A610 problems

Post hier al je vragen over de Renault Alpine
Plaats reactie
R5alpineturbo
Berichten: 106
Lid geworden op: di 9 aug 2005 10:27
Contacteer:

wij thuis zijn de gelukkige eigenaars van een alpine A610 V6 turbo 8)
maar hebben echter een motorisch probleem nl hetvolgende

bij warm weer 20°+ gaat de motor bij het aanslaan van de turbodruk in veiligheid (hij valt uit en verliest alle vermogen) wij hebben al het opname element van de ontsteking vervangen maar dit biedt geen oplossing bij minder warm weer rijd hij zaalig (Y)
hopelijk kan iemand mij doorverwijzen of gewoon helpen
(ps de wagen heeft nu 68000 km en heeft vorig jaar slechts 300km gereden)
greets thomas
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ja laat hem eens uitlezen?
of zoek contact met de arcn
alpine renault club nederland
met name marcel griekspoor heeft er verstand van (Y)
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op di 9 aug 2005 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

zit er bij zo een ding ook niet een drukschakelaar op net als bij de gtt, die de ontsteking eraf gooit als de drukt ehoog zou worden. mischien is dat de oorzaak van je storing
R5GTT. Drive it like you stole it
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Zow een A610 in de club

foto's :D :worship:
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Die drukschakelaar, ergens op je inlaatspruitstuk, mag je gewoon ff overbruggen, just for test. (let er wel op dat 't niet een enorme turbodruk hebt, als oorzaak van dit probleem!! )
rev it like a rental
R5alpineturbo
Berichten: 106
Lid geworden op: di 9 aug 2005 10:27
Contacteer:

hier is hij dan de alpine
allen bedankt voor de snelle reactie:worship:
zullen er eens werk van maken :D zodat we weer eens kunnen rondvliegen >-)
greets thomas



[img]http://img63.imageshack.us/img63/7628/a6100dt.jpg[/img]
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Menno schreef:Die drukschakelaar, ergens op je inlaatspruitstuk, mag je gewoon ff overbruggen, just for test. (let er wel op dat 't niet een enorme turbodruk hebt, als oorzaak van dit probleem!! )

een te hoge turbodruk kan evt veroorzaakt worden door een mankement aan de bediening van de whastegate
R5GTT. Drive it like you stole it
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Dat ding ziet er trouwens uit als een enorme moer, maat 36 ofzo, met 2 stekkeraansluitingen.
rev it like a rental
R5alpineturbo
Berichten: 106
Lid geworden op: di 9 aug 2005 10:27
Contacteer:

oke het kan mess een te hoge turbo druk zijn maar waarom heeft hij dan alleen deze verschijnselen bij warm weer ( heel warm weer ) bij gematigd of koud weer ===> vliegen :wink:
greets
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

al lid van de arcn?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
R5alpineturbo
Berichten: 106
Lid geworden op: di 9 aug 2005 10:27
Contacteer:

:D nope :D
(ben wel belg )
hehe mor zijn nog niet ingeschreven in een of andere alpine club
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

R5alpineturbo schreef::D nope :D
(ben wel belg )
hehe mor zijn nog niet ingeschreven in een of andere alpine club
we hebben diverse belgen als lid
kijk hier eens http://www.arcn.info/
(Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

R5alpineturbo schreef:oke het kan mess een te hoge turbo druk zijn maar waarom heeft hij dan alleen deze verschijnselen bij warm weer ( heel warm weer ) bij gematigd of koud weer ===> vliegen :wink:
greets
Dan zal het niet die overdrukbegrenzer zijn, bij koud weer heb je bijna altijd meer turbodruk namelijk.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

misschien vaporlock, als dat al kan met injectie?
ik zou ff contact opnemen met marcel griekspoor van de arcn of met renault verhulst in belgie (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie