ACT: Twingo RS
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Leuk verhaaltje.
Kan me nooit vinden in die zitpositie commentaar, zal wel komen omdat ik meestal best wel rechtop zit.
Hangen is voor ander volk.....
Kan me nooit vinden in die zitpositie commentaar, zal wel komen omdat ik meestal best wel rechtop zit.
Hangen is voor ander volk.....
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Idd zit erg goed , zeker nog met 1.90
leuk die twingo vol met modder en die fiesta blinkend nieuw daaro , zegt genoeg over de twingo. Gewoon een goeie ragbak , vooral nu in de sneeuw is het vaak lache en slippen
leuk die twingo vol met modder en die fiesta blinkend nieuw daaro , zegt genoeg over de twingo. Gewoon een goeie ragbak , vooral nu in de sneeuw is het vaak lache en slippen
Nu met de sneeuw is een niet gestrooide weg niet veilig
Heerlijk die handrem bochtjes en 180's...
Andere vraag:
Sinds de kou bonkt de vering echt enorm op een niet-asfalt weg. Zijn er meer mensen die daar bij de RS last van hebben. Het lijkt vooral van de voorveren te komen...
Heerlijk die handrem bochtjes en 180's...
Andere vraag:
Sinds de kou bonkt de vering echt enorm op een niet-asfalt weg. Zijn er meer mensen die daar bij de RS last van hebben. Het lijkt vooral van de voorveren te komen...
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Klopt, vooral de eerste meters is het niet normaal.dentist schreef:Nu met de sneeuw is een niet gestrooide weg niet veilig
Heerlijk die handrem bochtjes en 180's...
Andere vraag:
Sinds de kou bonkt de vering echt enorm op een niet-asfalt weg. Zijn er meer mensen die daar bij de RS last van hebben. Het lijkt vooral van de voorveren te komen...
Ik denk dat het meer een bandenkwestie is.
De Clio had dit ook maar minder, bandjes waren dan ook tikkie hoger.
45 ipv 40
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Scheel net geen centimeterArno17 schreef:Klopt, vooral de eerste meters is het niet normaal.dentist schreef:Nu met de sneeuw is een niet gestrooide weg niet veilig
Heerlijk die handrem bochtjes en 180's...
Andere vraag:
Sinds de kou bonkt de vering echt enorm op een niet-asfalt weg. Zijn er meer mensen die daar bij de RS last van hebben. Het lijkt vooral van de voorveren te komen...
Ik denk dat het meer een bandenkwestie is.
De Clio had dit ook maar minder, bandjes waren dan ook tikkie hoger.
45 ipv 40
Wat dat betreft blij met de winterbanden op de Clio, 195/55 R15, is toch wat meer comfort
Kan me iets voorstellen bij dat gestuiter, zeker met het cup-chassis
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Gebonk op de veren is niet alleen op de RS hoor, op mijn authentique 60pk hoor je het ook met dit koude weer.dentist schreef:Nu met de sneeuw is een niet gestrooide weg niet veilig
Heerlijk die handrem bochtjes en 180's...
Andere vraag:
Sinds de kou bonkt de vering echt enorm op een niet-asfalt weg. Zijn er meer mensen die daar bij de RS last van hebben. Het lijkt vooral van de voorveren te komen...
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ik denk dat het anders flink is terug te voeren op de 195/40 17 bandjes, ze lijken wel knalhard de eerste paar 100 meter.Karlok schreef:Gebonk op de veren is niet alleen op de RS hoor, op mijn authentique 60pk hoor je het ook met dit koude weer.dentist schreef:Nu met de sneeuw is een niet gestrooide weg niet veilig
Heerlijk die handrem bochtjes en 180's...
Andere vraag:
Sinds de kou bonkt de vering echt enorm op een niet-asfalt weg. Zijn er meer mensen die daar bij de RS last van hebben. Het lijkt vooral van de voorveren te komen...
