Toekomst van de club? lijst ideaalbeeld

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Contributie te hoog???

totaal mee oneens heb het al vaker aangekaart het bedrag is reeel ga maar eens op een sportclub oid (kost je vele malen meer)

verder ben je gewoon geld nodig om het forum draaiende te houden , boekhouding , merchandise , cadeautjes , jubilea enz enz enz.

mijn visie is als je dat kleine bedrag er niet voor over hebt om de club en het forum in stand te houden met alle info/hulp die je er dan ook nog eens bij krijgt dan ben je toch gewoon geen lid.

dan zijn we maar niet de grootste club met de meeste leden als het maar een gezellige club blijft of beter nog gezelliger word.

van bijvb RTOC moet je toch ook gewoon lid worden.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik betwijfel of de contributie uberhaupt een drempel is. Zelfs al werd je gratis lid, hadden we dan significant meer leden?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
André ter Velde
Berichten: 1894
Lid geworden op: do 19 jul 2001 0:00
Locatie: Westerbork

Ja, dan had je significant meer leden!

forum draaiende te houden? Ok, dat kost geld.
boekhouding ?
merchandise ? Krijg je dat gratis dan?
cadeautjes ?
jubilea ?

Nogmaals, het gaat niet om de hoogte van het bedrag. (Je kunt het overigens niet vergelijken met een sportclub waar ik iedere week ga sporten)

Basis van de RTC is het mooie forum. Leuk dat er meetings georganiseerd worden maar ook dat kost geen geld. Met het verkopen van merchandise kunnen de kosten daarvoor gedekt worden en wellicht een deel van de kosten van de internetserver betaald worden.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

mark 5t schreef: van bijvb RTOC moet je toch ook gewoon lid worden.
En daar kun je je zelfs alleen maar voorstellen als je geen lid bent.

Een meeting geen geld kosten? André ik weet niet welke meeting je voor het laatst geweest bent maar meetings kosten tegenwoordig genoeg....

Overigens veranderen tijden nou eenmaal! Alles kost tegenwoordig geld!
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

En we hebben nu 1 keer bij de Openingsmeeting in Nijkerkerveen bij Starlight entree gevraagd voor de niet-leden.
Het enorme bedrag van 1 euro!!! was de entreeprijs. Je wil niet weten hoeveel gezeik we daarmee hebben gehad.
En dat is een van de redenen dat we de meetings zoveel mogelijk gratis toegankelijk willen houden.
En inderdaad kost een meeting gewoon geld, al probeer je natuurlijk wel dat het zo weinig mogelijk kost door sponsoren e.d. te regelen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Naar mijn mening moet je het volgende doen.

Forum geheel gratis voor elke bezoeker
opening en afsluit gratis

Het verschil moet je maken met de andere evenementen
even maar wat voorbeelden waar je een prijsverschil kan rekenen

toertocht georganiseerd door rtc
kart of ander evenement door rtc
trackday aansluiting bij andere organisator maar onder vlag rtc
Korting op merchandise of bij sponsoren

dingen die leden zelf willen organiseren kan je dat niet doen, mijn toertocht was altijd voor leden en niet leden, maar bij zulke evenementen kan de rtc wel een bijdrage doen voor de leden.
Zo zijn er nog tal van dingen te verzinnen om de zogenaamde "meerwaarde" te geven voor leden.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

tutuur schreef:
mark 5t schreef:
Een meeting geen geld kosten? André ik weet niet welke meeting je voor het laatst geweest bent maar meetings kosten tegenwoordig genoeg....

Overigens veranderen tijden nou eenmaal! Alles kost tegenwoordig geld!
Wat zijn die kosten dan? Moest men eerder in bijv. De Meern dan huur voor het gebruik van het parkeerplaats betalen.

Zoals Andre al zegt: de grootste meerwaarde is het delen van kennis op het forum. Om dat draaiende te houden is het fijn als er wat geld binnenkomt. Eventueel via donateurs. De rest van de dingen meetings, merchandise enz, enz, moet zichzelf toch kunnen bedruipen?

Ik ben ook lid van een ander forum. Dit is gewoon een standaard format (Joomla?). Hier kun je ook foto's uploaden. Ideaal! Forum wordt gewoon gebouwd door een huisvrouw (niks ten nadele van haar maar het lijkt me bepaald geen IT-er). Kosten dataverkeer worden gedekt via donateurs. Voor een scheet en 3 knikkers ben je donateur en dit komt dan ook bij je Avatar te staan. Voor veel mensen is dit al reden genoeg om donateur te worden. Af en toe organiseert men een forumuitje en iedereen is tevreden.

