IMPORT vragen

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Hallo allemaal,

Het zal vast al voorbij gekomen zijn maar ik kan er weinig over terug vinden.....IMPORT auto's.
Er staan genoeg RS modellen op internet maar allemaal van bedrijven en dan nog zijn de mooiste exemplaren import auto's.
En ik zoek een dagelijkse RS en bij voorkeur een Twingo RS. Mijn Twingo Dynamique heb ik maandag verkocht.

Over de kilometerstanden wordt erg vaag gedaan en als ik vraag of de auto schade heeft gehad dan zeggen ze dat de vorige eigenaar zei van niet.
Het is dus afschuiven op de woorden van de vorige eigenaar.
Vandaag ben ik ook naar een Twingo RS wezen kijken en deze bleek weer een Belgische import te zijn. De auto zou lichte schade hebben gehad aan voorbumper.
De gehele auto ziet er verder uit als nieuw.

- Moet ik argwanend zijn?
- Hoe kan ik controleren of van een Belgische auto de kilometerstand klopt?
- Hoe kan ik van een Belgische auto controleren of er (ernstige)schade aan de auto is geweest en wat voor schade?


Bedankt voor de reacties!
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

import blijft lastig. bij import kunnen ze de km stand terugschroeven zonder dat het geregistreerd staat. Wellicht dat Renault de onderhoudshistorie op kan vragen, maar ik weet niet of ze daaraan willen meewerken.

Ex schades kun je in Nederland toch ook niet opvragen? Je zou dit deels aan het betaalde BPM bedrag kunnen zien (staat bij de rdw gegevens volgens mij)

Maar dan nog, een netjes herstelde schade is toch geen probleem?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Martijn Kool schreef:import blijft lastig. bij import kunnen ze de km stand terugschroeven zonder dat het geregistreerd staat. Wellicht dat Renault de onderhoudshistorie op kan vragen, maar ik weet niet of ze daaraan willen meewerken.

Ex schades kun je in Nederland toch ook niet opvragen? Je zou dit deels aan het betaalde BPM bedrag kunnen zien (staat bij de rdw gegevens volgens mij)

Maar dan nog, een netjes herstelde schade is toch geen probleem?
Bedankt voor je reactie.
Op zich is een Belgische auto geen probleem, zeker niet als ik deze rechtstreeks van particulier koop. En lichte schade is geen probleem maar hoe weet ik als NIET schade hersteller en NIET monteur of de auto geen zware schade heeft gehad?

Ik dacht dat er een manier was om de Belgische kilometerstand op te vragen? Het bedrijf dat de auto heeft gekocht en op naam gezet, die moet toch weten wat het oude kenteken was? Kan ik daar iets mee of is er een soort KM-pas waar ik weleens over heb gehoord?

De RS die ik vandaag ben wezen bekijken bleek ook te zijn ingevoerd vanuit België. Ik kon totaal niets van de voor schade vinden maar als je gaat proefrijden met een Belgische auto dan hoor je altijd dingen die er misschien niet zijn. En ik ken niet iemand die even 100km rijdt om voor mij de auto op de brug te bekijken.
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Naar mijn weten word de km-stand binnen europa geregistreerd bij onderhoud.
Mits uiteraard bij de Renault dealer onderhoud is gepleegd.
Heb ooit voor iemand een Clio 3 rs aangeboden hier tot dat Niels mij vertelde dat hij terug was gedraait.
Zelfs met franse pas waar alles 'netjes' op stond.

Hopelijk heb je er iets aan.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Is het prijsverschil met een origineel Nederlandse zo groot dan?! Staan er toch best wat te koop?!

Ik proef je onzekerheid, dus beter ga je voor een kloppende NL auto waar alle boekjes bijzitten en door middel van het register alle historie eenvoudig te achterhalen is.

Is de prijs zooo scherp, neem gewoon iemand van het forum mee die er enige kijk op heeft. (Y)

Hou ons op de hoogte!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

De prijs wordt hooggehouden door een aantal dealers/handelaren die dachten goud in handen te hebben maar ondertussen staan ze al een jaar of langer stof te vangen in de showroom. 6000 moet lukken met een beetje geduld.
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Ik heb inderdaad die grijze import Clio 3rs betrapt op een niet-kloppende km stand.
Mijn huidige Clio 3 rs is ook geïmporteerd. Hier heb ik ook de totale onderhoudshistorie van via Renaultnet, en de auto is schadevrij ingevoerd. Je kunt dit vaak ook zien via rdw door het bpm bedrag te vergelijken met een originele Nederlander. Ik had het geluk dat ik zelfs de Duitse advertentie nog terug gevonden had en daardoor overtuigd was. Ik kan evt ahv het chassisnummer wel wat natrekken voor je ;)
sitechris
Berichten: 91
Lid geworden op: di 4 dec 2012 18:33
Contacteer:

Kilometerstanden kunnen idd een issue met buitenlandse auto's.

Wil je meer weten over de do's and dont's van importeren van je auto (importeren kan heel lucratief zijn), dan is dit artikel wellicht handig om even door te lezen. http://www.driveaholic.nl/een-auto-impo ... dos-donts/
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Heel vaak kan je de ecu kilometer afstand ook uitlezen ...
Dat is de werkelijk gereden km stand
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Plaats reactie