Alpine A310

Post hier al je vragen over de Renault Alpine
turbo5
Posts: 1102
Joined: Tue 1 May 2001 0:00
Location: Hooge zwaluwe / breda

Post by turbo5 »

Klopt,

Alleen heb je 1 nadeel wanneer je een Alpine hebt, massa is zeldzaam....
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Posts: 12075
Joined: Sun 31 Aug 2003 15:41
Location: Fryslân
Contact:

Post by Erik Olijnsma »

dat is idd waar, maar dat is ook erg simpel op te lossen,

ik deed dat altijd met een "ruggegraat".
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

turbo5 wrote:Klopt,

Alleen heb je 1 nadeel wanneer je een Alpine hebt, massa is zeldzaam....
bij een alpine moet je een paar massapunten maken.
en zeker eentje rechtstreeks vanaf de accu naar het subframe met motor
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

Erik Olijnsma wrote:och bedrading is 1 van de meest makkelijke dingen om op te lossen (meestal)
dan heb jij nog nooit de bedrading van een alpine gezien zeker :D :D
das een nog groter drama dan bij de overige renaults.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Posts: 12075
Joined: Sun 31 Aug 2003 15:41
Location: Fryslân
Contact:

Post by Erik Olijnsma »

heb al aan meerdere alpines gewerkt, ook veel andere oude auto's

zeker de grote limousines uit de jaren 70 en 80 kunnen een ramp zijn
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
turbo5
Posts: 1102
Joined: Tue 1 May 2001 0:00
Location: Hooge zwaluwe / breda

Post by turbo5 »

Heeft iemand hier ervaring met het monteren van een polyester body-kit op een polyester auto? hoe zou zo'n body kit er op gaan ?

[img]http://i23.photobucket.com/albums/b366/ ... Packgt.jpg[/img]

Dit is er een waar hij net op gezet is.

:worship: :worship: :worship: :worship:

[img]http://i23.photobucket.com/albums/b366/ ... e/a310.jpg[/img]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

turbo5 wrote:Heeft iemand hier ervaring met het monteren van een polyester body-kit op een polyester auto? hoe zou zo'n body kit er op gaan ?

[img]http://i23.photobucket.com/albums/b366/ ... Packgt.jpg[/img]

Dit is er een waar hij net op gezet is.

:worship: :worship: :worship: :worship:

[img]http://i23.photobucket.com/albums/b366/ ... e/a310.jpg[/img]
met heel veel geduld en preciesie
is die onderste foto geen originele?
is echt lastig, vaak gaat het na een aantal jaren toch scheuren bij de aanhechtingen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Sander
Posts: 1542
Joined: Sun 3 Jun 2001 0:00
Location: in de buurt
Contact:

Post by Sander »

turbo5 wrote:Heeft iemand hier ervaring met het monteren van een polyester body-kit op een polyester auto? hoe zou zo'n body kit er op gaan ?
In het noorden van het land zit een specialist van alpines, die heeft ruime ervaring met polyester. Ze verkopen ook aplines, moet maar eens zoeken weet zo ook geen adres meer.

gr sander
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Posts: 12075
Joined: Sun 31 Aug 2003 15:41
Location: Fryslân
Contact:

Post by Erik Olijnsma »

je bedoelt JPC in Veenwouden.

wás altijd een goede zaak, maar heeft nu een nieuwe eigenaar, en het schijnt geen naam meer te hebben
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

ik zeg niks :smoke:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Car: M536
Location: Alkmaar

Post by Steven »

Hoe heet bovenstaande kit, isda niet de groep A ofzo?

Vind dat wel 1 van de vetste alpines :worship:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Posts: 12075
Joined: Sun 31 Aug 2003 15:41
Location: Fryslân
Contact:

Post by Erik Olijnsma »

Luco/Alpine-racer wrote:ik zeg niks :smoke:
je weet wat ik bedoel :wink:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

volgens mij is het een groep 4 en zelfs nog een S geloof ik
de jongen die mijn alpine doet heeft er nog een staan die opgebouwd moet worden :D

ik zou even bij de arcn informeren of er al mensen zijn die dit netjes hebben gedaan en ik kan het wel ff vragen aan erwin of je een keer langs mag komen om de kit te bekijken die zitt er erg netjes op en dat is vrij zeldzaam

inderdaad groep 4
http://www.marktnet.nl/Renault-alpine-a ... 263646.htm
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
turbo5
Posts: 1102
Joined: Tue 1 May 2001 0:00
Location: Hooge zwaluwe / breda

Post by turbo5 »

Hoi Luco,

Heeft hij foto's gemaakt van het erop zetten ??

Waarmee zet je het erop ?
turbo5
Posts: 1102
Joined: Tue 1 May 2001 0:00
Location: Hooge zwaluwe / breda

Post by turbo5 »

Ik heb die auto gezien... Als je info wilt pm maar..
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

turbo5 wrote:Hoi Luco,

Heeft hij foto's gemaakt van het erop zetten ??

Waarmee zet je het erop ?
deze set zat er al op maar hij heeft er wel verstand van :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
koorenkip
Posts: 80
Joined: Wed 4 Aug 2004 16:21
Location: Deventer

Post by koorenkip »

Luco/Alpine-racer wrote:
turbo5 wrote:Heeft iemand hier ervaring met het monteren van een polyester body-kit op een polyester auto? hoe zou zo'n body kit er op gaan ?

