Oldtimer MRB overgangsregeling 2015 ?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Zoals besproken staat in het regeerakkoord:

"De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieuoverwegingen afgeschaft."

http://www.kabinetsformatie2012.nl/

nu is het tijd om op te staan! We laten ons toch niet zo makkelijk uit het veld slaan!

Het resultaat zal zijn dat alle stinkende, vervuilende belastingontduikers hun auto zullen verkopen waardoor het enige wat overblijft om de staatskas te spekken de liefhebbers zijn die maar een beperkt aantal km's per jaar maken.

Zoals velen zullen zeggen zal het voor een 5je oid niet schrikbarend zijn, maar reken het eens na: €17/mndx12=€204. Het lijkt misschien niet veel maar wat denk je dat er met de restwaarde gebeurd?

Ik wil op korte termijn een manier zien te vinden om zo veel mogelijk oldtimer liefhebbers bij elkaar te krijgen om ons te laten horen.

Wie kijkt er niet mekkerend toe maar probeert ook zijn steentje bij te dragen?
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ik denk dat je eens contact moet zoeken met de fehac, zij zullen ongetwijfeld wel al iets aan het voorbereiden zijn.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Uiteraard! Ben er bij (Y)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Maarten-Jan schreef:Ik denk dat je eens contact moet zoeken met de fehac, zij zullen ongetwijfeld wel al iets aan het voorbereiden zijn.
Ze hebben al een FB-pagina opgericht:
http://www.facebook.com/pages/Tegen-afs ... ref=stream
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Mooi zo, zal zo even kijken!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

tutuur schreef:
Zoals velen zullen zeggen zal het voor een 5je oid niet schrikbarend zijn, maar reken het eens na: €17/mndx12=€204. Het lijkt misschien niet veel maar wat denk je dat er met de restwaarde gebeurd?

Ik wil op korte termijn een manier zien te vinden om zo veel mogelijk oldtimer liefhebbers bij elkaar te krijgen om ons te laten horen.

Wie kijkt er niet mekkerend toe maar probeert ook zijn steentje bij te dragen?
Met de restwaarde van de echte liefhebbers auto's gebeurd helemaal niks hoor door die paar euro mrb.
De enige auto's die zakken zijn de dikke slurpers en stinkende diesels die dagelijks gebruikt worden, ja en die misbruik is nu voorbij.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

FB pagina gelijk maar maximaal gedeeld, het is een begin.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Luco, heb je het verschil gezien an auto's tussen 86 en 87? Juist, daaar heb ik het over.
Als dit er door gedrukt wordt zal er onverminderd minder interesse in oldtimers zijn, ook door liefhebbers. Minder vraag staat gelijk aan lagere prijzen...

Graag massaal 'liken' en volgen, momenteel zijn er al 1900 'likes', wellicht dat we zo wat vold bij elkaar krijgen om op te staan voor hun rechten.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

tutuur schreef:Luco, heb je het verschil gezien an auto's tussen 86 en 87? Juist, daaar heb ik het over.
Als dit er door gedrukt wordt zal er onverminderd minder interesse in oldtimers zijn, ook door liefhebbers. Minder vraag staat gelijk aan lagere prijzen...

Graag massaal 'liken' en volgen, momenteel zijn er al 1900 'likes', wellicht dat we zo wat vold bij elkaar krijgen om op te staan voor hun rechten.
Een auto uit 86 of 87 die niet klassiek zijn maar voor dagelijks vervoer worden gebruikt ja, een alpine of een 5gt turbo of een porsche of een andere klassieker wordt echt geen duizenden minder waard door die paar euro mrb, ja een 190d of 300d of al die andere meuk wel ja, diesel of gasboten met name.