Zit bijna te stuiteren als ik hier de straat uit rijdt
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
tuurlijk, de banden zijn altijd knijterhard de eerste paar honderd meter... als je 677meter rijdt verliezen ze 0,4 bar lucht. zodra de auto 64minuten stil staat komt dit er weer bij inArno17 schreef:Ik denk dat het anders flink is terug te voeren op de 195/40 17 bandjes, ze lijken wel knalhard de eerste paar 100 meter.Karlok schreef:Gebonk op de veren is niet alleen op de RS hoor, op mijn authentique 60pk hoor je het ook met dit koude weer.dentist schreef:Nu met de sneeuw is een niet gestrooide weg niet veilig
Heerlijk die handrem bochtjes en 180's...
Andere vraag:
Sinds de kou bonkt de vering echt enorm op een niet-asfalt weg. Zijn er meer mensen die daar bij de RS last van hebben. Het lijkt vooral van de voorveren te komen...
Zit bijna te stuiteren als ik hier de straat uit rijdt
lol
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Vandaag met de RS bij de garage geweest. Zijn 2 terugroepacties uitgevoerd
namelijk de bestuurdersstoel vergrendeling en de wielbouten en bouten van de remklauwen zijn vervangen. Hoop dat ie niet nog meer van dit soort dingetjes gaat krijgen. vandaag de hele dag moeten behelpen met een twingo II 1.2 16V dat is echt wel traag ineens
namelijk de bestuurdersstoel vergrendeling en de wielbouten en bouten van de remklauwen zijn vervangen. Hoop dat ie niet nog meer van dit soort dingetjes gaat krijgen. vandaag de hele dag moeten behelpen met een twingo II 1.2 16V dat is echt wel traag ineens
Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
wees blij dat t een terugroepactie is.. kost jou niets toch
Idd zijn alleen maar verbeterings punten, die jou niks kosten!!
Moet je eens bij VW kijken die hebben soms wel 10 terug roep actie's op 1 auto!! En dat zijn vaak geen makkelijke actie's!
En dan mag je het vervangend vervoer ook nog eens zelf betalen...
Moet je eens bij VW kijken die hebben soms wel 10 terug roep actie's op 1 auto!! En dat zijn vaak geen makkelijke actie's!
En dan mag je het vervangend vervoer ook nog eens zelf betalen...
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Dat is bij renault beter geregeld idd vervangend vervoer koste me niets dat kunnen ze weer claimen bij renault
Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Martijn Kool schreef:tuurlijk, de banden zijn altijd knijterhard de eerste paar honderd meter... als je 677meter rijdt verliezen ze 0,4 bar lucht. zodra de auto 64minuten stil staat komt dit er weer bij inArno17 schreef:Ik denk dat het anders flink is terug te voeren op de 195/40 17 bandjes, ze lijken wel knalhard de eerste paar 100 meter.Karlok schreef:Gebonk op de veren is niet alleen op de RS hoor, op mijn authentique 60pk hoor je het ook met dit koude weer.dentist schreef:Nu met de sneeuw is een niet gestrooide weg niet veilig
Heerlijk die handrem bochtjes en 180's...
Andere vraag:
Sinds de kou bonkt de vering echt enorm op een niet-asfalt weg. Zijn er meer mensen die daar bij de RS last van hebben. Het lijkt vooral van de voorveren te komen...
Zit bijna te stuiteren als ik hier de straat uit rijdt
lol
Toch zit er een kern van waarheid in.
Als je de auto met 'warme' banden (dus na een rit van 20km?) weg zet en 8 uur later weer instapt is de band vervormt.
Niet in enorme mate, maar bij de platte series merk je dat wel. Zodra je weer gaat rijden wordt de band weer soepel.
Een klant op m'n pa's werk had een V6 Vel Satis en die stond 4 weken stil (ivm vakantie). Ding had op alle banden een platte kant van het stil staan.