Oftewel: gewoon back to basic en het hele clubgebeuren afschaffen en je richten op het forum en dit draaiende houden dmv donateurs lijkt me ook een optie. Zoals Chris al aangaf moet je een club zijn om op van die Tupperwareparty's te staan. Maar er komt haast niemand meer naar de meetings. Waarom dan zo moeilijk doen? Gewoon terug naar de core-business (forum) en je bent van veel gezeur af.
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Luco/Alpine-racer schreef:Naar mijn mening moet je het volgende doen.

Forum geheel gratis voor elke bezoeker
opening en afsluit gratis

Het verschil moet je maken met de andere evenementen
even maar wat voorbeelden waar je een prijsverschil kan rekenen

toertocht georganiseerd door rtc
kart of ander evenement door rtc
trackday aansluiting bij andere organisator maar onder vlag rtc
Korting op merchandise of bij sponsoren

dingen die leden zelf willen organiseren kan je dat niet doen, mijn toertocht was altijd voor leden en niet leden, maar bij zulke evenementen kan de rtc wel een bijdrage doen voor de leden.
Zo zijn er nog tal van dingen te verzinnen om de zogenaamde "meerwaarde" te geven voor leden.
Ben ik het helemaal mee eens (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ben je zelf wel aanwezig geweest bij 1 van de laatste meetings? neem een voorbeeld aan de openingsmeet afgelopen jaar...

dit is toch een heel ander verhaal dan even een parkeerplaats bezetten met een tiental auto's om daar gezellig wat te doen...
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

@tutuur, ik denk dat je reageert op arjen, maar toen ook de openings/afslutimeetings in de meern werden gehouden waren er ook al ruim boven de 300 auto's aanwezig. dus "even een parkeerplaats bezetten met een tiental auto's om daar gezellig wat te doen" was dat ook al niet meer. ;-) :D
Laatst gewijzigd door Gerald op di 29 nov 2011 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

tutuur schreef:ben je zelf wel aanwezig geweest bij 1 van de laatste meetings? neem een voorbeeld aan de openingsmeet afgelopen jaar...

dit is toch een heel ander verhaal dan even een parkeerplaats bezetten met een tiental auto's om daar gezellig wat te doen...
Nee daar ben ik niet geweest. Ben jij "vroeger" op meetings geweest? Dat was ook erg leuk hoor. En blijkbaar sprak dat wel mensen aan. Toen waren er toch steeds 200 tot 300 auto's.

Met alle respect: blijkbaar voegt de aanwezigheid van een paar kramen, een snackkar, enz, enz, niet voldoende toe om meer mensen te trekken.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Arjen schreef:
tutuur schreef:
mark 5t schreef:
Een meeting geen geld kosten? André ik weet niet welke meeting je voor het laatst geweest bent maar meetings kosten tegenwoordig genoeg....

Overigens veranderen tijden nou eenmaal! Alles kost tegenwoordig geld!
Wat zijn die kosten dan? Moest men eerder in bijv. De Meern dan huur voor het gebruik van het parkeerplaats betalen.

Zoals Andre al zegt: de grootste meerwaarde is het delen van kennis op het forum. Om dat draaiende te houden is het fijn als er wat geld binnenkomt. Eventueel via donateurs. De rest van de dingen meetings, merchandise enz, enz, moet zichzelf toch kunnen bedruipen?

Ik ben ook lid van een ander forum. Dit is gewoon een standaard format (Joomla?). Hier kun je ook foto's uploaden. Ideaal! Forum wordt gewoon gebouwd door een huisvrouw (niks ten nadele van haar maar het lijkt me bepaald geen IT-er). Kosten dataverkeer worden gedekt via donateurs. Voor een scheet en 3 knikkers ben je donateur en dit komt dan ook bij je Avatar te staan. Voor veel mensen is dit al reden genoeg om donateur te worden. Af en toe organiseert men een forumuitje en iedereen is tevreden.

