Renault Megane RS 225 esp/asr defect en vermogensverlies

Post Reply
PG
Posts: 2
Joined: Sat 1 Dec 2012 21:32
Contact:

Renault Megane RS 225 esp/asr defect en vermogensverlies

Post by PG »

Ik ben uit belgië en heb gisteren de megan rs in duitsland gekocht en baal nu ENORM door het volgende probleem: 1. De auto gaat voor geen zak vooruit net alsof ie maar 120 pk ofzo heeft.
2. Als ik in hoge toeren ga (5000-7000tpm) Dan begeeft hij het en begint ie gewoon uit te bollen en komt er te staan ESP/ASR defect en er komt een lampje te staan van *service*.

Ik vind dit ongelofelijk erg want het is mijn 1st 'snelle' auto die ik koop. DUs als iemand mij verder kan helpen zou ik dit erg appreciëren.
Allepinie
Posts: 887
Joined: Fri 30 Sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Post by Allepinie »

Ik denk dat je de auto het beste kunt laten uitlezen, want het kunnen meerdere dingen zijn. De foutcode zal uitwijzen wat er aan scheelt. Mag ik vragen waarom je een auto met zo'n probleem toch koopt?
PG
Posts: 2
Joined: Sat 1 Dec 2012 21:32
Contact:

Post by PG »

ik wist dat niet alles leek perfect in orde te zijn. Ik heb zelfs een testrit gemaakt maar de verkoper zei nog 'de gas niet onderduwen want de motor is koud' wat ook normaal is dus had ik dat niet echt gedaan.
Xabre
Posts: 5508
Joined: Mon 17 Jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Post by Xabre »

Volgens mij heb je ergens druk verlies op het inlaat traject. Gaat hij na 5000 rpm in noodloop en wil dan niet harder dan 50km/u en de melding asr/esp defect + service lampje? Controleer alle vacuumslangen, bij mij dan was die op het gasklephuis defect (lipjes afgebroken), nieuwe gehaald en (Y)

meldingen drukverlies worden opgeslagen als: df004 (circuit druksensor drukvulling) en df079 (bekrachting kastje gemotoriseerde smoorklep)

althans dit was bij mij de oorzaak :) misschien heb je er wat aan
Trust me. I know what I'm doing.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

terug naar de verkoper gaan
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arno17
Posts: 4747
Joined: Sat 12 Mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Location: Hoofddorp

Post by Arno17 »

Luco/Alpine-racer wrote:terug naar de verkoper gaan
Of in ieder geval kijken of je de kosten van reparatie kan regelen met hem.....dit ruikt naar de boel willens en wetens belazeren..
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Wouter
Über-Spammer
Posts: 14527
Joined: Sun 21 Aug 2005 19:50
Location: Nieuw Vennep
Contact:

Post by Wouter »

Xabre wrote:Volgens mij heb je ergens druk verlies op het inlaat traject.
Ik heb dat ook een keer gehad. Stekkertje niet goed terugedaan na een beurtje en na de eerste keer hard optrekken schoot ie eraf en dus in noodloop en kreeg dezelfde storing te zien

Stekkertje erop dan klaar was ie, hoop dat dit het ook is.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-jo-
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Post by -jo- »

PG wrote:ik wist dat niet alles leek perfect in orde te zijn. Ik heb zelfs een testrit gemaakt maar de verkoper zei nog 'de gas niet onderduwen want de motor is koud' wat ook normaal is dus had ik dat niet echt gedaan.
Stoemen belg ! :p Zoals hierboven vermeld, ff laten uitlezen en je weet gelijk meer. Het hoeft niet direct dramatisch te zijn dus ff afwachten.

Vanwaar zijde ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Post Reply