTE niet wat ik wilde en had al weer een poos mijn allerliefste autotje. De GT Turbo, met optiepakket, parelmoer van kleur, en een phase 1. De oude eigenaar van de auto was al een poos aan het kloten met het gebakje, en ik wilde en zou die auto van hem kopen.
Het heeft een hele tijd geduurd, maar, na genoeg geduld, heb ik hem kunnen kopen met een kapotte motor. Ik had nog een donor GT Turbo thuis staan, met een zeer goede motor, en zo deze opgebouwd en ermee gaan rijden. En dat deed ie! Na wat afstelwerk en beetje meer druk op de ketel een 200m in 9.81 seconden, en ik weet dat er niet veel dat halen!
[img]http://members.lycos.nl/csa51/wie/gtt.JPG[/img]
uiteraard, als je al die opknap praktijken ziet dan ga je er zelf ook aan geloven.
Ik heb de auto helemaal gestript om deze te voorzien van een nieuw kleurtje. Ondertussen moest ik wel vervoer hebben , dus ik heb voor een paar 100 euro een renault 19 1.7 op LPG op de kop getikt, met alles erop en eraan. Alleen de koppakking lag er zo goed als uit. De koppakking even gefixed, kop er weer op geschroeft, en nog een hele poos met de 19 gereden.
Maar de motor lekte olie en stotterde wat, hij had met bijna 300.000km zijn beste tijd wel gehad. Bovendien had ik wél vervoer nodig en ik wil altijd wat anders proberen, dus een volvo 1.7 turbo in het vooronder leek me wel leuk. En zo is 't gebeurd:
[img]http://members.lycos.nl/csa51/Other/IMG_6490.JPG[/img]
Hier ben ik momenteel nog aan bezig, paar puntjes op de I, beetje afwerken, nieuw LPG systeem erop, en de GTT? Die is er niet meer. Ik heb de kaal gemaakte carroserie aan de oude eigenaar terug gegeven, waar hij zijn leven kan slijten.
Ik heb geen tijd en geld voor 2 auto's, de 19 is voor te cruisen, maar een GTT komt er 100% zeker weer bij, want ik mis het autotje enorm!
Laatst gewijzigd door Riël op do 7 aug 2008 14:57, 7 keer totaal gewijzigd.
http://members.lycos.nl/csa51/pictures/Klembord01.jpg
Dat bén ik niet!
Dat bén ik niet!
Bij deze bijgewerkt
-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
Die zwarte GTE is ondertussen zo plat als een dubbeltje, het blok bestaat wel nog en is nu in bezit van Mortixx. owja en de evo-kit is nu in mijn bezit en zit op een gele GTT.
hee toen stonden wij ook op de baan roy
Immer wieder die verdammte Holländer
Cool!Roy schreef:Hier nog een foto uit de oude doos
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a293/GT5/Ril.jpg[/img]
Die kende ik nog niet:)
Maar 9.81 was helemaal origineel, 0.9 bar alleen .
Die potenza's waren dat. 0,0 wielspin in de 1!
-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
hahahaha diss for Riel! Achja is altijd beter dan wanneer je gas blijft hangen als je in de rij staat om te sprinten
Kleine update.
De 19 turbo wacht op onderdelen, deze winter wordt dat niets, verder staat ie prima zo Bovendien loop ik fulltime stage dus gigantisch veel tijd heb ik er niet voor.
In the meantime rij ik nu een andere 19, exact dezelfde uitvoering (beverly) maar ik kwam er gisteren achter dat dit een 1.8 motor is Allé met monopoint injectie maar je merkt veel verschil met de 1.7 motoren, en dat is wel mooi mee genomen.
De 19 turbo wacht op onderdelen, deze winter wordt dat niets, verder staat ie prima zo Bovendien loop ik fulltime stage dus gigantisch veel tijd heb ik er niet voor.
In the meantime rij ik nu een andere 19, exact dezelfde uitvoering (beverly) maar ik kwam er gisteren achter dat dit een 1.8 motor is Allé met monopoint injectie maar je merkt veel verschil met de 1.7 motoren, en dat is wel mooi mee genomen.
én die 19 is naar Steven gegaan, die er al een poos mee rondrijdt.
De 19 turbo was lopend en klaar, en is verkocht aan een jongen uit Kerkrade die er nu veel plezier mee heeft
Na nog een paar autotjes hoop ik dat ik nu mijn (voorlopige) eindpunt bereikt heb:
Een Renault Safrane, 2.5 RXT op G3 Als ik hier nog een paar jaartjes mijn woon-werk verkeer in kan maken vind ik het goed. Ook vervoerde ik voorheen mijn baas nog wel eens, en dan was die rammelende 19 ook niet zo imponerend als deze Safrane
Post wel wat plaatjes binnenkort!
De 19 turbo was lopend en klaar, en is verkocht aan een jongen uit Kerkrade die er nu veel plezier mee heeft
Na nog een paar autotjes hoop ik dat ik nu mijn (voorlopige) eindpunt bereikt heb:
Een Renault Safrane, 2.5 RXT op G3 Als ik hier nog een paar jaartjes mijn woon-werk verkeer in kan maken vind ik het goed. Ook vervoerde ik voorheen mijn baas nog wel eens, en dan was die rammelende 19 ook niet zo imponerend als deze Safrane
Post wel wat plaatjes binnenkort!
