garantie termijn
Goedemiddag iedereen,hoop dat mijn topic hier goed geplaatst is.
Ik heb onlangs een clio 3 rs aangeschaft(wacht op aflevering)bij een voor mij bekende garage.
Echter staat er op mijn koopcontract 6 mnd motor en versnellingsbak garantie,ik weet dat hij niet moeilijk doet als er wat anders aan de hand is,maar vind het wel vreemd.
Het is een bosschservice cargarage en bovaglid,moet er dan geen 6mnd bovaggarantie bij i.p.v alleen motor en versnellingsbak?
Ik heb het internet afgespeurd maar er wordt nergens aangegeven wat er precies onder bovaggarantie moet vallen,of mogen ze hierin hun eigen draai aangeven?
Kan ik alsnog hun dwingen tot algehele 6mnd bovaggarantie?
Ik heb onlangs een clio 3 rs aangeschaft(wacht op aflevering)bij een voor mij bekende garage.
Echter staat er op mijn koopcontract 6 mnd motor en versnellingsbak garantie,ik weet dat hij niet moeilijk doet als er wat anders aan de hand is,maar vind het wel vreemd.
Het is een bosschservice cargarage en bovaglid,moet er dan geen 6mnd bovaggarantie bij i.p.v alleen motor en versnellingsbak?
Ik heb het internet afgespeurd maar er wordt nergens aangegeven wat er precies onder bovaggarantie moet vallen,of mogen ze hierin hun eigen draai aangeven?
Kan ik alsnog hun dwingen tot algehele 6mnd bovaggarantie?
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Officieel heeft Bovag bepaalde garantie voorwaardes. Men kan hier van afstappen door een aangepaste voorwaarde in het koopcontract te zetten ... Men moet dit wel aangegeven hebben en jij neemt daar genoegen mee als je tekent ..
Dus als jij vraagt is het Bovag garantie en hij beaamd dat .. Laat het dan aanpassen in het contract.
Doet hij dat niet dan krijg je waar je voor getekend hebt.
Dus als jij vraagt is het Bovag garantie en hij beaamd dat .. Laat het dan aanpassen in het contract.
Doet hij dat niet dan krijg je waar je voor getekend hebt.
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Hij zal er niet moeilijk over doen,echter ik weet dat hij dit altijd zo doet.
Misschien iets om dit wel te melden bij bovag?
Het valt me op,ook door me eigen ervaringen,dat heel veel garages zo doen.
Echter is het niet netjes vind ik,ondanks dat ik getekend heb.
Misschien iets om dit wel te melden bij bovag?
Het valt me op,ook door me eigen ervaringen,dat heel veel garages zo doen.
Echter is het niet netjes vind ik,ondanks dat ik getekend heb.
Ja vind ik ook eigenlijk,ik heb een mailtje gestuurd om te vragen wat de rede daartoe is.
Maar zou ik hierover ook de bovag kunnen inlichten?dat dit normale gang van zaken is?
Al vind ik de bovag wel een beetje nikszeggend,clubje die is opgericht door garagehouders,maar goed wie weet.
Al heb ik wel vertrouwen in hem,we hebben meerdere autoos in het verleden bij hem afgenomen en alles werd opgelost zonder problemen,maar ik heb wel om opheldering gevraagd puur uit nieuwsgierigheid.
En ik ga de auto ook nader laten onderzoeken door een renault rs specialist of alles gedaan is conform de overeenkomst.
Maar zou ik hierover ook de bovag kunnen inlichten?dat dit normale gang van zaken is?
Al vind ik de bovag wel een beetje nikszeggend,clubje die is opgericht door garagehouders,maar goed wie weet.
Al heb ik wel vertrouwen in hem,we hebben meerdere autoos in het verleden bij hem afgenomen en alles werd opgelost zonder problemen,maar ik heb wel om opheldering gevraagd puur uit nieuwsgierigheid.
En ik ga de auto ook nader laten onderzoeken door een renault rs specialist of alles gedaan is conform de overeenkomst.
Ik heb het nog precies nagevraagd,autoos tot een 100.000km krijg je volledige 6mnd garantie.
Daarboven motor en versnellingsbak,maar hij had wel gezegd mocht de accu de geest geven of iets defect aan de stuurinrichting en/of koppeling dan wordt hij gewoon gerepareerd.
Dat zit wel goed,omdat ik(en mijn inmiddels overleden vader)verscheidene autoos hebben afgenomen.
Alleen bijvoorbeeld als een ruitenwisser het niet doet of iets dergelijks dan niet,maar grote serieuze problemen wel.
Al laat ik hem wel meteen nog ff checken bij een rs specialist met een officieel rapport.