http://www.fehac.nl/images/stories/best ... 0-2012.pdf
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Je hebt gelijk Luco
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Vergeet al die loodzware amerikanen niet Luco, dat is echt geen tientjeswerk meer. En die prijzen gaan zeker wel dalen. Als het je niet interesseert, reageer er dan niet op..
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Als je 1 klassieker hebt, zal 't tientjes werk zijn....maar als je er meerdere hebt, loopt 't flink op en is de lol er snel af.... (N)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ronald1916V schreef:Vergeet al die loodzware amerikanen niet Luco, dat is echt geen tientjeswerk meer. En die prijzen gaan zeker wel dalen. Als het je niet interesseert, reageer er dan niet op..
Het interesseert me wel degelijk, maar ja een amerikaan op gas omdat het zo lekker goedkoop was (lees geen mrb) is natuurlijk geen maatstaf, een oude amerikaan op gewone benzine valt het allemaal best wel mee als je de mrb afzet tegenover de overige kosten, ik heb ook 4 voertuigen die mrb vrij zijn, dus het kost mij ook geld.
Maar diegene die het meest geprofiteerd hebben klagen nu het hardste.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Je snapt het echt niet he |:

Lees je uberhaupt wel wat Ronald typt?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

tutuur schreef:Je snapt het echt niet he |:

Lees je uberhaupt wel wat Ronald typt?
Misschien moet jij/jullie eens lezen wat ik als allereerste typte (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ppfff onmogelijk dit. Vervoeg je aub lekker naar een ander topic als je hier toch alleen maar dwars gaat lopen doen
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Ik zie niet heel veel anders dan een mening die gegeven wordt en die wat mij betreft gewoon past in dit topic. Laten we het gezellig houden.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Florus schreef:Als je 1 klassieker hebt, zal 't tientjes werk zijn....maar als je er meerdere hebt, loopt 't flink op en is de lol er snel af.... (N)
Breek me de bek niet open.....vuile dieven zijn het.
Maar goed....
Iedereen stoppen met belasting betalen....fuck it kijk maar ff waar je je geld vandaan haalt.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ik heb net zo goed recht op een mening als jij tutuur.

Nog even voor de duidelijkheid, ik vind het ook belachelijk dat het wordt afgeschaft voor oldtimers.

Maar zoals ik al eerder heb gezegd is het verziekt door mensen die een dikke mrb vrije bak kochten om daar dagelijks mee te rijden en lekker "goedkoop" gebruik te maken van de regeling, niks mis mee, maar dan moet je niet klagen dat door dat misbruik je nu moet gaan dokken.
En dan nu roepen ik had hem niet gekocht als daily, kom op zeg, lekker hypocriet.

Sorry Ronald, ik vind je een beste vent, maar je bent nu over de zeik omdat je ineens weer mrb moet gaan betalen, maar je hebt wel bewust gekozen om dagelijks een dikke V8 op gas te gaan rijden, mede doordat een heleboel mensen dit zijn gaan doen zijn de echte verzamelaars en liefhebbers nu de lul.

Natuurlijk is het vooer iedereen erg lullig maar je zit nu te klagen over die 180 euro per maand op gas, in mijn beleving rijdt een liefhebber echt niet op gas, want als je echt zo weinig rijdt is benzine gewoon veel goedkoper als je weer mrb moet gaan betalen, de mensen die op gas rijden met deze auto's doen dat voor 1 ding, en dat is gebruik/misbruik maken van de regels.
Zo.. even wat anders dan de 19 16V, ik zit al een tijdje naar wat anders te kijken voor "daily-drive", ik rijd niet gek veel maar heb wel een auto nodig om naar m'n sleutelruimte te kunnen in Wezep... en fietsen naar het werk is al jaren te ver ...

Dus dat doe ik al 2 jaar lang met mijn Clio 1.4 maar ik vind dat ding gewoon te klein, met m'n 1.90m is het altijd weer een gekloot en iets meenemen was ook altijd een ramp, ik haal nog hier en daar wel eens wat op zoals een motorblokje of wat dan ook dus er moest wat groters komen..

Tijdje zitten zoeken maargoed, een grotere auto is altijd meer wegenbelasting en verzekering.. en dat hakt er ook iedere maand weer in..

