Verhoogd toerental bij stationair lopen.

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
BillytheKid
Berichten: 30
Lid geworden op: do 16 aug 2012 16:11
Locatie: Fryslan

Wie kan hier een antwoord op geven?

Het gaat om een 1.2 8v motor uit 2000 in een Twingo op lpg. Als mijn motor stationair draait, is het toerental verhoogd. Dit kan heel willekeurig zijn. Soms direct bij starten en als je een tijdje rijdt, zakt het toerental terug. Soms start deze gewoon normaal en als je een tijdje rijdt, merk je dat stationair verhoogd is. Na een eindje rijden is het weer goed.
Soms start je en dan merk je dat de motor moeizaam op gang komt met als gevolg dat er een blauwe walm uitkomt en het stinkt naar benzine en toerental gaat dan ook flink omhoog en direct weer naar normaal stationair toerental te zakken.

Gasklephuis is al vervangen (waar stappenmotor inzit), na aanraden v/d garage. Ging een week goed. Motor verbruikt geen olie en koelvloeistof. Aangezien het wel normaal gaat vaak, denk ik niet dat er een sensor stuk is.
En graag de grappen dat het aan lpg-installatie ligt............., erg grappig :bang: . Dit probleem doet zowel voor op benzine als op gas (gas-computer loopt synchroon met de benzine-computer).
BillytheKid
Berichten: 30
Lid geworden op: do 16 aug 2012 16:11
Locatie: Fryslan

Zonet gestart, niks aan de hand. Liep netjes stationair.

Stappenmotor doorgespoten met WD40 en ECU gereset door de accupolen tegenelkaar te houden. Ook weer netjes stationair lopen. Viel mij wel op nadat er ingespoten is met WD40, motor iets in toeren zakt.

Franse wagens, blijft vaag spul.

Kan het ook aan de km-kabel liggen? Las op dit forum dat een R19 en Clio soortgelijke problemen hebben en dat bij een draad geen 12v opstaat de ECU de motor verhoogd stationair laat lopen. In hoeverre is een Twingo electronica gelijk aan een R19 en Clio?
BillytheKid
Berichten: 30
Lid geworden op: do 16 aug 2012 16:11
Locatie: Fryslan

Niemand een suggestie?
Plaats reactie