ACT: Twingo RS

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Leuk verhaaltje.

Kan me nooit vinden in die zitpositie commentaar, zal wel komen omdat ik meestal best wel rechtop zit.

Hangen is voor ander volk..... :wink:
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
TuuT
Berichten: 74
Lid geworden op: di 21 okt 2008 17:40
Locatie: plenkcity
Contacteer:

Idd zit erg goed , zeker nog met 1.90 8)

leuk die twingo vol met modder en die fiesta blinkend nieuw daaro , zegt genoeg over de twingo. Gewoon een goeie ragbak , vooral nu in de sneeuw is het vaak lache en slippen :bang:
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Zitpositie vind ik wel vrij hoog :P Maar het zit wel prima (Y)
dentist
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 15 jun 2009 18:34
Locatie: achterhoek

Nu met de sneeuw is een niet gestrooide weg niet veilig :evil:
Heerlijk die handrem bochtjes en 180's...

Andere vraag:
Sinds de kou bonkt de vering echt enorm op een niet-asfalt weg. Zijn er meer mensen die daar bij de RS last van hebben. Het lijkt vooral van de voorveren te komen...
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

dentist schreef:Nu met de sneeuw is een niet gestrooide weg niet veilig :evil:
Heerlijk die handrem bochtjes en 180's...

Andere vraag:
Sinds de kou bonkt de vering echt enorm op een niet-asfalt weg. Zijn er meer mensen die daar bij de RS last van hebben. Het lijkt vooral van de voorveren te komen...
Klopt, vooral de eerste meters is het niet normaal.

Ik denk dat het meer een bandenkwestie is.

De Clio had dit ook maar minder, bandjes waren dan ook tikkie hoger.

45 ipv 40 :D
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Arno17 schreef:
dentist schreef:Nu met de sneeuw is een niet gestrooide weg niet veilig :evil:
Heerlijk die handrem bochtjes en 180's...

Andere vraag:
Sinds de kou bonkt de vering echt enorm op een niet-asfalt weg. Zijn er meer mensen die daar bij de RS last van hebben. Het lijkt vooral van de voorveren te komen...
Klopt, vooral de eerste meters is het niet normaal.

Ik denk dat het meer een bandenkwestie is.

De Clio had dit ook maar minder, bandjes waren dan ook tikkie hoger.

45 ipv 40 :D
Scheel net geen centimeter :)


Wat dat betreft blij met de winterbanden op de Clio, 195/55 R15, is toch wat meer comfort (Y)

Kan me iets voorstellen bij dat gestuiter, zeker met het cup-chassis :p
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Rontwingo
Berichten: 1536
Lid geworden op: za 1 nov 2003 16:08
Locatie: Den Haag

Heb ook last van dat gebonk. Leuk als je een klinkerweg oprijd |:

Maar ja, als dat het alleen is vind ik het prima als het na de kou maar weer
weg is :wink:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Dat heb ik zelfs met m'n Seat Leon zonder sportonderstel, dat verdwijnt vanzelf als de temperaturen omhoog gaan (Y)
Karlok
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 21 dec 2008 14:57
Contacteer:

dentist schreef:Nu met de sneeuw is een niet gestrooide weg niet veilig :evil:
Heerlijk die handrem bochtjes en 180's...

Andere vraag:
Sinds de kou bonkt de vering echt enorm op een niet-asfalt weg. Zijn er meer mensen die daar bij de RS last van hebben. Het lijkt vooral van de voorveren te komen...
Gebonk op de veren is niet alleen op de RS hoor, op mijn authentique 60pk hoor je het ook met dit koude weer.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Karlok schreef:
dentist schreef:Nu met de sneeuw is een niet gestrooide weg niet veilig :evil:
Heerlijk die handrem bochtjes en 180's...

Andere vraag:
Sinds de kou bonkt de vering echt enorm op een niet-asfalt weg. Zijn er meer mensen die daar bij de RS last van hebben. Het lijkt vooral van de voorveren te komen...
Gebonk op de veren is niet alleen op de RS hoor, op mijn authentique 60pk hoor je het ook met dit koude weer.
Ik denk dat het anders flink is terug te voeren op de 195/40 17 bandjes, ze lijken wel knalhard de eerste paar 100 meter.
Zit bijna te stuiteren als ik hier de straat uit rijdt
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Arno17 schreef:
Karlok schreef:
dentist schreef:Nu met de sneeuw is een niet gestrooide weg niet veilig :evil:
Heerlijk die handrem bochtjes en 180's...

Andere vraag:
Sinds de kou bonkt de vering echt enorm op een niet-asfalt weg. Zijn er meer mensen die daar bij de RS last van hebben. Het lijkt vooral van de voorveren te komen...
Gebonk op de veren is niet alleen op de RS hoor, op mijn authentique 60pk hoor je het ook met dit koude weer.
Ik denk dat het anders flink is terug te voeren op de 195/40 17 bandjes, ze lijken wel knalhard de eerste paar 100 meter.
Zit bijna te stuiteren als ik hier de straat uit rijdt
tuurlijk, de banden zijn altijd knijterhard de eerste paar honderd meter... als je 677meter rijdt verliezen ze 0,4 bar lucht. zodra de auto 64minuten stil staat komt dit er weer bij in

lol :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Vandaag met de RS bij de garage geweest. Zijn 2 terugroepacties uitgevoerd
namelijk de bestuurdersstoel vergrendeling en de wielbouten en bouten van de remklauwen zijn vervangen. Hoop dat ie niet nog meer van dit soort dingetjes gaat krijgen. vandaag de hele dag moeten behelpen met een twingo II 1.2 16V dat is echt wel traag ineens (S) :lol:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

wees blij dat t een terugroepactie is.. kost jou niets toch :)
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Idd zijn alleen maar verbeterings punten, die jou niks kosten!!
Moet je eens bij VW kijken die hebben soms wel 10 terug roep actie's op 1 auto!! En dat zijn vaak geen makkelijke actie's!
En dan mag je het vervangend vervoer ook nog eens zelf betalen...
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Dat is bij renault beter geregeld idd vervangend vervoer koste me niets dat kunnen ze weer claimen bij renault (Y)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Martijn Kool schreef:
Arno17 schreef:
Karlok schreef:
dentist schreef:Nu met de sneeuw is een niet gestrooide weg niet veilig :evil:
Heerlijk die handrem bochtjes en 180's...

Andere vraag:
Sinds de kou bonkt de vering echt enorm op een niet-asfalt weg. Zijn er meer mensen die daar bij de RS last van hebben. Het lijkt vooral van de voorveren te komen...
Gebonk op de veren is niet alleen op de RS hoor, op mijn authentique 60pk hoor je het ook met dit koude weer.
Ik denk dat het anders flink is terug te voeren op de 195/40 17 bandjes, ze lijken wel knalhard de eerste paar 100 meter.
Zit bijna te stuiteren als ik hier de straat uit rijdt
tuurlijk, de banden zijn altijd knijterhard de eerste paar honderd meter... als je 677meter rijdt verliezen ze 0,4 bar lucht. zodra de auto 64minuten stil staat komt dit er weer bij in

lol :P

Toch zit er een kern van waarheid in.

Als je de auto met 'warme' banden (dus na een rit van 20km?) weg zet en 8 uur later weer instapt is de band vervormt.

Niet in enorme mate, maar bij de platte series merk je dat wel. Zodra je weer gaat rijden wordt de band weer soepel.

Een klant op m'n pa's werk had een V6 Vel Satis en die stond 4 weken stil (ivm vakantie). Ding had op alle banden een platte kant van het stil staan.

Oplossing was even in Duitsland 10min op 230+ rijden. Lekker warm rijden en ze waren weer rond.


