Weigerende cruise control

Post hier al je vragen over de Renault Safrane
Plaats reactie
Murray
Berichten: 453
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:11

Mijn Safrane uit '97 reageerd de laatste tijd een beetje vreemd met de cruise control. Het is een VDO Tempostat.
Het probleem is dat hij van tijd tot tijd gewoon niet aan wil slaan (gaspedaal overnemen). Je hoort wel dat de CC in werking gesteld wordt (klik/klop geluid) en dat weer uitgeschakeld wordt bij aanraken van koppelingpedaal en/of rempedaal, of bij een snelheid lager dan 40km/h.
Het vreemde is dat het niet chronisch is. De ene dag werkt hij vriendelijk mee, en de andere dag is ie niet aan te schoppen.
Wie kan mij hiermee helpen?
Murray
Berichten: 453
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:11

Het probleem was eigenlijk heel simpel: De kabel die van de CC naar de gashendel gaat was versleten en dus gebroken. Maarja, als je 's avonds op de snelweg rijdt, en je CC aan wilt zetten, en dat lukt niet, ga je niet meteen zoeken naar stukkende kabels :P
Eenvoudig een stuk versnellingskabel van een fiets gepakt, en die tussen de CC en gashendel gemonteerd, en we kunnen weer cruisen :smoke:
The Maverick
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 8 mei 2006 20:00
Locatie: Westhoek

Hello,

Sinds een tijdje heeft mijn cruise control rare kuren.
Als ik hem inschakel (toets +/- links op het stuur), begint hij na een paar honderd meter heel langzaam te versnellen.....
Na uitschakelen en terug op de memo knop (rechts op het stuur) te drukken om de laatste ingestelde snelheid te hernemen, begint hij echt krachtig te accelereren.... voorbij de laatst ingestelde snelheid, tot ik hem uitschakel.
Als ik op de -knop druk (links op het stuur) is er geen reactie meer......
Ik heb de wagen sinds een jaar en gebruik de cruise control héééél veel.
Iemand een goede raad of tip?

Groetjes en thanx in advance.

2.0i 16V RTE Business van Feb 2000.
Leder interieur, ergo en verwarmde voorzetels, voorruitverwarming, enz....
Plaats reactie