Oplossing was even in Duitsland 10min op 230+ rijden. Lekker warm rijden en ze waren weer rond.
Dus nee, een lul-verhaal is het niet. Het bandenspanningsverhaal wel
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dat is gewoon onmogelijk
Voor deze actie is mijn RS ook terug geweest. (wielbouten moeten overigens nog steeds vervangen worden )Mike (spitsoor) schreef:Vandaag met de RS bij de garage geweest. Zijn 2 terugroepacties uitgevoerd
namelijk de bestuurdersstoel vergrendeling en de wielbouten en bouten van de remklauwen zijn vervangen. Hoop dat ie niet nog meer van dit soort dingetjes gaat krijgen. vandaag de hele dag moeten behelpen met een twingo II 1.2 16V dat is echt wel traag ineens
Vandaag weer een brief in de bus gekregen. Er zou weer iets met de wielbouten zijn. Er kan een anticorrosiemiddel bij de wielbouten bevinden.
Nou weet ik niet of dit om hetzelfde gaat, maar er staat zelfs bij dat als je er mee doorrijdt dat je wiel los kan komen. Toch maar even snel na laten kijken!
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Nou, mijn wiel kwam amper los bij het vervangen van de bandjes, zal dus wel loslopen.Rontwingo schreef:Voor deze actie is mijn RS ook terug geweest. (wielbouten moeten overigens nog steeds vervangen worden )Mike (spitsoor) schreef:Vandaag met de RS bij de garage geweest. Zijn 2 terugroepacties uitgevoerd
namelijk de bestuurdersstoel vergrendeling en de wielbouten en bouten van de remklauwen zijn vervangen. Hoop dat ie niet nog meer van dit soort dingetjes gaat krijgen. vandaag de hele dag moeten behelpen met een twingo II 1.2 16V dat is echt wel traag ineens
Vandaag weer een brief in de bus gekregen. Er zou weer iets met de wielbouten zijn. Er kan een anticorrosiemiddel bij de wielbouten bevinden.
Nou weet ik niet of dit om hetzelfde gaat, maar er staat zelfs bij dat als je er mee doorrijdt dat je wiel los kan komen. Toch maar even snel na laten kijken!
Maar goed, voorkomen is beter dan .......
Mijn karretje staat donderdag bij de dealert.....
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ik ben ook grappig....tutuur schreef:hoop ik niet voor jeArno17 schreef:Nou, mijn wiel kwam amper los bij het vervangen van de bandjes, zal dus wel loslopen.
snap wat je bedoeld hoor maar staat er nogal grappig
Het zal wel loslopen dat hij los zal lopen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11214
- Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Ik heb vandaag ook die 2e brief binnen gekregen.Rontwingo schreef:Voor deze actie is mijn RS ook terug geweest. (wielbouten moeten overigens nog steeds vervangen worden )Mike (spitsoor) schreef:Vandaag met de RS bij de garage geweest. Zijn 2 terugroepacties uitgevoerd
namelijk de bestuurdersstoel vergrendeling en de wielbouten en bouten van de remklauwen zijn vervangen. Hoop dat ie niet nog meer van dit soort dingetjes gaat krijgen. vandaag de hele dag moeten behelpen met een twingo II 1.2 16V dat is echt wel traag ineens
Vandaag weer een brief in de bus gekregen. Er zou weer iets met de wielbouten zijn. Er kan een anticorrosiemiddel bij de wielbouten bevinden.
Nou weet ik niet of dit om hetzelfde gaat, maar er staat zelfs bij dat als je er mee doorrijdt dat je wiel los kan komen. Toch maar even snel na laten kijken!
Bij mijn 1ste beurt hebben ze beide punten hersteld.