Oftewel: gewoon back to basic en het hele clubgebeuren afschaffen en je richten op het forum en dit draaiende houden dmv donateurs lijkt me ook een optie. Zoals Chris al aangaf moet je een club zijn om op van die Tupperwareparty's te staan. Maar er komt haast niemand meer naar de meetings. Waarom dan zo moeilijk doen? Gewoon terug naar de core-business (forum) en je bent van veel gezeur af.
Arjen,

Zo simpel is het niet, natuurlijk kan het forum zichzelf bedruipen.
Merchandise moet eerst ingekocht worden, waar wil je dat van doen zonder clubkas, zal toch betaald moeten worden voor je iets kan verkopen.
Hetzelfde met meetings, op zich leuk hoor elke meeting kostendekkend, prima uitgangspunt, maarrrrrrrrrrrrrrr

Stel:
het forum opent een topic voor een meeting
Er melden zich 150 man aan.
Kosten zeg 750 euro, dat is 5 euro per inschrijving.
Dag van meeting, goh er komen ineens maar 75 man.
Wie gaat die 375 euro dan betalen?
Die 75 man die er wel waren?
Dan heb je pas echt stront aan de knikker.
En elke keer een parkeerplaats zonder faciliteiten dan ben je ook gauw klaar, er moet een gezonde mix zijn van diverse soorten meetings en evenementen.

Wat is het verschil in donateur en lid, ik zie weinig verschil, heeft alleen een ander naampje.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Kun je mij ook aangeven wat die kosten zijn als je gewoon een simpele meeting houdt op een parkeerterrein zonder poespas? Waar eerder ook gewoon 200 auto's op afkwamen. En dat vele jaren achter elkaar.

Ik probeer alleen aan te geven dat de spil van de RTC naar mijn mening toch het forum is. De rest is voor velen, ook gezien alle opkomsten, maar bijzaak.

Merchandise laat je toch gewoon vooraf betalen? Dat doen veel clubs hoor. Eerst het geld en dan bestellen.
Laatst gewijzigd door Arjen op di 29 nov 2011 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Het concept openingsmeeting moet gewoon behouden blijven. Dit is van hoogstaand niveau en zie je gelijk ook aan het bezoekersaantal. Ook van buiten de landsgrenzen is er tamelijk wat animo.

Het gaat wel over de "toekomst van de club" maar er wordt afgeweken van de huidige problemen. Wat André zegt, zei ik reeds bij de aanstelling van beide heren (zie topic; meerwaarde lidmaatschap).
Zowel naar Jochem als Arco werden gisteren ( in mijn ogen) tamelijk nagetrapt. Ik vind het nog steeds een brug te ver. Riël verbaast me door te zeggen dat er wel wat, maar niet veel gedaan wordt. Welke van de 2 is het nu ? Als je van jezelf vind dat je het te druk hebt met 2 eigen bedrijven + 1 vriendin...wat doe je hier dan nog ??? Kap er gewoon mee ipv uit te stellen en de boel te laten aanslepen.

Ook weer kort door de bocht ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Arjen, vergeet niet dat er een aantal jaren geleden nog niet zoveel Renault Clubs waren. Met een simpele meeting zoals toen trek je tegenwoordig lang niet zoveel bezoekers meer.
D Kuipers
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 10:29
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

@ Arjen,
Tupperwareparty's
Als je nou iedereen in zijn waarde houdt dan jaag je ook minder mensen weg.. De sfeer die hier hangt.. |:
Of hoor je er hier alleen maar bij als je minimaal 2 dikke turbo's op je auto knalt?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

D Kuipers schreef:@ Arjen,
Tupperwareparty's
goed spul, levenslang garantie :beer:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
D Kuipers
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 10:29
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Als je denkt je club met dat soort opmerkingen te helpen...
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik zie zeker wel een groot vershil tussen "vroeger" en nu, tegenwoordig weet menig jeugdig persoon niet eens wat een bougiedop is.
interesse in techniek en dus in auto's is een stuk minder wat dus ook de opkomst verklaard.
"tuning" was gewoon veel hotter dan het tegenwoordig is! dat zal ook de grootste reden zijn van het opkomst verschil.

tevens heeft 50% van de RTC en bezoekers al kinderen. dat luchtkussen is er dus niet voor niks!
net als de locatie bij een Renault dealer met showroom en werkplaats, omroepinstallatie met muziek, redbull-babes etc. etc.
Laatst gewijzigd door tutuur op di 29 nov 2011 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

In de basis heeft Arjen gelijk. Forum is de basis van deze club en dient ook als opstap naar andere evenementen in mijn ogen. Het organiseren ervan, het mededelen ervan, het bijeenkrijgen van bezoekersaantallen.