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
DOOOF ?
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Was een strakke aktie toen
Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
slang is inmiddels preventief geruimd vanwege mond en staart zeer en gekke slangen ziekteJacco Osté schreef:Ook met slang er nog aan?Riël schreef:Post wel wat plaatjes binnenkort!
even wat historie
http://img112.exs.cx/img112/7686/hpim0031small2gb.jpg
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
was in rotterdam toch? wat was het toen koud zeg!
Zojuist de cruisecontrol gefixed Dat is toch wel chill!
Het was de unit niet, maar de vacuumpomp. Deze bevat een zuigertje en 2 klepjes een die blaast en 1 die zuigt. Zo zuigt ie de gasklep open, maar de nippel zat wat verstopt. Wat rubbertjes en ringetjes eruit gelaten en nu functioneert het weer
Het was de unit niet, maar de vacuumpomp. Deze bevat een zuigertje en 2 klepjes een die blaast en 1 die zuigt. Zo zuigt ie de gasklep open, maar de nippel zat wat verstopt. Wat rubbertjes en ringetjes eruit gelaten en nu functioneert het weer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Verrek daar had ik die kerel van thomas autotechniek al een keer over gehoord!!...heb je een extra ccunitRiël schreef:Zojuist de cruisecontrol gefixed Dat is toch wel chill!
Het was de unit niet, maar de vacuumpomp. Deze bevat een zuigertje en 2 klepjes een die blaast en 1 die zuigt. Zo zuigt ie de gasklep open, maar de nippel zat wat verstopt. Wat rubbertjes en ringetjes eruit gelaten en nu functioneert het weer
Waar stond die saf wat je zei? Want die pomp trekt het niet lang zo hoor. Dan haal ik daar een ander pompje op
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Gorinchem, lijkt me beter dat ik t voor je demonteer; woon dichterbij en die saf heeft rechtsvoor schade.....precies waar die unit zitRiël schreef:Waar stond die saf wat je zei? Want die pomp trekt het niet lang zo hoor. Dan haal ik daar een ander pompje op
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Sow,
vandaag nieuwe distributie gemonteerd en de klemmende gasklep gefixed. De gasklep heeft een kleine afdruk gemaakt in het huis waardoor ie een beetje bleef 'steken'.
Nu loopt ie alleen niet lekker meer op gas, krijgt m stationair niet goed, valt tever terug en gaat dan een poos schommelen tussen 400 en 1000 toeren per minuut. UIteindelijk heeft ie m wel maarja. T is een systeem met mengstuk. Heb niet het idee dat ik wat veranderd heb namelijk.
vandaag nieuwe distributie gemonteerd en de klemmende gasklep gefixed. De gasklep heeft een kleine afdruk gemaakt in het huis waardoor ie een beetje bleef 'steken'.
Nu loopt ie alleen niet lekker meer op gas, krijgt m stationair niet goed, valt tever terug en gaat dan een poos schommelen tussen 400 en 1000 toeren per minuut. UIteindelijk heeft ie m wel maarja. T is een systeem met mengstuk. Heb niet het idee dat ik wat veranderd heb namelijk.
Hmm, na een nachtje stilstaan besluit hij het weer te doen.
Wellicht de oorzaak dat de accu eraf is geweest.
Wellicht de oorzaak dat de accu eraf is geweest.
Sow, nu al een tijdje in het bezit van Hessel's oude Safrane, maar nog nooit eens goed gepoetst en wat plaatjes online gezet
Een productief weekendje wat poetsen betreft, ziehier:
[img]http://members.lycos.nl/rielnotermans/S ... 0_6443.JPG[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rielnotermans/S ... 0_6444.JPG[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rielnotermans/S ... 0_6445.JPG[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rielnotermans/S ... 0_6446.JPG[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rielnotermans/S ... 0_6447.JPG[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rielnotermans/S ... 0_6448.JPG[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rielnotermans/S ... 0_6449.JPG[/img]
Safrane 2.5 20v powerrrr
[img]http://members.lycos.nl/rielnotermans/S ... 0_6442.JPG[/img]
Een productief weekendje wat poetsen betreft, ziehier:
[img]http://members.lycos.nl/rielnotermans/S ... 0_6443.JPG[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rielnotermans/S ... 0_6444.JPG[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rielnotermans/S ... 0_6445.JPG[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rielnotermans/S ... 0_6446.JPG[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rielnotermans/S ... 0_6447.JPG[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rielnotermans/S ... 0_6448.JPG[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rielnotermans/S ... 0_6449.JPG[/img]
Safrane 2.5 20v powerrrr
[img]http://members.lycos.nl/rielnotermans/S ... 0_6442.JPG[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
gaat snel zat dat ding
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: wo 4 okt 2006 19:30
- Locatie: Leeuwarden
Wooo Durf je dat aan met 240km/h foto maken van je km tellerRiël Notermans schreef:Sow, nu al een tijdje in het bezit van Hessel's oude Safrane, maar nog nooit eens goed gepoetst en wat plaatjes online gezet
Een productief weekendje wat poetsen betreft, ziehier:
[img]http://members.lycos.nl/rielnotermans/S ... 0_6442.JPG[/img]