Nokkenassen laguna/megane

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
WilLagunaII
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 5 aug 2016 7:27
Car: Renault Laguna 2.0 T
Contacteer:

Beste forumlezers,

Ik ben al enige tijd in het bezit van een Laguna Grandtour 2.0 16v turbo. Sleutelen aan auto's is één van mijn grootste hobby's. Daardoor heb ik dan ook best al veel gerepareerd en veranderd aan de Laguna, zoals:

Uitlaat:
3 inch downpipe met racekat 200 cells
2.5 inch catback systeem met highflow midden- en achterdemper. (Magnaflow) Geheel van rvs.
Uitlaatspruitstuk 'geflowed' en 'gepoort'.

Inlaat:
BMC CDA luchtfilter met custom intakepipe (80mm)
Blow off valve.

Turbo:
Megane RS turbo ( td04L6-14t )

Remap:
Zelf het flashen van de ecu gedaan met een ge-upgrade file die ik online heb gekocht. Na verschillende test runs (op straat) ongeveer 200 pk gemeten.

Diverse:
Verschillende kleine veranderingen zoals knipperlichten in de buitenspiegels gemaakt. Klepjes van de middenconsole in de kleur van de auto gespoten, subwoofer, betere boxjes rondom, versterker enz

Verder op de planning:
Injectoren wil ik ook nog een keer grotere voor kopen en mischien een andere intercooler....
Voorkant verlagen en achterkant stijver maken....?



Maar....nu de vraag.
ik wil verder met dit project. Ik zie nu op internet een tweedehands setje nokkenassen met schaal staan van een Megane RS. Zou dit kunnen passen in mijn Laguna en levert dit mij bijvoorbeeld meer acceleratie op? Of moet ik dan nog meer gaan aanpassen zoals kleppenstoters enz??
Iemand enig idee wat de graden zijn van een standaard nokkenas van een Laguna en die van de Megane RS? Of waar ik die informatie zou kunnen vinden?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Wilmar
PS Mochten jullie n oog goede ideeën hebben om de Laguna nog verder aan te pakken dan hoor ik dat graag!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Wilmar,

Ik zie dat je al lekker bezig bent geweest met de auto! Gezien je nu rond de 200pk zit ga ik er van uit dat je de 165/170pk uitvoering hebt.
Met die turbo, zelfs op de gedowntunede motor, zou je al meer vermogen moeten kunnen halen. Dit is namelijk ongeveer wat je er uit kunt halen met de standaard turbo.

Wil je echt een hoop winnen zou ik direct een hele motor van een Megane rs/laguna gt205 er in hangen. Scheelt je een hoop kopzorgen en levert je een stuk meer op!
WilLagunaII
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 5 aug 2016 7:27
Car: Renault Laguna 2.0 T
Contacteer:

Bedankt voor je reactie,

Dat heb ik ook al overwogen. Misschien ga ik in de toekomst zo'n V6 blok aanschaffen en daar een bi-turbo van maken.
Tot nu toe wil ik (moet ik) aanpassingen doen die in max 1 à twee dagen klaar zijn, aangezien ik er dagelijks mee moet rijden. Ik zie mezelf niet in een dag een blok verwisselen.
Plaats reactie