Meningen over deze Clio 197 RS?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
ThomasNürburgring
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 5 mei 2014 15:20

Ik zag op AutoScout een mooi ogende Clio 197 RS staan.
Het kenteken heb ik eens opgezocht in het register...
Daaruit bleek dat de auto is geïmporteerd en een tijdje met een WOK (wachten op keuring) rondreed/stilstond.
Meer kan ik niet vinden over de auto en zelf weet ik er niks van.

Zijn er hier mensen die meer weten of iets op te merken hebben op deze auto?

Link: http://m.autoscout24.nl/anbod/renault-c ... -257674424
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Volgens mij is dit wel een bekende auto hier... De Register-mod zal er vast meer over kunnen vertellen. (Y)
ThomasNürburgring
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 5 mei 2014 15:20

Merijn schreef:Volgens mij is dit wel een bekende auto hier... De Register-mod zal er vast meer over kunnen vertellen. (Y)
Dat zou heel fijn zijn! :)
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Luuk weet er ook vast meer over. Een bekende van hem rijdt deze RS nu. Hij komt bij Veban Rijswijk vandaan. Daar staat ie nog wel als verkocht op de website. Op het oog een zeer mooie Clio!
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
ThomasNürburgring
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 5 mei 2014 15:20

Rik Hamberg schreef:Luuk weet er ook vast meer over. Een bekende van hem rijdt deze RS nu. Hij komt bij Veban Rijswijk vandaan. Daar staat ie nog wel als verkocht op de website. Op het oog een zeer mooie Clio!
Hij staat inderdaad nog altijd als verkocht op hun site.
Inmiddels ligt er een andere set velgen onder volgens mij.

EDIT:
Ik zie op hun site dat ze lederen Recaro's aanbieden.
Dat zal dus ook daar gedaan zijn voor deze Clio.
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

De Clio is in een niet originele kleur gespoten. De kleur is van een Twingo.
ThomasNürburgring
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 5 mei 2014 15:20

AnthonyR schreef:De Clio is in een niet originele kleur gespoten. De kleur is van een Twingo.
Oke, het viel me inderdaad op dat rood niet (of amper) voorkomt op Clio RS'en.
Nu ben ik wel nieuwsgierig naar de reden van overspuiten...
Zou de auto schade hebben gehad?
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

De huidige eigenaar heeft hem gekocht bij Veban en maar zeer kort plezier van gehad. Even nadat de auto was gekocht stond deze al weer te koop op internet. De BPM is wel een normaal bedrag dat is betaald bij import.
ThomasNürburgring
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 5 mei 2014 15:20

martll schreef:De huidige eigenaar heeft hem gekocht bij Veban en maar zeer kort plezier van gehad. Even nadat de auto was gekocht stond deze al weer te koop op internet. De BPM is wel een normaal bedrag dat is betaald bij import.
Weet je toevallig de prijs nog toen de auto bij Veban stond?
En weet iemand waarom de auto weer zo snel wordt verkocht?
Klinkt namelijk vreemd om een auto in zo een korte tijd alweer te verkopen. ;)
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Wellicht handig om de huidige eigenaar zelf al deze vragen te stellen, hij kan immers alles met zekerheid zeggen
Racing is the best way to convert money into noise
ThomasNürburgring
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 5 mei 2014 15:20

Daan2D schreef:Wellicht handig om de huidige eigenaar zelf al deze vragen te stellen, hij kan immers alles met zekerheid zeggen
Klopt, excuses voor alle vragen...
Is inderdaad een beter plan! :)
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Hoi, welkom hier. Ik heb nog wel info voor je. Stuur mij even je email adres dan mail ik je alles.
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

ThomasNürburgring schreef:
martll schreef:De huidige eigenaar heeft hem gekocht bij Veban en maar zeer kort plezier van gehad. Even nadat de auto was gekocht stond deze al weer te koop op internet. De BPM is wel een normaal bedrag dat is betaald bij import.
Weet je toevallig de prijs nog toen de auto bij Veban stond?
En weet iemand waarom de auto weer zo snel wordt verkocht?
Klinkt namelijk vreemd om een auto in zo een korte tijd alweer te verkopen. ;)
De prijs was dacht ik 10.xxx euro.
ThomasNürburgring
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 5 mei 2014 15:20

martll schreef:
ThomasNürburgring schreef:
martll schreef:De huidige eigenaar heeft hem gekocht bij Veban en maar zeer kort plezier van gehad. Even nadat de auto was gekocht stond deze al weer te koop op internet. De BPM is wel een normaal bedrag dat is betaald bij import.
Weet je toevallig de prijs nog toen de auto bij Veban stond?
En weet iemand waarom de auto weer zo snel wordt verkocht?
Klinkt namelijk vreemd om een auto in zo een korte tijd alweer te verkopen. ;)
De prijs was dacht ik 10.xxx euro.
Oke, bedankt!
ThomasNürburgring
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 5 mei 2014 15:20

Patrick RS schreef:Hoi, welkom hier. Ik heb nog wel info voor je. Stuur mij even je email adres dan mail ik je alles.
Gedaan. :)
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Veban had hem op het laatst voor 9950 of zelfs 8950 staan hoor.
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
ackten
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 9 feb 2009 20:58
Locatie: Hengelo

Waarom wordt er niet gewoon openbaarheid gegeven over deze auto. Dan is het ook bekend.