Tegenwoordig is het niet zo makkelijk meer om een groot terrein voor nop te krijgen om daar een hoop bezoekers te krijgen. Er zijn zoveel clubs tegenwoordig die door het jaar heen een hoop organiseren. Gemeenstes die vergunningen af geven en daarvoor geld vragen, bedrijven die wel het e.e.a ter beschikking willen stellen, maar voor de randzaken toch een vergoeding vragen.

Het mooiste is eigenlijk het simpelste : groot terrein, belangenloos door een firma in bruikleen gegeven en een 2-tal horecazaken die goed zaken kunnen doen en zodoende geen geld vragen. Mooier kan het niet, maar probeer dat eens voor elkaar te krijgen...

Maar goed, we gaan de essentie van dit verhaal voorbij en dat is dat er totaal geen enkele profilering van de RTC bleek te zijn op de afgelopen meeting en daarnaast het huidige bestuur schitterde door afwezigheid om welke reden dan ook. Dat er daarnaast een aantal leden met de beste bedoelingen het e.e.a hbben geregeld verdient niets meer dan lof, maar had wel ondersteund moeten worden door het bestuur. Dat staat buiten kijf. Laten we daar vooral lering uit trekken. Of niet ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Volgende meeting bij een gratis dsc wedstrijd

groot terrein gratis
vreettenten staan er al
muziek is er ook

klaar :D


geintje he (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

@ Luco: Wat fijn dat de leden het initiatief nemen (Y) Heb je al enig idee wanneer die dsc wedstrijd ongeveer is?
Kan het bestuur misschien nog wat voor jou betekenen?

:p :beer: (0) Dit was een inkoppertje :D
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

er word hier 2x een quote aangehaald met mijn naam er boven
helaas weer verkeerd gelezen mensen.

ik geef alleen maar een aantal punten aan wat geld kost.
er zijn ongetwijfeld nog veel meer kosten waar niemand nu even bij stilstaat.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Arjen schreef:
tutuur schreef:ben je zelf wel aanwezig geweest bij 1 van de laatste meetings? neem een voorbeeld aan de openingsmeet afgelopen jaar...

dit is toch een heel ander verhaal dan even een parkeerplaats bezetten met een tiental auto's om daar gezellig wat te doen...
Nee daar ben ik niet geweest. Ben jij "vroeger" op meetings geweest? Dat was ook erg leuk hoor. En blijkbaar sprak dat wel mensen aan. Toen waren er toch steeds 200 tot 300 auto's.

Met alle respect: blijkbaar voegt de aanwezigheid van een paar kramen, een snackkar, enz, enz, niet voldoende toe om meer mensen te trekken.
Na 10jaar heb ik dat wel gezien. Een meeting mag voor mij wel wat meer bieden. Die mogelijkheden hebben we. En die worden alleen naar groter, straks wordt het een event. Ik spreek voor mezelf nu, maar mij zul je niet gauw.meer vinden op een grasveldmeet. Dan socialize ik liever tijde s zo een ardennenweekend :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Berichten: 1744
Lid geworden op: di 4 dec 2001 0:00
Locatie: N-Brabant
Contacteer:

