Vervangen bobines en bougies

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
Forza
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 24 mar 2013 20:59
Car: Renault Twingo RS
Locatie: Helmond

Een tijdje geleden liep mijn Twingo RS niet lekker, veel horten en stoten onderin de toeren. Bleek aan een bobine te liggen (ik had er 2 reserve dus snel opgelost).

Nu wil ik voor de zekerheid alle 4 de bobines en bougies vervangen, die heb ik ook al in huis. Maar toen ik de Twingo werkplaatshandleiding las, stond er dat ik bij het vervangen van de bobines altijd "Fluostar" MOET gebruiken.

Is dat nodig? Want wat doet het precies? En waar kan ik het eventueel krijgen?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

nooit van gehoord ik zou ze gewoon vervangen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

google is je vriend he!

http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=nl

is dus een smeer middel, nou ik heb nog nooit vet op de bougie gesmeerd, wel eens een drup olie. (0)

dus kort door de bocht, laat maar dat spul.
Forza
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 24 mar 2013 20:59
Car: Renault Twingo RS
Locatie: Helmond

Haha, dat ben ik. Heb daar dezelfde vraag gesteld ;-) . En krijg dezelfde antwoorden, dus ze gaan er binnenkort in (Y) .
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

lol, ik heb trouwens ergens anders gelezen dat het tussen de bougie en de bobine moet. Dat lijkt me helemaal flauwekul.
Forza
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 24 mar 2013 20:59
Car: Renault Twingo RS
Locatie: Helmond

Ja precies, ik kan wel indenken dat het voor een beter contact zorgt en ook het contactpunt afsluit van invloeden van buitenaf.

Maar ik lees inderdaad ook dat Renault dealers het niet doen. Al moet ik wel zeggen dat toen ik de kapotte bobine verving er wel een gel-achtig smeermiddel op/in zat. Dus het is wel gebruikt de vorige keer dat ze in mijn auto vervangen zijn. (Ik heb hem gekocht van een Renault monteur).
Plaats reactie