Daarboven motor en versnellingsbak,maar hij had wel gezegd mocht de accu de geest geven of iets defect aan de stuurinrichting en/of koppeling dan wordt hij gewoon gerepareerd.
Dat zit wel goed,omdat ik(en mijn inmiddels overleden vader)verscheidene autoos hebben afgenomen.
Alleen bijvoorbeeld als een ruitenwisser het niet doet of iets dergelijks dan niet,maar grote serieuze problemen wel.
Al laat ik hem wel meteen nog ff checken bij een rs specialist met een officieel rapport.
Hahah,nee weet ik maar die onderzoek wil ik doen omdat ik dan sterk(er)sta mocht er toch wat uit dat rapport komen.
Als er wat vervangen is,maar naderhand blijkt van niet,dan kan ik het aantonen.
Ook heb ik meteen op schrift mijn wettelijke onderzoeksplicht staan conform de conformiteitsbeginsel.
Dit ondezoek wil ik max na 2 weken doen,om uit te sluiten dat men zegt dat ik te lang heb gewacht en iets stuk is gegaan door me eigen schuld of ietsdergelijks.
Ik heb laatste 2 jaar zulke erge nare ervaring meegemaakt(niet met autoos ofzo,maar iets met ex en geld en nog veel meer)dat ik niemand meer vertrouw.
Heeft een beetje me leven getekend zeg maar,maar zal er verder niet op in gaan,is geen wantrouwen jegens me garagebedrijf maar puur voormezelf.
Als er wat vervangen is,maar naderhand blijkt van niet,dan kan ik het aantonen.
Ook heb ik meteen op schrift mijn wettelijke onderzoeksplicht staan conform de conformiteitsbeginsel.
Dit ondezoek wil ik max na 2 weken doen,om uit te sluiten dat men zegt dat ik te lang heb gewacht en iets stuk is gegaan door me eigen schuld of ietsdergelijks.
Ik heb laatste 2 jaar zulke erge nare ervaring meegemaakt(niet met autoos ofzo,maar iets met ex en geld en nog veel meer)dat ik niemand meer vertrouw.
Heeft een beetje me leven getekend zeg maar,maar zal er verder niet op in gaan,is geen wantrouwen jegens me garagebedrijf maar puur voormezelf.
Achteraf bezien wel,maar zoals ik zal zei heb ik ervaring met dit bedrijf en altijd super keurig geholpen,dus ik verwacht hierin ook geen problemen.
Hij reed supergoed,motor klonk mooi geen rare geluiden of onregelmatig,geen rare dampen uit de uitlaat en droog,motor was schoon geen vette olieresten e.d,schakelen ging goed zonder kraken of wat ook,koppeling greep mooi aan,trok niet scheef bij het remmen.
Ik heb veel autoos gehad,waaronder ook nieuwe,deze deed er niet voor onder als je niet beter wist.
En bij hem krijg ik sowieso altijd de onderdelen te zien,of ik krijg ze mee,de onderdelen die ze vervangen.
Zelfs de lak geen krasjes alleen heel licht super klein deukje maar mag geen naam hebben,ook bijna geen steenslag.
Heb hem nog niet,maar al superblij mee.
Vraagje tussendoor.als je betaald lid wordt dan mag je ook komen naar de meetings toch?
En ja,het is nu vroeg,zit op me werk tot 1400. haha
Hij reed supergoed,motor klonk mooi geen rare geluiden of onregelmatig,geen rare dampen uit de uitlaat en droog,motor was schoon geen vette olieresten e.d,schakelen ging goed zonder kraken of wat ook,koppeling greep mooi aan,trok niet scheef bij het remmen.
Ik heb veel autoos gehad,waaronder ook nieuwe,deze deed er niet voor onder als je niet beter wist.
En bij hem krijg ik sowieso altijd de onderdelen te zien,of ik krijg ze mee,de onderdelen die ze vervangen.
Zelfs de lak geen krasjes alleen heel licht super klein deukje maar mag geen naam hebben,ook bijna geen steenslag.
Heb hem nog niet,maar al superblij mee.
Vraagje tussendoor.als je betaald lid wordt dan mag je ook komen naar de meetings toch?
En ja,het is nu vroeg,zit op me werk tot 1400. haha
die aankoopkeuringen zijn wel aanrader, vrijdag met een maat bij een opel station gekeken die voor 2k te koop stond, was na keuring 5 to 700 euro waard
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Je bent áltijd welkom op meetings! Hoe hoger de opkomst, hoe beter. Het is alleen soms zo dat niet-leden iets of iets meer moeten betalen voor inschrijving. De kans is aanwezig dat in het nieuwe seizoen de financiële kant van de club iets anders ingericht zal worden, dus ik zou heel even afwachten wat daar precies uitkomt. Dit zal besproken worden op de algemene ledenvergadering (ALV) op 25 januari aanstaande en niet lang daarna bekend worden gemaakt op de site.
