stuurinterface, eonon dubbel din, autoradio

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
Alexander0302
Berichten: 3
Lid geworden op: di 24 mei 2011 19:48
Contacteer:

Hallo allemaal.
Voor mij Laguna Grand Tour 1.6 16v uit 2002 wil ik een Dubbel din EONON auto radio aanschaffen, natuurlijk met alle denkbare functies van deze tijd. Wel heb ik een voorwaarde: stuurbediening moet blijven. Volgens de eonon dealer heb je voor deze radio geen interface nodig. deze zou ingebouwd zijn in de radio zelf. Bediening knopen kan je programmeren. Zie video hieronder.

http://www.youtube.com/watch?v=rrQvbKajUzY

Als iemand een idee heeft hoe je dit kan aansluiten...

Alle info is welkom. Bedankt
:smile:
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Het filmpje legt het al uit, je sluit de draden van de originele afstandsbediening aan op de draden op de radio en je leert daarna de verschillende knoppen in.
Geen idee of het daadwerkelijk met alle auto's werkt, maar het principe is goed bedacht in ieder geval.

Je moet alleen wel even te weten zien te komen welke draden in de auto je nodig hebt om dit werkend te krijgen.
Alexander0302
Berichten: 3
Lid geworden op: di 24 mei 2011 19:48
Contacteer:

Dank je wel voor je snelle reactie. Waar zou ik achter kunnen komen welke draden zij van de stuurbediening? Mijn renault radio is een tuner list model met de gele stekker voor stuurbediening. Is er een schema of zo. Volgens eonon dealer moeten de draden gemeten worden???? :H:
Iemand ervaring hiermee?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Lopen die "stuur"draden dan fysiek naar je HU? Of is dat canbus tegenwoordig? Als je geluk hebt lopen ze idd tot aan je HU. anders kun je schema's zoeken of je stuur eraf halen :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Er zit sowieso een stuurdraad naar de radio toe voor de bediening, of het canbus is durf ik niet te zeggen.
Ik heb ook geen idee met wat voor signalen zo'n radio overweg kan.
Je hebt kans dat er op de radio een sticker zit waarop aangegeven staat welke draad waarvoor is, al is die kans niet bijster groot.
Alexander0302
Berichten: 3
Lid geworden op: di 24 mei 2011 19:48
Contacteer:

Volgens mij zijn dat de draden van de gele stekker bij renault? Als ik deze stekker eruit hal dan heb ik geen externe radio display en volgens mij ook geen stuurbediening? kan dit kloppen?
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

De gele vierkante stekker inderdaad, bij pioneer/alpine/sony koop je gewoon een interface kabel waar je die gele stekker indrukt en je hebt display+stuurbediening, hoef je niets aan in te stellen.

In dit geval zal je moeten vogelen wat wat is en die gele stekker uit elkaar halen gok ik zo :wink:
Plaats reactie