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
@ rontwingo dat is idd het euvel waar het omdraaid ja. Wielbouten en de bouten van de remklauwen worden vervangen en het zaakje wordt ook goed schoon gemaakt.
bij mijn RS zijn ook beide punten verholpen inmiddels. wie weet binnekort weer een nieuwe brief
bij mijn RS zijn ook beide punten verholpen inmiddels. wie weet binnekort weer een nieuwe brief
Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
weet iemand toevallig de ET waarde van RS velgen? deze dus:
[img]http://motorjournalist.files.wordpress. ... 3_side.jpg[/img]
[img]http://motorjournalist.files.wordpress. ... 3_side.jpg[/img]
Trust me. I know what I'm doing.
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
et 52 geloof ik. Komen er ver naar binnen te staan. Dikke spacers er tussen dus
Vandaag weer gehad:
Tandenpoetsen van 1 naar 2 bij vol accelereren. Weet zeker dat ik het koppelingspedaal volledig indruk en dan schakel. Dit alles natuurlijk zo snel mogelijk, maar dan heb ik vaker dat de bak niet goed ontkoppelt. Hij knarst dan aardig...
Zijn er meerdere met dit probleem?
Tandenpoetsen van 1 naar 2 bij vol accelereren. Weet zeker dat ik het koppelingspedaal volledig indruk en dan schakel. Dit alles natuurlijk zo snel mogelijk, maar dan heb ik vaker dat de bak niet goed ontkoppelt. Hij knarst dan aardig...
Zijn er meerdere met dit probleem?
Na hoe lang rijden is dit? Bak olie Miss nog te koud...
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Gewoon rustiger schakelen is het devies.dentist schreef:Vandaag weer gehad:
Tandenpoetsen van 1 naar 2 bij vol accelereren. Weet zeker dat ik het koppelingspedaal volledig indruk en dan schakel. Dit alles natuurlijk zo snel mogelijk, maar dan heb ik vaker dat de bak niet goed ontkoppelt. Hij knarst dan aardig...
Zijn er meerdere met dit probleem?
Ik heb dit ook regelmatig, maar dan ook weleens van 2 naar 3.
Had dit ook met de Clio RS, ook gewoon te snel willen schakelen, zeg maar net als Lucky Luke sneller dan de schaduw alleen dan sneller dan de tandwielen aankunnen.
Is gewoon kwestie van gehaast schakelen, je moet hem er in leggen niet proppen of duwen forceren ( quote Phil Bastiaans tijdens Experience dag)
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
reno bakken zijn geen van allen super snel schakelend volgens mij. Je hebt gewoon heel even de tijd nodig de snelheden in de bak te synchroniseren (goh, zou dat iets met synchromeshringen te maken hebben....) en dan werkt het prima.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Wacht maar tot april op de EDC bak
Maar inderdaad, ik poets de tandjes van de bak in de Clio ook wel eens.
Vrij vervelend als je een sprint aangaat en dan blijkt de versnelling net niet goed in 4 te liggen, terwijl jij de koppeling vlot op laat komen en op het gas gaat...
Tegenwoordig dus iets kalmer aan, maar tov de 19 is het heerlijk schakelen.
Die moest je er echt voorleggen en dan induwen, zeg maar de avondsport in de auto
Maar inderdaad, ik poets de tandjes van de bak in de Clio ook wel eens.
Vrij vervelend als je een sprint aangaat en dan blijkt de versnelling net niet goed in 4 te liggen, terwijl jij de koppeling vlot op laat komen en op het gas gaat...
Tegenwoordig dus iets kalmer aan, maar tov de 19 is het heerlijk schakelen.
Die moest je er echt voorleggen en dan induwen, zeg maar de avondsport in de auto
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Eens, de Sport........is om het snel en goed te doen.Tom schreef:die dubbele koppeling bakken is leuk voor even, maar zelf schakelen is vaak toch leuker.
Heb wel vaker dan een keer met de Clio een dikke bulderlach over me heen gehad bij het stoplicht sprintje, was je lekker weg in 1 zat je bij het volgende verzet dik in 4 te pielen of kreeg je hem niet in 2......
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87