[img]http://i23.photobucket.com/albums/b366/ ... Packgt.jpg[/img]

Dit is er een waar hij net op gezet is.

:worship: :worship: :worship: :worship:

[img]http://i23.photobucket.com/albums/b366/ ... e/a310.jpg[/img]
met heel veel geduld en preciesie
is die onderste foto geen originele?
is echt lastig, vaak gaat het na een aantal jaren toch scheuren bij de aanhechtingen
de onderste foto is een echte "S" goed te herkennen aan de deuren met een gat voor de sleutel en de drukknop

@ turbo5 ik zag dat je al je vraag op arcn had gegooid, jaap reit weet van polyester ook een hele hoop af....
koorenkip
Posts: 80
Joined: Wed 4 Aug 2004 16:21
Location: Deventer

Post by koorenkip »

ow @ luco PM over JPC :wink:
turbo5
Posts: 1102
Joined: Tue 1 May 2001 0:00
Location: Hooge zwaluwe / breda

Post by turbo5 »

ben al wat wijzer, kit word geschroeft en gepolystert
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

turbo5 wrote:ben al wat wijzer, kit word geschroeft en gepolystert
ja en een groep 4 is een 310 met een kit
en een S is een originele af fabriek :D die zijn zeldzaam
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
turbo5
Posts: 1102
Joined: Tue 1 May 2001 0:00
Location: Hooge zwaluwe / breda

Post by turbo5 »

da bedoel ik nie... :lol:
turbo5
Posts: 1102
Joined: Tue 1 May 2001 0:00
Location: Hooge zwaluwe / breda

Post by turbo5 »

zullen wel heel weinig S-en gemaakt zijn?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

turbo5 wrote:da bedoel ik nie... :lol:
snapte wat je bedoelde maar was ff extra info :D :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
turbo5
Posts: 1102
Joined: Tue 1 May 2001 0:00
Location: Hooge zwaluwe / breda

Post by turbo5 »

Deze heb ik gezien.. is ook een neppert.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

turbo5 wrote:
Deze heb ik gezien.. is ook een neppert.
wat is nep een originele groep 4 bestaat niet dat is altijd een kit :) :)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
turbo5
Posts: 1102
Joined: Tue 1 May 2001 0:00
Location: Hooge zwaluwe / breda

Post by turbo5 »

aha.... :D ben echt nog nieuw in de a310 wereld.... :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

je wordt gek van de diverse types
vooral bij de A110 is het erg :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
koorenkip
Posts: 80
Joined: Wed 4 Aug 2004 16:21
Location: Deventer

Post by koorenkip »

ff over de verschillen tussen 310-gr4 en een "S"

de S heeft altijd 2 slotgaten in de deuren
is onder de sideskirts altijd dicht
de hoeken die de uitbouw maakt, zijn vrij scherp, vaak zie je bij een groep4 kit dat de kit eigenlijk te glad/te mooi afgewerkt wordt
een echte "S" is altijd uit '84

en zo zijn er nog een heel hoop punten meer maar deze zijn het meest duidelijk (Y) :)
turbo5
Posts: 1102
Joined: Tue 1 May 2001 0:00
Location: Hooge zwaluwe / breda

Post by turbo5 »

Ik vraag me toch echt af of er nergens een handleiding is voor het monteren van zn kit.. de een zegt wel schroeven de ander niet.. de een zegt met binnenschermen de ander weer niet. Ik weet het niet meer.
Last edited by turbo5 on Fri 28 Oct 2005 20:19, edited 1 time in total.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Posts: 12075
Joined: Sun 31 Aug 2003 15:41
Location: Fryslân
Contact:

Post by Erik Olijnsma »

waarom 2 slotgaten?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
koorenkip
Posts: 80
Joined: Wed 4 Aug 2004 16:21
Location: Deventer

Post by koorenkip »

waarom?

jah goeie vraag, renault he :lol:

het verschil is dat bij die S er een gat is waar je de sleutel in steekt, en daar iets schuin onder zit een drukknop... bij een gewone 310 is het sleutelgat ook direct de drukknop... :p

@ turbo5 ik zal even wat foto's proberen te maken hoe mijn kit gemonteerd zit... misschien dat je er wat aan hebt..
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

koorenkip wrote:waarom?

jah goeie vraag, renault he :lol:

het verschil is dat bij die S er een gat is waar je de sleutel in steekt, en daar iets schuin onder zit een drukknop... bij een gewone 310 is het sleutelgat ook direct de drukknop... :p

@ turbo5 ik zal even wat foto's proberen te maken hoe mijn kit gemonteerd zit... misschien dat je er wat aan hebt..
een s is gewoon een andere auto dan welke 310 dan ook, daarom

je kan op bijna elke 310 een groep 4 kit monteren maar dat maakt het geen s :)

denk dat het onderstel ook wel anders is (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
turbo5
Posts: 1102
Joined: Tue 1 May 2001 0:00
Location: Hooge zwaluwe / breda

Post by turbo5 »

foto's ?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

kom maar kijken :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
turbo5
Posts: 1102
Joined: Tue 1 May 2001 0:00
Location: Hooge zwaluwe / breda

Post by turbo5 »

andel, da's niet ver van Raamsdonksveer? ik kom zeker eens kijken !
Post Reply