Toekomst Renault Sport? De Meo moet gestopt worden!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
peternofx
Berichten: 232
Lid geworden op: zo 1 okt 2006 12:17

Beste Renault Sport liefhebbers,

hier even een mening betreft de toekomst van Renault Sport en Luca de Meo.
Ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

Het zit mij (en vele anderen) niet lekker wat die Luca de Meo allemaal aan het doen is.
Zonder overleg met de vele Renault Sport en Renault F1 fans gooit hij zomaar alle historie en passie van Renault Sport in de prullenbak!
Die man moet echt gestopt worden! (Seat en Cupra heeft hij ook al kapot gemaakt)

Normaal ben ik niet zo om mij te mengen in discussies online, maar Renault sport en Renault F1 is een stukje van mijn leven.
Dus een post op FB gaf toch al best veel reacties.😉😃
Hier staan ook hele mooie reacties waaronder deze: I mean look at us... we're on opposite sides which we never were before!!!
https://www.facebook.com/AlpineF1Team/p ... =notif[url][/url]

Dus kunnen wij vanuit de Renault sport clubs en fans wereldwijd een statement maken richting Renault?
(niet dat het wat uitmaakt, maar dan weet die de Meo wel even hoeveel Renault sport fans er zijn zodat hij daar rekening mee moet houden)

In zijn persconferentie heeft hij geen enkel woord genoemd over de toekomst van Renault Sport en Renault F1 en de vele fans.
Hij beslist zomaar even dat vanaf nu alles Alpine wordt.
Alpine en Renault Sport moeten gewoon gebroederlijk naast elkaar en met elkaar blijven bestaan, met ieder hun eigen historie en passie.

vr.gr.
Peter
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Hoi Peter, ik neem aan dat je de ontwikkelingen in de autowereld het laatste jaar gevolgd heb? Deze is qua investeringen en budgetten enorm aan het veranderen, door oa Corona, behoeftes van mensen (jongeren zoeken steeds meer alleen maar vervoer) en milieuregels.

Daarnaast zijn er, wat ik heb begrepen, vele regels verbonden door de Franse overheid aan het verlenen van staatssteun.
Oa efficiënter werken, snel over naar elektrisch etc. De Meo zit ook met “ de handen gebonden “ wat dat betreft, en zoekt daartussen naar mogelijkheden om het concern te laten bestaan voor de toekomst. En Alpine en Renault Sport behouden kan dan niet, te duur en te complex.
Even overleggen met de Renault Sport en Alpine fans (die in aantallen alleen maar minder zullen worden...) gaat natuurlijk niet gebeuren, deze man heeft een hele andere agenda en takenpakket: het concern klaar maken voor de toekomst.

Daarnaast moet de bekendheid en verkoop van Alpine omhoog, ook ivm de nieuwe (premium) electrische modellen die er komen.
Dan snap je de switch van naam naar Alpine F1 toch wel? Ik had ook liever gezien dat de naam en kleuren van Renault F1 eindelijk weer succes had na de afgelopen jaren van kritiek en wisselend succes. Maar deze stap is duidelijk te verklaren en logisch.

Vanuit de emotie begrijp ik je stukje, vanuit de realiteit niet.

( ik ben ook een enorme fan van Renault Sport en Alpine, laat dat duidelijk zijn )
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
peternofx
Berichten: 232
Lid geworden op: zo 1 okt 2006 12:17

Natuurlijk begrijp ik dat de realiteit anders is dan mijn emoties Lars. ;-)
Het gaat mij er meer om dat je dat dan ook goed communiceert naar al je fans.
In "Renaulution" werd namelijk weinig verteld over de staatssteun en over de toekomst van Renault sport.

Van mij part gaat Alpine richting de elektrische en waterstof ontwikkelingen.
En bouwt Renault Sport nog een te gekke Clio RS met V10 middenmotor. :grin:
roadkill71
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 1 mar 2019 19:30
Car: Renault Clio Rsi

Alpine word de nieuwe RS, ik ben allang blij dat Renault niet (teveel) meegaat in de 3 pitter ellende. Ik vind het jammer dat de trend steeds meer is dat het vervoer is, zeker bij de jeugd, ben blij dat die van mij nog benzine in hun bloed hebben. Maar ik denk dat de Meo meer liefde voor auto's heeft dan de gemiddelde 20-er, en het hem misschien wel gaat lukken om met Alpine een electrische rijders auto te creëeren, want die bestaan nog niet echt volgens mij. En op die manier kijk ik er positief naar, en mijn kijk op auto's is ook veranderd, ik heb nu zoiets van minimaal 4 pitter, zo niet dan electrisch.
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Als er iemand een leuke elektrische "hot hatch" kan bouwen dat zijn het de jongens van RS/Alpine wel. Let wel, het betreft alleen een naamsverandering, het team dat de auto's ontwikkeld zijn nog steeds dezelfde mensen die al jaren verantwoordelijk zijn voor de RS modellen en natuurlijk de nieuwe A110. Voor de liefhebber zijn het niet altijd even leuke tijden, aan de andere kant moeten we gewoon de auto's koesteren die wel echt leuk zijn. En de mensen die een elektrische auto tot religie verheffen negeren natuurlijk (vooral Tesla rijders hebben hier een handje van).
Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
Car: Twingo RS Gordini,R8
Locatie: Voorburg