Stel dat Luuk of anderen iets weten, zet het op het forum. Nu wordt er zo omheen geluld.
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

ackten schreef:Waarom wordt er niet gewoon openbaarheid gegeven over deze auto. Dan is het ook bekend.

Stel dat Luuk of anderen iets weten, zet het op het forum. Nu wordt er zo omheen geluld.
Helemaal mee eens. Andere geïnteresseerden kunnen dan ook hun conclusies trekken.
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
ThomasNürburgring
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 5 mei 2014 15:20

Ik heb besloten de auto te laten staan...
Ik heb ook geen haast met een auto kopen, dus ik zoek/wacht rustig verder naar de (in mijn ogen) perfecte Clio RS.
Bedankt voor alle reacties en hulp, heren! :)

De historie van de auto weet ik nu, maar ik vind niet dat het aan mij is te beslissen deze wel/niet hier te posten.
Dat is aan de leden die de info in eerste instantie hadden.
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Dus je verwacht dat mensen hun info met je delen maar zelf vind je het niet nodig om jou info te delen (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

wat gek dat er op ovi.rdw.nl staat 1 eigenaar?
ThomasNürburgring
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 5 mei 2014 15:20

Daan2D schreef:Dus je verwacht dat mensen hun info met je delen maar zelf vind je het niet nodig om jou info te delen (Y)
Het is niet mijn info, maar de info van iemand anders...
Degene die mij de info gaf heeft met opzet gekozen dit persoonlijk aan mij te richten, dus vind ik het ongepast zijn info daarna dan gewoon toch op het forum te plaatsen.
Ik zou dat zelf ook niet prettig vinden als ik iemand iets persoonlijk stuur en dus niet publiekelijk post en dat de ander dat dan zonder te vragen toch deed.
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

Lastig dit... dus iemand die die belangrijke geheime info niet heeft gekregen of er niet naar heeft gevraagd zit straks met een rampauto opgescheept????? eigen schuld.. dan had je er maar naar moeten vragen???? (0) Wat is er toch mis met die info te delen schijnbaar is het belangrijk genoeg om hem te laten staan. Of laat een ieder zelf die keuze maken met de beschikbare info.
ThomasNürburgring
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 5 mei 2014 15:20

PM Patrick anders, het is namelijk niet mijn info...
Ik ga er (vind ik persoonlijk) niet over wie zijn info krijgt.
Hij zal het vast wel willen delen, maar ik ga dat niet doen zonder zijn toestemming.
Ik ben net nieuw hier, wil het niet meteen verpesten. ;)

Ik snap dat dit lullig overkomt van me, maar hopelijk snappen jullie mijn standpunt...
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

prima standpunt (Y)
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Ik wil best reageren. Ik wil niet iedere auto bespreken omdat dit altijd discussie oproept. Maar ik neem aan dat het duidelijk is dat dit een ex schade auto is. Uiteraard herkeurd bij de RDW dus waarschijnlijk technisch goed bevonden.
Ik heb info verkregen dat deze auto uit drie auto's zou bestaat. Ik weet dit niet 100% zeker maar Veban, die deze auto heeft gebouwd staat bekend om het verbouwen en herbouwen van meerdere rsjes. Dit hoeft niet erg te zijn. maar misschien wel handig om te weten bij aankoop. Zodat je ook weet wat je rijd Vermoedelijk is de auto nu prima maar ik raad een ieder aan een aankoopkeuring te doen bij een anwb oid. (Sowieso nooit verkeerd).
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Wat je volgens mij altijd moet doen als je naar een auto, ongeacht of het een RS is, moet doen is niet de gelukszoeker uithangen.
Streep de goedkoopste en duurste weg en ga daar tussen zoeken.

Ik kocht bijna een WOK Clio RS182. Auto was laag geprijst en volgens de eigenaar was de auto van zijn vrouw. Die reed er zo weinig mee dat ze de auto wilden verkopen. Daarvan zouden ze een serre gaan bouwen.
Klonk logisch, maar het knaagde.

Al Googlend, RDW en natrekking in de garantiegeschiedenis kwam ik er achter dat er dingen niet pluis waren.
De auto stond nog niet zo lang op zijn naam, hij bood in het verleden meer auto's te koop aan en in de garantiegeschiedenis waren wat gekke elektronische componenten vervangen vanwege 'waterschade'.

