't Is niet de GTT van mezelf, maar van een Zuid-Afrikaan die er ook een heeft hier in Australië. Hij schijnt wat problemen te hebben met de carburateur en te veel lucht ofzoiets (dat is wat zijn monteur verteld). Ik kon mijn eigen schema's voor installatie van de vacuumslangen niet meer vinden, heeft iemand die zo beschikbaar? Ook mijn Haynes boek ben ik kwijt...
Z'n 'Nederlands' is soms lastig te begrijpen, maar hij verteld: "myn mechanic segt dat het verkeert is met de vacuum pypen voor de turbo, hy denkt dat de gele pypjes mischien verkeert zyn want myn auto krygt veel te veel lugt en pinkt as een gek. Myn mechanic zy als jy een manual hebt so jy wat blatsyen voor my kunnen emailen."
Z'n GTT is een 1986 ph1, en de volgende foto's geven de slangen aansluitingen weer:
[img]http://i.imgur.com/YHn2jZU.jpg[/img]
[img]http://i.imgur.com/R0eqzMk.jpg[/img]
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee? Mijn slangen zitten inderdaad anders, maar als je één kant veranderd, denk ik ook dat je de rest moet weten hoe het moet... Graag hulp, bedankt!
Hulp voor Australische GTT - te veel lucht?
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Ehm, wat zijn de symptomen? Wat is er precies loos?
Hoezo haat - liefde verhouding?!
ik ben even op Google aan het zoeken geweest. En deze staat al sinds 2003 online
http://users.skynet.be/am257553/cupbleed.doc staat wel mooi uitgelegd in dat documentje
Welkom back
lache topic met bekende namen..http://board.carstyling.net/showthread. ... ge=2&pp=15
http://users.skynet.be/am257553/cupbleed.doc staat wel mooi uitgelegd in dat documentje
Welkom back
lache topic met bekende namen..http://board.carstyling.net/showthread. ... ge=2&pp=15
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Kijk ook even of de waste gate nog beweegt.
Dus ff het stangetje op en neer bewegen....
zit dit vast dan weet je ook genoeg
Dus ff het stangetje op en neer bewegen....
zit dit vast dan weet je ook genoeg
Roy, in het eerste deel kan je zien wat origineel is toch?Roy schreef:Abel, in je link hebben ze het over ombouw naar cup systeem. Op bovenstaande foto's is het nog origineel.
Cup systeem is wel aan te raden in dit geval btw..
Maar zover ik het zie, lijkt dit wel ok te zijn, mits die terugslagklep nog in de zwarte slang richting de turbo elbow zit (als die kapot is of ertussenuit, dan kan er uitlaatgas met overdruk in je carb geblazen worden) in dat geval zou ik inderdaad het cup-systeem toepassen.
@Jochem een hangende wastegate zou ook gewoon torenhoge turbodruk moeten geven op de meter, dat zou je wel moeten zien lijkt me?
Maar als de motor pingelt en dus te arm loopt, zou ik sterk betwijfelen of dit door de vacuumslangen komt, zeker bij volgas zijn die doorgangetjes zo klein, dat dit geen echt probleem is.
Dan zou ik toch eerder de carb zelf verdenken die smerig is en daardoor een te arm mengsel geeft.
Ik raad aan om de carb eens te reviseren en ultrasoon te laten reinigen, bij voorkeur met een verse pakkingset ertussen, maar dat zal wel lastig zijn daar (je kan ook de oude hergebruiken met een klein likje vloeibare pakking).
@Jochem een hangende wastegate zou ook gewoon torenhoge turbodruk moeten geven op de meter, dat zou je wel moeten zien lijkt me?
Maar als de motor pingelt en dus te arm loopt, zou ik sterk betwijfelen of dit door de vacuumslangen komt, zeker bij volgas zijn die doorgangetjes zo klein, dat dit geen echt probleem is.
Dan zou ik toch eerder de carb zelf verdenken die smerig is en daardoor een te arm mengsel geeft.
Ik raad aan om de carb eens te reviseren en ultrasoon te laten reinigen, bij voorkeur met een verse pakkingset ertussen, maar dat zal wel lastig zijn daar (je kan ook de oude hergebruiken met een klein likje vloeibare pakking).