Dus nee, een lul-verhaal is het niet. Het bandenspanningsverhaal wel ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

je moet hem ook niet te serieus nemen, dan gaat het niveau van het forum omlaag :lol:
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Oh, dus het niveau hoeft niet omhoog geholpen te worden? ;)


:lol:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Dat is gewoon onmogelijk :p
Rontwingo
Berichten: 1536
Lid geworden op: za 1 nov 2003 16:08
Locatie: Den Haag

Mike (spitsoor) schreef:Vandaag met de RS bij de garage geweest. Zijn 2 terugroepacties uitgevoerd
namelijk de bestuurdersstoel vergrendeling en de wielbouten en bouten van de remklauwen zijn vervangen. Hoop dat ie niet nog meer van dit soort dingetjes gaat krijgen. vandaag de hele dag moeten behelpen met een twingo II 1.2 16V dat is echt wel traag ineens (S) :lol:
Voor deze actie is mijn RS ook terug geweest. (wielbouten moeten overigens nog steeds vervangen worden :p )

Vandaag weer een brief in de bus gekregen. Er zou weer iets met de wielbouten zijn. Er kan een anticorrosiemiddel bij de wielbouten bevinden.
Nou weet ik niet of dit om hetzelfde gaat, maar er staat zelfs bij dat als je er mee doorrijdt dat je wiel los kan komen. Toch maar even snel na laten kijken!
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Rontwingo schreef:
Mike (spitsoor) schreef:Vandaag met de RS bij de garage geweest. Zijn 2 terugroepacties uitgevoerd
namelijk de bestuurdersstoel vergrendeling en de wielbouten en bouten van de remklauwen zijn vervangen. Hoop dat ie niet nog meer van dit soort dingetjes gaat krijgen. vandaag de hele dag moeten behelpen met een twingo II 1.2 16V dat is echt wel traag ineens (S) :lol:
Voor deze actie is mijn RS ook terug geweest. (wielbouten moeten overigens nog steeds vervangen worden :p )

Vandaag weer een brief in de bus gekregen. Er zou weer iets met de wielbouten zijn. Er kan een anticorrosiemiddel bij de wielbouten bevinden.
Nou weet ik niet of dit om hetzelfde gaat, maar er staat zelfs bij dat als je er mee doorrijdt dat je wiel los kan komen. Toch maar even snel na laten kijken!
Nou, mijn wiel kwam amper los bij het vervangen van de bandjes, zal dus wel loslopen.

Maar goed, voorkomen is beter dan .......


Mijn karretje staat donderdag bij de dealert.....
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Arno17 schreef:Nou, mijn wiel kwam amper los bij het vervangen van de bandjes, zal dus wel loslopen.
hoop ik niet voor je :D

snap wat je bedoeld hoor maar staat er nogal grappig (0)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

tutuur schreef:
Arno17 schreef:Nou, mijn wiel kwam amper los bij het vervangen van de bandjes, zal dus wel loslopen.
hoop ik niet voor je :D

snap wat je bedoeld hoor maar staat er nogal grappig (0)
Ik ben ook grappig.... :wink:

Het zal wel loslopen dat hij los zal lopen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Rontwingo schreef:
Mike (spitsoor) schreef:Vandaag met de RS bij de garage geweest. Zijn 2 terugroepacties uitgevoerd
namelijk de bestuurdersstoel vergrendeling en de wielbouten en bouten van de remklauwen zijn vervangen. Hoop dat ie niet nog meer van dit soort dingetjes gaat krijgen. vandaag de hele dag moeten behelpen met een twingo II 1.2 16V dat is echt wel traag ineens (S) :lol:
Voor deze actie is mijn RS ook terug geweest. (wielbouten moeten overigens nog steeds vervangen worden :p )