Dus ik was al een hele tijd op zoek naar iets wat wegenbelasting vrij was.. paar auto's gereden en kon m'n zinnen niet echt ergens op zetten tot ik bij wat Amerikaanse pickups terecht kwam.. zo eens wat gereden en dat leek me wel wat, grotendeels ouwe meuk natuurlijk maargoed.. slechter dan een Renault kan 't vast niet zijn

Vorige week kwam de buurman van m'n sleutelruimte (die zelf ook alleen maar in die dingen zit) aan met eentje van een collega die technisch in ieder geval aangepakt was en daar ben ik vanmiddag dan wezen kijken, rondje gereden en er 10x omheen/onderdoor/overheen gelopen en uiteindelijk vanmiddag m'n nieuwe aanwinst gekocht

En jawel, een verschrikkelijk foute Dodge W200 5.2 V8 uit '76 met wat werk
Overigens zal de gemiddelde mrb bij een oldtimer tussen de 200-300 euro zijn, daardoor zakt de waarde echt geen duizenden euros, het op de weg houden van zon auto kost gemiddeld denk ik het 10 a 20 voudige per jaar.

Wat betreft amerikanen heeft Ronald wel een punt, die zijn gemiddeld een stuk zwaarder, maar ook weer duurder in onderhoud.
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op di 30 okt 2012 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Luco/Alpine-racer schreef: dikke slurpers en stinkende diesels die dagelijks gebruikt worden, ja en die misbruik is nu voorbij.
Zelf profiteer en misbruik je net zo hard, je rijdt al jaren met een dik vervuilende,stinkende Patrol 3.0di op grijs kenteken....

Als ze zo graag aan 't milieu denken en daarbij geld willen verdienen moeten ze 't grijs kenteken afschaffen en die ook allemaal 't volle pond laten betalen!
Daar rijden er dagelijk duizenden van rond te "stinken","profiteren" en "misbruiken".....
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Leuk Luco, maar de tijd dat ik er dagelijks mee reed was te verwaarlozen omdat zelfs die paar kilometers te duur waren. Zo'n ding is op benzine onbetaalbaar. En op benzine betaal je nog steeds 100 euro in de maand, als ik dat wil betalen koop ik wel een nieuwere die in aanschaf net zo duur zijn.

Maargoed, begrijp me niet verkeerd.. Ik kom hier niet alleen voor mezelf op maar ook voor alle andere mensen die met veel plezier in een oldtimer rijden.. Maar aan alle reactie's die ik krijg lijkt het wel alsof iedereen met plezier mee wil betalen aan het royale maandsalaris van meneer Rutte en de rest.. Iedereen weet toch wel dat de begrotingstekort op een hele andere manier gedicht kan worden? Of zijn we echt allemaal blind..
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Florus schreef:
Luco/Alpine-racer schreef: dikke slurpers en stinkende diesels die dagelijks gebruikt worden, ja en die misbruik is nu voorbij.
Zelf profiteer en misbruik je net zo hard, je rijdt al jaren met een dik vervuilende,stinkende Patrol 3.0di op grijs kenteken....

Als ze zo graag aan 't milieu denken en daarbij geld willen verdienen moeten ze 't grijs kenteken afschaffen en die ook allemaal 't volle pond laten betalen!
Daar rijden er dagelijk duizenden van rond te "stinken","profiteren" en "misbruiken".....
Die regels zijn destijds ook aangepast Florus, toen was er ook een hele groep particulieren die met grijs kenteken rondreden, dat mag nu niet meer. Toen schreeuwden ook een hoop mensen dat het stijlloos was, maar grijs kenteken was bedoeld voor bedrijven en is die regel aangescherpt, en ja ik heb er een op grijs kenteken omdat ik een bedrijf heb en dit een voordeelregel is met een bedrijf.
Zou deze regeling weggaan is het jammer dan gaat de Patrol eruit, dat heb ik nooit onder stoelen of banken gestoken. Want dan is die gewoon te duur.

Als ze overigens al die grijs kentekens afschaffen zal ineens jouw brood bij de bakker, het vlees bij de slager, je kleren, je benzine en noem het maar op alleen maar nog duurder worden.
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op di 30 okt 2012 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ronald1916V schreef:Leuk Luco, maar de tijd dat ik er dagelijks mee reed was te verwaarlozen omdat zelfs die paar kilometers te duur waren. Zo'n ding is op benzine onbetaalbaar. En op benzine betaal je nog steeds 100 euro in de maand, als ik dat wil betalen koop ik wel een nieuwere die in aanschaf net zo duur zijn.