Ik heb renault Gorinchem gemaild wat het evt kost,om hem even te checken.
Je kan daar ook een abbo afsluiten per jaar,dan heb je apk en bij vullen van vloeistoffen e.d en lampjes wisselen.
Is dat een aanrader?
Je kan daar ook een abbo afsluiten per jaar,dan heb je apk en bij vullen van vloeistoffen e.d en lampjes wisselen.
Is dat een aanrader?
Ik heb een mailtje teruggehad,voor 75euro wordt hij binnenste buiten gekeerd.
Ik krijg daarna alles zwart op wit,dit doe ik uiterlijk binnen 2 weken nadat ik de auto heb.
Ik denk dat ik de auto ook daar in onderhoud zet,toch fijner gevoel een rs specialist.
En ik heb gevraagd of ik ook een abbo kan afsluiten,volgens mij kan dat nog 1 jaar voor mijn auto,is tot 8 jaar ofzo?
Ik krijg daarna alles zwart op wit,dit doe ik uiterlijk binnen 2 weken nadat ik de auto heb.
Ik denk dat ik de auto ook daar in onderhoud zet,toch fijner gevoel een rs specialist.
En ik heb gevraagd of ik ook een abbo kan afsluiten,volgens mij kan dat nog 1 jaar voor mijn auto,is tot 8 jaar ofzo?
Ik kreeg nog een mailtje van ze,de beste man heeft mijn auto alvast ff gecheckt via de computer.
De riem is al vervangen bij 100.000 en bij 144000 km heeft hij nog een beurt gehad.
En me auto gaat bij hun in onderhoud,de bovaggarage waar ik hem gekocht heb is minimaal even duur,zoniet duurder in onderhoud.
Dan kies ik liever voor dat geld al helemaal een rs specialist.
Wat ik me afvraag,als de auto me goed bevalt zou ik hem liefst niet meer weg willen doen.
Vanwege me werk zal ik alleen in de weekenden rijden en vakanties,doordeweeks zal hij nagenoeg stil staan.
Ik denk dat ik rond 8000 a 10.000 per jaar rij,stel ik draai het blokje naar de 250.000 of meer,kunnen ze dat aan?
En kan je dit blok laten reviseren evt?
Deze rs zal de laatste wel zijn geweest zonder turbo,dus wil er heel lang mee doen.
De riem is al vervangen bij 100.000 en bij 144000 km heeft hij nog een beurt gehad.
En me auto gaat bij hun in onderhoud,de bovaggarage waar ik hem gekocht heb is minimaal even duur,zoniet duurder in onderhoud.
Dan kies ik liever voor dat geld al helemaal een rs specialist.
Wat ik me afvraag,als de auto me goed bevalt zou ik hem liefst niet meer weg willen doen.
Vanwege me werk zal ik alleen in de weekenden rijden en vakanties,doordeweeks zal hij nagenoeg stil staan.
Ik denk dat ik rond 8000 a 10.000 per jaar rij,stel ik draai het blokje naar de 250.000 of meer,kunnen ze dat aan?
En kan je dit blok laten reviseren evt?
Deze rs zal de laatste wel zijn geweest zonder turbo,dus wil er heel lang mee doen.
ligt in het geheel aan de onderhoud, hoe lang een blok meegaat en hoe jij hem gebruikt. Als je iedere dag koud volgas weg rijd vraag ik me af of de 50000 gehaald word... Als je hem pas na een kilometer of 10 de gaspedaal begint in te trappen en iedere 10K verse olie en een nieuwe filter monteert kan 250000 een peulenschil zijn.. genoeg auto's die veeeeeel meer halen tegenwoordig. En de oude Williamsen die haalden het ook makkelijk hoor met nog steeds opgegeven vermogen. 1.8 16V zelden trouwens..
Ik ben altijd zuinig op me autoos,op tijd onderhoud,goed warm rijden tot de olie warm is dan af en toe lekker intrappen.
Ik vraag me af of het zin heeft om evt. de versnellingsbak olie te laten vernieuwen als hij nog perfect schakeld?