Vandaag weer een brief in de bus gekregen. Er zou weer iets met de wielbouten zijn. Er kan een anticorrosiemiddel bij de wielbouten bevinden.
Nou weet ik niet of dit om hetzelfde gaat, maar er staat zelfs bij dat als je er mee doorrijdt dat je wiel los kan komen. Toch maar even snel na laten kijken!
Ik heb vandaag ook die 2e brief binnen gekregen.
TuuT
Berichten: 74
Lid geworden op: di 21 okt 2008 17:40
Locatie: plenkcity
Contacteer:

Bij mijn 1ste beurt hebben ze beide punten hersteld.
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

@ rontwingo dat is idd het euvel waar het omdraaid ja. Wielbouten en de bouten van de remklauwen worden vervangen en het zaakje wordt ook goed schoon gemaakt.

bij mijn RS zijn ook beide punten verholpen inmiddels. wie weet binnekort weer een nieuwe brief :lol:
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

weet iemand toevallig de ET waarde van RS velgen? deze dus:

[img]http://motorjournalist.files.wordpress. ... 3_side.jpg[/img]
Trust me. I know what I'm doing.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

et 52 geloof ik. Komen er ver naar binnen te staan. Dikke spacers er tussen dus
dentist
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 15 jun 2009 18:34
Locatie: achterhoek

Vandaag weer gehad:
Tandenpoetsen van 1 naar 2 bij vol accelereren. Weet zeker dat ik het koppelingspedaal volledig indruk en dan schakel. Dit alles natuurlijk zo snel mogelijk, maar dan heb ik vaker dat de bak niet goed ontkoppelt. Hij knarst dan aardig...
Zijn er meerdere met dit probleem?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Na hoe lang rijden is dit? Bak olie Miss nog te koud...
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

dentist schreef:Vandaag weer gehad:
Tandenpoetsen van 1 naar 2 bij vol accelereren. Weet zeker dat ik het koppelingspedaal volledig indruk en dan schakel. Dit alles natuurlijk zo snel mogelijk, maar dan heb ik vaker dat de bak niet goed ontkoppelt. Hij knarst dan aardig...
Zijn er meerdere met dit probleem?
Gewoon rustiger schakelen is het devies.

Ik heb dit ook regelmatig, maar dan ook weleens van 2 naar 3.
Had dit ook met de Clio RS, ook gewoon te snel willen schakelen, zeg maar net als Lucky Luke sneller dan de schaduw alleen dan sneller dan de tandwielen aankunnen.

Is gewoon kwestie van gehaast schakelen, je moet hem er in leggen niet proppen of duwen forceren ( quote Phil Bastiaans tijdens Experience dag)
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

reno bakken zijn geen van allen super snel schakelend volgens mij. Je hebt gewoon heel even de tijd nodig de snelheden in de bak te synchroniseren (goh, zou dat iets met synchromeshringen te maken hebben....) en dan werkt het prima.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Wacht maar tot april op de EDC bak :p


Maar inderdaad, ik poets de tandjes van de bak in de Clio ook wel eens.
Vrij vervelend als je een sprint aangaat en dan blijkt de versnelling net niet goed in 4 te liggen, terwijl jij de koppeling vlot op laat komen en op het gas gaat...

:(

Tegenwoordig dus iets kalmer aan, maar tov de 19 is het heerlijk schakelen.
Die moest je er echt voorleggen en dan induwen, zeg maar de avondsport in de auto ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

die dubbele koppeling bakken is leuk voor even, maar zelf schakelen is vaak toch leuker.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Tom schreef:die dubbele koppeling bakken is leuk voor even, maar zelf schakelen is vaak toch leuker.
Eens, de Sport........is om het snel en goed te doen.

Heb wel vaker dan een keer met de Clio een dikke bulderlach over me heen gehad bij het stoplicht sprintje, was je lekker weg in 1 zat je bij het volgende verzet dik in 4 te pielen of kreeg je hem niet in 2...... :@ :lol:
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Plaats reactie