Maargoed, begrijp me niet verkeerd.. Ik kom hier niet alleen voor mezelf op maar ook voor alle andere mensen die met veel plezier in een oldtimer rijden.. Maar aan alle reactie's die ik krijg lijkt het wel alsof iedereen met plezier mee wil betalen aan het royale maandsalaris van meneer Rutte en de rest.. Iedereen weet toch wel dat de begrotingstekort op een hele andere manier gedicht kan worden? Of zijn we echt allemaal blind..
Ik zeg ook al dat ik het ook belachelijk vind dat deze regel geschrapt wordt, zeker met het verhaal dat het om het milieu zou gaan, onzin natuurlijk, het is gewoon makkelijk binnenharken.
Maar wij maken gebruik van regels, dat is ook een soort van binnenharken, dus eigenlijk zijn we hetzelfde, hetzij op kleinere schaal :D
Als er fatsoenlijk actie gevoerd gaat worden doe ik zeker mee, ben benieuwd wat de FEHAC gaat doen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Luco/Alpine-racer schreef: Als ze overigens al die grijs kentekens afschaffen zal ineens jouw brood bij de bakker, het vlees bij de slager, je kleren, je benzine en noem het maar op alleen maar nog duurder worden.
'T dorp waar jij woont komt 't schijnbaar allemaal met een bestelwagen, hier komt 't gewoon per vrachtwagen :p

voor de bakker en slager ben ik te gierig en/of geen geld voor....

Afschaffen die handel
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Inmiddels is de server enigzins overbelast maar mocht je er door komen, tekenen A.U.B. :)

http://www.knac.nl/2012/10/30/knac-vero ... oldtimers/
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Tuurlijk heb je recht op een mening Luco, het kwam alleen meer over alsof je dwars wilt zitten.

Voor zover ik weet rijd Ronald al duizenden kilometers met de Polo diesel en staat de V8 meer stil dan dat ie rijdt. Dat bedoelde ik met lezen. Ronald heeft em niet om goedkoop te rijden maar om het ding zelf.

Als de boel mrb vrij is is zo'n hobby nog te doen naast de rest van de kosten. Als dit door gaat zal deze de vaste lasten van een Panamera turbo oid hebben. Afgelopen met de hobby dus.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Florus schreef:
Luco/Alpine-racer schreef: Als ze overigens al die grijs kentekens afschaffen zal ineens jouw brood bij de bakker, het vlees bij de slager, je kleren, je benzine en noem het maar op alleen maar nog duurder worden.
'T dorp waar jij woont komt 't schijnbaar allemaal met een bestelwagen, hier komt 't gewoon per vrachtwagen :p

voor de bakker en slager ben ik te gierig en/of geen geld voor....

Afschaffen die handel
Ja, en een vrachtwagen betaald ook een ander tarief :D
De bedrijven zullen alles dan gewoon doorrekenen dus iedereen met grijs kenteken wordt duurder en dus jouw spulletjes die je nodig hebt ook.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Overigens zou ik me veel meer zorgen maken over de ziektekostenpremis die inkomstenafhankelijk wordt.

Ik hoor links en rechts dat mensen tot 600 euro meer per maand moeten gaan betalen, dan is de mrb maar een schijntje.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ja, we willen onze levensstandaard hoog houden en tegelijkertijd kopen welke elke dag wel troep uit azie.. verbaast me ook niks dat alles zo alleen maar duurder wordt
Trust me. I know what I'm doing.
renault15.17
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 7 nov 2005 11:27
Locatie: Uden
Contacteer:

Ronald1916V schreef:Inmiddels is de server enigzins overbelast maar mocht je er door komen, tekenen A.U.B. :)

http://www.knac.nl/2012/10/30/knac-vero ... oldtimers/
+1
Zeker doen! Teken die petitie!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

getekend :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ook getekend (Y) what's next, MRB op zitmaaiers? :p
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Maarten-Jan schreef:Ook getekend (Y) what's next, MRB op zitmaaiers? :p
Fiets belasting terug invoeren. daar slijt het asfalt namelijk ook van....
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Ik hoor wel als we ergens gaan verzamelen......
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

@Gerald, niet te vergeten dat vanwege de fietsers het asfalt regelmatig gereinigd moet worden, al die bloedvlekken :p :smile:
Plaats reactie