Toen ik hem daarmee confronteerde in een wat geïrriteerde mail of hij een en ander kon uitleggen werd het stil...
Natuurlijk de auto kon best prima zijn, maar uiteraard vanaf gezien. Ik heb nog melding gemaakt bij MP over een advertentie die niet kloppend was. Konden ze alleen wat mee na melding bij de politie. En tja, zover is het natuurlijk niet gekomen omdat ik de auto niet gekocht heb.

Later zag ik dat de auto naar iemand in Groningen is gegaan. Hij heeft er slechts een paar maanden mee gereden en toen stond ie alweer te koop.
In het register heb ik toen wel een en ander genoteerd, en als het nodig is leg ik iemand graag het hele verhaal uit. Daar is het register toch voor?
Het moet alleen niet gebaseerd zijn op 'verdenkingen', maar op feiten.


Overigens betekent bovenstaande niet dat een prijsknaller niet goed kan zijn. Met de R26 had ik de mazzel dat men die auto graag snel weer wilde verkopen. De oud eigenaar gaf me alle details over de auto, inclusief wat hij als inruilprijs had gekregen. Dat onderhandelt ook wel lekker.

Dus ja, het kan, maar zoek vooral eerst tot de bodem uit hoe de vork mogelijk in de steel zit.
Ook die rode Clio RS kan best prima zijn. Alleen heb ik ook zo mijn twijfels erbij omdat ie snel van eigenaar wisselt.
Als Patrick er keiharde feiten over heeft mogen die wat mij betreft bij het register staan. Zoals dat er 'WOK-melding' bij staat.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Jdvrs
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 7 jan 2015 22:01
Car: Clio 3 RS

Beste Forum leden,

Jullie zitten met heel wat vragen waarvan ik de antwoorden weet omdat ik de eigenaar van de Rode Clio Rs ben.

De auto is inderdaad met schade door veban rijswijk geimporteerd. De eigenaar (henk) zag deze auto als zijn hobby auto, dus deze auto deed hij savonds nadat hij klaar was met het regulieren werk. Hij is de eigenaar van Veban Rijswijk. Hij heeft de lichte schade netjes met orginele nieuwe onderdelen gemaakt. Hij heeft het interieur enz allemaal aangepakt.

Ik heb zelf de km stand laten controlleren voordat ik hem kocht. Ook op alle punten wat de auto perfect maakt. Henk heeft veel tijd in deze auto gestoken. Daardoor is dit ook een zo perfecte auto. Niemand durfde de stap aan deze te kopen omdat mensen bang waren. Alles is compleet, alles werkt, geen storingen, geen krasjes, geen deukjes, niks! Onderhoud historie is ook gecheckt, ook in orde. Henk heeft een nieuwe distributie erop gezet, nieuwe banden rondom, nieuwe remschijven en blokken voor en achter. Kortom qua onderhoud zit deze auto zeker goed.

Iemand heeft het over de kleur... Deze kleur is orgineel. Kleur code klopt met het ovalenplaatje als het chassisnummer word ingevoerd in het renault programma.

Als schade netjes opgelost is merk je er niks van. Bij deze het geval. Ik hoop dat jullie wat wijzer zijn geworden van mijn info en ja hij staat nog te koop.

Met vriendelijke groet, Jeremy.
Jdvrs
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 7 jan 2015 22:01
Car: Clio 3 RS

Oja, dit vergat ik bijna!

Ik doe de auto weg omdat ik nadat ik de auto kocht een vriendin kreeg die aardig ver van mij woont. En aangezien ik thuis woon, dit mijn enige auto is. En niet een topsalaris heb.. Heb ik besloten om de clio in de verkoop te zetten. Ik ben op zoek naar een zuinigere auto die me wat gaat besparen in de portomonee. Zonde, heb het altijd met plezier in gereden.

Met vriendelijke groet, Jeremy.
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Kijk, goed om te lezen!! Hopelijk verkoop je hem snel, het is een hele mooie RS in ieder geval.
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

MOD
Ik denk dat er iets mis is gegaan met reageren, Jeremy. De mods hebben een melding gehad dat de reactie van Rik Hamberg gerapporteerd is. Dit gebeurt normaalgesproken wanneer er iets niet klopt in een tekst (onjuiste info, taalgebruik, etc.), maar dit is niet het geval. Ik denk dat het rapport bedoeld was als gewone reactie op Rik's post. Vandaar dat ik 'm hieronder alsnog even plaats :-)
Jdvrs schreef:Haha ik ben heel wat geintreseerden kwijt geraakt door dit forum. Het schrok ze af ook al had ik het ze netjes uitgelegd. Maar toch bedankt! Misschien nu het bekend is dat mensen het wel gaan vertrouwen...
Jdvrs
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 7 jan 2015 22:01
Car: Clio 3 RS

@Merijn

Ja inderdaad ik wou reageren op Rik zijn reactie..

Sorry..
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

No problem! (Y)
Plaats reactie