Ook ik wil wel een reactie geven, loop ook al vanaf het begin hier mee. :)
Volgens mij was de slogan, voor en door leden, dan kun je dat verwachten dat er ook door leden meer georganiseerd word.
Dit zie ik tegenwoordig erg weinig.
In de begin jaren werd er regelmatig wat moois opgezet door leden.
Je had een aantal meetings door de RTC en samen met de andere meetings was er een mooi seizoen.
Ik vind wel dat je als club vertegenwoordigd moet zijn op evenementen als Speed, Automax en dergelijke.
Dan nog een openings en afsluitingsmeeting en je bent redelijk rond.
Daartussen zijn dan nog wat evenementen in buitenland en wat door leden geregeld.
Het lijkt of iedereen het tegenwoordig te druk heeft met andere dingen.
Ik denk dat de groep vrijwilligers groter moet worden om het bestuur te helpen.
Ik weet dat er in de eerste jaren van de club heel veel mensen hielpen met meetings.
Dit was top en het clubgevoel stond erg hoog.
Maak een mooie kalender voor volgend jaar en met behulp van meer mensen moet er toch wel wat te bereiken zijn.
Wat mensen ook moeten begrijpen is wel dat de club vele malen groter is als eerst en dat daardoor het hechte van vroeger minder is.
Dat is gewoon ook lastig met zo'n grote groep mensen.
De naamswijziging kan ik heel erg goed begrijpen.
Je komt bij een gemeente of ergens anders waar je een meeting wilt houden, we zijn van de Renault Tuning Club.
Tuning?, nee sorry er is hier geen meeting mogelijk.
Mensen denken al snel aan andere dingen als ze de naam horen.
Ik heb ook meer gevoel bij de naam RTC.
De RTC als naam houden wel of niet, geen idee, daar hou ik me voor op de achtergrond.
Als er mensen achter staan die er tijd voor hebben en zin hebben om de schouders er onder te zetten moet het zeker goed komen.
Hessel en Riël(en de rest) doen hun best, daar ben ik van overtuigd, het is niet altijd makkelijk om tussen het werk nog een extra baan als bestuur erbij te hebben.
Er gaat zo meer tijd in zitten als je zou willen, zeker hoeveel groter het nu allemaal is.
Wat er met de alv's afgesproken is weet ik niet, ben ik niet bij geweest.
Heb zelf tegenwoordig ook veel minder tijd als jaren geleden en pak zo nu en dan een meeting mee.
Ik denk dat wat hulp en wat veranderingen zeker goed zullen zijn.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ik denk dat jij het iets teveel terug zou willen zien zoals vroeger Edwin maar dat dat niet gaat werken. Het grootste deel van de bezoekers hier die veel actief zijn en veel posten zijn leden die er jaren en jaren zijn inmiddels. Daarvan lijkt het niet alleen of ze drukker zijn dan 10 jaar geleden in hun leven, dat zijn ze ook. Niet mis mee, zo loopt het nu eenmaal en naarmate je van leeftijd veranderd veranderen ook de interesses. De interesse om dan bijv. ieder jaar naar Speed en Automaxx te gaan zal ook wegzakken (en volgens mij hebben die meetings zowieso hun hoogtijdagen wel gehad). Op zich niet erg, want het is goed mogelijk andere leuke meetings te maken.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Berichten: 1744
Lid geworden op: di 4 dec 2001 0:00
Locatie: N-Brabant
Contacteer:

Tom schreef:Ik denk dat jij het iets teveel terug zou willen zien zoals vroeger Edwin maar dat dat niet gaat werken. Het grootste deel van de bezoekers hier die veel actief zijn en veel posten zijn leden die er jaren en jaren zijn inmiddels. Daarvan lijkt het niet alleen of ze drukker zijn dan 10 jaar geleden in hun leven, dat zijn ze ook. Niet mis mee, zo loopt het nu eenmaal en naarmate je van leeftijd veranderd veranderen ook de interesses. De interesse om dan bijv. ieder jaar naar Speed en Automaxx te gaan zal ook wegzakken (en volgens mij hebben die meetings zowieso hun hoogtijdagen wel gehad). Op zich niet erg, want het is goed mogelijk andere leuke meetings te maken.
Nee hoor Tom, ik snap ook wel dat dat niet gaat werken.
Maar het was om aan te geven dat dit een andere tijd is en dat het allemaal veel moeilijker is als in die tijd.
De club is vele male groter geworden en dan gaat er gewoon veel meer tijd in zitten als de begin jaren.
Maar de oude garde heeft het inderdaad een stuk drukker en andere interesses en koters enzo, dat klopt.
Maar ik neem aan dat we ook wel vers bloed in de club krijgen van mensen die wel de tijd ervoor hebben en de club willen vertegenwoordigen op evenementen.
Er moet wel een soort van roulatie zijn, wij hebben ook jaren lang de club vertegenwoordigd op allerlei meetings enzo.
Daar heb ik een geweldige tijd aan beleeft.
Er waren veel handjes die altijd hielpen.
Dus heb je zin om wat dingen voor de club te doen, denk dat je wel vragen kunt stellen aan het bestuur waar je kunt helpen.
Het is lijkt mij nog steeds als slogan, voor en door leden, met z´n allen staan we sterk he. ^^
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

fijne discussie hier!!
(Y)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

De club is niet echt groter geworden hoor Edwin..eerder kleiner.