Ahum, laat Bjorn dat maar niet horen Maarten-Jan. :smile: Natuurlijk geef ik je gelijk. Mijn RS gaat als het aan mij ligt niet weg en aangezien het niet mijn dagelijks vervoer is blijft de km stand ook laag. Ik ben geen elektrische auto hater en als dagelijks vervoer lijkt het me prima. Maar de stoplicht sprintjes gaan me snel vervelen.
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Bjørn weet precies wat ik bedoel :D Af en toe een stoplicht sprintje is leuk maar geeft inderdaad bij lange na niet dezelfde voldoening als lekker op een b weggetje toeren en/of knallen en natuurlijk op het circuit rondjes rijden. Ik heb ook niets tegen elektrische auto's verder, mijn ouders hebben het nieuwste model Zoe met de R135 motor en dat rijdt wel echt top. En kwa afwerking / kwaliteits beleving zit de nieuwste Zoe ook ongekend goed in elkaar, gewoon beter dan een Duitser. Dus zeker als een daily is een elektrische auto gewoon top, helemaal als je veel in de file staat. Maar persoonlijk , zolang het nog kan blijf ik lekker rondrijden in handgeschakelde benzines/diesels (afhankelijk van het jaar kilometrage). En laten we realistisch zijn, dat kunnen we nog heel erg lang doen, er schijnen 1400 miljoen auto's wereld wijd te zijn. Zie dat maar eens te vervangen door EVs, de EV wordt onderdeel van de mix maar zal de brandstof motor niet uit bannen. We krijgen uiteindelijk een mix van E-Fuel / EV / Waterstof, waarbij de bestaande auto's op E-Fuel gaan kunnen rijden.

Het grootste voordeel van E-Fuel is dat het gemaakt wordt van CO2 & waterstof en dus geen ethanol bevat, goed voor klassiekers dus.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Nadeel voor de klassiekers zal waarschijnlijk zijn dat je op steeds minder plekken mag komen omdat je voertuig nog op dinosaurus sap rijdt.
Zeker hier in Nederland verwacht ik steeds meer van dat soort acties/milieuzone geneuzel.
Amsterdam mag je al zelfs met een 2 takt brommer niet meer in, ook 4 takt brommers ouder dan 5 of 6 jaar ook al niet eens meer om een voorbeeld te noemen.
Het irritante er aan vind ik dat in de praktijk al die huidige milieuzone geneuzel geen bal uitmaakt voor lucht kwaliteit (TNO heeft voor/na metingen in bijvoorbeeld Utrecht gedaan).
Ik vrees als je jouw klassieker/youngtimer wil blijven rijden dat je over een jaar of 10 min of meer wordt gedwongen die te elektrificeren om de simpele reden dat je bijna nergens meer mag komen. :-(
Je ziet nu al bedrijfjes ontstaan die zich specialiseren in het elektrificeren van klassieke voertuigen, is nu nog erg duur maar ik denk dat deze prijzen in de komende jaren zullen zakken.

Maar goed zo lang het nog kan blijf ik ook lekker rond knallen met de 19 16v turbo. :smile: :smile:
Anything worth doing is worth doing right!.
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Voertuigen ouder dan 40 jaar mogen dan weer wel in de milieuzone komen, dus als je lang genoeg wacht ;-)
Daarnaast zijn milieu zones beperkt tot de centra van echt grote steden. Amsterdam heb ik zeer weinig behoefte aan om met de auto te rijden, het is niet heel auto vriendelijk om het zacht uit te drukken :D Voordeel van E-Fuel is dat het CO2 neutraal is en het niet onder fossiele brandstoffen valt. Kleine side-note: het is geen dino sap maar fytoplankton/zoöplankton sap :bang:

Helemaal eens voor wat betreft wat het uitmaakt, het is niet eens meetbaar. Daar komt nog bovenop dat wat het Nederlandse wagenpark uitstoot uitkomt op minder dan 0,02 procent van de wereldwijde uitstoot! De grootste "vervuilers" zijn de opwekking van energie en de landbouw. Beiden noodzakelijk voor onze levenstijl maar daar valt tegelijk ook veruit het meeste te winnen. Auto's aanpakken is het makkelijkste en kun je politiek ook prima mee scoren. Maar realistisch gezien is het weinig zinvol helaas.
Plaats reactie