Ik vraag me af of het zin heeft om evt. de versnellingsbak olie te laten vernieuwen als hij nog perfect schakeld?
tja, sommige garagisten zeggen dat de olie een auto leven lang mee kan vanwege dopes en een magneet. Maar met performance auto's die ook echt zo worden gebruikt zal ik wel eens de olie vervangen, maar dan eerder iedere 5 jaar ofzo.
ik heb van mijn eigen bedrijfsauto ook bij 100000Km de bak olie laten vervangen, maar heb niet zelf de olie uitgezocht. Daar heb ik wel spijt van aangezien de bak nu heel soms wat knarst terwijl hij dat voorheen niet deed. Dus dilemma.
ik heb van mijn eigen bedrijfsauto ook bij 100000Km de bak olie laten vervangen, maar heb niet zelf de olie uitgezocht. Daar heb ik wel spijt van aangezien de bak nu heel soms wat knarst terwijl hij dat voorheen niet deed. Dus dilemma.
Ik kreeg een mail dat mijn wagen klaar is,alleen door omstandigheden haal ik hem begin februari op.
Echter zit er tot 29-12-2015 apk op.
Is dit normaal bij gebruikte autoos?
Als ik een auto koop dan moet er toch ook gewoon 12 maanden keuring op zitten?en geen 10 of 11,of ben ik nu muggenziften?
Ik vraag dit omdat ik in het verleden altijd nieuw kocht.
Echter zit er tot 29-12-2015 apk op.
Is dit normaal bij gebruikte autoos?
Als ik een auto koop dan moet er toch ook gewoon 12 maanden keuring op zitten?en geen 10 of 11,of ben ik nu muggenziften?
Ik vraag dit omdat ik in het verleden altijd nieuw kocht.
Er is me nog iets geks opgevallen,volgens de rdw moeten autos TOT 8 jaar 2 jaarlijks gekeurd worden.
Vanaf 8 jaar is het jaarlijks,dit vind ik vreemd aangezien mijn auto uit 2007 komt,dus als hij eind 2014 is gekeurd,moet hij toch pas in 2016?
Of ben ik nu abuis?
Vanaf 8 jaar is het jaarlijks,dit vind ik vreemd aangezien mijn auto uit 2007 komt,dus als hij eind 2014 is gekeurd,moet hij toch pas in 2016?
Of ben ik nu abuis?
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Toen was die regeling niet zoals nu volgens mij. Wat voor olie er in moet kan je in het instructieboekje vinden. APK zou ik me om die ene maand geen zorgen maken. Die garage had hem al netjes klaar gemaakt voor de APK, alleen maar positief.
Bij gebruikte auto's verschilt het per garage en per auto hoe deze aangeboden wordt, wel of geen garantie of garantie tegen meerprijs, iets wat ook voor de APK geldt. Daarnaast is er bij gebruikte auto's natuurlijk altijd ruimte om te onderhandelen, ik neem de auto mee voor de gevraagde prijs maar verwacht wel dat er een nieuwe APK opkomt. In jou geval kan ik me voorstellen dat een nieuwe APK weinig zin heeft omdat deze nog tot eind van het jaar loopt, bij de aankoop van mijn Clio stond de APK tot komende April, deze mocht dus van mij wel vernieuwd worden. In mijn geval kwam er een afleverprijs bovenop de prijs van de auto, ik krijg mijn auto komende vrijdag mee met een nieuwe APK, kleine beurt, overschrijving en compleet gereinigd van binnen en van buiten.
Voordat ik bij de Clio ging kijken heb ik nog een Twingo bezocht, mijn verwachting was dat deze verkocht zou worden met een nieuwe distributieriem, auto had 103.000 gelopen en was 6 jaar oud. De verkopende partij vond dat dit nog niet nodig was en zou het alleen doen als ik de kosten ervoor zou betalen. Iets waar je op dat moment niet op zit te wachten (auto kopen en na 1000km rijden al 600 euro moeten uitgeven voor een nieuwe distributieset). In zulke gevallen kan je bij gebruikte auto's over gaan tot onderhandeling... iets wat in dit geval niet lukte
Voordat ik bij de Clio ging kijken heb ik nog een Twingo bezocht, mijn verwachting was dat deze verkocht zou worden met een nieuwe distributieriem, auto had 103.000 gelopen en was 6 jaar oud. De verkopende partij vond dat dit nog niet nodig was en zou het alleen doen als ik de kosten ervoor zou betalen. Iets waar je op dat moment niet op zit te wachten (auto kopen en na 1000km rijden al 600 euro moeten uitgeven voor een nieuwe distributieset). In zulke gevallen kan je bij gebruikte auto's over gaan tot onderhandeling... iets wat in dit geval niet lukte
Ik heb id. extra betaald voor garantie en beurt en apk,dus daarom ging ervan uit dat de apk minimaal geldig is tot eind januari en niet december.
Ook omdat ik vooraf had gezegd de auto pas eind januari c.q. begin februari op te halen ivm werk.
Ook omdat ik vooraf had gezegd de auto pas eind januari c.q. begin februari op te halen ivm werk.