Maar goed er zijn nu ook zeker meerdere renault-clubs dan dat er vroeger waren, dus een verspreiding van mensen is niet te voorkomen
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

klopt Jochem, hoor dit bij meer clubs en fora overigens! en nu ga ik slapen!!
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Niet groter in aantal, wel in verwachting/presteren. Wat goed is overigens.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
canonballman
Berichten: 4221
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Hier nog 1 van de oude garde.
Ben het ook met Arjan eens: het forum is voor mij het belangrijkste. Meetings zijn leuk, maar hoeft voor mij niet met zoveel poespas. Is ook al weer een aantal jaren geleden dat ik er ben geweest. Waarom? Ik heb het druk, te veel bezigheden, kinderen, vrouw. Zondags chillen.

Ook is het nieuwe er van af, en alle mods die mensen maken aan hun auto staan in het projectentopic. Chatten kun je ook op het forum. Waarom zou ik naar (stilstaande) meetings gaan? Voor het luchtkussen voor mn kids? Dat vind ik dichterbij wel.

Ardennen toerrit en Ringweekend zijn wel de moeite, al ben ik bij de eerste nooit geweest, en bij de tweede de eerste keren alleen, wat toen nog een RingDAG was (borstklopperijmodus aan: weten julie wel wie ooit met dát voorstel, een dagje naar de Ring gaan, is gekomen? :p )
Voornaamste reden dat ik daar zelden nog bij aanwezig ben is gewoon dat ik geen fatsoenlijke Reno startklaar heb staan (ook hier te weinig tijd voor, zucht), anders was ik er vaker bij geweest.
Maar ook daar zeg ik over: Waarom moet dat contributie kosten? Ik opperde het de eerste keer gewoon in een topic, er werden wat data bekeken, en gekozen, en we spraken alles verder af op het forum. En als er een overnachting of BBQ bij zit, kan iedereen die mee wil gewoon vooraf betalen.

Contributie voor merchandise? Als dat niet zelf bedruipend is, lekker laten vallen. Sowieso hoef ik geen RTC sweater, pet, shirt, of presse papier, maar das mijn mening.

Ik betaal al jaren geen contributie meer, voornamelijk omdat ik er de meerwaarde niet van inzie, maar ook omdat jarenlang niet heb geinternetbankiert en gewoon te laks was om het te regelen. Hoeveel het is weet ik niet eens, maar meer als 5 euro zou het mij niet eens waard zijn. Stel dat ik een rijdende Reno zou hebben, open ik een topic alla nurburgring.nl: Wie heeft er zondag as zin om mee naar de Ring te gaan? En ik zie wel hoe groot het cluppie wordt.

Speed en Automaxx, Tupperware party's (sorry D. Kuipers, kon het niet laten, ieder zn eigen ding, het mijne is het niet,) of hoe die evenementen ook heten: ikke niet, heb geen zin om (dat soort) autos te bekijken, een hoop entree ervoor te betalen, zo ver te rijden... Er is geen actie, ik heb het te druk, ga liever een leuk potje sturen ergens. Dus voor mij hoeft een club ook niet zo.

RTC-contributie vergelijken met een sportclub-contributie is onzin, sorry Mark. Je moet voor een sportschool toch een leuk pand hebben, verlichting&verwarming, en investeren in toestellen. En je wil winst maken.... RTC hoeft dat niet als jet mij vraagt.

Waarom moet de RTC trouwens groeien? Een flitsend uiterlijk van het forum hoeft voor mij ook al niet. Noem me oud, en dat ben ik waarschijnlijk ook. Er is voor mij nu meer als alleen mn renootje, VEEL meer.... En dat was 10-15 jaar geleden wel anders.

Ik heb er overigens geen problemen mee hoe het vroeger was, maar ook niet hoe het het afgelopen jaar was, mij is het gauw goed, heb geen klachten.
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

interessante en leerzame post. thanx Reinier
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Reinier, als ik het goed lees doel je erop dat het Ringweekend contributie kost? Dat is niet het geval, for the record. :) (Het forum waarop de afspraken gemaakt worden is dan weer niet helemaal gratis qua hosting)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Weet je wat ik nu niet snap, en dan zal ik wel weer als zeikerd bestempeld worden.

Bijna een jaar lang is het vanuit het bestuur doodstil geweest, nu is er een topic over de meeting en nav dat topic heb ik dit topic gestart en in vier dagen tijd is er door bestuursleden ineens meer gepost dan de afgelopen 11 maanden.

Vreemd en triest dat er zulke topics nodig zijn om uberhaupt iets te laten bewegen. :plz:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gesloten